Älä tule taakseni vilkuttamaan ajovaloja
Jos ajan ohituskaistaa hieman yli sallitun nopeuden, minä jarrutan iloksesi. Minulla on myös oikeus ajaa siinä, eikä sinulla etuajo-oikeutta ajaa huomattavaa ylinopeutta.
Kommentit (67)
En vilkutakaan, ajan vain rinnallesi oikealle puolellesi ja estän kaistan vaihtosi kun sitä yrität.... Ääliö!
Ketä se hyödyttää tulla perään vilkuttelemaan ja kun ohi päästään, jäädään siihen silti ajamaan samaa nopeutta kun ohitettu?
Vierailija kirjoitti:
En vilkutakaan, ajan vain rinnallesi oikealle puolellesi ja estän kaistan vaihtosi kun sitä yrität.... Ääliö!
Enhän nyt siinä vaiheessa yritä, vaan ajan hymyssä suin eteenpäin, kun en edes pääse vaihtamaan, jos siihen jäät. Ap
Sekä kaistan tukkiminen, valojen vilkuttelu että kaistanvaihdon estäminen ovat sakonalaisia rikkomuksia. On ilo pysäyttää teidät ja kirjoittaa lappu.
Sivistyneet eivät ala raivoamaan maantiellä.
Luonne- ja älyvikaisille ei pitäisi ikinä ajolupaa myöntää saati ajoneuvoa luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Sekä kaistan tukkiminen, valojen vilkuttelu että kaistanvaihdon estäminen ovat sakonalaisia rikkomuksia. On ilo pysäyttää teidät ja kirjoittaa lappu.
Mikähän tukkiminen? Jos nopeusrajoitus näyttää 80 ja mittarini 80? Mihin syyllistyn?
Syyllistynkö siihen, etten anna jonkun suhauttaa sitä korttia hyllylle?
Vierailija kirjoitti:
Luonne- ja älyvikaisille ei pitäisi ikinä ajolupaa myöntää saati ajoneuvoa luovuttaa.
Valaisehan nyt, minkäslaisia luonnevikaisia? Vielä en tiedä tykkäänkö kommentistasi vai en.
Vierailija kirjoitti:
Eli naisille EI ajokorttia eikä autoa.
Vastaajat on varmaan Oulusta. Just tuollainen meno ja asenne täällä on valloilla motarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naisille EI ajokorttia eikä autoa.
Hahhahahaha!!!!Minut on puolenvuoden aikana meinattu sysätä omalta kaistalta varmaan 10 kertaa pientareelle/pois omalta kaistalta (mieskuskit kaikki). Töötti on ollut ahkerassa käytössä. Usein vielä autot ovat olleet aivan vierekkäin, eikä kuolleessa kulmassa. Tööttiä, tööttiä ja vielä tööttiä perään! Myös mennään ohi (koska onhan minulla vain "kauppakassi), muttei nämä ohi menneet mieskuskit osaa liittyä satasen tielle sopivalla vauhdilla, vaan siinä 70-80 vauhdilla. Ego taas yrittää päteä, muttei onnistu. Iso auto, pieni........
Yksikään nainen ei ole meinannut tulla kylkeen, enkä itsekkään. Osaan katsoa, katsoa ja katsoa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tukkiminen? Jos nopeusrajoitus näyttää 80 ja mittarini 80? Mihin syyllistyn?
Syyllistynkö siihen, etten anna jonkun suhauttaa sitä korttia hyllylle?
Tieliikennelain mukaan ajoneuvo tulee sijoittaa kaistan oikeaan laitaan ja monikaistaisella tiellä oikeanpuolimmaiselle kaistalle. Tästä voi poiketa kun ryhmittyy risteystä varten tai ohittaa toista ajoneuvoa.
Mitenkähän oikeen töppäilet jos tätä sulle tapahtuu alvariinsa?
Mulla on ollut kortti 30 vuotta, eikä ikinä oo ohitustilanteessa valoja välkytelty. Tosin ohitankin reipasta vauhtia ja palaan sitten heti oikealle kaistalle, en aja ohituskaistalla mittarin mukaan 80 km/h. Yleensähän ohituskaistalla nopeusrajoitus on 100 km/h vaikka se muuten olisi 80 km/h.
Toki joku joskus roikkuu ihan perseessä kiinni ja painaa kaasua kun pääsen takaisin oikealle ja painaa ohi 140 km/h ja jarruttaa sitten seuraavan ristelysalueen kameratolpalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllistynkö siihen, etten anna jonkun suhauttaa sitä korttia hyllylle?Tieliikennelain mukaan ajoneuvo tulee sijoittaa kaistan oikeaan laitaan ja monikaistaisella tiellä oikeanpuolimmaiselle kaistalle. Tästä voi poiketa kun ryhmittyy risteystä varten tai ohittaa toista ajoneuvoa.
Ohihan siinä yleensä ollaan menossakin vasemmalta, muttei joidenkin mielestä tarpeeksi lujaa. Sakkoa tulee, jos ohittaa edes 1 km ylinopeudella ja takana tulijan egon takia en paina kaasua sakkoihin asti. Olen tietoinen tieliikennelaista ja noudatan sitä pilkulleen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kortti 30 vuotta, eikä ikinä oo ohitustilanteessa valoja välkytelty. Tosin ohitankin reipasta vauhtia ja palaan sitten heti oikealle kaistalle, en aja ohituskaistalla mittarin mukaan 80 km/h. Yleensähän ohituskaistalla nopeusrajoitus on 100 km/h vaikka se muuten olisi 80 km/h.
Toki joku joskus roikkuu ihan perseessä kiinni ja painaa kaasua kun pääsen takaisin oikealle ja painaa ohi 140 km/h ja jarruttaa sitten seuraavan ristelysalueen kameratolpalle.
Ai. Minä taas olen nähnyt nopeusrajoitusmerkkejä 2 kaistaisella tiellä molemmilla puolilla ja kummassakin sama nopeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Minä taas olen nähnyt nopeusrajoitusmerkkejä 2 kaistaisella tiellä molemmilla puolilla ja kummassakin sama nopeus.
Juurikin näin!
Vierailija kirjoitti:
Sama homma kaikkien nyhveröiden kanssa. Jos maksimi vauhti satasen alueella on 70 km/h ja silti jarruttaa kameran kohdalla, niin pitäisi ymmärtää olla ajamatta autolla.
Jos ei uskalla ajaa yhtään ylinopeutta niin silloin kannattaa jättää kokonaan ohittamatta ihan muidenkin turvallisuuden takia :)
Se ajovalojen vilkutus tarkoittaa sitä, että takana tulijalta on pissapojan neste loppu ja pyytää apuja. Olen aina kohteliaasti ruiskuttanut reilusti vettä tuulilasiini, mistä on riittänyt myös takana tulijan lasiin. Ei kestä kiittää!
Heh heh. Totta. Nopeusrajoitus koskee myös ohituskaistaa.