Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eli kun joudun aina olemaan kotona, niin mulle kuuluu loppuelämän tehdä yksin kotityöt

Vierailija
20.09.2019 |

Niinkö?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Eihän sitä sitten kannata miehen kanssa olla yhdessä. Kotityöt vähenisivät paljon jos asuisi yksin.

Yleensä ihmiset asuvat yhdessä koska haluavat elää yhdessä. Olen samaa mieltä että kotitöiden jakamisen takia ei kimppa kämpässä kannata asua.

Niin, minäkin haluaisin jos kotityöt yms jaettaisiin tasaisemmin mutta kun ei niin käy, niin lapsen kun saa isoksi, niin voi lähteä pois.

Kämppiksen kanssa en onneksi ole lapsia hankkinut.

Minkä kämppiksen?

Vierailija
22/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia miehiä teillä oikein on jos mies asuu kuin hotellissa. Onko minulla ainutlaatuinen mies kun tekee kotitöitä vaikka olen välillä kotona pätkätöiden lomassa. Ei hän voi vaan tulla kotiin ja elää kuin hotellissa. Tehdään itse kiinteistön hoito työtkin, lumityöt, nurmikkojen leikkuut yms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa että muutin yhteen nykyisen puolisoni kanssa. Molemmilla on kouluikäisiä lapsia (ei yhteisiä) ja alussa sovittiin että kaikki kotityöt jaetaan puoliksi. Asiasta puhuttiin paljon, koska pelkäsin että tähän ajaudutaan mihin on ajauduttu. Hän vakuutti että niin ei käy.

Hän on töissä ja minä kotona, mutta olen sairaseläkkeellä ja oikeasti päivässä pystyn aika vähän. Jotenkin kaikki on ajautunut mun huolehdittavaksi, mikä tarkoittaa etten enää jaksa mitään harrastaa tai nähdä kavereita. Parisuhde tuntuu kuolevan sekin, niin ettei edes mitään ’palkintoa’ kaikesta mitä teen. Päivät pyörii kodin siivoamisen ja ruuanlaiton ympärillä, ja siinä se kaikki onkin. Yksinhuoltajana oli vähemmän huollettavaa ja oli voimavaroja tehdä omiakin juttuja. Tukea ei ole kun kukaan ei ymmärrä missä ahdingossa olen, kun kotityöthän ehdin heistä hyvin tehdä kun kerran olen kotona.

Vierailija
24/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Eihän sitä sitten kannata miehen kanssa olla yhdessä. Kotityöt vähenisivät paljon jos asuisi yksin.

Ja kuka sinut sitten elättäisi jos asuisit yksin? Et sinä siitä sen työkykyisemmäksi muutu.

Totuus on että elämäsi on mukavampaa kun mies tuo rahaa taloon. Joten ne kotityöt kuuluvat sinulle koska pitäähän sinunkin sentään jotain tehdä.

Yhteiskunta elättää sitten. En minä tässä ajatellut olla kuin korkeintaan sinne asti että lapsi on täysi-ikäinen.

Tulee olemaan aika kylmä herätys kun tajua miten vähäistä se yhteiskunnan tuki sittenkin on. Mutta suunnitelma on joka tapauksessa oikein hyvä; en voi kuvitella että miehellesikään on mitään riemujuhlaa olla kanssasi. Eiköhän hänenkin elämänsä parane ratkaisevasti. Miten kauan teidän täytyy vielä lusia? Onko se lapsi jo teini?

Vierailija
25/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Ja kuka sinut sitten elättäisi jos asuisit yksin? Et sinä siitä sen työkykyisemmäksi muutu.

Totuus on että elämäsi on mukavampaa kun mies tuo rahaa taloon. Joten ne kotityöt kuuluvat sinulle koska pitäähän sinunkin sentään jotain tehdä.

Yhteiskunta elättää sitten. En minä tässä ajatellut olla kuin korkeintaan sinne asti että lapsi on täysi-ikäinen.

Tulee olemaan aika kylmä herätys kun tajua miten vähäistä se yhteiskunnan tuki sittenkin on. Mutta suunnitelma on joka tapauksessa oikein hyvä; en voi kuvitella että miehellesikään on mitään riemujuhlaa olla kanssasi. Eiköhän hänenkin elämänsä parane ratkaisevasti. Miten kauan teidän täytyy vielä lusia? Onko se lapsi jo teini?

