Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihreiden Ohisalo bensa­verosta: Onko keski­luokalle tärkeämpää muutama euro kuussa vai se, että yhteis­kunta on kunnossa?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielestä pienempi bensavero on ilmeisesti tärkeämpää kuin muut asiat. Toki bensa on nyt jo kallista, ei sen puoleen.

Minusta bensa ei edes ole kallista, enkä ole hyvätuloinen. Tässä maassa ajetaan suurin osa alle 2 km matkoistakin autolla.

Ei täällä maalla ole alle 2 km:n matkoja kuin koiran kusetuslenkki. Ja sitäkään ei ajeta autolla.

Vierailija
62/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eipä se oikeesti paljon mun palkkapussissa tunnu vaikka bensa hiukan nouseekin. Joku 3€ kuussa. Jätän jonkun pikkuherkun ostamatta ja se on sillä kuitattu. 

t: keskituloinen joka ei jaksa nyt tästä vinkua. Paremmin mulla on asiat kuin jollain työttömällä. Enkä kehtaa väittää että minä se tässä olen se joka eniten kärsii.

Miten kukaan ei tajua, että kun puolet suomalaisista jättää ravintola-annoksen, tuopin tai pullakahvin ostamatta joka kk, vaikka aiemmin niin onkin tehnyt, niin valtion kassaan jää tilittämättä valtava summa alveja. Niin valtava, että moni ravintola lopettaa, vähentää työtunteja. Ja taas kohta valtion täytyy nostaa sähkö ja bensaveroja.

Nämä ovat todella huonoja päätöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä muutamalla eurolla on kenellekään? Kukaan ei muuta ajotottumuksiaan muutaman euron takia. Ihmiset ajavat ihan yhtä paljon kuin ennenkin, mutta marisevat vaan kovemmalla äänellä.

Mä olen muuttanut vuosien kuluessa ajotottumuksiani todella paljon, juurikin bensan hinnan vuoksi. 

-Vältän pitkiä ajomatkoja. Käyn lähellä töissä, vaikka palkka ei ole kaksinen, eikä ura. Shoppaan lähikaupassa. Ainoastaan sukulaisiin ajan pitkiä automatkoja, 100-200 km suuntaansa.

-Hoidan autolla hoidettavia asioita monta aina yhdellä kertaa. Suunnittelen ajoreitin etukäteen.

-Jätän monta juttua käymättä vaikka haluaisin. Esim. harrastuksia, kavereiden luona käymisiä.

-En käy koskaan huviajelulla. En edes lomalla.

-Ajan paljon ruuhkan ulkopuolella, koska se hidas jurnutus maksaa.

Ei ole oikein enää mitään, mistä voisin tinkiä, Maria.

Vierailija
64/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielestä pienempi bensavero on ilmeisesti tärkeämpää kuin muut asiat. Toki bensa on nyt jo kallista, ei sen puoleen.

Minusta bensa ei edes ole kallista, enkä ole hyvätuloinen. Tässä maassa ajetaan suurin osa alle 2 km matkoistakin autolla.

Ei täällä maalla ole alle 2 km:n matkoja kuin koiran kusetuslenkki. Ja sitäkään ei ajeta autolla.

Vain suurimmissa kaupungissa on toimiva joukkoliikenne. Jopa uudellamaalla on mahdotonta päästä kauppaan ja apteekkiin ilman autoa. Taksiakaan ei enää saa kiitos kepulaisten. Viime kuussa juuri jain naapurin munmon kauppareissulta kotiin kun ei saanut taksia. 79 v jaksoi kävellä yli 3 km bussille mutta kauppakassien kanssa olisi tullut taksilla pois. Sitäpä ei saanutkaan ja busseja ei enää kulkenut. Ja lapissa tilanne varmaan vielä pahempi.

Vierailija
65/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä muutamalla eurolla on kenellekään? Kukaan ei muuta ajotottumuksiaan muutaman euron takia. Ihmiset ajavat ihan yhtä paljon kuin ennenkin, mutta marisevat vaan kovemmalla äänellä.

