Mitä Helsingin asuinpaikkaa suosittelisitte ihmiselle, jolla on huono sietokyky melulle ja kaikensorttisille sosiaalisille ongelmille?
Olen maaseudulta ja nautin siitä, että saan olla hiljaisuudessa enkä voi sietää minkäänlaisia sosiaalitapauksia. Tiedän, ettei kaupungeissa tule todennäköisesti toteutumaan täysin.
Mitä asuinpaikkaa suosittelisitte Helsingistä ihmiselle, joka nauttii hiljaisuudesta ja joka ei halua törmätä ongelmaisiin ihmisiin?
Kommentit (129)
Herttoniemen ranta
Paloheinä
Suomenlinna talvella kuten joku ehdotti
Vanhemmat asuvat Eirassa ja valittavat kovaäänisestä musiikista, joka tulee Löylystä ja muista menopaikoista. Ennen oli rauhallista, mutta ei ole enää. Hernesaaren rakentaminen lisää liikennettä.
Ei mun mielestä oikee missään Helsingissä ole rauhallista.
Muuta Espoon Nuuksioon.
No mulla tuli mieleen esim. Oulunkylä, Käpylä ja Tapanila, mutta ei nekään kyllä täytä yhtään sun "vaatimuslistaa". Nuo on Helsingissä semi rauhallisia asuinalueita hyvien kulkuyhteyksien päässä ja omistusasuntoja on paljon, kaupungin vuokra-asuntoja vähemmän. Mutta silti, kyllä noissakin paikoissa törmää sosiaalitapauksiin, on ihmisiä paljon ja melua, ja junarata lähellä.
En suosittele mitään. En usko että Helsinki on sinun paikkasi.
Östersundom. Tuttavat asuu siellä eikä niillä ole edes katuvaloja. Talvisin hän auraa traktorilla tien auki että pääsevät kotoaan.
Vierailija kirjoitti:
Malmin hautausmaa.
Heh, siellä on läheisen väylän autojen humina ihan kaikkina aikoina kun olen käynyt siellä.
Kontula, vuosaari, mellunmäki, myllypuro
Mukavia alueita ovat:
-Länsi-Herttoniemi
-Jollaksen omakotitaloalue (pitää olla oma auto)
-Kulosaari
-Itä-Pakila
-Paloheinä
-Vartioharju (se omakotitaloalue)
-Munkkiniemi (ne syrjäisemmät paikat etenkin)
-Ruskeasuo (kunhan menee Mannerheimintiestä vähän syrjemmälle, Keskuspuiston kupeeseen)
-Pasila (se Konepajan alue, ei sosiaalista tuotantoa siinä)
-Vanha Eira
-Töölö (Taivallahden alue on mukavan rauhallinen, sij. meren rannalla eikä juuri liikennemelua)
-Käpylä (siinä ykkösraitsikan kääntöpisteen nurkilla on mukavaa)
Vierailija kirjoitti:
Juna, metro ja ratikka tuo ja vie ongelmatapauksia ees taas, alueet joille liikutaan omalla autolla / bussilla ja joissa ei ole houkuttelevaa ostaria ovat selkeästi rauhallisempia.
Mä en allekirjoita tätä. Asuin aiemmin Skattalla, nyt Etelä-Haagassa, molempiin pääsee kätevästi Spåralla, mutta mitään häiriöitä en kummassakaan ole nähnyt.
Rauhallisuus riippuu monesta. Meillä on päivällä rauhallinen alue peltojen keskellä, jossa menee pari risteävää tietä. Toinen tie on pitkä suora ja loivaa
alamäkeä . Ongelma on, että tiellä on nopeusrajoitus, joka toimii päivällä, mutta yöllä se toimii kiihdytysajopaikkana. En olisi ikinä uskonut, mikä melu siitä lähtee. Kesällä moottoripyörät keulii ja talvella siinä autot revittävät , mutta usein ojaan.
Sama vuokramökillä. Rauhallinen metsäinen paikka, jossa ei ollut teitä eikä muita mökkejä lähellä ja kiva joki, jonka "molemissä päissä" oli kaupunki. Se oli kuin moottoritie ja varsinkin öisin siinä reviteltiin vesijeteillä ja moottoriveneellä mistään nopeusrajoituksia välittämättä. Onneksi oli meillä vain vuokralla. Se siitä idyllisuudestä.
Usko tuohon Karhusaareen, kun sitä ei edes moni helsinkiläinen tiedä olevan olemassa. Vuokra-asuntoja sieltä tuskin löytyy.
