Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälääkäri määräsi minulle iäkkäälle pitkäaikaistyöttömälle kaksiteholasit, mutta....

Vierailija
19.09.2019 |

...ne maksavat maltaita, ja pikkuinen työmarkkinatukeni ei riitä niiden hankkimiseksi. Toimeentulotukea emme saa, koska asun sen verran tienaavan puolisoni kanssa, ja hän tarvitsee itsekkin uusia silmälasinsa, sillä hän käy vielä töissä, vaikka onkin jo eläkkeellä, siis ihan normaalieläkkeellä, eikä millään työkyvyttömyyseläkkeellä.
Emme siis saa toimeentulotukea, emmekä koskaan ole saanneetkaan, emmekä tule saamaankaan, paitsi jos mä otan eron, ja siirryn sinkkuilemaan pitkäaikaistyöttömänä.
Mitäpä tekisitte tilanteessani?

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottava on, sitten saa kelasta apurahaa silmälasien uusimiseksi, ja kunta maksaa osan harkinnanvaraista sossutukea niiden hankintakustannuksiin kaikkien muiden kulujen lisänä.

Asumistukikin kelasta irtoaa yksin asuvalle työttömälle vuokrakämpästään.

Perustoimarituki kelasta ja harkinnanvaraiset sossutuet kaupungilta, ja mikäpä estää seukkaamasta ex.puolisonsa kanssa, ei mikään!

Pesäero ja yhteiskunta maksaa jatkoelämäsi täysin!

Vierailija
2/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa huusholli ja myy kaikki turha tavara kirpparilla. Kerää pulloja.

Perustat silmälasirahastosi.

Jos vanhat sangat kelpaa, uudet linssit niihin tai kaiva kirpparilta tai osta halvalla uudet. Google auttaa löytämään mahdollisuudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailija kerto kyllä puppua. Esim asuntoa ei saa noin vaan,jonot pitkät pieniin asuntoihin. Jos on eläke,ei kuitenkaan välttämättä saa asumistukea,eikä toimeentulotukea,pitäs olla aika huono eläke.

Nyt ei ole muuta neuvoa kuin pihistää joka kk omista menoistaan sen viiskymppisen että voi sitten myöh hankkia ne kaksteholasit.

Joskus saa hyviä tarjouksia,kannattaa kysellä! (tuossa just yks liike  ilmoitti että korotonta maksuaikaa 12kk!)

Vierailija
4/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi on elatusvelvollinen sinua kohtaan. Kyllä katson lääkärin määräämät silmälasit tarpeellisiksi sinulle, eli kumppani saa kaivaa taskua.

Vierailija
5/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhat sangat kelpaa, uudet linssit niihin tai kaiva kirpparilta tai osta halvalla uudet. Google auttaa löytämään mahdollisuudet.

Ai että, vitosen euron hintaisiin market lukulasien herkästi poikkimeneviin muovisiin sankoihin kalliit kaksitehoiset optikon hiomat lasit asennuttaisin? Älä nyt hölmöjä ehdottele. Metalliset sangat eivät mulle käy, koska olen allerginen niille, ja titaanisangat ovat kalliit!  Mulla ei nimittäin vielä tähän ikään mennessä ole ollut tarvetta kaukonäkökykyyni moniteholaseja silmälasiliikkeiden kautta. 

Mutta pakko olisi hankkia, että voisin ajaa vielä autoa niin kauan kuin muuten pystyn.

Vierailija
6/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi on elatusvelvollinen sinua kohtaan. Kyllä katson lääkärin määräämät silmälasit tarpeellisiksi sinulle, eli kumppani saa kaivaa taskua.

Ei ole mistä kaivaa, kun puolisoni tarvitsee itsekkin uudet lasinsa.

Ja mikäs laki valvoo, että puolisot antavat rahaa tulottomalle puolisolleen avioliitossa, vaikka olisi kuinka elatusvelvollisuus puolisoonsa nähden, ja senpä takia monet avioparit eroavatkin, koska ei ole varaa asua ja elää yhdessä samassa osoitteessa.

Vierailija
7/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka pariksi kuukaudeksi kokeilemaan puhelinmyyntiä pohjapalkalla tai kotisiivoksia. Näihin ainakin voisit päästä. Toki karenssit päälle jos itse irtisanoudut.

Vierailija
8/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin silmälasini osamaksulla. 

Vierailija
9/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa virosta halvemmalla. Laatu on ihan hyvä.

Vierailija
10/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Niin minne? Kuussako kuvittelet olevan työpaikkoja haettavana?

Kysyppäs kuules nyt pariltasadaltatuhannelta muulta työttömältä ihmiseltä tässä valtiossamme, miksi he ovat työttömiä?

Vierailija
11/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa netistä 2 x yksitehot, näin moni joutuu tekemään, kyllä sillä reseptillä saa.

Vierailija
12/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa rahastamosta laseja muotikehyksillä. Netistä tai ulkomailta saisit ne 80% halvemmalla.

Tullaustilastoista käy ilmi että sekä linssien että pokien hinta pompsahtaa rajalla jopa 20 kertaiseksi.

Vierailija
13/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaikka pariksi kuukaudeksi kokeilemaan puhelinmyyntiä pohjapalkalla tai kotisiivoksia. Näihin ainakin voisit päästä. Toki karenssit päälle jos itse irtisanoudut.

Ei ole enää terveyttä tallella riittävästi työn tekemiseen jäljellä, ja kela hylkäsi b-sairastodistuksella jopa sairaspäivärahan, vaikka olen monisairas, ja tk.eläkkeelle tekivät tuosta vaan saman hylsyn.

Vierailija
14/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen sinun näkösi on? Minä näen lähelle ilman laseja (tietokoneelle, sanomalehdet yms), mutta kaukonäkö on huono. Työssä ollessa sain aina kaksitehot, mutta nyt olen ottanut vain kaukolasit, koska lukulaseista ei ole mitään hyötyä, paremminkin haittaa. Lääkärit mielellään myyvät kalliita laseja. Tietysti olemme kaikki yksilöitä näön suhteen. Yksitehot saa halvalla.

Vierailija
15/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa netistä 2 x yksitehot, näin moni joutuu tekemään, kyllä sillä reseptillä saa.

Pah. Netistä saa ihan saman robotin hiomat lasit omalla repsullaan ja samoilla muotikehyksilläkin 70% halvemmalla, Jo virostakin puoleen hintaan.

Vierailija
16/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että, vitosen euron hintaisiin market lukulasien herkästi poikkimeneviin muovisiin sankoihin kalliit kaksitehoiset optikon hiomat lasit asennuttaisin? Älä nyt hölmöjä ehdottele. Metalliset sangat eivät mulle käy, koska olen allerginen niille, ja titaanisangat ovat kalliit!  Mulla ei nimittäin vielä tähän ikään mennessä ole ollut tarvetta kaukonäkökykyyni moniteholaseja silmälasiliikkeiden kautta. 

Mutta pakko olisi hankkia, että voisin ajaa vielä autoa niin kauan kuin muuten pystyn.

On lupa käyttää järkeä niiden halpojen sankojen hankkimisessa. Kuten totesin, kaiva kirppareita - sieltä voi löytyä ne vitosen laadukkaat sangat. Hyvällä onnella siis. Tai googlaa "halvat silmälasit"...

Kuvittelisin, että työttömällä on aikaa etsiä.

Ellei tähän riitä mielikuvitus, alkaa aueta ne työttömyyden syyt.

Vierailija
17/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa rahastamosta laseja muotikehyksillä. Netistä tai ulkomailta saisit ne 80% halvemmalla.

Tullaustilastoista käy ilmi että sekä linssien että pokien hinta pompsahtaa rajalla jopa 20 kertaiseksi.

EU:n alueella on tullivapaata, ehtii vielä UK:sta. Olen tilannut myös USAsta, ei ollut kummoinen tulli ainakaan silloin. 

Vierailija
18/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsaversilta saa edullisia laseja, jopa merkkikehyksillä.

Vierailija
19/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoja sankoja ei kannata käyttää, silloin linsseistä peritään listahinta. Halvemmalla lasit sankoineen saa tarjouksesta. Itse ostin uudet moniteholasit viime vuonna Black Fridayna, silloin oli optikkiliikkeillä tosi hyviä tarjouksia. Kannattaa optikolla kertoa suoraan, että rahasta on tiukkaa, he osaavat etsiä edullisimman vaihtoehdon.

Vierailija
20/119 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä saa harkinnanvaraisena tt-tukena, jos tulot on riittävän pienet, vaikka ei tt-tukea muuten saisikaan.