Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillereiden päätön haukkuminen pitää loppua. On lukemattomasti naisia, joille ne sopivat aivan hyvin

Vierailija
22.09.2019 |

Iho parantunut, rinnat kasvaneet, kuukautiset vain murto-osa entisistä ärsyttävyydeltään (kivut ja runsaus). Saa päättää milloin kuukautiset tulee. Hinta noin 4e/kk. Lisäksi mm kohtu-ja munasarjasyövän sekä ovariokystien riski pienenee. Monet syyttävät e-pillereitä oireista joihin ne ei liity millään tavalla.

En vaihtais pois.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla e-pillerit ehkäisivät oikein hyvin. Meni nimittäin seksihalut jolloin ei myöskään ollut seksiä eikä pelkoa raskaudesta.

Vierailija
62/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku suostuu sotkemaan elimistöään joillain ylimääräisillä ja turhilla hormoneilla.. naiset on niin aivopesty ajattelemaan että itsensä pitää uhrata. Lopettakaa se nyt Jo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mitäpä sillä on väliä, että kuseskelee estrogeenia vesistöön. Kunhan iho pysyy hyvänä niin mitä väliä, että juomavesi menee pilalle.

Oletko sinä sitten luonnonmukaisuuden nimissä valmis synnyttämään lapsia sitä tahtia kun luonto niitä suo? Vai vaaditko mieheltä kondomin käyttöä yhdynnässä? Kai sinä vastavuoroisesti käytät sitten välillä naisten kondomia kun puuhailette?

Minun ei ole kyllä koskaan tarvinnut vaatimalla vaatia mieheltä tuota. Ihan riitti kun sain veritulpan oireita pillereiden käytön aikana. Miehestä on tosi mukava etten saa veritulppaa.

Eri

Arvoisa alapeukuttajako on sitä mieltä, että henkeni ei ole niin tärkeä, kunhan mies saa seksiä ilman kumia?

Lähinnä kiinnostaa enemmän se, että jos mies ei joku kerta haluakaan käyttää kondomia, niin toivotatteko uuden perheenjäsenen tervetulleeksi vai laitatko itse naisten kondomin päälle...vai pitäisikö sanoa sisään?

Mieheni ei ole tuollainen että tulisi tuollaisia omituisia kiistatilanteita.

Eli on tossukka. Ok.

Mies jota ei haittaa kondomi on tossukka? :,D pitäisi valehdella että haittaa?

Vierailija
64/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusmode on todennäköisesti ihminen joka on anorektikko  joka on painonousun pelossa aloittanut käyttämään amfetamiinia tai piristäviä. 

Hän voi myös olla joku vähemmistön ihminen ja ei siksi saa potkuja.

Vierailija
65/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt missään haukkumista, mistä revit tuon?

Mulla pillerit aiheuttivat kuivat limakalvot, jatkuvan pahoinvoinnin, haluttomuuden ja kostumattomuuden. Akne ei parantunut, tissit ei kasvaneet ja menkat eivät koskaan ole olleet kivuliaat muutenkaan, eli sain pelkkiä haittavaikutuksia enkä mitään hyvää.

Vierailija
66/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta on hyvin tärkeää että mahdollisista sivuvaikutuksista puhutaan mutta toisaalta olisi tosiaan muistettava ettei kaikille tule negatiivisia sivuvaikutuksia. Itse aloitin e-pillerit parikymppisenä (eli en mitenkään kesken murrosiän hormonimyrskyjen) ja ne sopivat minulle erinomaisesti. Olin ehtinyt jo 7 vuotta kärsiä hyvin epäsäännöllisistä kuukautisista ja viimein se ongelma oli poissa. Noin viiden vuoden jälkeen siirryin hormonikierukkaan sillä halusin varmuuden vuoksi pienentää e-pillereiden aiheuttamaa veritulppa/aivoinfarkti ym riskiä (vaikka se olikin äärimmäisen pieni) ja kokeilla sopisiko kierukka minulle. Se veikin sitten kuukautiseni kokonaan pois joten en voisi olla tyytyväisempi. Toki pieniä muitakin sivuvaikutuksia siitä on tullut (kuten lääkkeiden kanssa on tavallista) mutta esim. lisääntynyt valkovuoto ja hieman huonompaan kuntoon mennyt iho ovat kyllä pieniä juttuja verrattuna siihen että on niin vaivaton ja varma ehkäisy käytössä (eikä kuukautisia).

En tajua tuota "ette vain itse näe sivuvaikutuksia" mantraa jota jotkut jaksavat selittää. Jos minä parikymppisenä hormoniehkäisyn aloittanut en huomannut negatiivisia muutoksia mielialassa/käytöksessä tms eikä kukaan minut tunteva ihminenkään niitä huomannut niin voikohan olla ettei niitä vain ole... En minäkään oleta että kaikilla hormonikierukan kanssa esim. lähtevät kuukautiset pois tai edes merkittävästi niukentuvat vaikka se onkin suht. tavallinen sivuvaikutus.

Vierailija
67/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi joku suostuu sotkemaan elimistöään joillain ylimääräisillä ja turhilla hormoneilla.. naiset on niin aivopesty ajattelemaan että itsensä pitää uhrata. Lopettakaa se nyt Jo!

Uhrata? En minä ainakaan luopuisi hormonikierukastani vaikka olisin sinkku. Se on minulle lääke epäsäännöllisiin kuukautisiin ja plussana vielä hyvin varma ehkäisykeino jos sattuu parisuhteessa olemaan. Samoin ystäväni sai helpotuksen todella runsaisiin ja kivuliaisiin kuukautisiin. Aika monella hormoniehkäisy ei ole vain ehkäisyn takia käytössä.

Vierailija
68/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin ap. Minipillerit pelastivat elämäni laadun. Ei kuukautisia enää, ei kipuja, ei PMS-oireiden kauheaa agressiivisuutta.

Vierailija
69/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei tiedä etukäteen kenelle e-pillerit on kohtalokkaat.

Sunnuntai 22.9.2019

Nea-Noora oli aivovamman saadessaan tavallinen teinityttö.

Nea-Noora oli 16-vuotias, kun hänen elämänsä meni kerta heitolla uuteen uskoon. Tuija-äiti päätyi kiidättämään tyttärensä sairaalaan, kun hän oli löytänyt tämän vain tuijottamasta sänkynsä laidalta. Vielä tässä vaiheessa kukaan ei epäillyt yhdistelmäpillereillä olevan osuutta asiaan.

Kaikeksi onneksi äiti reagoi nopeasti, sillä Nea-Nooran tilanne oli hengenvaarallinen.

Nea-Nooran päästä löydettiin massiivinen sinustromboosi, minkä seurauksena aivoista verta pois kuljettavat laskimot olivat umpitukossa. Kun mitään ei päässyt pois, alkoi veri vuotaa aivojen keskiosassa. Aivopaineet olivat kovat.

– Saimme tiedon, että ainoa pelastus on hätäleikkaus, jossa otetaan iso pala kallosta pois, Tuija kertoo toimittaja Ronja Salmelle.

Leikkaus suoritettiin, mutta minkäänlaista ennustetta Nea-Nooralle ei pystytty antamaan. Sitäkään ei tiedetty, herääkö hän koskaan.

Nea-Noora kuitenkin heräsi. Hänen ei uskottu enää kävelevän, mutta niin vain nuori nainen on nyt luopunut pyörätuolista. Muisti temppuilee silti edelleen, samoin toinen käsi.

Mikä Nea-Nooran aivovamman sitten aiheutti? Geenimuunnos faktori V yhdessä Nea-Nooran käyttämien e-pillereiden kanssa. Muunnos vaikuttaa veren hyytymiseen, mutta se ei ollut tiedossa pillereiden määräämisen aikaan. Noin kolme prosenttia suomalaisista kantaa samaa muunnosta.

– Pillereitä määrätään ehkä liian herkästi. Pitäisi tutkia enemmän, Tuija vetoaa.

Pillereitä määrätessähän pitäisi aina selvittää mahdolliset sukurasitteet ja testata riskitekijät. Se on kieltämättä huolestuttavaa että kaikki lääkärit eivät tätä tee. Itselläni ei suostuttu aloittamaan pillereitä ennen kuin oli testattu onko kohonnutta veritulppariskiä. Mutta samahan se on kaikkien lääkkeiden kanssa. Kunhan taustaselviykset on tehty hyvin niin vakavat sivuvaikutukset ovat todella epätodennäköisiä. Miettii nyt mitä kaikkea voi tulla ihan buranastakin jos käy todella huono tuuri. Ei se ole syy demonisoida buranaa eivätkä veritulpat ole syy demonisoida pillereitä. Pitää vain selvittää riskitekijät ennen lääkkeiden aloittamista ja muistaa että jos riskitekijöitä ei ole puhutaan äärettömän pienistä todennäköisyyksistä että tulisi vakavia sivuvaikutuksia.

Vierailija
70/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt pillereitä. Kondomi on ollut ehkäisykeinona ja seksielämä aktiivista. Lihava mies oli kerran ihanan luonteensa vuoksi seurustelukumppanina, mutta eihän hän voinut kondomia käyttää:erektio hävisi samantien. Hyvä fyysinen kunto, normaalipaino ja hormoniton ehkäisy ovat mielestäni hyvän seksielämän salaisuus. Tietysti naisella mielettömän hyvät lantionpohjan lihakset tuovat oman lisänsä seksiin. Lihavan kanssa suhde ei pitkään jatkunut, vaikka hän sormistaan näppärä olikin. Kondomi ei sovi erektiohäiriöistä kärsiville, joten miesten vastustus on tavallaan ymmärrettävää. Toisaalta lihavuuskaan ei tule itsestään.

