Älä tule taakseni vilkuttamaan ajovaloja
Jos ajan ohituskaistaa hieman yli sallitun nopeuden, minä jarrutan iloksesi. Minulla on myös oikeus ajaa siinä, eikä sinulla etuajo-oikeutta ajaa huomattavaa ylinopeutta.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä kaistan tukkiminen, valojen vilkuttelu että kaistanvaihdon estäminen ovat sakonalaisia rikkomuksia. On ilo pysäyttää teidät ja kirjoittaa lappu.
Mikähän tukkiminen? Jos nopeusrajoitus näyttää 80 ja mittarini 80? Mihin syyllistyn?
Syyllistynkö siihen, etten anna jonkun suhauttaa sitä korttia hyllylle?
Jos sä et ole viranomainen, niin sun tehtäväsi ei ole estää ketään suhauttelemasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajan ohituskaistaa hieman yli sallitun nopeuden, minä jarrutan iloksesi. Minulla on myös oikeus ajaa siinä, eikä sinulla etuajo-oikeutta ajaa huomattavaa ylinopeutta.
Jos ajat moottoritiellä, ohituskaista on vain ohittamista varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennus: paitsi jos tie on ns. täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä kaistan tukkiminen, valojen vilkuttelu että kaistanvaihdon estäminen ovat sakonalaisia rikkomuksia. On ilo pysäyttää teidät ja kirjoittaa lappu.
Mikähän tukkiminen? Jos nopeusrajoitus näyttää 80 ja mittarini 80? Mihin syyllistyn?
Syyllistynkö siihen, etten anna jonkun suhauttaa sitä korttia hyllylle?Miksi ajelet ylipäätään ohituskaistaa, jos et ole ohittamassa?
Vasen kaista on ohituskaista vain moottoritiellä ja paikoissa, joissa se on sellaiseksi merkitty. Motarilla harvoin on 80 km/h rajoitus.
Turha vinkua, jos tukit kaistan. Yleensä tosin huitasen oikealta ohi toopeista, jotka eivät osaa mennä sinne, kun kilometrin päässä on rekka, jonka aikovat ohittaa...
Vierailija kirjoitti:
Se ajovalojen vilkutus tarkoittaa sitä, että takana tulijalta on pissapojan neste loppu ja pyytää apuja. Olen aina kohteliaasti ruiskuttanut reilusti vettä tuulilasiini, mistä on riittänyt myös takana tulijan lasiin. Ei kestä kiittää!
Ja takana tulijalla on kiire pysähtymispaikalle, jossa voi valuttaa säiliöön päästänsä lisää pissaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllistynkö siihen, etten anna jonkun suhauttaa sitä korttia hyllylle?Tieliikennelain mukaan ajoneuvo tulee sijoittaa kaistan oikeaan laitaan ja monikaistaisella tiellä oikeanpuolimmaiselle kaistalle. Tästä voi poiketa kun ryhmittyy risteystä varten tai ohittaa toista ajoneuvoa.
Ei aivan näin. Lakiteksti:
"Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla."
Siis yleensä. Eli velvoittavuus on sama kuin pyöräilijän kypärän tai jalankulkijan heijastimen käytölle.
Moottoritiellä vasen kaista on vain ohittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonne- ja älyvikaisille ei pitäisi ikinä ajolupaa myöntää saati ajoneuvoa luovuttaa.
Eli naisille EI ajokorttia eikä autoa.
Pitkäaikaisen empiirisen kokemuksen perusteella liikenteessä raivoajat ovat 98 prosenttisesti miehiä.
Jos ne raivoavatkin niille alotaidottomille naisille. ;D
Oletko sama, joka ruuka-aikana ei anna ohituskaistalla ajaneen palata oikenpuoleiselle kaistalle, näin viivyttän kaikkien matkaa ja aieuttane vaaratilanteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonne- ja älyvikaisille ei pitäisi ikinä ajolupaa myöntää saati ajoneuvoa luovuttaa.
Pitkäaikaisen empiirisen kokemuksen perusteella liikenteessä raivoajat ovat 98 prosenttisesti miehiä.
Jos ne raivoavatkin niille alotaidottomille naisille. ;D
Juu, voi olla. Minä olen mies, joten en osaa sinulle vastata. Voihan ne raivoavat itsekin olla alotaidottomia tai jopa ajotaidottomia. Yleensä ovatkin, molempia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllistynkö siihen, etten anna jonkun suhauttaa sitä korttia hyllylle?Miksi ajelet ylipäätään ohituskaistaa, jos et ole ohittamassa?
Olen ohittamassa, muttakun ohitettavakin alkaa painaa kaasua.
Onneks sulla on sen mittarivirheen ja +3 km/h verran vielä varaa (kato, se luetun ymmärtäminen, daa (vaikka ei mun viesti ollutkaan)).
Vierailija kirjoitti:
Oletko sama, joka ruuka-aikana ei anna ohituskaistalla ajaneen palata oikenpuoleiselle kaistalle, näin viivyttän kaikkien matkaa ja aieuttane vaaratilanteita?
Ohituskaistaa ruuhkassa ajanut ja väliin tunkeva on juuri se minä itte -tyyppi, jonka pitää päästä etenemään muita nopeammin. Usein alla on Audi, Bmw, Mersu tai Volvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllistynkö siihen, etten anna jonkun suhauttaa sitä korttia hyllylle?Tieliikennelain mukaan ajoneuvo tulee sijoittaa kaistan oikeaan laitaan ja monikaistaisella tiellä oikeanpuolimmaiselle kaistalle. Tästä voi poiketa kun ryhmittyy risteystä varten tai ohittaa toista ajoneuvoa.
Ei aivan näin. Lakiteksti:
"Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla."Siis yleensä. Eli velvoittavuus on sama kuin pyöräilijän kypärän tai jalankulkijan heijastimen käytölle.
Moottoritiellä vasen kaista on vain ohittamiseen.
Miksi alapeukutus?
Vierailija kirjoitti:
Vilkutan valoja takanasi, koska yritän viestittää että ajat peräpää pimeänä. Kannattaa opetella se auton valojenkäyttö.
Peräpää pimeänä ajaminen on hyvissä näkemäolosuhteissa aivan sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennus: paitsi jos tie on ns. täynnä.
Joidenkin mielestä se täysi tie ei ole täynnä. Vaikka on ruuhkaa, niin silti pitäisi päästä 15km ylinopeutta.
Entäs taajamassa. Luullaan silti, että se vasen on ohituskaista, vaikka seuraavasta olisi kääntymässä oikealle niin oikealta siirrytään vasemmalle ohittaakseen ja takaisin oikealle. Silti jäädään valoihin seisomaan siihen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Piru vie kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhahahaha!!!!Minut on puolenvuoden aikana meinattu sysätä omalta kaistalta varmaan 10 kertaa pientareelle/pois omalta kaistalta (mieskuskit kaikki). Töötti on ollut ahkerassa käytössä. Usein vielä autot ovat olleet aivan vierekkäin, eikä kuolleessa kulmassa. Tööttiä, tööttiä ja vielä tööttiä perään! Myös mennään ohi (koska onhan minulla vain "kauppakassi), muttei nämä ohi menneet mieskuskit osaa liittyä satasen tielle sopivalla vauhdilla, vaan siinä 70-80 vauhdilla. Ego taas yrittää päteä, muttei onnistu. Iso auto, pieni........
Yksikään nainen ei ole meinannut tulla kylkeen, enkä itsekkään. Osaan katsoa, katsoa ja katsoa!!Jaaha. Minä olen nainen, enkä kahdenkymmenen ajovuoteni aikana ole tavannut tuollaista käytöstä. Johtuu varmaan siitä, että osaan ajaa liikennevirran mukana. Liikenteeseen on typerää lähteä taisteluasenteella.
Onnea vain ettei ole. Monesti olisin löytynyt ojanpohjalta jos en olisi itse valppaana. On kyllä kovaa taisteluasennetta ajaa eteenpäin omaa kaistaa, kunnes meinataan tulla kylkeen, että osittain olen pientareella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaa? Lukeeko siellä ihan oikeasti niin?
Siis luuleeko suurin osa autoilijoista, että saa ajaa 20km ylinopeutta ja kaikki väistää siitä edestä? Hälytysajoneuvoille annan tilaa, en muutenvain kiire kiire asenteellisille. Kehä kolmosen vasen kaista ei ole ohituskaista.
Vilkutan valoja takanasi, koska yritän viestittää että ajat peräpää pimeänä. Kannattaa opetella se auton valojenkäyttö.