Mitä tehdä, kun mies tutkii salaa käsilaukun ja lompakon sisällön?
Kommentit (63)
Suosittelisin eroamaan jollain fiksulla ja kivalla tavalla ja sen jälkeen pitämään todella matalaa profiilia ainakin vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin eroamaan jollain fiksulla ja kivalla tavalla ja sen jälkeen pitämään todella matalaa profiilia ainakin vuoden.
Tässä viisas neuvo. Mies osoittaa sen verran normaalista poikkeavaa kontrollointia ja sairaalloista mustasukkaisuutta, eikä kunnioita rajoja, että ei kannata provosoida, mutta ehdottomasti kannattaa erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä viisas neuvo. Mies osoittaa sen verran normaalista poikkeavaa kontrollointia ja sairaalloista mustasukkaisuutta, eikä kunnioita rajoja, että ei kannata provosoida, mutta ehdottomasti kannattaa erota.
No melko massiiviset analyysit miehestä !
Minä kysyisin että löysitkö mitä tarvitsit? - ihan neutraalisti. Ja jäisin katsomaan mitä vastaa. Varsinkin jos kivenkovaan väittää, ettei ole hipaissutkaan, vaikka ehdottoman varmasti tiedät että on, niin silloin ei hänellä ole luottamuksen jauhoja pussissansa...
Tai meidän tilanteessa en edes kysyisi - meilläkin mies kammoaa mun käsilaukkuja 😂. Jos tarvii esim käteistä ja mä sanon et on siellä varmaan ota sieltä niin hän kiikuttaa sen koko veskan mulle (eikä oo mikään iso ja sisällä mitään kuukuppeja tms ällöä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyisin että löysitkö mitä tarvitsit? - ihan neutraalisti. Ja jäisin katsomaan mitä vastaa. Varsinkin jos kivenkovaan väittää, ettei ole hipaissutkaan, vaikka ehdottoman varmasti tiedät että on, niin silloin ei hänellä ole luottamuksen jauhoja pussissansa...
Tai meidän tilanteessa en edes kysyisi - meilläkin mies kammoaa mun käsilaukkuja 😂. Jos tarvii esim käteistä ja mä sanon et on siellä varmaan ota sieltä niin hän kiikuttaa sen koko veskan mulle (eikä oo mikään iso ja sisällä mitään kuukuppeja tms ällöä)
Yleensä, kun ihminen paljastaa, kuka on, häntä kannattaa kuunnella. Eikä yrittää selitellä parhain päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse analysoida.
Hän ei luota sinuun. Sinä et voi luottaa häneen. Hän valehtelee sinulle, sen sijaan että puhuisi tärkeistä asioista. Hän haluaa hallita ja tietää, mitä teet. Hän ei kunnioita sinun rajoja, yksityisyyttä ja itsemääräämisoikeutta, vaan edelle menee se, mitä hän haluaa, ja mitä hän haluaa tietää. Hän ei kysy.
Minä en ainakaan haluaisi elää noin.
Seuraavia emme tiedä, tämä on spekulointia.
Yleensä tuohon on syynä mustasukkaisuus. Mutta se ei ole hyväksyttävää.
Jos hän ei kysy, oletan, että hän ei usko että hänelle puhuttaisiin totta.
Jos hän olisi viattomasti etsinyt jotain, sanoisi että etsin purkkaa mutta en
löytänyt.
Oletan että ap ei ole pettänyt miestä. Tällä ei ole aihetta olla mustasukkainen. Silloin mustasukkaisuus ei synny siitä, mitä ap on tehnyt, vaan se on miehen oma ominaisuus, joka on vielä irti todellisuudesta. Siksi sairaalloista.
Itsekin laittaisin laukkuun kaikkea hämmentävää, kuten kondomeja, positiivisen raskaustestin (tee normaalisti ja piirrä punakynällä viiva testiviivan kohdalle), kommandopipon, pitkulaisen kaktuksen jne.
Ja nämä kaikki siis yhdessä. Äläkä puhu asiasta mitään, vaan nauti edes hetki miehen pitkistä katseista. Voi olla ilme näkemisen arvoinen.
No tietenkin kirjoittaa sinne lappuja missä lukee että tiestikö että toisten käsilaukkujen/lompakoiden penkominen on erittäin hunoa käytöstä?
