En ole saanut ikinä positiivista palautetta töissä. Pitääkö olla huolissaan?
Tajusin tänään, että en ole saanut kertaakaan positiivista palautetta töissä näiden 7 vuoden aikana, jonka olen ollut täällä töissä. En muista yhtäkään kehua tai "hienosti meni" -tyylistä tsemppausta. Olen saanut kyllä moitteita virheistä ja unohduksista, mutta ei ne ole olleet mitään maata mullistavia juttuja eikä niitäkään nyt koko ajan tule.
Pitääkö tästä tehdä johtopäätös, että olen ihan p*ska työntekijä vai mitä mieltä tästä pitäisi olla? Olen pätkätöissä eli minut olisi kyllä voitu heivata pellolle jo monta kertaa. Pitäisikö ymmärtää irtisanoutua itse?
Kommentit (6)
Johtamistyylissä taitaa kyllä olla toivomisen varaan, jos ei tosiaan ole positiivista palautetta tullut. Sehän on kannustavaa jo sinänsä, luulisi esimiehen sen tajuavan. Jos olet kuitenkin talossa kuitenkin noin pitkään pysynyt, niin eihän työn jälki voi aivan luokatontakaan olla :)
Jotkut ovat luonnostaan nuhdemagneetteja, ja jos sattuu kuulumaan tähän ryhmään, voi olla tyytyväinen moitteistakin.
Alan uskoa ihan vakavissani, että työni jäljessä on jotain vialla. En tunne olevani pidetty työntekijä. Ehkä meillä on pulaa työntekijöistä, niin tällainen tollokin kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat luonnostaan nuhdemagneetteja, ja jos sattuu kuulumaan tähän ryhmään, voi olla tyytyväinen moitteistakin.
En ole koskaan ajatellut asiaa positiiviselta kantilta. Haluaisitko kertoa tarkemmin?
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään muulla samoja kokemuksia?
On. Olen saanut ylistämistä hyvistä töistä töissä ja aina jossain vaiheessa yleensä ärsyttävimmällä hetkellä kuin olen ylistetyissä työn tehtävissä päässyt normalisoimaan työtäni niin minut ollaan siirretty toiseen työtehtävään tällä jatkuvalla toistolla ilman vastakaikua ylistämisestä. Minulle on tullut traumoja tästä enkä usko enää selviäväni missään työssä, ellei tätä asiaa sovita etukäteen ja sovitetaan sopivaan työhön. Minua ei olla oikeasti ikinä sovitettu työhön ylistääkseen minua oikeasti vaan sen takia minut ollaan sovitettu että minun henkistä moraaľia voitaisiin turmella koska olen henkisesti ylivoimaisin työntekijä useassa työ tehtävässä ja rikas niissä.
On minulla silti parhaimmat kokemukset jotka osaan erottaa töistäni ja siitä on apua jos saan viellä hyvää sovitettua työtä joskus tehtyä. Huonoon sovitettuun työhön en enää mene ja sen huomaa heti pomon ensikättelyssä.
Oikeastaan parhaimmat muistot ovat kuin olen onnistunut ignoroimaan huonoa tahallista sovitettua työtä mutta siihenkin hyvään ominaisuuteen ollaan puututtu pomojen osalta ylistäen ja sitten heidän ignoroiden sillä samalla ilolla jolla minä olen ignoroinut työtäni aina jollain keksityllä tarinalla että ignoroimisessani on jotain työhön kuulumatonta. Olen nyt iloinen elämän tilanteeseeni ja näin saan vakautta enemmän arkeen. On myös hyvä rukoilla jumalaa että hän auttaa töitä tekeviä itse töissä eikä näitä sovi herjata tälläisestä elämän tilanteesta ellei halua jotain řađikaalia mikä on enemmän kuin itsestään selvyys.
Onko kenelläkään muulla samoja kokemuksia?