Mä olen muuttanut vuosien kuluessa ajotottumuksiani todella paljon, juurikin bensan hinnan vuoksi. 

-Vältän pitkiä ajomatkoja. Käyn lähellä töissä, vaikka palkka ei ole kaksinen, eikä ura. Shoppaan lähikaupassa. Ainoastaan sukulaisiin ajan pitkiä automatkoja, 100-200 km suuntaansa.

-Hoidan autolla hoidettavia asioita monta aina yhdellä kertaa. Suunnittelen ajoreitin etukäteen.

-Jätän monta juttua käymättä vaikka haluaisin. Esim. harrastuksia, kavereiden luona käymisiä.

Tällä vihreiden ideologialla yhä useamman on pakko tehdä noin. Yhteiskunta näivettyy. Vihreät haluavat tänne lisää väkeä Afrikasta. Ei ole heille palvelualojen töitäkään kun kaikki vaan makaamme kotona. Millä maksetaan afrikkalaisten elintaso. Miten ihmiset voisivat olla onnellisia? Miksi kukaan enää silloin lisääntyisi.

Vihreät ovat vaan jotenkin elämänvastaisia. En käsitä miksi mutta huonouttahan he meille vain toivovat.

Vierailija
66/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asuneena ja siellä nytkin paljon kiertelevänä näen paljon köyhiä, jotka asioivat vanhoilla autonromuillaan kuntakeskuksissa 20-40 kilsan päässä. Apteekissa, lekurilla, ruokakaupassa yms on pakko käydä. Varmaan se kaupunkien keskiluokka pärjääkin bensan kallistuessa, mutta haja-asutusalueilla asuville se on isompi kiusa. Landeväkeä on Suomessa enemmän kuin punavihreitä, joten pidä blondi turpas.

Vierailija
67/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinikeltaisen sekoitteen edustajanaiset on aivan käsittämättömän tekopyhiä. Yksikin työkaveri on niin mahdottoman vihreä, että piti väkisin saada Espooseen metro. Itse ajaa autolla kaikki matkat. Lapsi harrastaa luistelua jäähalleissa, voiko turhempaa olla. Asuu mukavasti öljylämmitteisessä talossa. Onneksi nyt kaupunki on rakentamassa naapuriin valtavan kerrostalokompleksin, että metrolle riittää syöttiläitä. 

Vierailija
68/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa vaan että kun se yhteiskuntakaan ei ole enää kunnossa... Ja mistähän palkannousuista tuossa artikkelissa puhutaan? Oma palkka ei ole ainakaan noussut yhtään enää vuosiin, kun kaikki korotukset on jäädytetty.

Maria puhuu tietysti omasta palkannousustaan. Ei tämä korotus häntä haittaa pätkääkään.

Vierailija
69/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyyden syynä on usein muutakin kuin rahan puute. Sikäli keskiluokan voi suistaa köyhyyteen eivätkä silti kuormita yhteiskuntaa.

Mikään puolue ei enää puolusta keskiluokkaa. Ei pysty enää äänestämään, jos ei halua rasismia.

Vierailija
70/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eipä se oikeesti paljon mun palkkapussissa tunnu vaikka bensa hiukan nouseekin. Joku 3€ kuussa. Jätän jonkun pikkuherkun ostamatta ja se on sillä kuitattu. 

t: keskituloinen joka ei jaksa nyt tästä vinkua. Paremmin mulla on asiat kuin jollain työttömällä. Enkä kehtaa väittää että minä se tässä olen se joka eniten kärsii.

Pienituloiselle kaikki eurot ovat tärkeitä. Sitä ei tämä ökyprinsessa Ohisalo ymmärrä. Ei ole mitään käsitystä köyhien elämästä.