Ei enää kauaa. Vain vähän yli 7v ja siihen mennessä on raha-asiatkin siinä kunnossa, että on kiva saada puolet omaisuudesta.

Vierailija
26/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Yleensä ihmiset asuvat yhdessä koska haluavat elää yhdessä. Olen samaa mieltä että kotitöiden jakamisen takia ei kimppa kämpässä kannata asua.

Niin, minäkin haluaisin jos kotityöt yms jaettaisiin tasaisemmin mutta kun ei niin käy, niin lapsen kun saa isoksi, niin voi lähteä pois.

Kämppiksen kanssa en onneksi ole lapsia hankkinut.

Minkä kämppiksen?

Sen jonka kanssa joskus opiskeluaikana asuttiin yhdessä vain siitä syystä että kustannukset on halvempia toki myös kotitöitä oli vähemmän kun yhteiset tilat siivottiin puoliksi. Lasten isän kanssa asumme yhdessä ihan muista syistä.

Vierailija
27/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia miehiä teillä oikein on jos mies asuu kuin hotellissa. Onko minulla ainutlaatuinen mies kun tekee kotitöitä vaikka olen välillä kotona pätkätöiden lomassa. Ei hän voi vaan tulla kotiin ja elää kuin hotellissa. Tehdään itse kiinteistön hoito työtkin, lumityöt, nurmikkojen leikkuut yms. 

Ap ei ole ollut koskaan töissä. Eikä myöskään omien sanojensa mukaan saa mitään työttömyyspäivärahaakaan. Ap:n ainoa tulo on lapsilisä ja lapsikin jo kouluikäinen. 

Vierailija
28/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole ollut koskaan töissä. Eikä myöskään omien sanojensa mukaan saa mitään työttömyyspäivärahaakaan. Ap:n ainoa tulo on lapsilisä ja lapsikin jo kouluikäinen. 

Saan mä meidän yrityksestä palkkaa, sulla on vanhentuneet tiedot.

Vierailija
29/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeetä jos joku ottaa oikeudekseen asua kotona kuin hotellissa. Minua passattiin kun sairastuin mutta heti kun vähänkin pääsin jaloilleni niin opettelin imuroimaankin rollaattorin kanssa sillä tekeminen se kuntouttaa parhaiten. Kyllä työssäkäyvänkin pitää kotitöihin osallistua. Ei meillä passata muuta kuin sen akuutin sairauden ajan. Kaikki osallistuvat siivoukseenkin. 

Vierailija
30/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona kahden lapsen kanssa (1- ja 3-vuotiaat). Teen kaikki päivittäiset kotityöt. 

Totta kai mies vie vaikka matot pesulaan ja jotain tuollaista kotitöiksi laskettavaa, mutta perusarjen ruuanlaittoineen, pyykkeineen, siivouksineen hoidan minä. 

Minusta tämä on aivan oikein. Mies painaa pitkää päivää töissä ja tuo töitä usein kotiinkin.  Isompi on päiväkodissa kahtena päivänä viikossa ja meillä menee aivan hyvin. 

Olen erittäin hyvä organisoimaan asioita ja en koe tilannetta lainkaan raskaaksi. Mielestäni täysin oikeudenmukainen järjestely. Mies on toki iltaisin ja viikonloppuisin paljon lasten kanssa. 

Meidän liitto ei ainakaan kotitöistä riitelyyn tule kaatumaan, se on saletti. 

Vierailija
31/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen on töissä 8 tuntia niin se tarkoittaa sitä, että sinulla on päivässä aikaa 8 tuntia tehdä kotitöitä ja kaksi taukoa. Kyllä siinä 8 tunnissa ehtii pyykkiä pestä, siivota , prepata puolivalmiiksi ruuat iltaa varten ja vaikka mitä.

Vierailija
32/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen on töissä 8 tuntia niin se tarkoittaa sitä, että sinulla on päivässä aikaa 8 tuntia tehdä kotitöitä ja kaksi taukoa. Kyllä siinä 8 tunnissa ehtii pyykkiä pestä, siivota , prepata puolivalmiiksi ruuat iltaa varten ja vaikka mitä.

Joo. Asiakkaat vaan soittelee, niin tulee aika paljon taukoja.

