Köyhä, mitä sinä olet tehnyt tänään? -Sinccis
Itse tulin juuri sienimetsästä ja löytyi kanttarelleja, sekä 3 tähden tatteja oli paljon. (tietämättömille laiskureille tiedoksi asteikko on 1-3)
Sinccis
Jonkin verran oli myös haperoita, mutta jo menneet vanhoiksi. Näiden sateiden jälkeen varmaan nousee uusia ..
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kävin koiran kanssa lenkillä ja tullessa keräsin muutaman litran puolukoita, olivat vielä jäässä yön jäljiltä, karvalaukkuja ja kangassieniä oli, mutta olivat aivan kovassa jäässä, en ottanut ehkä olisi voinut vielä keittää jos olisi heti laittanut kiehumaan. tein ruuan ja sen jälkeen siivoilin pihaa, paleltuneet kesäkukat kompostiin ja perunamaalta perunanvarret toiseen kompostiin, keräilin ruukut ja kastelukannut ym varastoon. sitten kävin postin hakemassa ja keitin kahvit, luin sanomalehden. kävin kaupassa ja taas lenkille. laitoin leivinuuniin tulen ja siivosin. nyt surffaan netissä, kohta käyn vielä pikku lenkin ja sitten katson telkkua tai luen.
Kangassieni vanhan kansan suussa, taisi olla haaparousku?
Sinccis
ei ollut haaparousku vaan kangasrousku, eli täälläpäin kangassieni. täällä haapasienet eli haaparouskut ovat tänä vuonna myöhässä, nyt ennen näitä pakkasia vasta muutamia pieniä näkyvissä.
Yrittänyt myydä tavaraa face-kirpparilla pilkkahintaan jotta saisin rahaa ruokaan. Mutta ei mene niin ei mene. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kävin koiran kanssa lenkillä ja tullessa keräsin muutaman litran puolukoita, olivat vielä jäässä yön jäljiltä, karvalaukkuja ja kangassieniä oli, mutta olivat aivan kovassa jäässä, en ottanut ehkä olisi voinut vielä keittää jos olisi heti laittanut kiehumaan. tein ruuan ja sen jälkeen siivoilin pihaa, paleltuneet kesäkukat kompostiin ja perunamaalta perunanvarret toiseen kompostiin, keräilin ruukut ja kastelukannut ym varastoon. sitten kävin postin hakemassa ja keitin kahvit, luin sanomalehden. kävin kaupassa ja taas lenkille. laitoin leivinuuniin tulen ja siivosin. nyt surffaan netissä, kohta käyn vielä pikku lenkin ja sitten katson telkkua tai luen.
Kangassieni vanhan kansan suussa, taisi olla haaparousku?
Sinccis
ei ollut haaparousku vaan kangasrousku, eli täälläpäin kangassieni. täällä haapasienet eli haaparouskut ovat tänä vuonna myöhässä, nyt ennen näitä pakkasia vasta muutamia pieniä näkyvissä.
No niinpä tietenkin. Itsekin keräsin tänään kangasrouskuja, haaparouskuja, karvalaukkuja yms..
Sinccis
Vapaapäivä. Join aamukahvin ja lähdin metsälenkille. Siitä miehen kanssa lounaalle, ostoksille ja ruokakauppaan. Kotona pesin pyykkiä ja kokkasin, nyt roikun netissä.
Oli viimeinen työpäivä määräaikaisesta työsuhteesta. Nyt onnellisena odotan että saan jäädä aamuisin kotiin nukkumaan ja kääntää kylkeä kun muut lähtevät kylmänä pimeänä aamuna töihin. Yritän vältellä töitä ainakin vuoden. Sitten kävin alkossa ostamassa skumppapullon tätä juhliakseni. Söin ruokaisan salaatin ja juorusin puhelimessa tunnin verran kaverini kanssa.
Olin koulussa. Opiskelen lisää jotta joku päivä saisin työpaikan josta maksettaisiin kunnon palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin oikein hyvin 4 eurolla. Yhden ruisleivänkin -30%. Kuuntelin radiota. Köpöttelin ulkona ja nauroin lapsien meniessä pyörillä ja yhden huutaessa. Tein itse samaa hetken kotona kun tuntui että ei ole mitään tekemistä ja tuli adhd lapsi olo hetkeksi.
Pohdin parantaisiko mies elämän laatua.
Pääsin päätelmään että rakkaus on mitä kaipaan.
Löysin vesivärit lapsuudesta ja kokeilin niitä. Muistin että unelma oli vitsinä olla taivaanrannan maalari.
Jotkut asiat vaan loksahtaa. Työkkärin täti oli rinkkuluokkainen, se jäi vähän mietityttää.
Olitko pahoillasi työkkärin tädin puolesta ?
Sinccis
En pahoillani. Ehkä, muistin hänet käytävältä kun oikein kaivoin. Jos muistoni on oikein. Tajusin että muillakin on kokemuksia kasvaessa jotka saattavat vielä heräillä elämään elämässä.
Olin töissä 06-14 ja sitten koulussa 15.30-20. Kävin kaupassa ja ostin lohifileen (-60%, hintaa jäi vain 4,85e) ja nyt odotan että se valmistuu,samoin perunat ja suppiskastike. Alle vitosella koko viikonlopun ruoat:)
Otin pikavipin ja lähden baariin.
Olin töissä ja tein vielä sallitun määrän ylitöitäkin.
Olin kertonut töissä saan provikkapaikkaisen kirppispaikan ensi kuun lopussa. Kollega toi eilen 2 kassillista kirppistavaraa, saan pitää rahat.
Töiden jälkeen kävin vielä lapsen vaatteet läpi. Pari liian pientä vaatetta löytyi.
Fb.ssä meni 5 euron juttu kaupaksi, tulee klo 9 hakemaan.
Illalla avasin hammastahnan pään saksilla. 5 eurolla ostan hammastahnaa, ei sitä tarvi ostaa sitten vuoteen.
Ostoslista on lyhyt ja vain tarpeellista, kuluvaa.
Seuraavat kosmetiikkaostokset tehdään vasta puolen vuoden päästä Mammuttimarkkinoilla . Kaupanpäälle tulee kesällä Tukholman risteily,
Kyllä se päivä vielä paistaa risukasaankin. Joskus työelämä on vain rankempaa. Itse jouduin tekemään joskus töitä niin, että säästöt tililtä vajuivat, jotka olin tietenkin kovalla työllä säästänyt.
Ei siinäkään ollut kauheasti uskoa työntekoon, kun joka kuukausi jäi tappiolle työtä tekemällä ..
Sinccis