Laihduin 15 kg eikä se ollut vaikeaa! Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (70)
Laihduin itse 16kg kahdessa kuukaudessa. Olin eronnut juuri tuolloin, enkä pystynyt oikein mitään syömään. Kävi siis itsestään koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten etenit?
Lisäsin liikuntaa ja siirryin säännölliseen, terveellisempään ruokarytmiin. Aloin siis syödä 5 kertaa päivässä ja jätin napostelun pois, herkut vähensin minimiin. Samaan aikaan aloin harrastaa hikiliikuntaa pari kertaa viikossa (aiemmin harrastin vain satunnaisesti). Tällä rytmillä sain pois 0,5 kg viikossa. Ensin pudotin 8 kg. Sen jälkeen hölläsin niin, että liikunta jäi mutta luovuin tiukasta ruokarytmistä. Paino pysyi samana. Vuoden päästä otin taas laihdutussetin ja pudotin vielä 7 kg.
ap
Syöt viisi kertaa päivässä? Naposteluahan tuo on.
Kuinka niin? Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. - Kun pysyy tässä rytmissä ja kohtuullisen kokoisissa annoksissa, ei tule nälkä ja paino pysyy kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä syöt?
Ihan perusruokaa, lautasmallin mukaisesti. Pyrin syömään monipuolisesti eri ravintoaineryhmistä. Olen vähentänyt hyvin rasvaisia ja sokerisia ruokia, mutta minkään suhteen en ole totaalikiellossa.
ap
No voi vee, toihan kertookin sun syömiset hyvin.
"perusruokaa lautasmallia" :D:D:D:D:D
Lautasmalli on käsite, johon viitataan jatkuvasti. Miten joku ei voi tietää?
Se voi koostaa tuhannella tavalla:
https://www.ruokatieto.fi/ruokakasvatus/ruokaketju-ruuan-matka-pellolta…
Vierailija kirjoitti:
Tuletko 10 vuoden kuluttua kertomaan painosi?
Voin tulla. Olen kyllä luottavainen, että paino pysyy kurissa jatkossakin. Aiemmin harrastin liikuntaa vain satunnaisesti, ja nykyään se on luonteva osa elämääni useana päivänä viikossa. Lisäksi olen hoitanut mielenterveyttäni, minulla on ollut sen kanssa pulmia ja nykyään voin paljon paremmin. Minulla on hyvät eväät välttää tunnesyöminen jakossa. Olen siis saanut ihan erilaista potkua terveelliseen elämään kuin ennen (jolloin siis painoin 15 kg enemmän.) Ellei tule sairastumista tmv, niin en näe mitään syytä miksei tämä uusi elämäntapa jatkuisi.
ap
Minulta lähti 23kg vuodessa vaikka söin kuin hullu.
Ensin synnytin, sitten imetin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin tulla. Olen kyllä luottavainen, että paino pysyy kurissa jatkossakin. Aiemmin harrastin liikuntaa vain satunnaisesti, ja nykyään se on luonteva osa elämääni useana päivänä viikossa. Lisäksi olen hoitanut mielenterveyttäni, minulla on ollut sen kanssa pulmia ja nykyään voin paljon paremmin. Minulla on hyvät eväät välttää tunnesyöminen jakossa. Olen siis saanut ihan erilaista potkua terveelliseen elämään kuin ennen (jolloin siis painoin 15 kg enemmän.) Ellei tule sairastumista tmv, niin en näe mitään syytä miksei tämä uusi elämäntapa jatkuisi.
ap
Joo itse asiassa olen laihduttanut suunnilleen samalla tavalla. Alkuvonna 2009 painoin 88 kg ja siitä reilun vuoden kuluttua kevällä 2010 painoin 72 kg. Tänä päivänä 2009 painoni on 68-70 kg välillä.
Viisi kertaa päivässä syöminen sopii myös itselleni arkisin. Viikonloppuisin erilainen rytmi. Mutta paino pysyy helposti tässä kun opetteli pikkuhiljaa tekemään järkeviä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten etenit?
