Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työkaveri ei kunnioita yksityisyyttäni?

Vierailija
21.09.2019 |

Miksi minulla ei vaikuta olevan lupaa tehdä työssä työtäni ilman että minun on kerrottava koko elämänhistoriani sa€#£¥nan uteliaalle työkaverille. Minulle on ihan sama mitä tuo tungettelija ajattelee minusta, mutta eikö hänellä ole mitään häpyä, kun kaikkea kyselee. En kerro. Mitään. Enkä itse kysele.
Miksi sinä kyselet työkaverilta? Kiinnostaako jotenkin enemmän jos toinen ei kerro vai mikä perversio tässä on taustalla?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ"kaverini" otti älyttömät pultit kun en suostunut kertomaan oman työsuhteeni laatua, olinko vakinaistettu vai määräaikainen. Sanoin vaan "en kerro". Ja mustamaalaus alkoi..

Vierailija
22/33 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa sangen suomalaista käytöstä.."S**tanan tungettelija"

Voi kauheeta jos toinen yrittää tehdä tuttavuutta :D

Liiallinen uteliaisuus ei ole tuttavuuden tekemistä, tälläisiltä ihmisiltä puuttuu käsitys omista ja muiden rajoista. Röyhkeys on käytöstapojen puutetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään työsopimuksessa ei lue, että omat yksityisasiat on pakko kertoa työkavereille. Työpaikalla ollaan tekemässä töitä. Utelijat voisivat keskittyä työntekoon eikä työkavereiden yksityiselämän utelemiseen. Piste.

Vierailija
24/33 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmistyypin. Pienenkin asian kun ohimennen toteaa, vaikka vitsilläkin, niin kohta se on koko konttorilla tiedossa.

Luottamuksen menettää vain kerran. Sitten nämä ihmettelevät kun kukaan ei kerro mitään. Meidänkin työpaikalla on yksi tällainen henkilö.

Vierailija
25/33 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokratyöntekijänä kohtaan urkkijan usein ns uutena työntekijänä. en halua kertoa yksityisasioistani olen ratkaissut ongelmaa näin että kerron esim. kesän museoreissusta tms harrastuksista. sitten voi kommentoida iltalehden otsikkoja tai uutisaiheita voi kysyä utelijalta mitä tämä harrastaa, onko ollu tässä työssä pitkään tms.yritän puhua niitä näitä en vastaa yksityisiin kysymyksiin sanon vain etten puhu töissä sellaisia kun en tunne ihmisiä joitain tämä ärsyttää mut ei haittaa olen huomannut et muut puhuu esim reseptistä millä tekivät eilen ruokaa suosikkimopistaan tms.puuta heinää yleinen ongelma narsistit ja juoruilijat

Vierailija
26/33 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleinen ongelma kirjoitti:

vuokratyöntekijänä kohtaan urkkijan usein ns uutena työntekijänä. en halua kertoa yksityisasioistani olen ratkaissut ongelmaa näin että kerron esim. kesän museoreissusta tms harrastuksista. sitten voi kommentoida iltalehden otsikkoja tai uutisaiheita voi kysyä utelijalta mitä tämä harrastaa, onko ollu tässä työssä pitkään tms.yritän puhua niitä näitä en vastaa yksityisiin kysymyksiin sanon vain etten puhu töissä sellaisia kun en tunne ihmisiä joitain tämä ärsyttää mut ei haittaa olen huomannut et muut puhuu esim reseptistä millä tekivät eilen ruokaa suosikkimopistaan tms.puuta heinää yleinen ongelma narsistit ja juoruilijat

Hienoa että pystyt ja uskallat rajata yksityiselämäsi tuolla tavalla. Itsekään en haluaisi kertoa tyyliin mitään mutta en vaan jotenkin uskalla sanoa kyselijöille että en kerro. Vaikka olen jo 50vuotias.

Vierailija
27/33 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini otti selville autorekisterkeskuksesta kollegoiden osoitteet, jotta sai jututtua asuinalueesta. Seisoi aamulla katsomassa, kun autot tuli pihaan. Nyt someaikana kaikki on helpompaa.

Vierailija
28/33 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini otti selville autorekisterkeskuksesta kollegoiden osoitteet, jotta sai jututtua asuinalueesta. Seisoi aamulla katsomassa, kun autot tuli pihaan. Nyt someaikana kaikki on helpompaa.

Tässä täytyy olla kyllä jo jokseenkin sairas. Ei nimittäin ole ihan normaalilla tasolla tuollainen uteliaisuus.

Vierailija
29/33 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa sangen suomalaista käytöstä.."S**tanan tungettelija"

Voi kauheeta jos toinen yrittää tehdä tuttavuutta :D

Joo olen samaa mieltä.

Itse saatan ihan kohteliaisuuttani tai small talkina jotain kevyttä kysyä. Ei nyt erityisemmin kiinnosta mutta jos ollaan pitkään tehty töitä yhdessä niin jotenkin tuntuu hölmöltä ollaa mykkänä. Voin kysyä esim onko jouluksi suunnitelmia joulun aikaan tai loman lähestyessä kysyä lomasuunnitelmia. Niihin voi vastata juuri niin kevyesti kuin haluaa.

Itse olen kyllä aika intuitiivinen henkilö joten luulisin etten ap:n kaltaisilta mitään kyselisi. Suurin osa työkavereista on yleensä sellaisia että tulee juteltua muistakin asioista ja jopa joskus nähdään työporukalla töiden jälkeenkin.

Vierailija
30/33 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskin on se, jos joku päin naamaa esittää ettei kiinnosta, mut selän takana itse kyttää minkä kerkee, jos toinen haluais vaan ihan suoraan kysellä, nini ei käy, ku vaan selän takana kyttääminen on ok, 🙈

Vierailija
31/33 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työkaverini elämäntehtäväksi on tullut selvittää jokaisen asiat ja taustat. Halveksun tuota ihmistä ja pidän hänet kaukana. Ottaa selville kaiken. Jos ihminen ei itse kerro, tekee myyräntyötään niin pitkään muulla tavoin että saa haluamansa tiedot. Ei osaa edes hävetä itseään. Ruma ihminen. Enkä nyt tarkoita ulkonäköä.

Vierailija
32/33 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työkaverini oli kysellyt minusta muilta tutuilta kun en kertonut hänelle mitään. Onneksi tuttavani kertoi tästä niin osaan ottaa työkaveriini yhä enemmän etäisyyttä.

Vierailija
33/33 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Alkaa mennä hermot yhdet työpaikan kyylän kanssa. Mistä tuollainen pakonomainen kiinnostus TYÖKAVERIA kohtaan johtuu? Selittäkää. En vaan ymmärrä.

Itse ihan ahdistun jos työkaveri kertoo omista yksityisistä asioistaan. En halua tietää enkä käyttää työaikaani semmoiseen.

Pysykää loitolla hyvät ihmiset jos huomaatte että toinen on työssä tekemässä työtään. Ei kuulu teille pätkääkään toisen yksityisasiat.