Laihduin 15 kg eikä se ollut vaikeaa! Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten etenit?
Lisäsin liikuntaa ja siirryin säännölliseen, terveellisempään ruokarytmiin. Aloin siis syödä 5 kertaa päivässä ja jätin napostelun pois, herkut vähensin minimiin. Samaan aikaan aloin harrastaa hikiliikuntaa pari kertaa viikossa (aiemmin harrastin vain satunnaisesti). Tällä rytmillä sain pois 0,5 kg viikossa. Ensin pudotin 8 kg. Sen jälkeen hölläsin niin, että liikunta jäi mutta luovuin tiukasta ruokarytmistä. Paino pysyi samana. Vuoden päästä otin taas laihdutussetin ja pudotin vielä 7 kg.
ap
Syöt viisi kertaa päivässä? Naposteluahan tuo on.
Kuinka niin? Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. - Kun pysyy tässä rytmissä ja kohtuullisen kokoisissa annoksissa, ei tule nälkä ja paino pysyy kurissa.
Nälkä ei tosiaan edes kerkiä tulla kun syödään jatkuvasti.
Ei joka aterialla ole tarkoitus syödä valtavia määriä. Kummallinen ajatus. Ihmiselle tulee luonnostaan nälkä 3-4 tunnin välein. Säännöllinen oikein syöminen on avain painonhallintaan. Jos syö liian harvoin, sortuu syömään liian isoja annoksia ja aivan vääränlaista ruokaa. Niin se ihminen vaan toimii.
Ilmeisesti en sitten ole ihminen. Ei nimittäin todellakaan tule nälkä 3-4:n tunnin välein, hyvä jos edes kahdeksan tunnin. Silti annokseni ovat pieniä, jopa ystävissä ja puolisossa hilpeyttä herättäviä.
Ehkä siksi olen yhtä hoikka kun 18-kesäisenä, vaikka ikää onkin 20 vuotta enemmän. Ei kaikki vaan pysty pupeltamaan koko ajan jotain, ja silti voi mainiosti.Ei minullekaan tule, silti olen jäätävän ylipainoinen. Esim. eilen aamiaisen ja lounaan välissä kävelin 7 km ja tein fyysistä työtä kuusi tuntia, enkä silti ollut edes nälkäinen. Ja tässä välissä olin syömättä 8,5 h.
Miksi söit sen lounaan jos et edes ollut nälkäinen? En ymmärrä. Itse syön silloin kun on nälkä, oli välissä sitten kaksi tuntia tai kaksi vuorokautta. Olen normaalipainoinen.
Onnittelut teille kaikille jotka olette laihduttaneet ihannepainoonne. Itse olen 174 cm ja paino 76 kg. 3-4 kg voisi olla hyvä saada pois. Makeiset olen jättänyt pois 2 viikkoa sitten. Minua ei koskaan ole ns. nälkä kiusannut, enemmänkin mieliteot.
Vierailija kirjoitti:
Olin ~135kg. Tätä painoa ylläpidetään sillä että juodaan viikossa 40-50 annosta alkoholia (enimmäkseen olutta), päivällä syödään joku hiilihydraattipitoinen eines (iso roiskeläppä, kebab-patonki tms), sitten aletaan juomaan. Yötä vasten kun alkoholi on loppu syödään esim. 450g ranskanperunoita ja paketti makkara.
Ei ap.
Eihän toi ole kun n. 7 bisseä päivässä. Oluessa on vähemmän kaloreita kun kevytmaidossa. Itsehän vetäisin kesällä bissedieetin eli muutama viikko kaljaa, kaljaa ja kaljaa, joskus viinaa, yksi ruoka päivässä. Laihduin kuusi kiloa. Enkä ollut ylipainoinen alunperinkään.
Arvostan kaikkia niitä, jotka onnistuvat nykypäivänä laihduttamaan. Itse yritän normaalipainon sisällä tiputtaa 3-4kg ja on niin hirveää. Ihan kamalaa suorastaan.
Minäkin laihduin vuodessa vähän päälle 15 kg. Söin ennen lähes päivittäin roskaruokaa. Pakastepizzaa, jäätelöä, mutakakkua, keksejä, pullaa... aina koko paketti kerralla. Ns. normaalia ruokaa oli leipä päällysten kera, jogurtti ja vain satunnaisesti tein jotain kunnon ruokaa ja söin hedelmiä tai salaattia yms. Päivän ruokavalio saattoi siis olla pari palaa leipää klo 12 ja klo 18 pizza, litra jäätelöä, paketti keksejä.
Nyt syön melko säännöllisesti aamupalan, lounaan, välipalan ja iltapalan/päivällisen. Joskus saattaa jäädä aterioita välistä ja joskus syön vielä yhden ylimääräisen välipalan. Useimmat ateriat lautasmallin mukaan ja useimpina päivinä vähintään sen puoli kiloa kasviksia. Herkkuja syön muutaman kerran viikossa, kerralla esim. pienen kupillisen jäätelöä. Liikun epäsäännöllisesti. Painoindeksi on pysynyt tällä ei täydellisellä, mutta kohtuullisella syömisellä ja satunnaisella liikunnalla 21,5 paikkeilla.
Useimmat laihtuisivat tehokkaasti ihan sillä että vähentäisivät ihan minimiin herkkujen syömisen kuten sipsit, karkit, suklaa, pikaruoka, alkoholi, leivonnaiset jne herkut jotka eivät kuulu normaaliin terveelliseen ruokavalioon kuin todella pieninä annoksina satunnaisesti, esim. pari keksiä kerran viikossa, saunaolut kerran viikossa tai kourallinen sipsejä juhlissa kerran viikossa tyyliin.
Nykyihmisellä on täysin häiriintynyt normaali syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin asiantuntijat kritisoivat lautasmallia syystä, että siinä on rasvan osuus liian pieni. Yksi syy Alzheimeriin ja muistisairauksiin on ruokavalion rasvattomuus.
Mietin nyt itsekin omaa ruokavaliotani ja miten tekisin rasvan suhteen. Suositellaan siis reilusti voita ja oliiviöljyä,
Miten sinä tekisit?
En välttele rasvaa, syön kaiken ruokani normaalirasvaisena. Margariinia ja siemenöljyjä en käytä, vaan oikeita rasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten etenit?
Lisäsin liikuntaa ja siirryin säännölliseen, terveellisempään ruokarytmiin. Aloin siis syödä 5 kertaa päivässä ja jätin napostelun pois, herkut vähensin minimiin. Samaan aikaan aloin harrastaa hikiliikuntaa pari kertaa viikossa (aiemmin harrastin vain satunnaisesti). Tällä rytmillä sain pois 0,5 kg viikossa. Ensin pudotin 8 kg. Sen jälkeen hölläsin niin, että liikunta jäi mutta luovuin tiukasta ruokarytmistä. Paino pysyi samana. Vuoden päästä otin taas laihdutussetin ja pudotin vielä 7 kg.
ap
Kuinka niin? Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. - Kun pysyy tässä rytmissä ja kohtuullisen kokoisissa annoksissa, ei tule nälkä ja paino pysyy kurissa.
Ei joka aterialla ole tarkoitus syödä valtavia määriä. Kummallinen ajatus. Ihmiselle tulee luonnostaan nälkä 3-4 tunnin välein. Säännöllinen oikein syöminen on avain painonhallintaan. Jos syö liian harvoin, sortuu syömään liian isoja annoksia ja aivan vääränlaista ruokaa. Niin se ihminen vaan toimii.
Ilmeisesti en sitten ole ihminen. Ei nimittäin todellakaan tule nälkä 3-4:n tunnin välein, hyvä jos edes kahdeksan tunnin. Silti annokseni ovat pieniä, jopa ystävissä ja puolisossa hilpeyttä herättäviä.
Ehkä siksi olen yhtä hoikka kun 18-kesäisenä, vaikka ikää onkin 20 vuotta enemmän. Ei kaikki vaan pysty pupeltamaan koko ajan jotain, ja silti voi mainiosti.Ei minullekaan tule, silti olen jäätävän ylipainoinen. Esim. eilen aamiaisen ja lounaan välissä kävelin 7 km ja tein fyysistä työtä kuusi tuntia, enkä silti ollut edes nälkäinen. Ja tässä välissä olin syömättä 8,5 h.
Miksi söit sen lounaan jos et edes ollut nälkäinen? En ymmärrä. Itse syön silloin kun on nälkä, oli välissä sitten kaksi tuntia tai kaksi vuorokautta. Olen normaalipainoinen.
Ei nälkä ole ainoa oire syömättömyydestä. Minulla on perussairaus, eikä ole hyvä venyttää syömisvälejä noin pitkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten etenit?
ap
Ei nälkä ole ainoa oire syömättömyydestä. Minulla on perussairaus, eikä ole hyvä venyttää syömisvälejä noin pitkiksi.
mä laihduin viime vuonna 68-58. tänä vuonna kaikki tullut takas korkojen kera ja paino nyt tasan 70. ei paljoa naurata. pituutta 165 eli painoa 20-30 kg liikaa.