Ehkä myös joku tummakirjekuorinen kirje jossa on päällä sinun nimesi, mutta kuoresta ei näe sisältöä läpi edes valoa vasten. Sinne sitten lappu jossa lukee kirjesailaisuuden rikkominen on rangaistava teko.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä mies niistä etsii? Ei minulla ole ainakaan käsilaukussa ja lompakossa yhtään mitään mielenkiintoista ikinä. Jos mies haluaa kaivella käsilaukkuni tavaroita, eli mitä sieltä nyt löytyykin, pari tamponia, nenäliinapaketti, huulirasva, käsirasva, laastareita kantapäähän, kynä, paperia, hius donitsi, hiusharja ja vastaavaa, niin hieman ihmettelisin. Lompakossa on taas pankkikortit, ajokortti, muutama bonuskortti, pikkurahaa ehkä alle kympin arvosta jne. Jeejee...
Miski säilytät laukussasi hiusta?
Ja eikö donitsi mene aika äkkiä pilalle laukkusäilytyksessä? Tai ainakin sottaa muita tavaroita. Vai onko se jossain laatikossa tai pussissa siellä?
Joku tuolla totesikin, että on ihan eri juttu hakea laukusta purkkaa, huulirasvaa tms. ollessani kotona kuin käydä salaa tutkimassa sisältö ollessani poissa. Tuntuu mukavalle, että joku ymmärtää miksi se on loukkaavaa käytöstä. Laukun sisältö ei tosiaankaan ole kummoinen, eikä sillä pitäisi olla edes merkitystä koko asiassa.
Kävin tänään ostamassa uuden laukun ja lompakon. Otin vanhasta vain kaikkein tärkeimmät kortit. Jätin kaiken muun sinne ihan sellaisenaan, rahat ja kaikki. Ripustin vanhan laukkuni miehen naulakkoon vaatehuoneeseen. Ajattelin kirjoittaa viestin ja laittaa sen päällimmäiseksi laukkuun. Samoiten kirjoitan viestin uuteen laukkuun, jotain tyyliin että ”vieläkö haluat tämänkin itsellesi, eikö yksi käsilaukku riitä miehelle?”
Onko teillä hyviä ehdotuksia vanhan laukun viestin sisällöksi? Tai uuteenkin. Ehkä laitan sen viestin kondomipaketin sisälle? Jotain tarvitsen nyt, joka havahduttaisi miehen yrittämästä hallita elämääni.
Jos mies on tuollainen niin ehdottomasti ei kannata laittaa sinne lompakkoon mitään joka lisää mustasukkaisuuden aihetta. Saattaa kuulostaa hyvältä jäynältä laittaa lompakkoon xl-kortsu siihen asti kunnes saa nyrkistä sitten ei enää naurata. Vaikeapa tällaisiin asioihin on ottaa kantaa kun ei oikein tiedä millaista lorttoainesta nainen on tai millainen mies on. Noin yleisellä tasolla kannattaa ehkä miettiä onko suht terveelle suhteelle tarvittavia edellytyksiä enää kasassa...
Vierailija kirjoitti:
Joku tuolla totesikin, että on ihan eri juttu hakea laukusta purkkaa, huulirasvaa tms. ollessani kotona kuin käydä salaa tutkimassa sisältö ollessani poissa. Tuntuu mukavalle, että joku ymmärtää miksi se on loukkaavaa käytöstä. Laukun sisältö ei tosiaankaan ole kummoinen, eikä sillä pitäisi olla edes merkitystä koko asiassa.
Kävin tänään ostamassa uuden laukun ja lompakon. Otin vanhasta vain kaikkein tärkeimmät kortit. Jätin kaiken muun sinne ihan sellaisenaan, rahat ja kaikki. Ripustin vanhan laukkuni miehen naulakkoon vaatehuoneeseen. Ajattelin kirjoittaa viestin ja laittaa sen päällimmäiseksi laukkuun. Samoiten kirjoitan viestin uuteen laukkuun, jotain tyyliin että ”vieläkö haluat tämänkin itsellesi, eikö yksi käsilaukku riitä miehelle?”
