E-pillereiden päätön haukkuminen pitää loppua. On lukemattomasti naisia, joille ne sopivat aivan hyvin
Iho parantunut, rinnat kasvaneet, kuukautiset vain murto-osa entisistä ärsyttävyydeltään (kivut ja runsaus). Saa päättää milloin kuukautiset tulee. Hinta noin 4e/kk. Lisäksi mm kohtu-ja munasarjasyövän sekä ovariokystien riski pienenee. Monet syyttävät e-pillereitä oireista joihin ne ei liity millään tavalla.
En vaihtais pois.
Kommentit (96)
Eivät ne tietenkään kaikille sovi, mutta itse olisin kolme päivää kuukaudesta täysin toimintakyvytön ilman pillereitä. Henkilökohtaisesti vain hyvää sanottavaa.
Et tiedä mitä sivuoireita sinulle niistä tulee, koska ne alkavat niin yllättäin ettei niitä tajua. Rehellisesti voit sanoa sivuoireettomuudesta vasta silloin, kun pidät niistä vähintään kuukauden tauon. Siihen asti en usko tuota "pelkkää autuutta" -puheeseen.
Missä niitä on päättömästi haukuttu?
Hormoonitoiminta muuttuu vanhetessa. Samat pillerit joita käytit 10 vuotta eivät toimi raskauden jälkeen. Suurin osa huomaa "haittaoireet" vasta lopettamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mitä sivuoireita sinulle niistä tulee, koska ne alkavat niin yllättäin ettei niitä tajua. Rehellisesti voit sanoa sivuoireettomuudesta vasta silloin, kun pidät niistä vähintään kuukauden tauon. Siihen asti en usko tuota "pelkkää autuutta" -puheeseen.
Omituinen ajatus. Nimenomaan yhtäkkiä ja yllättäen alkavat oireethan ihminen huomaa, vähitellen tuleviin sen sijaan ehtii tottua.
Itse arvioin oireiden puutosta niin, että jos oloni on oikein hyvä, minulla ei ole oireita mistään. Jos jossain olisi joku ongelma, se varmaan olisi oire jostain ja sitten pitäisi selvittää, että mistä. Oletus, että jos olosi on hyvä, et vaan ole tajunnut oireitasi, on, suoraan sanottuna, hölmö ja umpimedikalisoitunut.
Olin syönyt pillereitä noin 10 vuotta kunnes jätin ne raskauden toivossa pois. Tulin raskaaksi, sain lapsen. Syntymän jälkeen piti aloittaa uudestaan pillerit, mut en muistanut koskaan syödä niitä joten vaihdettiin ehkäisyksi hormoni kierukka joka on ollut nyt 18 vuotta ehkäisynä. Niin pillereistä, kuin kierukastakaan ei mitään pahaa sanottavaa. Kumpikin toimii mulla täydellisesti. Joten olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että turha niitä pillereitä on demonisoida. Ihmiset on erilaisia, toisille sopii toinen ja toisille toinen ehkäisy.
Mulle kaikista pillereistä on seurannut alapään sahara-kuivuus ja tulehduskierre. Minulla toki on atooppinen iho, joka altistaa tälle sivuoireelle. Muuten olisivat sopineet hyvin.
Ikävä kyllä aikana, jolloin pillerit aloitin, näistä sivuoireista ei puhuttu lääkärissä, eikä nettiä nykyisellään ollut. Minä eikä lääkäritkään emme tajunneet epäillä pillereitä kuivuuden ja tulehduskierteen aiheuttajiksi. Lääkärit saattoivat tutkimusten lomassa joskus sivulauseessa kysyä, miten pillerit ovat sopineet.
Oireet loppuivat parissa viikossa pillereiden lopettamisen jälkeen.
Ap, olet aivan oikeassa. Tälläkin palstalla lietsotaan ihan turhaa pillerien vastaista hysteriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituinen ajatus. Nimenomaan yhtäkkiä ja yllättäen alkavat oireethan ihminen huomaa, vähitellen tuleviin sen sijaan ehtii tottua.
