Miksi työkaveri ei kunnioita yksityisyyttäni?
Miksi minulla ei vaikuta olevan lupaa tehdä työssä työtäni ilman että minun on kerrottava koko elämänhistoriani sa€#£¥nan uteliaalle työkaverille. Minulle on ihan sama mitä tuo tungettelija ajattelee minusta, mutta eikö hänellä ole mitään häpyä, kun kaikkea kyselee. En kerro. Mitään. Enkä itse kysele.
Miksi sinä kyselet työkaverilta? Kiinnostaako jotenkin enemmän jos toinen ei kerro vai mikä perversio tässä on taustalla?
Kommentit (33)
Onko ok sanoa että en halua puhua asioistani vai miten näissä tilanteissa voi toimia?
Töissä kuuluu kertoa kaikki, olet vuokrannut itsesi muiden käytettäväksi,
vapaalla olet sitten vapaalla, totu siihen.
Uteliaalle työkaverille ei pidä kertoa yhtään mitään.
Just ne ovat kuumimpia juoruilijoita, kaikki mitä sanot ja kerrot, selitetään moneen kertaan muille ja vielä hyvin väritettyinä versioina.
Töissä ollaan tekemässä töitä, ei kertomassa omasta elämästään eikä omista asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Töissä kuuluu kertoa kaikki, olet vuokrannut itsesi muiden käytettäväksi,
vapaalla olet sitten vapaalla, totu siihen.
Justiinsa 😂
Ompa sangen suomalaista käytöstä.."S**tanan tungettelija"
Voi kauheeta jos toinen yrittää tehdä tuttavuutta :D
Vierailija kirjoitti:
Ompa sangen suomalaista käytöstä.."S**tanan tungettelija"
Voi kauheeta jos toinen yrittää tehdä tuttavuutta :D
No, jos tuttavuutta haluaa niin tuo ei sitä ainakaan lisää. Päinvastoin. Karkottaa. Ja jos toinen on selvästi ilmaissut ettei tutustuminen kiinnosta niin miten tyhmä pitää olla, että silti jatkaa tungettelevia kysymyksiään? Tämä on se kohta jota en ymmärrä.
Tämä on Suomessa ja suomalaisissa niin typerää, että töissä ollaan sillä asenteella että ei sinne mennä kavereita hankkimaan. Miksi ei?? Mulle työkaverit on tärkeimpiä kavereita, kun heidän kanssaan tulee vietettyä eniten aikaa.
Aina on niitä joiden omasta elämästä puuttuu oma sisältö.
Voithan kehitellä työroolin, jossa voi rupatella kertomatta oikeastaan mitään.
Oikeasti nuo on rasittavia, mutta pitää vaan jotenkin selvitä. Eikä päästää niitä omaa psyykeä häiritsemään.
Jos on pieni työpaikka tai pieni työyhteisö, saa takuulla kyllä oudon tyypin maineen jos ei itsestään kerro yhtään mitään. Suomessahan on aika erikoista jos kukaan näin vähäväkisessä maassa tiedä sinusta ennestään mitään. Meillä on töissä eräs tyyppi, joka kyllä sitten selvittää muualta ne asiat mihin sinä et vastaa. Päältä päin jo selviää kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Suomessa ja suomalaisissa niin typerää, että töissä ollaan sillä asenteella että ei sinne mennä kavereita hankkimaan. Miksi ei?? Mulle työkaverit on tärkeimpiä kavereita, kun heidän kanssaan tulee vietettyä eniten aikaa.
Monista on kavereiksi, mutta ei läheskään kaikista. Et vaan ole tavannut pakkomielteistä narsistia, joka stalkkaa vielä vuosien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pieni työpaikka tai pieni työyhteisö, saa takuulla kyllä oudon tyypin maineen jos ei itsestään kerro yhtään mitään. Suomessahan on aika erikoista jos kukaan näin vähäväkisessä maassa tiedä sinusta ennestään mitään. Meillä on töissä eräs tyyppi, joka kyllä sitten selvittää muualta ne asiat mihin sinä et vastaa. Päältä päin jo selviää kaikenlaista.
Tuollainen salapoliisi se oudompi tyyppi on kuin se, joka ei omista asioistaan huutele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen salapoliisi se oudompi tyyppi on kuin se, joka ei omista asioistaan huutele.
No kyllä!! Kuulostaa todella sairaalta tuollainen. Huh huh! Häpeäisi.
Vierailija kirjoitti:
Aina on niitä joiden omasta elämästä puuttuu oma sisältö.
Voithan kehitellä työroolin, jossa voi rupatella kertomatta oikeastaan mitään.
Oikeasti nuo on rasittavia, mutta pitää vaan jotenkin selvitä. Eikä päästää niitä omaa psyykeä häiritsemään.
Tätä minä harrastin töissä ollessani, ihmisillä on minusta ihan eri ”kuva” töissä ja siviilissä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo työkaverisi kuulostaa todella kuvottavalle ihmiselle. Puuttuisin tuohon enkä sietäisi moista käytöstä työpaikalla. Tuossa tulee juuri se kunnioitus toisen ihmisen yksityisyyttä kohtaan. Sama työpaikka ei takaa oikeutta tietoihin työkaverista. Ja rajan saa vetää juuri niin tiukaksi kuin haluaa. Siihen on jokaisella OIKEUS.
Meillä taas työpaikalla huomenna keskustelu etenee suunnilleen näin:
-moi
-moi
-mites viikonloppu meni?
-onks sillä sulle jotain merkitystä?
Sitten taas loppupäivä ollaan ihan hiljaa eikä puhuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas työpaikalla huomenna keskustelu etenee suunnilleen näin:
-moi
-moi
-mites viikonloppu meni?
-onks sillä sulle jotain merkitystä?Sitten taas loppupäivä ollaan ihan hiljaa eikä puhuta mitään.
Melko tylyä! Onko jonkinasteinen small talk tosiaan liikaa vaadittu suomalaisilta?
Vierailija kirjoitti:
Kamala ihminen, hyi!
Minusta tuntuu että yksi työkavereistani kehittelee etukäteen taktiikoita, joilla saisi urkittua asioitani keskustelun lomassa. Niin läpinäkyvää ja huvittaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Älä vastaa, ei sinne töihin ole menty ystäviä etsimään.