Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä, mitä sinä olet tehnyt tänään? -Sinccis

Vierailija
19.09.2019 |

Itse tulin juuri sienimetsästä ja löytyi kanttarelleja, sekä 3 tähden tatteja oli paljon. (tietämättömille laiskureille tiedoksi asteikko on 1-3)

Sinccis

Jonkin verran oli myös haperoita, mutta jo menneet vanhoiksi. Näiden sateiden jälkeen varmaan nousee uusia ..

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tekosyyksi ei sitten riitä se, että kun ei pääse taksilla metsään.

Olen minäkin päässyt nuorena sienestämään/kalaan opiskelijana, ihan polkupyörällä.

Sinccis

Vierailija
2/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi valtavasti sieniä etupihallani. Harmi vaan kun en pidä sienustä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttanut tupakkaa ja juonut kahvia.

Vierailija
4/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin töissä 8h ja tein jo viikkosiivouksen sekä pesin pyykkiä

Vierailija
5/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli viime yönä pakkanen joten eiköhän ne sienet paleltuneet, ainakin kukkia kuoli. Tosin en ole sieni-ihmisiä joten en tiedä sietävätkö pakkasta kuinka hyvin.

Tänään olen pessyt ikkunat ja siivonnut, laittanut ruokaa ja käynyt lenkillä. En tosin tiedä miten määrittelet köyhän mutta luultavasti olen sellainen.

Vierailija
6/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pessyt käsin tiskiä, kun hajosi astianpesukone. En edes saanut kaikkia pestyä 🙄

Vierailija
7/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tyrniä, aroniaa ja päärynöitä tuossa etupihalla. Jänöjussi herkutteli päärynöillä kun se oksa oli taipunut maahan asti. Omenia tippuu koko ajan maahan niin ettei kerkiä kerätä niitä kompostiin. 

Vierailija
8/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli viime yönä pakkanen joten eiköhän ne sienet paleltuneet, ainakin kukkia kuoli. Tosin en ole sieni-ihmisiä joten en tiedä sietävätkö pakkasta kuinka hyvin.

Tänään olen pessyt ikkunat ja siivonnut, laittanut ruokaa ja käynyt lenkillä. En tosin tiedä miten määrittelet köyhän mutta luultavasti olen sellainen.

Kyllä osa sietää. Olen sienestänyt parhaimmillaan vielä Joulun jälkeenkin.

Sinccis

Vierailija
9/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin oikeudenkäynnissä, nyt juon ansaittua skumppalasillista.

Vierailija
10/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin Simon Elon kuvia ja kuolasin.

Vierailija
11/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maannut vuoteessa vuotaen verta. Siteitä on kulunut melkein kaksi pakettia ja suihkussa olen käynyt kolmesti. Alusvaatteet olen vaihtanut kahdesti. Loppuisi jo tämä älytön vuoto ja sotkeminen.

Vierailija
12/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osa sietää. Olen sienestänyt parhaimmillaan vielä Joulun jälkeenkin.

Sinccis

Okei. Täälläpäin on yleensä viimeistään joulun aikoihin jo sen verran lunta että teettäisi työtä löytää mahdollisia sieniä lumen alta.

Vierailija
13/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin lakanoita ja vaatteita, valmistin ruoan, vein lapset harrastuksiin ja kävin ystävän luona puutalkoissa.

Vierailija
14/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut töissä. Ei minulla ole aikaa mihinkään metsään mennä.

Vierailija
15/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut aika monta tuntia. Luen yleensäkin paljon, ja ehkä siksi osaan myös kirjoittaa esim. kantarellin nimen oikein.

Vierailija
16/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla heräsin 6:45 kun miehellä söi herätyskello. Juotiin aamukahvit yhdessä ja höpöteltiin. Kun mies lähti kahdeksaksi, niin tilailin kiinakrääsää, jota myyn 150-200 % voitolla eteenpäin. Ehdin tehdä 45 min crosstrainer-treenin ennen työpajaa. Tänään oli ruuanjako, ja pokkasin tosi hyvät eväät joista syödään monta kertaa.

Ompelin ja kokkailin kotona "töiden" jälkeen ja lähdin äidin luokse keräämään omenoita, ennenkun sato jäätyy puihin, saan kaverilta vähän rahaa niistä. Maksoin laskuja ja kävin lääkkeet apteekista ilmaiseksi.

Täällä on jo yöpakkasia, niin en usko sieniretken tuovan kovin tulosta kuivan kesän jälkeen. Viimeksi näin parin tunnin lenkillä ehkä kolme syötävää sientä.

Vierailija
17/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään aamupäivästä omia töitäni, sitten tein ruokaa ja jotain kotihommia ja suunnittelin illan oppitunnit. Sitten lähdin opettamaan, ja puoli tuntia sitten tulin kotiin. Mieheni kyllä löysi koiraa ja lapsia ulkoiluttaessaan herkkutatteja, mutta eipä ole ollut aikaa lähteä varsinaisesti sienimetsään.

Vierailija
18/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos en kävisi töissä, niin saisin varmasti saman verran käteen pelkistä tuista. Liiton rahojakin saisin varmasti hyvin, hän lisää."

Siinäpä olisi Eevalle kylmä suihku niskaan. Helsingissä yhden aikuisen ja yhden lapsen maksimi asumistuki on 597e ja toimeentulotuen maksimivuokra 824e. Saisi pulittaa aika paljon vielä omasta pussista. Liiton rahoja tuolla 2500e/kk palkalla taas saisi brutto 1573e ja netto 25% verolla 1180e. Ja kaiken huipuksi jos Eeva olisi ansiosidonnaisella niin asumistuki tippuisi 376 euroon. Eli tulot olisivat yhteensä 1556e ja vuokran jälkeen huimat 256e/kk. Toimeentulotuki kutsuisi.

Ei saisi lähellekään samaa tuista. Ihan liian kallis asunto jokatapauksessa.

Vierailija
19/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos en kävisi töissä, niin saisin varmasti saman verran käteen pelkistä tuista. Liiton rahojakin saisin varmasti hyvin, hän lisää."

Siinäpä olisi Eevalle kylmä suihku niskaan. Helsingissä yhden aikuisen ja yhden lapsen maksimi asumistuki on 597e ja toimeentulotuen maksimivuokra 824e. Saisi pulittaa aika paljon vielä omasta pussista. Liiton rahoja tuolla 2500e/kk palkalla taas saisi brutto 1573e ja netto 25% verolla 1180e. Ja kaiken huipuksi jos Eeva olisi ansiosidonnaisella niin asumistuki tippuisi 376 euroon. Eli tulot olisivat yhteensä 1556e ja vuokran jälkeen huimat 256e/kk. Toimeentulotuki kutsuisi.

Ei saisi lähellekään samaa tuista. Ihan liian kallis asunto jokatapauksessa.

Hups väärä ketju.

Vierailija
20/51 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimin 6 litraa puolukoita ja kävin kirjastossa. Leivoin pullaa ja sämpylöitä. Pataruoka mihinkään vielä uunissa huomiseksi.

Pyykit pitäisi vielä ripustaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi