Köyhä, mitä sinä olet tehnyt tänään? -Sinccis
Itse tulin juuri sienimetsästä ja löytyi kanttarelleja, sekä 3 tähden tatteja oli paljon. (tietämättömille laiskureille tiedoksi asteikko on 1-3)
Sinccis
Jonkin verran oli myös haperoita, mutta jo menneet vanhoiksi. Näiden sateiden jälkeen varmaan nousee uusia ..
Kommentit (51)
Menin heti aamulla puolukkametsään, 10l keräsin. Siivosin ne ja vein tutulle, kun oli pyytänyt niitä, maksua vastaan tietty. Sitten kauppaan, ja lopun päivää rötväilin sohvalla, heräsin jo kuudelta. Seitsemältä olin jo metsässä..
Vierailija kirjoitti:
Menin heti aamulla puolukkametsään, 10l keräsin. Siivosin ne ja vein tutulle, kun oli pyytänyt niitä, maksua vastaan tietty. Sitten kauppaan, ja lopun päivää rötväilin sohvalla, heräsin jo kuudelta. Seitsemältä olin jo metsässä..
Paljonko saat sankollisesta puolukoita?
Tänään tarttui mukaan talven suolasienisaalis, suppiksia, vähän kanttarelleja +vähän muuta.
Sienet ovat kiehumassa, pitäisi alkaa muiden renssaus, mutta ensin lasi viiniä ja paistista vetäisin muutaman siivun kaveriksi ..
Sinccis
Siis Suolasienet ovat kiehumassa.
Sinccis
Osallistuin tapahtumaan 1600 muun ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli viime yönä pakkanen joten eiköhän ne sienet paleltuneet, ainakin kukkia kuoli. Tosin en ole sieni-ihmisiä joten en tiedä sietävätkö pakkasta kuinka hyvin.
Tänään olen pessyt ikkunat ja siivonnut, laittanut ruokaa ja käynyt lenkillä. En tosin tiedä miten määrittelet köyhän mutta luultavasti olen sellainen.
Kyllä osa sietää. Olen sienestänyt parhaimmillaan vielä Joulun jälkeenkin.
Sinccis
Okei. Täälläpäin on yleensä viimeistään joulun aikoihin jo sen verran lunta että teettäisi työtä löytää mahdollisia sieniä lumen alta.
Juu, leutona talvena tosin, mutta kyllä ne vielä pienen lumisateen sietää jotkut sienet ja ainakin lumisateisiin saakka pystyy keräämään joitain vahakkaita, suppiksia yms. Talvijuurekkaita talvellakin jne..
Sinccis
Suppilovahverot kestävät pakkasta. Niitä löytyy vielä ainakin marraskuulle asti.
Ihmetellyt luontoa ja kunnellut luonnonääniä.
Söin oikein hyvin 4 eurolla. Yhden ruisleivänkin -30%. Kuuntelin radiota. Köpöttelin ulkona ja nauroin lapsien meniessä pyörillä ja yhden huutaessa. Tein itse samaa hetken kotona kun tuntui että ei ole mitään tekemistä ja tuli adhd lapsi olo hetkeksi.
Pohdin parantaisiko mies elämän laatua.
Pääsin päätelmään että rakkaus on mitä kaipaan.
Löysin vesivärit lapsuudesta ja kokeilin niitä. Muistin että unelma oli vitsinä olla taivaanrannan maalari.
Jotkut asiat vaan loksahtaa. Työkkärin täti oli rinkkuluokkainen, se jäi vähän mietityttää.
Vierailija kirjoitti:
Söin oikein hyvin 4 eurolla. Yhden ruisleivänkin -30%. Kuuntelin radiota. Köpöttelin ulkona ja nauroin lapsien meniessä pyörillä ja yhden huutaessa. Tein itse samaa hetken kotona kun tuntui että ei ole mitään tekemistä ja tuli adhd lapsi olo hetkeksi.
Pohdin parantaisiko mies elämän laatua.
Pääsin päätelmään että rakkaus on mitä kaipaan.