Vierailija
33/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taukojen aikana ehdit tehdä vaikka mitä. Mä liikun kyynärsauvojen kanssa ja silti hoidan kaikki tavalliset kotihommat kuten siivous, pyykinpesu ja ruuanlaitto. Kaupassa käydään yhdessä. 

Vierailija
34/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30949 kirjoitti:

Mua harmittaa että muutin yhteen nykyisen puolisoni kanssa. Molemmilla on kouluikäisiä lapsia (ei yhteisiä) ja alussa sovittiin että kaikki kotityöt jaetaan puoliksi. Asiasta puhuttiin paljon, koska pelkäsin että tähän ajaudutaan mihin on ajauduttu. Hän vakuutti että niin ei käy.

Hän on töissä ja minä kotona, mutta olen sairaseläkkeellä ja oikeasti päivässä pystyn aika vähän. Jotenkin kaikki on ajautunut mun huolehdittavaksi, mikä tarkoittaa etten enää jaksa mitään harrastaa tai nähdä kavereita. Parisuhde tuntuu kuolevan sekin, niin ettei edes mitään ’palkintoa’ kaikesta mitä teen. Päivät pyörii kodin siivoamisen ja ruuanlaiton ympärillä, ja siinä se kaikki onkin. Yksinhuoltajana oli vähemmän huollettavaa ja oli voimavaroja tehdä omiakin juttuja. Tukea ei ole kun kukaan ei ymmärrä missä ahdingossa olen, kun kotityöthän ehdin heistä hyvin tehdä kun kerran olen kotona.

Tuo oli yksi syy miksi erosin exästä. Meillä tosin ei ollut lapsia kuin minulla yksi, ja molemmat oli töissä. Minulle oli hyvin tärkeää, että yhteisestä kodista pidetään yhdessä huoli, ja näin sovittiin ENNEN yhteenmuuttoa. Kuitenkin mise muutti mielensä, ja päätti että se siivoaa ja tekee jota häiritsee ensin. Häntä ei tietnkään häirinnyt missään vaiheessa mikään, joten mina siivosin ja tein muun. Aina.

Kun asiasta valitin, niin mies sanoi että tehdään sitten vuorot. Esim. tiskausvuorot. Joka toinen viikko tiskaa toinen. Miehelle tämä hänen tiskausviikkonsa tarkoitti sitä että hän tiskasi kerran viikossa. jokainen varmaan arvaa ettei paistinpannuja ja kattiloita riitä mitenkään seitsämän päivän käyttöön tiskaamatta niitä välillä. Ristus miten olikin typerä ukkeli. Onneksi muutin apseni kanssa pois.

Vierailija
35/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pidä kotitöistä

Voi toitta. Mikähän siinä on kun ne lattiat ei imuroidu itsestään eikä tiskit tiskaannu eikä pyykit peseenny.

Vierailija
36/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taukojen aikana ehdit tehdä vaikka mitä. Mä liikun kyynärsauvojen kanssa ja silti hoidan kaikki tavalliset kotihommat kuten siivous, pyykinpesu ja ruuanlaitto. Kaupassa käydään yhdessä. 

Niin, mä teenkin kaikki kotityöt ja vastaan asiakkaiden puheluihin. Mies joskus lämmittää ja vie puut liiteriin. Minä siivoan, tiskaan, laitan ruuat, pesen pyykit, leivon ja vastaan asiakkaiden puheluihin.

Vierailija
37/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mä teenkin kaikki kotityöt ja vastaan asiakkaiden puheluihin. Mies joskus lämmittää ja vie puut liiteriin. Minä siivoan, tiskaan, laitan ruuat, pesen pyykit, leivon ja vastaan asiakkaiden puheluihin.

Mikä sitten on ongelma? 

Vierailija
38/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten on ongelma? 

Se että tämä takuulla jatkuisi vaikka mies jäisi eläkkeelle. Hän tykkää asua kuin hotellissa enkä koe tätä oikeudenmukaiseksi niinkuin muut naiset tuntuu kokevan.

Vierailija
39/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi tietoinen siitä, että aiot elättää itsesi ja lapsesi hänen rahoillaan, ja sitten jätät hänet? Jos hän tietäisi suunnitelmasi, luuletko hänen suhtautumisensa sinua ja lastasi kohtaan muuttuvan?

Vierailija
40/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ajassa ehtii tuntitolkulla katsomaan sitä netflixiäkin jos haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi