Älä tule taakseni vilkuttamaan ajovaloja
Jos ajan ohituskaistaa hieman yli sallitun nopeuden, minä jarrutan iloksesi. Minulla on myös oikeus ajaa siinä, eikä sinulla etuajo-oikeutta ajaa huomattavaa ylinopeutta.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä kaistan tukkiminen, valojen vilkuttelu että kaistanvaihdon estäminen ovat sakonalaisia rikkomuksia. On ilo pysäyttää teidät ja kirjoittaa lappu.
Mikähän tukkiminen? Jos nopeusrajoitus näyttää 80 ja mittarini 80? Mihin syyllistyn?
Syyllistynkö siihen, etten anna jonkun suhauttaa sitä korttia hyllylle?
Mikset voi ajaa rajoituksen mukaan? Kai sinä vielä jarrutat tolpan kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei uskalla ajaa yhtään ylinopeutta niin silloin kannattaa jättää kokonaan ohittamatta ihan muidenkin turvallisuuden takia :)
No ehkä yksikaistaisella joo, eihän siitä tule kun ruumissäkkejä. Mutta 2 kaistaisella varsinkin jos edellä ajava suhauttelee kokoajan 75-85 välillä nopeus ja itse tulen takaa vakionopeudensäätimellä, niin ei se minun vika ole, että juuri ohitustilanteessa taas sillä se jalka painaa heti kaasua. Sitten takaa tulijat saavat jo kiinni ja närkästyvät. Luulevat, että siinä huvikseen mennään kylkikyljessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä kaistan tukkiminen, valojen vilkuttelu että kaistanvaihdon estäminen ovat sakonalaisia rikkomuksia. On ilo pysäyttää teidät ja kirjoittaa lappu.
Mikähän tukkiminen? Jos nopeusrajoitus näyttää 80 ja mittarini 80? Mihin syyllistyn?
Syyllistynkö siihen, etten anna jonkun suhauttaa sitä korttia hyllylle?Mikset voi ajaa rajoituksen mukaan? Kai sinä vielä jarrutat tolpan kohdalla.
Luetun ymmärtäminen? Daa.
Vierailija kirjoitti:
Se ajovalojen vilkutus tarkoittaa sitä, että takana tulijalta on pissapojan neste loppu ja pyytää apuja. Olen aina kohteliaasti ruiskuttanut reilusti vettä tuulilasiini, mistä on riittänyt myös takana tulijan lasiin. Ei kestä kiittää!
Nokun mä taas oon ymmärtäny, että jarru rikki ja kaasu jumissa. Siksi jarrua. Ap
Vierailija kirjoitti:
En vilkutakaan, ajan vain rinnallesi oikealle puolellesi ja estän kaistan vaihtosi kun sitä yrität.... Ääliö!
Niin me voidaan myös tapella asvaltilla jos haluat nimitellä. Sun pitää todistaa se että olen ääliö. Sitten ulos autosta ja nyrkit pystyyn niin tulee kunnolla korville!
Rehellisessä painiottelussa todistajien läsnäollessa mä voittaisin sut ihan leikiten ja pierisin päin nenää kuten on tapana häviäjälle tehdä.
Siinä sittne miettisit pieru nenässä että kuka voitti ja kuka on väärässä ja kuka on se ääliö. Se on pierunhaistaja, se ääliö, eli sinä olet ääliö ja minä en ole ääliö. Onko tämä selvä nyt? Hä?
Mä voitan sut, ai että mä voitan sut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vilkutakaan, ajan vain rinnallesi oikealle puolellesi ja estän kaistan vaihtosi kun sitä yrität.... Ääliö!
Niin me voidaan myös tapella asvaltilla jos haluat nimitellä. Sun pitää todistaa se että olen ääliö. Sitten ulos autosta ja nyrkit pystyyn niin tulee kunnolla korville!
Rehellisessä painiottelussa todistajien läsnäollessa mä voittaisin sut ihan leikiten ja pierisin päin nenää kuten on tapana häviäjälle tehdä.
