Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eli kun joudun aina olemaan kotona, niin mulle kuuluu loppuelämän tehdä yksin kotityöt

Vierailija
20.09.2019 |

Niinkö?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on.

Vierailija
2/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Eihän sitä sitten kannata miehen kanssa olla yhdessä. Kotityöt vähenisivät paljon jos asuisi yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ehkä kaikki ja aina, mutta jos toinen käy töissä ja toinen on vain kotona niin tottakai se kotona oleva tekee siellä enemmän kotitöitä. Ei se kotona oleminen Netflixiä tarkoita.

Vierailija
4/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Ymmärrän kotitöiden jakamisen, jos molemmat käyvät töissä tai toinen on pienten lasten kanssa kotona. Mutta jos toinen on vain nk kotirouvana, niin mitäs sen kotirouvan toimenkuvaan sitten kuuluu? Eli mitä hän tekee arkisin noin 8h/päivä, jos ei kotitöitä?

Vierailija
5/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Ymmärrän kotitöiden jakamisen, jos molemmat käyvät töissä tai toinen on pienten lasten kanssa kotona. Mutta jos toinen on vain nk kotirouvana, niin mitäs sen kotirouvan toimenkuvaan sitten kuuluu? Eli mitä hän tekee arkisin noin 8h/päivä, jos ei kotitöitä?

Mä en pidä kotitöistä enkä ole vapaaehtoisesti valinnut sairauksiani ja vammojani. En missään nimessä haluaisi olla vaan kotona. Jos se tosiaan miehenikin mielestä on loppuelämä tällaista, niin eihän sitä tosiaan kannata ainakaan vanhuutta yhdessä olla.

Vierailija
6/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Eihän sitä sitten kannata miehen kanssa olla yhdessä. Kotityöt vähenisivät paljon jos asuisi yksin.

Yleensä ihmiset asuvat yhdessä koska haluavat elää yhdessä. Olen samaa mieltä että kotitöiden jakamisen takia ei kimppa kämpässä kannata asua.

Vierailija
7/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Yleensä ihmiset asuvat yhdessä koska haluavat elää yhdessä. Olen samaa mieltä että kotitöiden jakamisen takia ei kimppa kämpässä kannata asua.

Niin, minäkin haluaisin jos kotityöt yms jaettaisiin tasaisemmin mutta kun ei niin käy, niin lapsen kun saa isoksi, niin voi lähteä pois.

Vierailija
8/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pidä kotitöistä enkä ole vapaaehtoisesti valinnut sairauksiani ja vammojani. En missään nimessä haluaisi olla vaan kotona. Jos se tosiaan miehenikin mielestä on loppuelämä tällaista, niin eihän sitä tosiaan kannata ainakaan vanhuutta yhdessä olla.

En minäkään pidä kotitöistä, mutta tehtävä ne vaan on. Siltikin, vaikka käyn töissä. Jos mulla olisi puoliso, joka on päivät kotona ja jota minä elätän, olettaisin hänen tekevän kotityöt sillä aikaa, kun mä olen töissä.

Vierailija
9/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä minä tein suurimman osan kotitöistä, töissä ollessa jaettiin. Nyt olen sairaslomalla, ja työt jaetaan taas. Miksi? Koska en ole työkuntoinen, joten en ole myöskään täysin kotityökuntoinen. Ihan on miehen kanssa sovittu asia. Nyt minulla menisi koko työpäivä hoitaa kotia, enkä kaikkea edes pysty tekemään, vaan aikaa pitää jäädä myös siihen toipumiseen!

Vierailija
10/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me palkattiin siivooja. Siihen loppui riitelyt kotitöistä. 

Vierailija
11/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tarvitsee joskus lomaa ja irtiottoa arjen pakkovelvollisuuksista.

Vierailija
12/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös eläkkeellä jaeta sitten tasaisesti kun molemmat on kotona? Ja viikonloput ja lomat tietysti puoliksi?

Vierailija
13/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tarvitsee joskus lomaa ja irtiottoa arjen pakkovelvollisuuksista.

Siis mitä vit? Mistä minä voin tilata ilmaisen kodinhoitajan, jos ei huvita enää tiskata ja pyykätä? Saako yksinasuvat lomaa kotitöistä?

Vierailija
14/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku sen miehen kuuluu tehdä täys työpäivä ja päälle kotityöt.

