Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Helsingin asuinpaikkaa suosittelisitte ihmiselle, jolla on huono sietokyky melulle ja kaikensorttisille sosiaalisille ongelmille?

Vierailija
22.09.2019 |

Olen maaseudulta ja nautin siitä, että saan olla hiljaisuudessa enkä voi sietää minkäänlaisia sosiaalitapauksia. Tiedän, ettei kaupungeissa tule todennäköisesti toteutumaan täysin.

Mitä asuinpaikkaa suosittelisitte Helsingistä ihmiselle, joka nauttii hiljaisuudesta ja joka ei halua törmätä ongelmaisiin ihmisiin?

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon asunut Viikin Latokartanossa jotain 8 vuotta, ja en ole ikinä törmännyt häiriökäyttäytyjiin omakohtaisesti (olen kyllä lehdistä lukenut joitain kertoja alueella tapahtuneista häiriöistä esim. myymälävarkauksista). En silti, vaikka täällä sitä monikulttuurisuutta riittää, tosin aika paljon muualta tulijat on yliopioston opiskelijoita, tutkijoita jne. Niin rauhallista täällä on että ihmiset uskaltaa aika pienten lastenkin antaa ihan yksin / keskenään olla piha-alueilla eikä yhtään murehti että mitään pahaa tapahtuu.

Vierailija
42/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Helsingissä mutta Myyrmäessä ja Vantaanpuistossa on rauhallista.

L E N T O M E L U !!!!

Sitä paitsi Myrtsi on Vantaan pahimpia slummeja.

No siihen tottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat juuri Helsinkiin? Sen verran vinkkinä, että siellä julkinen liikenne on hyvä ja kauempaa saa hiljaisempia asuntoja kuin juuri Helsingistä.

Vierailija
44/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Helsingissä mutta Myyrmäessä ja Vantaanpuistossa on rauhallista.

L E N T O M E L U !!!!

Sitä paitsi Myrtsi on Vantaan pahimpia slummeja.

No siihen tottuu.

Kaikkeen tottuu, ja tuolla asenteella onkin sitten se ja sama missä asuu.

Ei se kuitenkaan tee ympäristöstä hiljaista ja melutonta. Eikä niistä neukkuelementtikämpistä, joista kuuluu kaikki ulkoäänet sisään.

Vierailija
45/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon asunut Viikin Latokartanossa jotain 8 vuotta, ja en ole ikinä törmännyt häiriökäyttäytyjiin omakohtaisesti (olen kyllä lehdistä lukenut joitain kertoja alueella tapahtuneista häiriöistä esim. myymälävarkauksista). En silti, vaikka täällä sitä monikulttuurisuutta riittää, tosin aika paljon muualta tulijat on yliopioston opiskelijoita, tutkijoita jne. Niin rauhallista täällä on että ihmiset uskaltaa aika pienten lastenkin antaa ihan yksin / keskenään olla piha-alueilla eikä yhtään murehti että mitään pahaa tapahtuu.

Viikki on todella levoton. Lisäksi lähellä Pihlajamäen ongelmalähiö.

Vierailija
46/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana keskustasta, eikä ostarilla alkoa. Veikkasn jotain Paloheinä, Tapaninkylä tms.

Vierailija
47/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe asuu Ullanlinnassa Etelä-Helsingissä. Liikennettä ei juurikaan ole, eikä sosiaalitapauksia. Paikalliset ovat kohteliaita ja täällä on kuitenkin yksityisyyttä, ei kyttääviä

naapureita eikä kateutta, sillä kaikki tulevat hyvin toimeen. Helsingin kauneimmat puistot ja meri antavat alueelle leimansa.

Vierailija
48/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pajamäki. Helsingin harmain kaupunginosa, siis iäkkäimmät asukkaat. Mummot eivät rettelöi, että pitäisi olla rauhallista. Liikennettäkään ei juuri ole.

Kävin siellä yhdellä tutulla tässä pari viikkoa sitten. En ollut ennen käynytkään, vaikka helsinkiläinen olen ollut kymmenisen vuotta. 

Käsittämätön pussinperä niinkin lähellä Helsingin keskustaa. Kävelin epätodellisissa tunnelmissa: asuuko täällä kukaan vai ovatko talot elokuvan kulisseja:)

Lähdettiin sitten kävelylle ja siinähän on aivan ihanat metsät lähellä: Patterimäki. Myös Talin golfkenttä on upea. 

Ja on siellä apteekki ja Alepa.  Muutama sata metriä joutuu kävelemään isoon S-marketiin Pitskun puolelle. Juna-asema ihan lähellä ja siitä 10 minuuttia keskustaan. 

Jos todella hiljaisuutta ja luonnonläheisyyttä haluaa kantakaupungin läheisyydessä, niin tosiaan Pajamäki. 

Halvahko metsälähiö ikävässä paikassa, ja eikö sinne joku jokerilinjakin ole suunnitteilla. Talokanta vuokratonteilla. Sosiaalista rakentamista tiedossa, ja paljon!

Jokeri menee Pajamäen ohi, kuten nytkin bussilinjat. 

Sosiaalista rakentamista ei todellakaan tule, koska koko alue on suojelukohde metsään päin mentäessä. Sodanaikaiset vallihaudat ja ihan koskemattomina tulevat pysymään. 

Ja rauhallisuuttahan aloittaja peräsi? Eli juuri tällainen metsälähiö. Ei voi saada Kamppia ja rauhallisuutta yhtäaikaa. 

Vierailija
49/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläisessä Helsingissä asuvana järkytyn joka ikinen kerta, kun menen Herttoniemestä kauemmaksi itään. Ei ainakaan sinne. Myös radanvarret Huopalehdesta ja Käpylästä pohjoisemmaksi ovat rauhattomia paikkoja.

Kohta joku rientää sanomaan olevani väärässä koska "täällä meillä Malmilla on tosi rauhllista ja kivaa ja hyvät palvelutkin on". Joo, niin varmaan teidän mielestänne mutta mielipidettä tässä kysyttiin ja rehellisen, subjektiivisen sellaisen annoin. En kaipaa monikulttuurista Prismaa, haitaria soitavia kerjäläisiä, juunalippurahaa pummaavia nuorukaisia sekä kaupustelijoita rähjäisillä ja likaisilla ostoskujilla. Luulen, ettei aloittajakaan niitä kaipaa.

t. Eira

Vierailija
50/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkkivuori ja Niemenmäki ovat todella rauhallisia. Munkkivuoresta enemmän kokemusta. Haudanhiljaisuus iltaisin, ei yhden yhtä vuokrataloa. 

Paljon mummoja, myös nykyään lapsiperheitä. Mutta ovat kaikki varsin hyvinkäyttäytyviä. Liikennettä on todella vähän, koska Munkkivuorta kehystää hevosenkenkämäinen Ulvilantie. Sisäosissa on lähinnä vain huoltoajoa.

Miten on mahdollista, että tunnen useammankin Munkkivuoressa vuokralla asuvan, jos ei muka ole yhden yhtä vuokratalia? Itse asun naapurissa eli Etelä-Haagassa. Ihana paikka, ei ostaria, ei häiriöitä.

Vierailija
51/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ullanlinna tai Eira

Tämä viesti on saanut 20 alapeukkua. En voi ymmärtää miksi. Asun Eirassa ja täällä on aivan poikkeuksellisen hiljaista ja rauhallista.

Vierailija
52/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulosaari, mahdollisimman kaukana kuitenkin metroasemasta.

Vierailija
53/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabianranta on hiljainen ja tylsä. Luonto lähellä mutta keskustaan pääsee nopeasti.

Vierailija
54/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikki on todella levoton. Lisäksi lähellä Pihlajamäen ongelmalähiö.

Tässä ehdottomasti samaa mieltä. Olen asunut vuosia molemmissa, Pihlajamäessä ja Viikissä ja ihan kymmenen vuoden sisällä Viikistä on tullut kamalan levoton ja turvaton paikka. Pihlajamäessäkin on rauhallisempaa.

Vierailija
55/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munkkivuori ja Niemenmäki ovat todella rauhallisia. Munkkivuoresta enemmän kokemusta. Haudanhiljaisuus iltaisin, ei yhden yhtä vuokrataloa. 

Paljon mummoja, myös nykyään lapsiperheitä. Mutta ovat kaikki varsin hyvinkäyttäytyviä. Liikennettä on todella vähän, koska Munkkivuorta kehystää hevosenkenkämäinen Ulvilantie. Sisäosissa on lähinnä vain huoltoajoa.

Miten on mahdollista, että tunnen useammankin Munkkivuoressa vuokralla asuvan, jos ei muka ole yhden yhtä vuokratalia? Itse asun naapurissa eli Etelä-Haagassa. Ihana paikka, ei ostaria, ei häiriöitä.

Vuokraavat varmaan yksityiseltä. T. Eri

Vierailija
56/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ullanlinna tai Eira

Tämä viesti on saanut 20 alapeukkua. En voi ymmärtää miksi. Asun Eirassa ja täällä on aivan poikkeuksellisen hiljaista ja rauhallista.

Eirassa on kuitenkin ollut narkomaanien hoitolaitos ja Ullanlinnassa on tukiasuntoja ym.

Vierailija
57/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ullanlinna tai Eira

Eirassa on kuitenkin ollut narkomaanien hoitolaitos ja Ullanlinnassa on tukiasuntoja ym.

Tai nyt kun mietin se yksi ei muuten asunut tukiasunnossa Korkeavuorenkadulla vaan jossain oliko Forenomin kämppä, jonka sossu maksoi. Eli vähän eri asia kuitenkin. Häiriötä kuitenkin aiheutti.

Vierailija
58/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt Latokartanossa olen kävellyt iltaisin, vastaan ei ole joko tullut ketään tai koiranulkoiluttajia.

Vierailija
59/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, samoin Munkkiniemi ja Etelä-Haaga ovat rauhallisia.

Vierailija
60/129 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsälä ja Kumpula.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi