Miten sanoa ystävällisesti ettei pidä toisen musiikkimausta?
Minulla on eräs tuttu joka aina lähettelee minulle linkkejä lempi lauluhinsa enkä pidä yhtään hänen musiikki mausta. Miten voisin ystävällisesti sanoa että en pidä siitä ettei se loukkaa tuttuani?
Kommentit (24)
No miksi et vaan sanoisi että sulla on erilainen musiikkimaku etkä välitä avata niitä linkkejä mitä lähettää.
Onko niitä linkkejä pakko aukaista?
Sano että et ehdi kuunnella jos et muuta keksi. Toisaalta voit ihan ystävällisesti todeta että musiikkimakusi on erilainen, mitenkään hänen makuaan haukkumatta.
Lähettele puolestasi hänelle linkkejä kappaleista, joista itse pidät. :)
lähetä sun musiikkimakuun sopivia kappaleita takaisin. Joko ymmärtää että on ärsyttävää tai muuttaa omaa musiikkimakuaan, win-win
Vierailija kirjoitti:
lähetä sun musiikkimakuun sopivia kappaleita takaisin. Joko ymmärtää että on ärsyttävää tai muuttaa omaa musiikkimakuaan, win-win
No tuskin henkilön musiikkimaku muuttuu. Joko löydätte jonkun genren, jossa teillä on yhteisiä suosikkeja tai sitten joudutte toteamaan, että teillä on erilainen maku.
Miksi se pitäisi sanoa. En ymmärrä.
Olet itsekäs.
Tarvitseeko tuota sanoa? Oletteko yläasteella?
Yleensä sanon että sä kuuntelet hirveetä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sanon että sä kuuntelet hirveetä paskaa.
Tämä on siis se sinun ystävällinen tapa. Miten sanoisit, jos olisit veemäisellä tuulella?
Tosin sun tapa varmaan kyllä toimii. :D
"Ei ole ihan minun kahvikupposeni."
Ei toisen musiikkimakua tarvitsekaan arvostella, koska musiikkimaku on jokaisen oma. Voit kuitenkin sanoa vaikka että "en ole oikeastaan koskaan tykännyt iskelmästä, tykkään kuunnella enemmänkin vanhaa rockia tai joskus jotain klassista". Silloin huomio on itse asiassa, eikä siinä ihmisessä joka nyt tykkää kuunnella vaikka sitä iskelmää. Tästä voi riittää jutun juurta silti vaikka maut ovat erilaiset, ja kaveri hoksaa olla laittelematta linkkejä.
Elämä muuttuu helpommaksi kun alkaa tunnustaa oman makunsa ääneen. Makuja on monenlaisia, ei niitä tarvitse hävetä. Sekin on normaalia että kaikkia linkkejä ei ehdi ja jaksa katsoa tai kuunnella, ja jos joku siitä loukkaantuu niin antaa loukkaantua. Useimmat ymmärtävät.
Ei saa pahoittaa toisen mieltä ;((
Kerro suoraan mitä ajattelet. Ratkaisee useimmat vastaavat "ongelmat" elämässä. Ei se ole sinun ongelma jos toinen loukkaantuu.
Ap on narsisti. Älä sano, jos et ole.
Mitä väliä jos joku lähettää sinulle jotain linkkejä kappaleisiin?
Jos ymmärrät musiikista vähän enemmän, voit oikein yksityiskohtaisesti analysoida linkitetyn biisin. Kerrot mistä asioista et biisissä pidä, voi mainita jos siinä on myös jotain hyvää. Jossain vaiheessa kyllästyy kun suhtaudut biiseihin aina neutraalisti. Ehkä lol.
Miksi et vaan poista ne linkit avaamatta ihan samalla tavalla kuin roskapostinkin poistat?
Älä hauku sen musiikkimakua, mutta sano ettet tarvitse linkkejä musiikkiin.