Millä viikolla synnytit esikoisesi, entä seuraavan lapsen?
Kyselen vaan kun odottelen toista syntyväksi. Esikoinen syntyi 39+0, nyt ollaan jo se aika ylitetty ja vauva tuntuu vaan viihtyvän mahassa, joka on minulle kyllä yllätys ! :D
Kommentit (433)
Ensimmäinen 40+3 ja toinen 38+6. Molemmat synnytykset käynnistyivät itsestään. Ensimmäinen synnytys kesti 8 tuntia ja toinen 4,5. Minulla siis synnytykset hyvinkin säännönmukaisesti.
Rv 40 - 42 kolme lasta. Vika viihtyi pisimpään ja käynnistykseen meni.
Esikoinen syntyi viikoilla 39+ ja kuopus 41+, mutta kuopuksen syntymä oli onneksi loppujen lopuksi nopeampi ja "luonnollisempi".
Ensimmäinen syntyi 41+0
Toinen syntyi 41+5
Eka 2 viikkoa myöhässä, toinen 3 päivää lasketun ajan jälkeen. Ei juurikaan ennakkotuntemuksia, vuorokautta ennen syntymää alkoi kivuliaat supistukset, vedet meni vasta tuntien jälkeen sairaalassa, tokasta puhkaistiin kalvot jotta vesi meni. 23 ja 14 -tuntiset synnytykset.
Molemmat rv 42+2. Ensimmäisellä kerralla synnytys käynnistyi itsekseen yöllä, kun aamuksi oli varattu käynnistysaika. Toisella kerralla piti käynnistellä. Vauvoilla ei mitään hätää, käynnistys tehtiin vain kalenterin vuoksi. Sain tietää että mun kohdunkaula on jotenkin oudossa kulmassa ja tulevatkin raskaudet varmaan menisivät reilusti yli.
Esikoinen 39+3
Keskimmäinen 39+2
Nuorimmainen 39+0
Eka 37+2
Toka 36+6
Syöksysynnytyksiä molemmat
Esikoinen rv 40+2, toinen käynnistettiin rv 39+5, kolmas rv 38+0 ja neljäs rv 40+6.
Molemmat lapseni H 39+4, kolme vuotta heillä ikäeroa.
Eka 40, toka 41+ jotain yli (en muista enää), kolmas 39+6
Käynnistys 41+3
Käynnistys 42+0
Kolmas tuli itsekseen 41+0
40+4 / käynnistyi 40+2
40+5
39+6 / hoidettiin ennenaik supistuksia rv 17 lähtien
Ensimmäinen rv 41+6, toinen rv 39+5. Molempiin tarvittiin oksitosiinitippa sekä esikoiseen vielä kalvojen puhkaisu. Toisen syntymää vauhditettiin, koska oli kasvamassa samaa hyvää vauhtia kuin ensimmäinen (esikoinen 54 cm, 4600 gr).
Tsemppiä ap:lle :)