Vierailija
71/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä vihreiden ideologialla yhä useamman on pakko tehdä noin. Yhteiskunta näivettyy. Vihreät haluavat tänne lisää väkeä Afrikasta. Ei ole heille palvelualojen töitäkään kun kaikki vaan makaamme kotona. Millä maksetaan afrikkalaisten elintaso. Miten ihmiset voisivat olla onnellisia? Miksi kukaan enää silloin lisääntyisi.
Vihreät ovat vaan jotenkin elämänvastaisia. En käsitä miksi mutta huonouttahan he meille vain toivovat.

Ohisalolla ei ole lapsia. Ja sen kyllä huomaa - kaikessa.

Vierailija
72/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Jos bensa tuntuisi nyt oikeasti kalliilta, ihmiset ottaisivat huomioon, että auton käynnistäminen vie suhteellisesti paljon bensaa.

Miksi autoissa on sitten pakollisena automaattinen start&stop?

Vierailija
73/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyyden syynä on usein muutakin kuin rahan puute. Sikäli keskiluokan voi suistaa köyhyyteen eivätkä silti kuormita yhteiskuntaa.

Mikään puolue ei enää puolusta keskiluokkaa. Ei pysty enää äänestämään, jos ei halua rasismia.

Ei köyhyys ole aina itseaiheutettua!

Vierailija
74/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Jos bensa tuntuisi nyt oikeasti kalliilta, ihmiset ottaisivat huomioon, että auton käynnistäminen vie suhteellisesti paljon bensaa.

Sen voi ohittaa painamalla kytkintä. Näin minä ainakin teen oikein kurjassa kelissä, esim. jos pitää liukkaalla lähteä jäältä risteyksessä.

Vierailija
75/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

V-tuttaa olla keskiluokkainen ja joutua kuuntelemaan tätä mankumista keskiluokan kurjistamisesta. Olen ollut pienituloinenkin, ja siihen verrattuna tavallinen keskiluokkainen elämä on hulppeaa. Ollaan tosi "kurjistuneita" autoinemme ja ulkomaanmatkoinemme.

Vierailija
76/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassarit on myrkkyä, pilaavat keskiluokan elämän.

Niin, eihän keskiluokka tarvitse oppivelvollisuutta, julkista terveydenhoitoa, Kelaa tai työlainsäädäntöä mihinkään.

Tai rauhallista ja turvallista yhteiskuntaa, jossa ei ole tarvis suojautua sähköaidan taakse omaan ghettoon.

Olet aika vajaa, ap.

Vierailija
77/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei köyhyys ole aina itseaiheutettua!

Ei olekaan, mutta ongelmat ovat usein niin vaikeita ja monisyisiä, ettei pelkkä raha ja varsikaan pari kymppiä tilille niitä ratkaise.

Ei se silti ole syy jättää raha sntamatta. Ohisalon heitto antoi ymmärtää että hallituksen kympeillä saisi yhteiskunnan kuntoon. Tyhmä laudunto joks tsvalla, vsikka vihreitä olen äänestänytkin.

Vierailija
78/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Sen voi ohittaa painamalla kytkintä. Näin minä ainakin teen oikein kurjassa kelissä, esim. jos pitää liukkaalla lähteä jäältä risteyksessä.

Entäs hiilaripäästöt?

Vierailija
79/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuo persukkeet pääsisivät ajoissa hoidon piiriin, kaikki olisi vallan hienosti.

Vierailija
80/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantrimän kirjoitti:

Maalla asuneena ja siellä nytkin paljon kiertelevänä näen paljon köyhiä, jotka asioivat vanhoilla autonromuillaan kuntakeskuksissa 20-40 kilsan päässä. Apteekissa, lekurilla, ruokakaupassa yms on pakko käydä. Varmaan se kaupunkien keskiluokka pärjääkin bensan kallistuessa, mutta haja-asutusalueilla asuville se on isompi kiusa. Landeväkeä on Suomessa enemmän kuin punavihreitä, joten pidä blondi turpas.

Landeväki vähenee koko ajan, ja syynä ei kyllä ole bensan hinta.