Lisäsin liikuntaa ja siirryin säännölliseen, terveellisempään ruokarytmiin. Aloin siis syödä 5 kertaa päivässä ja jätin napostelun pois, herkut vähensin minimiin. Samaan aikaan aloin harrastaa hikiliikuntaa pari kertaa viikossa (aiemmin harrastin vain satunnaisesti). Tällä rytmillä sain pois 0,5 kg viikossa. Ensin pudotin 8 kg. Sen jälkeen hölläsin niin, että liikunta jäi mutta luovuin tiukasta ruokarytmistä. Paino pysyi samana. Vuoden päästä otin taas laihdutussetin ja pudotin vielä 7 kg.
ap
Kuinka niin? Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. - Kun pysyy tässä rytmissä ja kohtuullisen kokoisissa annoksissa, ei tule nälkä ja paino pysyy kurissa.
Nälkä ei tosiaan edes kerkiä tulla kun syödään jatkuvasti.
Mitä söit ennen laihdutusta ja millaisia määriä?
Minäkin olen laihtunut tuon verran puolessa vuodessa. Nyt viimeiset 5 kiloa ovat tiukassa enkä tiedä, miten tästä jatketaan. Olen syönyt 1500 kaloria päivässä ja laskenut kalorit tarkkaan, mutta pelkään, että jos lopetan kalorien laskemisen, paino lähtee taas nousuun. Olen jättänyt pois siis kaikki herkut, jälkiruoat, pikaruoat, salaatinkastikkeet, juustot, pähkinät, riisin. En tiedä, mitä tapahtuu, jos laitankin taas sen juuston leivän päälle tai jos syön kerran viikossa sen suklaapatukan tai jäätelön, kun puoleen vuoteen en ole näihin koskenut. Onko tämä nyt sitten se normaalielämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten etenit?
ap
Ei joka aterialla ole tarkoitus syödä valtavia määriä. Kummallinen ajatus. Ihmiselle tulee luonnostaan nälkä 3-4 tunnin välein. Säännöllinen oikein syöminen on avain painonhallintaan. Jos syö liian harvoin, sortuu syömään liian isoja annoksia ja aivan vääränlaista ruokaa. Niin se ihminen vaan toimii.
Laihdutin 22 kg, ja se oli helppoa kuin heinänteko.
Kilot ovat pysyneet poissa, sekin on ollut helpompaa kuin mikään muu elämässäni.
Ei mitään muuta, kuin tiukka päätös ja se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten etenit?
ap
Ei joka aterialla ole tarkoitus syödä valtavia määriä. Kummallinen ajatus. Ihmiselle tulee luonnostaan nälkä 3-4 tunnin välein. Säännöllinen oikein syöminen on avain painonhallintaan. Jos syö liian harvoin, sortuu syömään liian isoja annoksia ja aivan vääränlaista ruokaa. Niin se ihminen vaan toimii.
Säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti -23kg puolessa vuodessa. Alkoholi, sokeri ja vaaleat hiilihydraatit kokonaan pois ja hikiliikuntaa minimissään 1h neljä kertaa viikossa.
Kaikki kyllä kehuu ja sanoo että muutos näkyy. Itse odotin kovempia tuloksia. Oli jopa viikkoja kun treenasin 6pv viikossa ja saatoin melkein elää salaatilla. Silti en saanut nopeammin kiloja pois.
Prototyyppi väärästä laihdutuksesta.Treenaat ilman proteiinia.Nopea lihominen luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten etenit?
ap
Säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein.
Eikä sinun "usein" ole mikään absoluuttinen totuus.
Itse syön arkena
- aamupala 7:30
- lounas 11
- välipalahedelmä tai esim jogurtti iltapäivällä
- jotain kotona ennen harrastuksia noin 16-17
- iltapala harrastusten jälkeen
Mitään näistä ei tulisi mieleenkään jättää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten etenit?
ap
Jahas. Ja millainen se sinun erinomainen vaihtoehtosi mahtaa olla?
Ihmisillä on yksilölliset tarpeet ja ainakin minä tarvitsen sekä fyysisistä että sosiaalisista syistä sen iltapäivän välipalan (esim. hedelmä) +kupin kahvia, jotta pysyn virkeänä koko työpäivän ajan. Pidän kahvista ja pidän hedelmistä, ja niiden nauttiminen (aikaa kuluu max 10 minuuttia) tuottaa mielihyvää. Jos tämä on jatkuvaa syömistä, niin sitten on.
En halua järkyttää syömismoraalin vartijoita, mutta paljastan nyt, että vapaapäivinä saatamme puolisoni kanssa pitää useampiakin kahvitaukoja.
Vierailija kirjoitti:
Huhuu! Kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Huhuu! Kiinnostaa