Työpaikoilla käytössä olevat viestimiskanavat
Mikä teillä on työpaikalla käytössä? Onko esimerkiksi joku whatsapp tai teams luotettava kanava?
Kommentit (11)
Itseään kunnioittavissa firmoissa Whatsappeja käytetään korkeintaan "kuka lähtee lounaalle?" -tason keskusteluihin ja lemmikkikuvien jakamiseen.
Mitään tuollaisia kolmannen tahon kaupallisia sovelluksia tai somea ei pidä käyttää missään nimessä työpaikkojen viestintään. Aikuisten pitäisi ymmärtää tämä, mutta jostain syystä ei enää nykyään tajuta.
Meillä on ihan työpaikan ohjeistuksena käyttää aloituksessa mainittuja viestimiä.. Olen pohtinut että meneeköhän se nyt ihan sääntöjen mukaan kun aika arkaluonteisia asioita siellä jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitään tuollaisia kolmannen tahon kaupallisia sovelluksia tai somea ei pidä käyttää missään nimessä työpaikkojen viestintään. Aikuisten pitäisi ymmärtää tämä, mutta jostain syystä ei enää nykyään tajuta.
Teams on Microsoftin tuote. Mikä vaara siinä on?
Meillä ollaan monen tsätin loukussa eikä työnteosta tule enää mitään, teams, slack, yammer ja skype. Että mä vihaan noita aikarosvoja.
Teams + Slack. Mitä tarkoitat luotettavalla? Täysin luotettavaa on vain suullinen kommunikaatio äänieristetyssä huoneessa. Ja silloinkin joku paikalla olijoista voi lopulta myöhemmin laulaa ulkopuolisille. Tai jotakuta voidaan kiduttamalla pakottaa paljastamaan kommunikaation sisältö.
Vierailija kirjoitti:
Teams + Slack. Mitä tarkoitat luotettavalla? Täysin luotettavaa on vain suullinen kommunikaatio äänieristetyssä huoneessa. Ja silloinkin joku paikalla olijoista voi lopulta myöhemmin laulaa ulkopuolisille. Tai jotakuta voidaan kiduttamalla pakottaa paljastamaan kommunikaation sisältö.
Eiku se menee niin, että kerrotaan viesti ja tapetaan sen jälkeen vastaanottaja. On luotettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan työpaikan ohjeistuksena käyttää aloituksessa mainittuja viestimiä.. Olen pohtinut että meneeköhän se nyt ihan sääntöjen mukaan kun aika arkaluonteisia asioita siellä jaetaan.
Sama homma!
Ei mitään työhönliittyvää viestintää omaan puhelimeen. Enkä vastaa työajan ulkopuolella.
Käyttäkööt vaikka ircciä tai släkkiä siellä näyttöpäätteillänne, puhelimeeni ette tunge.
No ei tosiaankaan WhatsApp.