Itse arvioin oireiden puutosta niin, että jos oloni on oikein hyvä, minulla ei ole oireita mistään. Jos jossain olisi joku ongelma, se varmaan olisi oire jostain ja sitten pitäisi selvittää, että mistä. Oletus, että jos olosi on hyvä, et vaan ole tajunnut oireitasi, on, suoraan sanottuna, hölmö ja umpimedikalisoitunut.
Kun aloittaa pillerit nuorena kun oma hormoonitoiminta ei ole vielä tasaantunut. Niin pitää pillereiden aiheuttamia haittavaikutuksia normaalina. Eri pillerimerkit aiheuttavat erilaisia oireita. Zoelyn tekivät minusta tunteettoman ja Mirellellä oli päinvastainen vaikutus.
Niinpä. Mitäpä sillä on väliä, että kuseskelee estrogeenia vesistöön. Kunhan iho pysyy hyvänä niin mitä väliä, että juomavesi menee pilalle.
Kyllä maailmaan mölinää mahtuu, ja aina joku jotain kritisoi.
Yaz pillerit toimivat minulle hyvin 5-vuotta. Sitten jätin ne pois kun aloimme yrittää lasta. Ens viikolla ois aika perheneuvolaan jos saisin niihin uudelleen reseptin.
Ettekö te oikeasti tajua, että luonnonmukaisuuden muokkaaminen hormoneilla lisää syöpäriskiä, ei se välttämättömänä näyttäydy minään oireina käytön aikana.
Pillereissä on riskit ja ne on hyvä tiedostaa. Kuinka moni tunnistaa laskimotukoksen oireet?
https://www.rapport.fi/journalistit/jani-kaaro/pyhat-e-pillerinpyoritta…
Välillä tuntuu, että nämä joille sopii vähättelevät sivuoireita, joita jotkut saavat.
Itselläni kolme eri merkkiä veti vatsani täysin vesiripulille, ei paljoa voinut kotoa poistua. Ja samalla ehkäisytehokaan ei luotettava.
Viimeisestä merkistä tuli lisäksi jatkuva nälkä, jota mikään ruokamäärä ei vienyt.
Tämän viimeisen merkin ehkäisyteho tosin oli aivan loistava. Halut lähti niin täysin, että ällötti jos edes tv-ohjelmassa näki jonkun parin suutelevan. Ja kesti pitkään, ennenkuin tuo vaikutus lähti.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mitäpä sillä on väliä, että kuseskelee estrogeenia vesistöön. Kunhan iho pysyy hyvänä niin mitä väliä, että juomavesi menee pilalle.
Oletko sinä sitten luonnonmukaisuuden nimissä valmis synnyttämään lapsia sitä tahtia kun luonto niitä suo? Vai vaaditko mieheltä kondomin käyttöä yhdynnässä? Kai sinä vastavuoroisesti käytät sitten välillä naisten kondomia kun puuhailette?
Rintojen kasvaminen ei kyllä ole mikään positiivinen asia, ellei nimenomaan toivo lääkkeeltä sitä vaikutusta. En halua että mikään ruumiinosani kasvaa ehkäisyn sivuvaikutuksena.
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä on päättömästi haukuttu?
jokaisessa ketjussa missä puhutaan ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä sitten luonnonmukaisuuden nimissä valmis synnyttämään lapsia sitä tahtia kun luonto niitä suo? Vai vaaditko mieheltä kondomin käyttöä yhdynnässä? Kai sinä vastavuoroisesti käytät sitten välillä naisten kondomia kun puuhailette?
Minun ei ole kyllä koskaan tarvinnut vaatimalla vaatia mieheltä tuota. Ihan riitti kun sain veritulpan oireita pillereiden käytön aikana. Miehestä on tosi mukava etten saa veritulppaa.
Eri
Luulen, että me, joille pillerit sopivat, tiedämme asiasta kyllä. Itsellenikin ovat olleet hyvä ratkaisu, etenkin siksi, että ilman pillereitä oksentaisin kaksi päivää kuukaudesta kylppärin lattialla - ennen pillerin saantia tämä ehti vaikuttaa osin ylioppilaskirjoitusten tuloksiin ja muutamiin tärkeisiin työmatkoihin.
Mulla on kyllä käytössä pillerimerkki, joka maksaa yli 10€ enemmän kuussa. Silti olen sitä ieltä, että hintansa väärti.