Paras kirppisostoksesi?
Itse ostin 16-vuotiaana, siis 30 vuotta sitten jäähallin kirppikseltä ranskalaisen villakankaisen viitan. Se oli taas viikonloppuna käytössä kun juhlissa piti olla ulkona. Käyttöpäiviä ei ole montaa vuodessa, mutta kuitenkin joka vuosi se pelastaa minut tyylikkäästi eri tilanteissa palelemiselta. Hintaa sillä oli muistaakseni 100 markkaa.
Kommentit (31)
Ostan kirpputoreilta lähinnä kynttilänjalkoja, ja niitä onkin jo aika paljon. Suosikkejani ovat mustasta raudasta tai messingistä tehdyt.
Pentikin kynttiläalustoja saa myös kirpputoreilta puoli-ilmaiseksi.
Mm. hyviä paitoja parilla eurolla ja kerran samaa hintaluokkaa yksi ihana, iso valokuva-albumi, kissoja kansissa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tarkoittanee sellaisia kirppiksiä jotka saavat ilmaislahjoituksena myytävät tavarat.
Miten niin? En kyllä tarkoittanut. Jäähallin kirppiksellä oli ihmiset myymässä omia tavaroitaan silloin 30v sitten. Sen takia sain kuulla myös ostamani vaatteen tarinan. Vaate on paljon vanhempi kuin minä.
t.ap
Mikä pointti siinä on, koska hyvän tavaran voi löytää mistä kaupasta tahansa, halvalla. Vai onko kyse olettamasta, että kirppiksellä myytävä on aina roskaa ja arvotonta.
Pointti lienee siinä, että "toisen roska on toisen aarre". Äläkä nyt analysoi siten, että ihmiset myisivät vain roskina pitämiään asioita kirppiksellä. Joskus käytetty kirppistuote on ostajalle huippulöytö, kun taas myyjälle se on ollut turha, ja on saattanut hinnoitellakin sen alakanttiin.
Uudenveroiset Vintage Ray Banit 5€.
Myin edelleen keräilijälle ja sain niistä yli 400€
Juhlamekon joka hintaan 3.50€. On ollut käytössä jo monta kertaa!
Mä laitan nyt tähän myös tori.fi-ostoja, koska ostan sieltä nykyään enemmän (meilläpäin on aika huono tarjonta kirpparilla):
- Haglöfsin kevyet housut torista 20 (ovat käytettynäkin hinnoissaan, tuo oli siis halpa hinta)
- Samettiviitta SPR:n kirpparilta (en muista hintaa ja pidän sitä kuten ap, juhlavaatteiden kanssa)
- lapselle turkoosit farkut oman paikkakunnan kirpparilta (löydän aika harvoin täältä kivoja vaatteita, nämä olivat sekä kivat että edulliset)
- villamatto 20 (ei ollenkaan nuhjuinen eikä haissut esim. tupakalta)
Tässä nyt mieleen tulevat, paljon on muitakin.
Viimeksi on ilahduttanut lautaset. Ostin 12kpl lautasia (ruoka ja leipä/jälkkäri) 5e Facebookin kierrätysryhmästä ja Marimekon pikkulaukku 5e kirpparilta. Samaiselta kirpparilta olen ostanut myös kummitytölle hyväkuntoiset Converse-tennarit 4e.
Tuolla mun vakikirpparilla ei myöskään oikein tunnisteta merkkituotteita, mutta sehän on vain hyvä minun kannalta :).
Ei mitään erityistä, mutta kaikki vaatteet. Olen peruskokoinen nuori nainen, joten saan todella halvalla tyylikkäitä vaatteita, joita himoshoppaajat virheostelevat ja myyvätkin sitten pois. En ole maksanut yksistäkään täysin ehjistä ja puhtaista housuistani yli 10 euroa, takit ja kaikki paidatkin melkein olen löytänyt kirpparilta. Naurattaa, kun opiskelijakaverit shoppailevat ja valittavat, ettei ole rahaa. Omien vaatekappaleideni keskihinta on varmasti alle 5 euroa kpl.
Kolmen euron korkeavyötäröiset farkut.
Montakin hyvää asiaa. Jokin aika sitten löysin lähes uudet naisten tyylikkäät farkut hintaan 5e. Ovat todella hyvät jalassa!
Älä analysoi liikaa.
Kirpparilta löytyy lähes ilmaista hyvää tavaraa.
Harmittaa ostaa uusia kaupasta kun on tottunut siihen että löytää parilla eurolla käyttökelpoista vaatetta.