Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyöstä konttorille

Vierailija
18.09.2024 |

Miten olette saaneet houkuteltua itsenne takaisin toimistolle etätyöstä? Työnteko on tehokkaampaa kotona ja omaa aikaa on enempi, kun ei tarvitse siirtyä työpaikalle.

PS. asiallisia vastauksia.

Kommentit (225)

Vierailija
1/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahlitsin itseni työpaikalle vievän bussin takapuskuriin.

Vierailija
2/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tj:ltä kävi käsky, niin mentävähän se oli. Vihaan avokonttorissa työskentelyä.

Tulisipa korona-aika takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Joskus yritän käydä, mutta ei tee mieli jäädä. En enää saa keskityttyä siellä mitenkään.

Vierailija
4/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pakko käydä 40% kuussa. Kukin päättää, miten käy. Yhteen putkeen 8 päivää, vai joka toinen viikko. Itse käyn 2pv/vko. Kyllä minusta on ihana työkavereita ja vaihtaa kuulumisia. Lisäksi sovitaan työkavereiden kanssa päiviä, että mahdollisimman moni tulee toimistolle. Tuodaan kahvileipää yms. 

Vierailija
5/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. En mene. 

Vierailija
6/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio mennä takaisin. Jos tulee käsky mennä, vaihdan firmaa tai alan yrittäjäksi. 

Vierailija
7/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pakko käydä 40% kuussa. Kukin päättää, miten käy. Yhteen putkeen 8 päivää, vai joka toinen viikko. Itse käyn 2pv/vko. Kyllä minusta on ihana työkavereita ja vaihtaa kuulumisia. Lisäksi sovitaan työkavereiden kanssa päiviä, että mahdollisimman moni tulee toimistolle. Tuodaan kahvileipää yms. 

Kuulostaa aivan kammottavalta. Ampuisin mieluummin itseni.

Vierailija
8/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jyrkkä mielipide, kun suurin osa aikuisista lienee kuitenkin aloittanut uransa ilman mitään etätyömahdollisuuksia ja se oli silloin ok, eikä kukaan ollut ampumassa itseään. Tai no, ehkä karut itsemurhatilastot johtui siitä.

Vierailija
9/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuulostaa ihan hirveältä. Ei mulle todellakaan makseta paskan jauhamisesta ja muiden huonojen

juttujen kuuntelusta. Yleensä aiheena on uusi auto tai lapset/koirat tai muuta oksettavaa.

Vierailija
10/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttorit on ihania!

Kaikkien työteho - 50 %.

Ei ikinä mun firmassa.

Ja kahvileivät syödään kotona. 

Vierailija
11/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jyrkkä mielipide, kun suurin osa aikuisista lienee kuitenkin aloittanut uransa ilman mitään etätyömahdollisuuksia ja se oli silloin ok, eikä kukaan ollut ampumassa itseään. Tai no, ehkä karut itsemurhatilastot johtui siitä.

Kuulostaa paremminkin siltä, että on työpaikka jossa ihmiset viihtyvät ja tulevat toimeen keskenään. 

Vierailija
12/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani on pienentämässä toimistotiloja 70 %:lla. Ei paljon kannata tähdätä jatkuvaan toimistolla notkumiseen.

Vierailija
13/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta systeemi on ollut se, että työt tehdään kotona ja toimistolla verkostoidutaan ja viihdytään. Nyt meillä on huhtikuusta asti oltu kaikki toimistolla (eli lomien takia max 75% porukasta) ja vasta nyt alkaa ilmetä, että emme me enää mitään töitä edes tee. Rupatellaan, ideoidaan (työmme on tarkasti ohjeiden mukaan tekemistä) ja ollaan yhdessä, mutta talon johto on alkanut kysellä, että eikö oikein saada mitään aikaan. Tehdään ehdoton minimi, ei muuta. Olemme toimistolla siksi, että pitää olla yhdessä, emme tekemässä töitä, mutta koska enää ei ole etäpäiviä, niin tulosta ei tule.

Vierailija
14/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käsky 60% konttorilla enkä meinaa mitenkään sopeutua tähän. Arvossa pää hajoo ja illalla ei enään kestä yhtään kenenkään puhetta. 

Vierailija
15/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimitusjohtaja myös keksi, että pitää käydä yhtenä päivänä viikossa toimistolla. Ennen tehtiin laskutettavaa työtä asiakkaiden luona viisi päivää, nyt enää neljänä. Esimieheni ihmetteli pienentynyttä laskutusta ja kerroin, etten minä toimistolla voi asiakkaalle työtä tehdä.

Nyt johtoryhmä kuumeisesti miettii, mitä pitäisi tehdä. Kalenteri on täynnä jo tammikuun loppuun saakka, eikä ruuhkaa voi purkaa toimistolta käsin. Ensin harmitti, mutta nyt lähinnä huvittaa.

Vierailija
16/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pari vuotta systeemi on ollut se, että työt tehdään kotona ja toimistolla verkostoidutaan ja viihdytään. Nyt meillä on huhtikuusta asti oltu kaikki toimistolla (eli lomien takia max 75% porukasta) ja vasta nyt alkaa ilmetä, että emme me enää mitään töitä edes tee. Rupatellaan, ideoidaan (työmme on tarkasti ohjeiden mukaan tekemistä) ja ollaan yhdessä, mutta talon johto on alkanut kysellä, että eikö oikein saada mitään aikaan. Tehdään ehdoton minimi, ei muuta. Olemme toimistolla siksi, että pitää olla yhdessä, emme tekemässä töitä, mutta koska enää ei ole etäpäiviä, niin tulosta ei tule.

Mullakin on tosi kivat työkaverit. Menihän se ennen koronaakin usein toimistolla leikiksi, mutta nykyään ei kyllä toimistopäivinä työnteosta tule oikein mitään. 

Vierailija
17/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuulostaa ihan hirveältä. Ei mulle todellakaan makseta paskan jauhamisesta ja muiden huonojen

juttujen kuuntelusta. Yleensä aiheena on uusi auto tai lapset/koirat tai muuta oksettavaa.

Ekstrovertit nauttivat kun on yleisö joka ei pääse pakoon. Kukaan muu ei nauti.

Vierailija
18/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toimitusjohtaja myös keksi, että pitää käydä yhtenä päivänä viikossa toimistolla. Ennen tehtiin laskutettavaa työtä asiakkaiden luona viisi päivää, nyt enää neljänä. Esimieheni ihmetteli pienentynyttä laskutusta ja kerroin, etten minä toimistolla voi asiakkaalle työtä tehdä.

Nyt johtoryhmä kuumeisesti miettii, mitä pitäisi tehdä. Kalenteri on täynnä jo tammikuun loppuun saakka, eikä ruuhkaa voi purkaa toimistolta käsin. Ensin harmitti, mutta nyt lähinnä huvittaa.

Mikäs siinä, yksi päivä viikossa tiimspirittiä loput neljä päivää oikeaa työtä.

Vierailija
19/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä konttori suljettiin, vain etätyöt mahdollista, ellei sitten aja 200 km suuntaansa päivittäin.

Vierailija
20/225 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Joskus yritän käydä, mutta ei tee mieli jäädä. En enää saa keskityttyä siellä mitenkään.

Oletko avokonttorissa? Itsellä on Max 6 henkilöä samassa huoneessa.

Ap vastaa