Somesynnyttäjät työllistävät kätilöitä "Pistähän se puhelin pois ja keskitytään tähän vauvaan"
V-lopun iltiksessä juttua, paperiversiossa. Ei ole sama linkki mutta tässä aika hyvin tiivistettynä mistä on kyse
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/082f6e1a-8fdc-43d4-9f7b-9524…
Nykyään synnyttäjät saattavat tehdä minuutti minuutilta päivityksiä synnytyksen kulusta. Äidit myös saavat paljon viestejä, joihin he vastailevat synnytyksen tiimellyksestä. Häslääminen puhelimen kanssa vaikuttaa kielteisesti synnytykseen. Kaikkein pahimmalta tuntuu jos joudun sanomaan että pistähän se puhelin pois ja keskitytään tähän vauvaan.
Ihan sairasta tämä nykymaailman meno.
Kommentit (42)
Ihmettelen tuota "työllistää"-sanaa. Se sama ihminen olisi joka tapauksessa synnyttämässä ja työllistämässä kätilöä. Sehän on kätilön työtä, että autetaan lapsi maailmaan.
Miltä mahtaisi tuntua, jos äidilläni olisi minuutti minuutilta -katsaus synnytyksestä jossain koneellaan ja hän voisi näyttää, että kello 14:18 olin auki 8 senttiä jne. Se voisi olla oikeasti ihan mielenkiintoista.
Siitä on jo parikymmentä vuotta, kun ystävä näytti minulle vauvansa valokuva-albumin. Kuvat raskaudesta olivat ihan kivoja. Synnytyskuvat sen sijaan olivat järkyttäviä, koska siellä oli myös kuva jossa pää näkyy jne. Seuraavat kuvat olivat sitten ristiäisistä. En tiedä millä mielellä poika itse kuvia katselee aikuisena, mutta itselle tuli aika epämukava olo.
Hurjaa! Mamma voimaantuneena.