Meilahti ja Munkkiniemi.Todella rauhallisia katuja,joilla ei bussit kulje.
Taka-Töölössä Valhallankadun seutu.
Vierailija kirjoitti:
Kontula, vuosaari, mellunmäki, myllypuro
Mellunmässä on todella rauhallisia alueita. Itse kadehdi Kontulassa asuvan ystäväni asuntoa, koska ne on rakennettu aikana jolloin talojen väliin jäi paljon tilaa ja puita yms. Vs.oma uusi asuntoni, jossa talot on rakennettu tiiviisti. Ja olen myös ihastellut Vuosaaren ranta-alyeuta ja ulkoilumaastija. Mistään ei löydy niin hienoja paikkoja kuin Vuosaaren kulmilta, rannoilta, metsistä. Myllypuron en tunne, muuta kuin jäähallin alueen. Se on tietysti vähän pöheikössä. Mutta ei ne läheiset (uudet) asuinalueet pahalta tai levottomalta tunnu.
Ihan turhaa disaaamista, kun ei taida edes tuntea alueita.
Jotta Itä-Helsinkiä ei aina mollattaisi niin ehdotan Kulosaari, Herttoniemi, Laajasalo, Jollas, Tammisalo, Roihuvuori, Marjaniemi, Puotila, Vartiokylä, Vartioharju sekä mainettaan paremmat Kontulan omistusasunto- ja omakotialueet, Mellunmäki joka on pystyynkuollut lähiö eläkeläisineen sekä vanha Vuosaari ja tietenkin Sipoon uusiohelsinki. Sinun kriteereilläsi taitaa kuitenkin olla parempi että pysyt maalla.
Sipoon Nikkilä,Kumpula,Käpylän Pohjolankadun seutu,Ruskeasuo,Taka-Töölö,Meikku,Munkka.
Melun takia et varmaan halua bussilla liikkua,joten etsi kiva rauhallinen paikka työpaikan kulmilta.
Jokin pääkaupunkiseudun useista luolastoista?
Puistola. Omakotitaloja ja niiiin hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse oon asunut Viikin Latokartanossa jotain 8 vuotta, ja en ole ikinä törmännyt häiriökäyttäytyjiin omakohtaisesti (olen kyllä lehdistä lukenut joitain kertoja alueella tapahtuneista häiriöistä esim. myymälävarkauksista). En silti, vaikka täällä sitä monikulttuurisuutta riittää, tosin aika paljon muualta tulijat on yliopioston opiskelijoita, tutkijoita jne. Niin rauhallista täällä on että ihmiset uskaltaa aika pienten lastenkin antaa ihan yksin / keskenään olla piha-alueilla eikä yhtään murehti että mitään pahaa tapahtuu.
Viikki on todella levoton. Lisäksi lähellä Pihlajamäen ongelmalähiö.
Tässä ehdottomasti samaa mieltä. Olen asunut vuosia molemmissa, Pihlajamäessä ja Viikissä ja ihan kymmenen vuoden sisällä Viikistä on tullut kamalan levoton ja turvaton paikka. Pihlajamäessäkin on rauhallisempaa.
Viikki oli ihana paikka silloin alussa, kun ne ekologiset pientalot ja muut kokeilujutut rakennettiin siihen kampusalueen ja kartanon viereen Latokartanon pelloille. Asuimme siellä lasten ollessa pieniä.
Myöhemmin sitten Viikki ja Latokartano joutui sosiaalisen rakentamisen uhreiksi. Edelleen aluetta kuitenkin yritetään markkinoida sillä vanhalla ekologisella maineella, vaikkei se koske ollenkaan näitä uudempia alueita. Ja Viikinmäki on osa Pihjamäkeä ja Pihlajistoa. Nimeä on muutettu, koska Pihlajamäellä on niin huono maine.
Nämä uudet korttelit Viikissä ja Latokartanossa eivät ole mitenkään mukavia alueita. Lahdenväylä ja Kehä 1 ympäröivät joka puolelta.
Muutimme pois jo vuonna 2012, kun näimme mihin suunta alueella on menossa. Entisten naapureiden mukaan koko paikka on tullut levottomaksi ja nuhruiseksi.
Onneksi muutimme Taka-Töölöön, missä merta ja luontoa on ihan yhtä lähellä!
Eira ei taida tuntea oikein Itä-Helsinkiä. Herttoniemen jälkeenkin on useita paikkoja, joissa asuu normaaleja ja keskiluokkaisia jopa hyvätuloisia ihmisiä.