Onko teillä hyviä ehdotuksia vanhan laukun viestin sisällöksi? Tai uuteenkin. Ehkä laitan sen viestin kondomipaketin sisälle? Jotain tarvitsen nyt, joka havahduttaisi miehen yrittämästä hallita elämääni.
"Koska sinua kiinnostaa minun laukkuni ja lompakkoni, ole hyvä, saat kummankin, ostin jo uudet"?
Vierailija kirjoitti:
Miksi parisuhteessa ei saisi tutkia lompakkoa? Onko sinulla jotain salattavaa?
Sinulle varmaan sopii sitten sama. Ei yhtään loukkaa eikä häiritse (aiheeton ja krooninen) epäily?
Eihän tuo tervettä ole, kuten ei ilmeinen mustasukkaisuus koskaan.
Mustasukkaiselta puuttuu luottamus sekä itseen että kumppaniin, ja silloin suhteen perusta on juoksuhiekkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on tuollainen niin ehdottomasti ei kannata laittaa sinne lompakkoon mitään joka lisää mustasukkaisuuden aihetta. Saattaa kuulostaa hyvältä jäynältä laittaa lompakkoon xl-kortsu siihen asti kunnes saa nyrkistä sitten ei enää naurata. Vaikeapa tällaisiin asioihin on ottaa kantaa kun ei oikein tiedä millaista lorttoainesta nainen on tai millainen mies on. Noin yleisellä tasolla kannattaa ehkä miettiä onko suht terveelle suhteelle tarvittavia edellytyksiä enää kasassa...
Miehellä on lorttoainesta korviensa välissä, jos noin käyttäytyy tai tuon hyväksyy.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko voivasi parantaa hänen persoonallisuushäiriönsä? Valitettavasti se ei ole mahdollista. Ole varovainen, tuollainen mies harrastaa väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on lorttoainesta korviensa välissä, jos noin käyttäytyy tai tuon hyväksyy.
Kannattaa opetella lukemaan. En hyväksy, mutta yritän miettiä asiaa hieman laajemmalla perspektiivillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koska sinua kiinnostaa minun laukkuni ja lompakkoni, ole hyvä, saat kummankin, ostin jo uudet"?
❤️
Hyvä kun joku edes ymmärsi mustasukkaisuuden ja väkivaltaisuuden perimmäiseksi syyksi. Selkäänihän sain ja oikein kunnolla kun jätin käsilaukun miehen naulakkoon. Sairaalasta pääsin tänään pois, ja nyt tervehdyttelen itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei ole mustasukkainen mutta käy mun laukulla, lompakolla ja puhelimella. Ja ihan oikealla asialla ja luvalla. Me ollaan naimisissa, meillä on yhteiset lapset, yhteiset rahat ja yhteinen koti, yhteinen elämä. Ei minulla ole häneltä mitään salattavaa. On meillä omia menoja ja kavereita mutta ei mitään sellaista mistä ei toinen saisi kysellä, olla utelias ja tietää. Halutessaan. Elämä on helppoo ja onnellista kun voi elää rehellisesti ja avoimesti.
Se on hieman eri asia mennä luvalla. Esimerkiksi jos etsin jotain, niin vaimo saattaa sanoa "katso käsilaukustani". Sama asia lompakon suhteen. Jos pitää vaikka lapselle antaa käteistä ja itsellä ei satu olemaan, niin vaimo voi sanoa, että ottaa nänen lompakosta. Puhelimen koodia en edes tiedä ja ei minulla sinne mitään asiaa olekaan.
AP tilanteessa mies käy selvästi urkkimassa tietoja. Todennäköisesti itse pettää tai on pettänyt aikaisemmin ja hakee todisteita ap:n pettämiselle, vaikka mitään oikeaa syytä tähän ei olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi parisuhteessa ei saisi tutkia lompakkoa? Onko sinulla jotain salattavaa?
Miksi edes pitäisi tutkia toisen lompakko? Jos ei kerran luota toiseen lainkaan, niin kannattaa ihan suosiolla erota.
Ja taas mentiin... "minulla ei ole mitään salattavaa", "voi elää rehellisesti ja avoimesti".
Ei minullakaan ole mitään salattavaa. Olen kuitenkin erillinen yksilö, en puolisoni jatke tai omaisuutta, ja siksi minulla on myös oikeus yksityisyyteen. Kuten puolisollanikin.