Sä syöt vaan namia, pihtaat pi llua ja notkut vaavipalstalla.

Onko nyt hyvä?

Vierailija
15/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen lasten kanssa kotona joten hoidan suurimman osan kotihommista. Mies tekee totta kai asioita ollessaan kotona, mutta tuntuisi typerältä ja aika kohtuuttomalta, että tullessaan pitkän ja fyysisesti ranskan päivän jälkeen kotiin, iskisin hänelle mopin käteen ja sanoisin että hoida sä viikkosiivous. En myöskään halua käyttää yhteistä aikaamme viikolla siivoamiskuvioihin, ennemmin lähden koko perheellä ulkoilemaan.

Mies tekee asioita oma-aloitteisesti niin kuin kuuluukin, osa asioista on mulle tällä hetkellä fyysisesti vaikeampia koska olen ihan viimeisilläni. Mies tietää tämän, on itse havainnut, ja tekee mielellään ne tietyt asiat.

Meillä on useampi lapsi, joten joskus tilanne voi olla kaaoottinen miehen kotiutuessa. Siinä hän sitten ottaa koppia parhaansa mukaan, ja hetken päästä nauretaan yhdessä vauhdikkaalle kotiin tulolle :D

Mutta ap, mitä tulee sinuun: toki, jos olet kotona, ajattelen että otat päävastuun kotihommista. Puolisosi tai mikä hän sitten onkaan, joutaa tietysti hoitaa oman osansa kotona ollessaan, koska ainahan sitä jotain on tehtäväksi.

Vierailija
16/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kaikki kotityöt? Mä olen itse töissä kahtena päivänä viikossa, mies viitenä. Meillä ei ole olemassa mitään sellaisia vapaapäiviä kodinhoidollisesti, että ei tarvitse tehdä mitään. Eli vähintään ruokaa täytyy kuitenkin laittaa, tai edes pyyhkiä keittiönpöytä/laittaa astiat koneeseen/ottaa sieltä pois. Myös sängyn petaus, tai vaatteiden pesuun vieminen ovat ihan päivittäisiä hommia, vaikka imurointia ei just silloin tarvisikaan. Näitä tehdään mlemmat, oltiin töissä tai ei sinä päivänä. Eli kun minä olen kotipäivällä, niin mies ei voi jättää sukkia lattialle että minä vien ne kun olen kerran kotona, eikä maitoa aamupalan jälkeen pöydälle minun kaappiin laitettavaksi sillä perusteella että olen kotona sen päivän. Sen sijaan pyykit pesen minä, koska minulla on siihen aikaa vapaapäivinä, pesen vessat, ja lattiat ja kaikkea semmoista ettei miehen tarvitse tulla töistä pitkän päivän jälkeen niitä tekemään, ja minä olisin vain maannut sohvalla kun hän tuo rahaa taloon. Mies siivoaa ja laittaa ruokaa omina vapaapäivinään sitten, jos minä olen silloin töissä. Jos olemme molemmat vapaalla samaan aikaan, teemme yhdessä.

Vierailija
17/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Ja kuka sinut sitten elättäisi jos asuisit yksin? Et sinä siitä sen työkykyisemmäksi muutu.

Totuus on että elämäsi on mukavampaa kun mies tuo rahaa taloon. Joten ne kotityöt kuuluvat sinulle koska pitäähän sinunkin sentään jotain tehdä.

Vierailija
18/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen meillä kaikki kotityöt ja pihahommat ja hoidan kaikki juoksevat asiat. Hoidan lapset ja hevoset sekä muut elukat. Miksi en tekisi koska olen päivät kotona ja mies aamusta iltaan töissä.

Vierailija
19/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Ja kuka sinut sitten elättäisi jos asuisit yksin? Et sinä siitä sen työkykyisemmäksi muutu.

Totuus on että elämäsi on mukavampaa kun mies tuo rahaa taloon. Joten ne kotityöt kuuluvat sinulle koska pitäähän sinunkin sentään jotain tehdä.

Yhteiskunta elättää sitten. En minä tässä ajatellut olla kuin korkeintaan sinne asti että lapsi on täysi-ikäinen.

Vierailija
20/41 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Niin, minäkin haluaisin jos kotityöt yms jaettaisiin tasaisemmin mutta kun ei niin käy, niin lapsen kun saa isoksi, niin voi lähteä pois.

Kämppiksen kanssa en onneksi ole lapsia hankkinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme