Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Helsingin asuinpaikkaa suosittelisitte ihmiselle, jolla on huono sietokyky melulle ja kaikensorttisille sosiaalisille ongelmille?

Vierailija
22.09.2019 |

Olen maaseudulta ja nautin siitä, että saan olla hiljaisuudessa enkä voi sietää minkäänlaisia sosiaalitapauksia. Tiedän, ettei kaupungeissa tule todennäköisesti toteutumaan täysin.

Mitä asuinpaikkaa suosittelisitte Helsingistä ihmiselle, joka nauttii hiljaisuudesta ja joka ei halua törmätä ongelmaisiin ihmisiin?

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkkivuori ja Niemenmäki ovat todella rauhallisia. Munkkivuoresta enemmän kokemusta. Haudanhiljaisuus iltaisin, ei yhden yhtä vuokrataloa. 

Paljon mummoja, myös nykyään lapsiperheitä. Mutta ovat kaikki varsin hyvinkäyttäytyviä. Liikennettä on todella vähän, koska Munkkivuorta kehystää hevosenkenkämäinen Ulvilantie. Sisäosissa on lähinnä vain huoltoajoa.

Että Munkkivuoria?? Ruuhkaisempaa aluetta saa todellakin hakea! Itse muutamassa pois jatkuvien melun takia, milloin mitäkin, kokoajan rakennetaan jossain, autoja, lehtipuhaltimet heti aamu 7. Ulvilantieltä pääsee tosi huonosti yhtään mihinkään, ostari on väsähtänyt eikä koskaan mitään ruokauutuksia toisin kun muissa kaupoissa.

Kamalan kaoottinen alue koirineen ja tappopyöräilijöllä. Autotallien ovet paukkuvat niin et vanhat talot tärisevät.

Vierailija
122/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalan pientaloalue ja Pajamäki. Ei tapahdu niin yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta Itä-Helsinkiä ei aina mollattaisi niin ehdotan Kulosaari, Herttoniemi, Laajasalo, Jollas, Tammisalo, Roihuvuori, Marjaniemi, Puotila, Vartiokylä, Vartioharju sekä mainettaan paremmat Kontulan omistusasunto- ja omakotialueet, Mellunmäki joka on pystyynkuollut lähiö eläkeläisineen sekä vanha Vuosaari ja tietenkin Sipoon uusiohelsinki. Sinun kriteereilläsi taitaa kuitenkin olla parempi että pysyt maalla.

Ei kai kukaan Kontulan omakotitaloalueita mollaa. Ongelma on vain siinä, että niihin joutuu käytännössä kulkemaan ostarin kautta ja siinä altistuu huono-osaisuudelle

Vierailija
124/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oon asunut Viikin Latokartanossa jotain 8 vuotta, ja en ole ikinä törmännyt häiriökäyttäytyjiin omakohtaisesti (olen kyllä lehdistä lukenut joitain kertoja alueella tapahtuneista häiriöistä esim. myymälävarkauksista). En silti, vaikka täällä sitä monikulttuurisuutta riittää, tosin aika paljon muualta tulijat on yliopioston opiskelijoita, tutkijoita jne. Niin rauhallista täällä on että ihmiset uskaltaa aika pienten lastenkin antaa ihan yksin / keskenään olla piha-alueilla eikä yhtään murehti että mitään pahaa tapahtuu.

Viikki on todella levoton. Lisäksi lähellä Pihlajamäen ongelmalähiö.

Tässä ehdottomasti samaa mieltä. Olen asunut vuosia molemmissa, Pihlajamäessä ja Viikissä ja ihan kymmenen vuoden sisällä Viikistä on tullut kamalan levoton ja turvaton paikka. Pihlajamäessäkin on rauhallisempaa.

Viikki oli ihana paikka silloin alussa, kun ne ekologiset pientalot ja muut kokeilujutut rakennettiin siihen kampusalueen ja kartanon viereen Latokartanon pelloille. Asuimme siellä lasten ollessa pieniä.

Myöhemmin sitten Viikki ja Latokartano joutui sosiaalisen rakentamisen uhreiksi. Edelleen aluetta kuitenkin yritetään markkinoida sillä vanhalla ekologisella maineella, vaikkei se koske ollenkaan näitä uudempia alueita. Ja Viikinmäki on osa Pihjamäkeä ja Pihlajistoa. Nimeä on muutettu, koska Pihlajamäellä on niin huono maine.

Nämä uudet korttelit Viikissä ja Latokartanossa eivät ole mitenkään mukavia alueita. Lahdenväylä ja Kehä 1 ympäröivät joka puolelta.

Muutimme pois jo vuonna 2012, kun näimme mihin suunta alueella on menossa. Entisten naapureiden mukaan koko paikka on tullut levottomaksi ja nuhruiseksi.

Onneksi muutimme Taka-Töölöön, missä merta ja luontoa on ihan yhtä lähellä!

Asumme rivitalossa siellä vanhan Eko-Viikin alueella ja täällä ei ainakaan ole yhtään levotonta. Ja se miten voi asua peltojen keskellä Ja hyvien lintuvesistöjen äärellä kehä 1 sisäpuolella jaksaa vieläkin ihastuttaa vuosien jälkeen. Maa-hanmuuttajia on kyllä mutta perheitä lähinnä jotka ei ketään häiritse.

Vierailija
125/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munkkivuori ja Niemenmäki ovat todella rauhallisia. Munkkivuoresta enemmän kokemusta. Haudanhiljaisuus iltaisin, ei yhden yhtä vuokrataloa. 

Paljon mummoja, myös nykyään lapsiperheitä. Mutta ovat kaikki varsin hyvinkäyttäytyviä. Liikennettä on todella vähän, koska Munkkivuorta kehystää hevosenkenkämäinen Ulvilantie. Sisäosissa on lähinnä vain huoltoajoa.

Jep, samoin Munkkiniemi ja Etelä-Haaga ovat rauhallisia.

Molemmissa olen asunut ja voin suositella. Rauhallista, siistiä ja turvallista.

Vierailija
126/129 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kiitos asiallisista vastauksista. Näiden kommenttien perusteella näyttää siis siltä, ettei Helsinki ole välttämättä kohdallani realistinen, vaan joku rauhallisempi ympäristökunta. Töihin olen siis muuttamassa ja iäkkään sukulaisen tilanteen vuoksi.

ap

Vierailija
127/129 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herttoniemen ranta

Paloheinä

Suomenlinna talvella kuten joku ehdotti

Jouduin kerran odottamaan kaveria 5 min Herttoniemenrannan S-marketin edessä ja n. 3 ihmistä pummasi rahaa sinä aikana.

Vierailija
128/129 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkiniemi ehdottomasti! Täällä ei pelota liikkua iltaisin, alueella on söpöjä pieniä kivijalkapuoteja ja keskustaan pääsee vartissa, Selloon samassa ajassa. Eikä mun mielestä ole mitään pahaa, jos haluaa olla rauhassa. Siksi itsekin täällä asun, kun en halua kuunnella naapurien huutoa öisin 70-luvun boksitaloissa, mummot vähemmän huutelevat ;) Ja meri ja rantaraitti ehdoton plussa. Tervetuloa vaan tänne!

Vierailija
129/129 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ullanlinna tai Eira

Onko tämä vitsi vai?

Mikäs kommentti tuo tuollainen on? Ullis ja Eira ovat hiljaisia paikkoja, samoin Kaivopuisto.

-eri

No eivät ole. Paljon tapahtumia ja tähtitorninmäki on tässä korona-aikana ollut teinien bilekeskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi