Kuinka tuhtiin humalaan normaaliperheessä vanhemmat juovat itsensä lauantai-iltaisin
Saako mielestäsi puhe sammaltaa tai kävely suoraan olla vaikeaa?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Tänään mennyt pullollinen valkkaria. Juotiin miehen kanssa puoliksi. Joskus menee kolmekin pulloa kahteen pekkaan. Tämä yleensä kesällä kun samalla tehdään pihahommia.
Täällä tismalleen sama. Mökillä ollessa pari pulloa päivässä menee tämän tästä. Huono puoli on se ettämökki on saaressa ja lähin alko 40 min veneellä/suunta. Joten kun pullot on loppu niin ihan heti ei viitti lähteä lisää hakemaan. Vaan se on elettävä sitten sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on ystäväpiirissä ihan normaalia ottaa kuppia. Muutama lasillinen, kunnes lapset menevät nukkumaan ja otetaan enemmän. Eivät ole näkemässä.
Kaikki tuttavaperheeni tekevät samaa, hyvin elämässään menestyneitä ihmisiä kaikki.
Niinhän sitä luulis, etteivät "ole näkemässä". Kokemuksesta voin sanoa "menestyneiden ihmisten lapsena" että olin ahdistunut ja peloissanikin kuunnellessani yöllä aikuisten bailaamista. Lapsen silmin aikuiset käyttäytyi eritavalla, vaik ei väkivaltaa ollutkaan. Niin että ei ne välttämättä nuku. Etkä voi lapsen puolesta sanoa miten hän asian kokee vaik ei sitä ilmaisekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on ystäväpiirissä ihan normaalia ottaa kuppia. Muutama lasillinen, kunnes lapset menevät nukkumaan ja otetaan enemmän. Eivät ole näkemässä.
Kaikki tuttavaperheeni tekevät samaa, hyvin elämässään menestyneitä ihmisiä kaikki.
Niinhän sitä luulis, etteivät "ole näkemässä". Kokemuksesta voin sanoa "menestyneiden ihmisten lapsena" että olin ahdistunut ja peloissanikin kuunnellessani yöllä aikuisten bailaamista. Lapsen silmin aikuiset käyttäytyi eritavalla, vaik ei väkivaltaa ollutkaan. Niin että ei ne välttämättä nuku. Etkä voi lapsen puolesta sanoa miten hän asian kokee vaik ei sitä ilmaisekaan.
Sama kokemus mullakin on. Paska puhetta ettei lapsia muka haittais, saattaapa pelottaakin. Enkä nyt tarkoita paria viinilasillista vaan läträämisen seuraamista . Lapsuus on viatonta aikaa, sen voisi lapsille suoda, Kyllä ne ehtii elämässään kuppeja nähdä ja juoda isompana jos niikseen tuleee.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudessa vanhemmat ei juonut koskaan itseään humalaan. En ole vieläkään nähnyt kumpaakaan vanhempaani humalassa. -N26
Sama täällä. Kerran muistan kun äidille väkisin tyrkytettiin viiniä jossain kyläpaikassa ja hän sitten otti lasin vastaan, mutta taisi pari siemausta siitä ottaa. Itse kyllä käytän alkoholia silloin tällöin, ei ole lapsia. Meillä ei ollut mistään uskonnosta kyse tai mistään muustakaan ideologiasta, mun vanhempia ei vaan alkoholi kiinnostanut. N52
Säälittää kyllä näiden juoppovanhempien lapset 😕 Eihän tuollaisissa olosuhteissa lapsi voi mitenkään saada eväitä normaaliin ja tasapainoiseen elämään.
Se ei ole normaali perhe, jos juodaan itsensä humalaan.
Muijalle tonkka valkkaria, mulle koppa kaljaa.
Yleensä aamuun mennessä tyhjiä.
Vierailija kirjoitti:
Pullo kossua ja puolikas 24 päkki normi pe tai la
Tämä on se vähintään. Sunnuntaina skumppaa ja pari lasia viiniä.
Kyseleekö siellä joku lessu selvittääkseen kuinka kamalia juoppoja epämeikäläiset ovat? Normaaliperheessä promilleja ei ole normaalisti lainkaan, poikkeustapauksessa harvoin ja vähän. Alkoholiongelmaisten perheissä promilleja on liian usein.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole normaali perhe, jos juodaan itsensä humalaan.
Suomessa ei sitten taida olla normaaleja perheitä raamattuvyöhykkeen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Elämän realiteetit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaliperheessä ei askel horju eikä puhe sammalla.
Suomalaiset juovat keskimäärin 10 litraa puhdasta alkoholia per henki vuodessa imeväiset ja terminaalipotilaat mukaan luettuna. Se tekee noin pullon Kossua viikossa. Tuota määrää ei ikinä saataisi juotua ilman normaaliperheiden suosiollista apua.
Kiva kuulla välillä rehellistäkin tekstiä. Kun keskiarvo on x niin osan porukoista pitää imeä kuin sienet. Työikäisten suurin kuolinsyy on viina. Tänään sai sitten lukea että opioideja käytetään paljon. Aikasemmin olen nähnyt luvun että suomessa 700 000 vetää mielialalääkkeitä. Hitto onko täällä oikeasti kukaan lisäkseni edes toisinaan ihan selvinpäin? Ja mä sentään pössyttelen satunnaisesti.
Ei tziisus parempi pysyä poissa lääkäristä. Nehän voi kirjoitt
Elämä on aika paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin puolestani kokemuksesta sanoa että ei pelottanut eikä ahdistanut pätkääkään.
Normaaliperheessä ei ole mitään tarvetta juoda humalaa joka lauantai-ilta.
Ei koskaan. Ei todellakaan ole "normaalia"
Rapujuhlissa tms ehkä 2x vuodessa pienessä hiprakassa. Kännissä ei ikinä kumpikaan vanhemmista. Viiniä tai olutta lasillinen ruuan kanssa satunnaisesti
Kyllä normaali perheen viikonloppuun kuuluu tavallisesti muutama pullo hyvää viiniä.ja kirkkaat.
Äiti on suihkun lattialla ulostanut housunsa ja on vasta perjantai. Huomenna raivokohtaus jos aineet on loppu.