Vierailija
71/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin ap. Minipillerit pelastivat elämäni laadun. Ei kuukautisia enää, ei kipuja, ei PMS-oireiden kauheaa agressiivisuutta.

Minipillerit aiheuttivat agressiivuutta. Mieluummin ilman kuin puukko miehen rinnassa.

Vierailija
72/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit sekoittivat miesmaun. Syy avioeroon.

Vierailija
73/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet aivan oikeassa. Tälläkin palstalla lietsotaan ihan turhaa pillerien vastaista hysteriaa.

Missä ja milloin moista ollut? Seuraan palstaa aika vakituiseen ja liki päivittäin, eikä yhtään pillereiden vastaista ketjua ole tullut vastaan. Eiköhän täällä ole mielipiteitä joka suuntaan ja saakin olla, vai pitäisikö pillerikeskustelut kieltää kokonaan ettei kukaan nyt vaan mieltään pahoita? Ja itse en ole vastaan taikka puolesta, jokainen tietänee ja päättää mitä kehoonsa laittaa.

Vierailija
74/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei tiedä etukäteen kenelle e-pillerit on kohtalokkaat.

Sunnuntai 22.9.2019

Nea-Noora oli aivovamman saadessaan tavallinen teinityttö.

Nea-Noora oli 16-vuotias, kun hänen elämänsä meni kerta heitolla uuteen uskoon. Tuija-äiti päätyi kiidättämään tyttärensä sairaalaan, kun hän oli löytänyt tämän vain tuijottamasta sänkynsä laidalta. Vielä tässä vaiheessa kukaan ei epäillyt yhdistelmäpillereillä olevan osuutta asiaan.

Kaikeksi onneksi äiti reagoi nopeasti, sillä Nea-Nooran tilanne oli hengenvaarallinen.

Nea-Nooran päästä löydettiin massiivinen sinustromboosi, minkä seurauksena aivoista verta pois kuljettavat laskimot olivat umpitukossa. Kun mitään ei päässyt pois, alkoi veri vuotaa aivojen keskiosassa. Aivopaineet olivat kovat.

– Saimme tiedon, että ainoa pelastus on hätäleikkaus, jossa otetaan iso pala kallosta pois, Tuija kertoo toimittaja Ronja Salmelle.

Leikkaus suoritettiin, mutta minkäänlaista ennustetta Nea-Nooralle ei pystytty antamaan. Sitäkään ei tiedetty, herääkö hän koskaan.

Nea-Noora kuitenkin heräsi. Hänen ei uskottu enää kävelevän, mutta niin vain nuori nainen on nyt luopunut pyörätuolista. Muisti temppuilee silti edelleen, samoin toinen käsi.

Mikä Nea-Nooran aivovamman sitten aiheutti? Geenimuunnos faktori V yhdessä Nea-Nooran käyttämien e-pillereiden kanssa. Muunnos vaikuttaa veren hyytymiseen, mutta se ei ollut tiedossa pillereiden määräämisen aikaan. Noin kolme prosenttia suomalaisista kantaa samaa muunnosta.

– Pillereitä määrätään ehkä liian herkästi. Pitäisi tutkia enemmän, Tuija vetoaa.

Pillereitä määrätessähän pitäisi aina selvittää mahdolliset sukurasitteet ja testata riskitekijät. Se on kieltämättä huolestuttavaa että kaikki lääkärit eivät tätä tee. Itselläni ei suostuttu aloittamaan pillereitä ennen kuin oli testattu onko kohonnutta veritulppariskiä. Mutta samahan se on kaikkien lääkkeiden kanssa. Kunhan taustaselviykset on tehty hyvin niin vakavat sivuvaikutukset ovat todella epätodennäköisiä. Miettii nyt mitä kaikkea voi tulla ihan buranastakin jos käy todella huono tuuri. Ei se ole syy demonisoida buranaa eivätkä veritulpat ole syy demonisoida pillereitä. Pitää vain selvittää riskitekijät ennen lääkkeiden aloittamista ja muistaa että jos riskitekijöitä ei ole puhutaan äärettömän pienistä todennäköisyyksistä että tulisi vakavia sivuvaikutuksia.

Totta mitä sanot vakavista sivuvaikutuksista, mutta on paljon naisia joille ne lievätkin sivuvaikutukset ovat elämänlaatua heikentäviä. Itselleni esim. halukkuuden lasku oli tällainen. Ja juuri näitä lääkärit minun kokemuksen perusteella vähättelevät. Minusta on väärin yrittää rapauttaa ihmisen oman kokemuksen merkitystä.