Löysin vesivärit lapsuudesta ja kokeilin niitä. Muistin että unelma oli vitsinä olla taivaanrannan maalari.
Jotkut asiat vaan loksahtaa. Työkkärin täti oli rinkkuluokkainen, se jäi vähän mietityttää.
Olitko pahoillasi työkkärin tädin puolesta ?
Sinccis
Tein töitä, työpäivän pituus oli 9 t 15 minuuttia. Sen jälkeen söin, join kahvit, viikkasin pyykit, imuroin, luin kirjaa ja nyt katson telkkaa ja palstailen.
Kävin ruokajonossa. Söin siinä olleita hapankorppuja ilman voita. Menin metsään ja keräsin risuja. Teen niistä risuista luudan. Nyt syön ruoka-apukassissa ollutta hernekeittoa ja katselen ikkunastani metsään.
olin töissä, töiden jälkeen hain subin, kotiin bb 24/7 äärelle, söin, äsken kävin kaupoilla ja loppuilta bb:tä
kävin koiran kanssa lenkillä ja tullessa keräsin muutaman litran puolukoita, olivat vielä jäässä yön jäljiltä, karvalaukkuja ja kangassieniä oli, mutta olivat aivan kovassa jäässä, en ottanut ehkä olisi voinut vielä keittää jos olisi heti laittanut kiehumaan. tein ruuan ja sen jälkeen siivoilin pihaa, paleltuneet kesäkukat kompostiin ja perunamaalta perunanvarret toiseen kompostiin, keräilin ruukut ja kastelukannut ym varastoon. sitten kävin postin hakemassa ja keitin kahvit, luin sanomalehden. kävin kaupassa ja taas lenkille. laitoin leivinuuniin tulen ja siivosin. nyt surffaan netissä, kohta käyn vielä pikku lenkin ja sitten katson telkkua tai luen.
Ruokaa. Nyt tulee vauvattelua (palstailua) ja koira kilpailu töllöstä.
Kävin töissä ja tulin kotiin. Työmatkaan menee reilu kaksi tuntia suuntaansa, oon herännyt neljän jälkeen aamulla ja kun pääsin kotiin, en ole jaksanut tehdä mitään. Kämppä on sottainen ja tili tyhjä. Viikonloppuna kerään voimia tulevaan työviikkoon ja syön vanhat säilykkeet kaapista.
En usko tähän yhteiskuntaan enää.
Pelasin tietokoneella 4 tuntia ja lähdin töihin.
Vierailija kirjoitti:
kävin koiran kanssa lenkillä ja tullessa keräsin muutaman litran puolukoita, olivat vielä jäässä yön jäljiltä, karvalaukkuja ja kangassieniä oli, mutta olivat aivan kovassa jäässä, en ottanut ehkä olisi voinut vielä keittää jos olisi heti laittanut kiehumaan. tein ruuan ja sen jälkeen siivoilin pihaa, paleltuneet kesäkukat kompostiin ja perunamaalta perunanvarret toiseen kompostiin, keräilin ruukut ja kastelukannut ym varastoon. sitten kävin postin hakemassa ja keitin kahvit, luin sanomalehden. kävin kaupassa ja taas lenkille. laitoin leivinuuniin tulen ja siivosin. nyt surffaan netissä, kohta käyn vielä pikku lenkin ja sitten katson telkkua tai luen.
Kangassieni vanhan kansan suussa, taisi olla haaparousku?
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Kävin töissä ja tulin kotiin. Työmatkaan menee reilu kaksi tuntia suuntaansa, oon herännyt neljän jälkeen aamulla ja kun pääsin kotiin, en ole jaksanut tehdä mitään. Kämppä on sottainen ja tili tyhjä. Viikonloppuna kerään voimia tulevaan työviikkoon ja syön vanhat säilykkeet kaapista.
En usko tähän yhteiskuntaan enää.
Minäkin heräsin 4 jälkeen, 6 tuntia neljän jälkeen ;)
Sinccis
Otitko ah_teriin kannon nokassa?
-Alccis