Siinä sittne miettisit pieru nenässä että kuka voitti ja kuka on väärässä ja kuka on se ääliö. Se on pierunhaistaja, se ääliö, eli sinä olet ääliö ja minä en ole ääliö. Onko tämä selvä nyt? Hä?
Tämä ei sitten ollut ap. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä voitan sut, ai että mä voitan sut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei sitten ollut ap. T. Ap
Ei niin. Tämä oli enemmän kuin ap. Ei ap;sta ole näyttämään sitä kuka voittaa painiottelun tieraivon takia.
Ap toteaa että pelottava kaasuttelija on aina oikeassa ja hän on väärässä.
En vilkuttele ajovaloja, mutta tulen lähes puskuriin kiinni siksi aikaa, että ymmärrät poistua edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajelet ylipäätään ohituskaistaa, jos et ole ohittamassa?
Vierailija kirjoitti:
Sinä näet vain sen ohittajan tilanteen: ei ole rikos ajaa sallittua nopeutta oikeaa kaistaa, se ei ole kaistanvaihdon estämistä. Vasemmalla kaistalla oleva voi hidastaa nopeutensa sallituksi ja jäädä "ohitettavan" taakse.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti alinopeuteen. Omassa autossani on mitattu mittarivirhe peräti 10 %, joten pyrin aina 80-alueella ajamaan 88 kilometriä. Harvoille tämä riittää, perässä roikutaan silti. Pitäisi kai ajaa juuri sen rangaistavan ylinopeuden ajan alle, ehkä sitten kaaharitkin ymmärtäis (ei ymmärrä).
Mutta kannattaa siis tarkastaa auton mittarivirhe. Olen yleensä rauhallinen kuski, mutta kyllä itelläkin alkaa kiristää, jos joku ajaa ohituskaistalla seitsemääkymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllistyt tieliikennerikkomukseen, koska sinun tulee ajaa oikeanpuoleista kaistaa. Ohitustilanne on poikkeus eli jos et ole selkeästi ohittamassa ketään, niin teet liikennerikkeen.
Piru vie kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonne- ja älyvikaisille ei pitäisi ikinä ajolupaa myöntää saati ajoneuvoa luovuttaa.
Eli naisille EI ajokorttia eikä autoa.
Hahhahahaha!!!!Minut on puolenvuoden aikana meinattu sysätä omalta kaistalta varmaan 10 kertaa pientareelle/pois omalta kaistalta (mieskuskit kaikki). Töötti on ollut ahkerassa käytössä. Usein vielä autot ovat olleet aivan vierekkäin, eikä kuolleessa kulmassa. Tööttiä, tööttiä ja vielä tööttiä perään! Myös mennään ohi (koska onhan minulla vain "kauppakassi), muttei nämä ohi menneet mieskuskit osaa liittyä satasen tielle sopivalla vauhdilla, vaan siinä 70-80 vauhdilla. Ego taas yrittää päteä, muttei onnistu. Iso auto, pieni........
Yksikään nainen ei ole meinannut tulla kylkeen, enkä itsekkään. Osaan katsoa, katsoa ja katsoa!!
Jaaha. Minä olen nainen, enkä kahdenkymmenen ajovuoteni aikana ole tavannut tuollaista käytöstä. Johtuu varmaan siitä, että osaan ajaa liikennevirran mukana. Liikenteeseen on typerää lähteä taisteluasenteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonne- ja älyvikaisille ei pitäisi ikinä ajolupaa myöntää saati ajoneuvoa luovuttaa.
Pitkäaikaisen empiirisen kokemuksen perusteella liikenteessä raivoajat ovat 98 prosenttisesti miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Piru vie kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhahahaha!!!!Minut on puolenvuoden aikana meinattu sysätä omalta kaistalta varmaan 10 kertaa pientareelle/pois omalta kaistalta (mieskuskit kaikki). Töötti on ollut ahkerassa käytössä. Usein vielä autot ovat olleet aivan vierekkäin, eikä kuolleessa kulmassa. Tööttiä, tööttiä ja vielä tööttiä perään! Myös mennään ohi (koska onhan minulla vain "kauppakassi), muttei nämä ohi menneet mieskuskit osaa liittyä satasen tielle sopivalla vauhdilla, vaan siinä 70-80 vauhdilla. Ego taas yrittää päteä, muttei onnistu. Iso auto, pieni........
Yksikään nainen ei ole meinannut tulla kylkeen, enkä itsekkään. Osaan katsoa, katsoa ja katsoa!!Jaaha. Minä olen nainen, enkä kahdenkymmenen ajovuoteni aikana ole tavannut tuollaista käytöstä. Johtuu varmaan siitä, että osaan ajaa liikennevirran mukana. Liikenteeseen on typerää lähteä taisteluasenteella.
Minulla on ajokokemusta 40 vuotta ja totean, että vaikka kuinka osaan ajaa liikennevirran mukana (ei sakkoja, ei kolareita) noita höyrypäitä kyllä löytyy.
Aika moni niistä istuu audin, bemarin tai jonkun muun ”juppiauton” ratissa ja on mies.
Jos ajan perheemme uudenkarhealla isolla Audilla, yrittäjiä ei ole niin paljon, mutta kun ajelen kakkosautollamme, muutamaa vuosikertaa vanhemmalla Audilla, ”minä menen tästä nyt ensin” -miehiä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllistynkö siihen, etten anna jonkun suhauttaa sitä korttia hyllylle?Miksi ajelet ylipäätään ohituskaistaa, jos et ole ohittamassa?
Olen ohittamassa, muttakun ohitettavakin alkaa painaa kaasua.
PK-seudulla näyttää olevan aivan yleinen tapa survoa kaistalta toiselle aivan mitättömiin väleihin. Varsinkin taksikuskeilla on varmaan lobotomiassa lähtenyt myös vilkunkäyttö. Aamuruuhkassa olen tällaisille yleensä ajanut kilsan tai kaksi pitkät päällä perässä. Aika moni on näistä havainnut viestini. Sen verran iloisesti on kädet heiluneet kopissa.
Asun Keski-Euroopassa, jossa liikennekulttuuri on jokseenkin kehittynytta - tilaa annetaan tarvittaessa ja ilman varsinaista tarvettakin.
Olin sitten Suomessa kaymassa ja ajelin Tampereen moottoritieta pohjoiseen. Oikeaa nopeutta oli ehka 125 vakionopeussaatimella. Edessa hiukan kauempana lahti auto ohittamaan toista (saattoi olla ap, onko sinulla Honda?). Siirryin myoskin ohituskaistalle. Kun olin lahestymassa jo toisen auton ohittanutta autoa tuolla valtavalla ylinopeudella, ohittavan auton kuljettaja painoi jarrua. Mina tietenkin jarrutin myoskin, mutta marginaalia ei jaanyt liikaa. Kun sitten paasin ohi molemmista, ohittaneen auton ikkunasta vilkkui iloisesti keskisormi.
Tuollainen opettaminen on paitsi turhaa myos pirun vaarallista. Tassa tapauksessa viela meidan auto painaa melkein kaksi tonnia eika hidastu hyvista jarruista huolimatta kuten pienempi auto. Olisi ollut "opettajalle" varmaan mukavaa ottaa auto peraan etupenkkia myoten....
AP on todennäköisesti niitä jotka lähtee jo kilometriä ennen ohitettavaa vasemmalle kaistalle ja köröttelee siinä sitten seuraavat 10 kilometriä kunnes vihdoin pääse ohi ja pääsee jo hyvän parin kilometrin turvavälin saavutettuaan palaamaan oikealle kaistalle.
Tarvontiellä oli aikoinaan viritys, jossa oikeapuolimmaisella kaistalla oli eri nopeusrajoitus. Nykyään taitaa olla sama nopeus kaikilla kaistoilla.
Itse ajan yleensä siellä oikealla ja annan törppöjen hölmöillä siellä vasemmalla kaistalla. Täällä Espoossa on melkein joka päivä peräänajoja valtaväylillä. Kun täällä palstallakin esiintyvät törppötyypit eli "opettajat" ja "kaaharit" kohtaavat, niin usein tulee rumaa jälkeä.