Pillerit ovat upea keksintö, mutta ei pitäisi luoda sellaista ilmapiiriä, että niiden käyttäminen on itsestäänselvyys ja normi.

Vierailija
75/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLen 40 vuotias ja siitä lähtien kun olin noin 17 olen kuullut kavereilta pelkkää valitusta pillereistä, myös omat kokemukset olivat huonot.  Mutta nuorelle naiselle e-pillerit ovat se ainoa ehkäisy-vaihtoehto jota tarjotaan, pitäisi itse ottaa asioista selvää...

- Ensimmäiset pillerini, merkkiä en muista mutta vuosi oli 1997 aiheuttivat massiivisen aknen  selkään ja rintaan sekä  veristä tiputtelua mikä oli inhottavaa, kun aina oli side hautomassa alapäätä

- Toiset pillerini (Trivinom? ) taas nostivat painoa hitosti vaikka lääkäri tämän kielsikin ja syytti ruokailutottumuksiani. Oli kivaa saada  isot rinnat, muttei selkäläskejä ja turvonnutta naamaa!

Nykyään elelen tyytyväisenä kapselin kanssa.

Vierailija
76/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukassa on vähemmän hormonia kuin pillereissä, ja siitä saa samat hyödyt pienemmillä haitoilla. En ymmärrä niitä, jotka voivat syödä pillereitä vuodesta toiseen vaikka helpompi ja turvallisempi vaihtoehto on olemassa.

Vierailija
77/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapasin exäni söin pillereitä, jätin ne pois kun yritimme lasta ja tulinkin pian raskaaksi. Mies haisi mielestäni pahalle, ei omituiselle mutta ihon ominaishaju oli vastenmielinen ja pistin tämän raskauden piikkiin sillä ennenhän miehen tuoksu oli ollut ihan ok. Vauva syntyi, mutta mies haisi yhä ja tämä  oli yksi syy eroomme. 

. Vasta myöhemmin luin jostain ,  että e-pillerit voivat sotkea hajuaistia! :O

Vierailija
78/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit ovat ovat tietysti vaarallisisa kun niillä muokataan hormonitoimintaa. Mutta olen ymmärtänyt että "miehekkäät" (liika testosteronia) naiset hyötyisivät pillereistä enemmän? Äänestä tulee korkeampi, finnit häviävät ja jaksaminen lisääntyy. Veritulpat, syövät sun muut sairaudet tulevat vain normaaleille naisille, koska heidän naisellisuutensa tuplaantuu. Onko näin?

t. Haaveissa olla naisellisempi

Vierailija
79/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida hormoonilääkkeiden puolustajat tajuta kuinka paljon ihmisen hormoonit kehossa säätelee. Pysyvät, peruttamattomat muutokset tapahtuvat ajan myötä, eikä niitä välttämättä huomaa. Esimerkiksi pitkään pillereitä käyttävillä naisilla on moninkertainen syöpäriski. Lisääntynyt lapsettomuus on esimerkiksi yksi asia, mitä ei tule nuorena pohtineeksi. Miehetkin kärsivät näistä hormonipilleirstä, koska niitä saa jo siinä määrin vedestä, että miestenkin hedelmällisyys ja libido ovat laskeneet.

Kannattaa tehdä laajaa tutkimusta pillereistä, ennenkuin niitä alkaa puolustamaan. Se että saa määrätä kuukautisten ajankohdan tai että iho on kirkkaampi on laiha lohtu silloin, kun selviää ettei voi enää saada lasta tai sairastaa syöpää. 

N35

Vierailija
80/96 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt pillereitä. Kondomi on ollut ehkäisykeinona ja seksielämä aktiivista. Lihava mies oli kerran ihanan luonteensa vuoksi seurustelukumppanina, mutta eihän hän voinut kondomia käyttää:erektio hävisi samantien. Hyvä fyysinen kunto, normaalipaino ja hormoniton ehkäisy ovat mielestäni hyvän seksielämän salaisuus. Tietysti naisella mielettömän hyvät lantionpohjan lihakset tuovat oman lisänsä seksiin. Lihavan kanssa suhde ei pitkään jatkunut, vaikka hän sormistaan näppärä olikin. Kondomi ei sovi erektiohäiriöistä kärsiville, joten miesten vastustus on tavallaan ymmärrettävää. Toisaalta lihavuuskaan ei tule itsestään.

Uskoo ken uskoo. Kyllä niillä hoikilla kukkakeppivegemiehillä on erektiohäiriöitä siinä missä lihavillakin miehillä. On pitkälti kiinni yksilöstä.

Olen itse ylipainoinen mies, kortsun kanssa ei ole ongelmia, eikä erektionkaan, tervetuloa kokeilemaan, mutta en silti jaksaisi kondomia pääsiallisena ehkäisynä parisuhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi