TAMPEREESTA TIETÄVÄT! Tarvitsen apuanne!
Muutan Tampereelle enkä tunne kaupunkia ollenkaan! Haluaisin tietää asuinalueista. Mitkä on "pahamaineisia" huonompia asuinalueita joita kannattaa välttää?
Entä mitkä on hyviä asuinalueita?
Arvostan paljon tietoanne, sillä en itse tiedä Tampereesta mitään. Haluaisin hyvän asuinalueen hyvien kulkuyhteyksien päästä, mutta kuitenkin olisi sillä tavalla rauhallista asuinaluetta. Mikään pakko ei siis ole ihan keskustassa asua, mutta ei se ehdoton nou ole myöskään.
Kiitos etukäteen kovasti!
Kommentit (87)
Lielahti on hyvä. Hyvät kaupat ja ulkoilumahdollisuudet, busseja kulkee paljon ja useasti.
Pappila, Janka. Hyviä, rauhallisia, mutta kalliita.
Vältä Kissanmaa, Multisilta, Tesoma, Härmälä (etenkin vanha alue sekavaa).
Bubbling under: Hatanpää ja Hallila. Miinusta siitä, että kauppoja ei ole lähellä. Hatanpäältä lyhyt matka keskustaan.
Tervetuloa, Tampere on ihana paikka❣️
Hatanpää on kivaa aluetta. Vieressä Arboretum, joka on mielettömän kaunis varsinkin kesällä, mutta kivaa lenkkimaastoa myös talvella. Uimarannalle lyhyt matka. Ei juurikaan narkkareita tai juoppoja. Keskustaan kävelymatka ja voi kävellä järven rantaa pitkin. Iso Sale, Hatanpään sairaala, neuvola vieressä jos semmoisia tarvitsee. Oon asunut Tampereella vähän joka puolella, myös keskustassa, ja Hatanpää tähän mennessä ehdottomasti kivointa aluetta.
KIUAS KAUS BLOBLOKLOUKLOUKLIUKIU!!!!!!
Hervannassa paljon mm:jia joten en muuttaisi sinne.
Pakko kyllä puolustaa Hervantaa. Tämä on aivan hyvä paikka. Hyvät palvelut, päiväkodit ja koulut lähellä, hyvät yhteydet, paljon luontoa ympärillä ja kivoja ihmisiä. Pitänee muistaa että tämä on Riihimäen kokoinen lähiö väkimäärältä, että väkisin monenlaista tallaaja siihen määrään mahtuu, mutta se on myös rikkaus. Itseä ei oo ikinä pelottanut kulkea tuolla pimeälläkään ja pääsääntöisesti on aika ystävällistä jengiä, jopa jollain lailla yhteisöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ehkä Multisilta-Peltolammi -akselille muuttaisi, mutta tämä puhtaasti mielikuvan mukaan, en itse ole asunut. Hervantakin on kuin oma kaupunkinsa, on hyviä ja huonoja alueita. Tärkeänä ohjenuorana sanoisin, että muuta sille puolen kaupunkia, jossa työpaikkasi on, siis joko itä tai länsi. Itse olen asunut aina itäpuolella ja en kyllä tältä puolelta hevin pois muuta.
Peltolammi on rauhallista kuin mikä. Jos tykkää luonnosta, niin siellä asuu luonnon keskellä. Tosi hyvä uimaranta lähellä. Hyvä lähikauppa ja jopa otto-automaatti.
11B menee vartissa Pirkkalan isoille kaupoille.
Ikea ihan vieressä.
Talvella ja syksyllä siellä on aika pimeää.
Mutta hyvät kulkuyhteydet sieltä ei ole. Busseja menee suht usein, mutta pysäkkejä on siellä täällä. Kesäaikaan menee huonommin. Varsinkin kesäsunnuntaina ei pääse aamulla mihinkään. Jos siis tarvitsee. Itselle tämä ei ollut ongelma.
Multisillan kaupan ympäristö oli kesällä sen verran karmean oloinen ympäristö, että en haluaisi omaksi asuinympäristöksi. Rakennus ihan remppakunnossa ja ihme narkkia norkoili ympäriinsä. Epäsiisti paikka ja ymmärrän huonon maineen. Lähdettiin aika vilkkaasti eteenpäin.
Tesoma on parempi nykyään kuin luullaan. Laajat palvelut nykyään ja paljon uutta rakennettu ja rakenteilla. Suosittelen tosin mieluummin tesoman lähellä olevia alueita kuten Raholaa, Tohloppia ja Epilää. Tesoman palvelut lähellä, hyvät sekä nopeat bussiyhteydet keskustaan, luontoa lähellä ja rauhalliset alueet. Jos tykkää asua kauempana keskustassa ja lähellä metsää niin silloin suosittelen atalaa ja olkahista.
Me ollaan tykätty Niemenrannasta (Lielahden kupeessa). Suren jo valmiiksi, kun parin vuoden sisällä joudutaan muuttamaan pois.
Moni varoittaa multsusta (multisilta), mutta ihmettelen mihin nekala on jääny? Itse olen asunu täällä multsussa kolme vuotta enkä nyt näe mitään valitettavaa vaikken nyt täällä haluaisi lopunikääni asua. Tosin voi tuo maine tulla tuolta toisesta kerrostalolähiöstä, mutta multsu mielummin kuin nekala tai tesoma. Nekala kun on minusta aina ollu narkkarien ja muiden laitapuolen kulkioiden paikka varsinkin kun kaverini kokemus tuosta alueesta oli juuri tuo... hervantakin edelleen mielikuvissa elää epämääräisenä asuinalueena vaikka sielläkin olen pari vuotta asunut tosin paremmalla alueella.
Mutta suosittelisin tampereen itäosia eli linnainmaata, leinolaa, atalaa ja miksei vehmaistakin. Ainakin itse haluan takaisin noille alueille, oli rauhallista, luontoa lähellä, bussit kulkee hyvin ja varsinkin linnainmaa rupee kohta oleen asian ytimessä kun sitä suunnitellaan jotain itä -tampereen keskukseksi mihin vedetään se ratikkakin. Pääseepä hyvin sitten keskustaan kun se ilo alkaa..
Vierailija kirjoitti:
Hervannassa joudun käymään työni puolesta aika usein. Joka kolmas vastaantulija on ulkomaalainen.
En ikinä muuttais sinne.
Olen asunut siellä, oikein hyvät palvelut siellä oli ja paljon kaunista luontoa lähellä - mutta jos ei pidä kansainvälisyydestä, ei kannata muuttaa Hervantaan.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan tykätty Niemenrannasta (Lielahden kupeessa). Suren jo valmiiksi, kun parin vuoden sisällä joudutaan muuttamaan pois.
Asuin Tampereella yli 10 vuotta - Jos asuisin siellä vielä, muuttaisin asumaan mieluiten Lielahteen(erittäin hyvät palvelut!) tai Epilään, josta pidin muuten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Moni varoittaa multsusta (multisilta), mutta ihmettelen mihin nekala on jääny? Itse olen asunu täällä multsussa kolme vuotta enkä nyt näe mitään valitettavaa vaikken nyt täällä haluaisi lopunikääni asua. Tosin voi tuo maine tulla tuolta toisesta kerrostalolähiöstä, mutta multsu mielummin kuin nekala tai tesoma. Nekala kun on minusta aina ollu narkkarien ja muiden laitapuolen kulkioiden paikka varsinkin kun kaverini kokemus tuosta alueesta oli juuri tuo... hervantakin edelleen mielikuvissa elää epämääräisenä asuinalueena vaikka sielläkin olen pari vuotta asunut tosin paremmalla alueella.
Mutta suosittelisin tampereen itäosia eli linnainmaata, leinolaa, atalaa ja miksei vehmaistakin. Ainakin itse haluan takaisin noille alueille, oli rauhallista, luontoa lähellä, bussit kulkee hyvin ja varsinkin linnainmaa rupee kohta oleen asian ytimessä kun sitä suunnitellaan jotain itä -tampereen keskukseksi mihin vedetään se ratikkakin. Pääseepä hyvin sitten keskustaan kun se ilo alkaa..
Tätä itsekin ihmettelin - Nekala näyttää varsin viehättävältä paikalta vanhoine taloineen, mutta valitettavasti paikalla on erittäin huono maine.
Multisiltaan en muutaisi mistään hinnasta - se on rakennettukin vanhan kaatopaikan päälle, joten myrkkyjä piisaa, eikä niitä saastoja ole koskaan tietääkseni kaivettu pois.
Myös Härmälän entistä Valmetin tehtaan aluetta rannassa kannattaa välttää, on saastunut, mutta Lentokonetehtaankadulla päin on tuon alueen parhaat paikat.
Sillä alueella ovat entisiä Valmetin pomojen ja muiden rikkaiden huviloiden paikkoja.
Yksi huvila siihen on jätettykin maanmerkiksi - Upea vanhanajan Villa Lepola, jossa oli ainakin jokin vuosi sitten vielä lasten päiväkoti.
Vierailija kirjoitti:
Tesoma on parempi nykyään kuin luullaan. Laajat palvelut nykyään ja paljon uutta rakennettu ja rakenteilla. Suosittelen tosin mieluummin tesoman lähellä olevia alueita kuten Raholaa, Tohloppia ja Epilää. Tesoman palvelut lähellä, hyvät sekä nopeat bussiyhteydet keskustaan, luontoa lähellä ja rauhalliset alueet. Jos tykkää asua kauempana keskustassa ja lähellä metsää niin silloin suosittelen atalaa ja olkahista.
Todella on niin - Lämmöllä muistan näitä kaupunginosia ja viettämääni aikaa siellä! <3
Hervanta on ihan mukava alue, ja todella palvelut ovat erinomaiset. Lahisukulainen asuu siella ja on tullut kaytya ja liikuttua siella paljon. Paljon kavely- ja pyorateita joka paikassa, hyvat liikenneyhteydent keskustaan jo nyt bussilla ja kohta ratikalla mahdollisesti viela paremmat. Sienimetsaan, ladulle ja uimarannalle paasee etela-Hervannassa kotiovelta parissa minuutissa. Paljon on ulkomaalaistaustaisia ja opiskelijoita, mutta paljon myos elakelaisia, joten monet alueet Hervannassa ovat hyvinkin rauhallisia. Rauhaton maine lienee jaannetta jostain 70-80 luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ehkä Multisilta-Peltolammi -akselille muuttaisi, mutta tämä puhtaasti mielikuvan mukaan, en itse ole asunut. Hervantakin on kuin oma kaupunkinsa, on hyviä ja huonoja alueita. Tärkeänä ohjenuorana sanoisin, että muuta sille puolen kaupunkia, jossa työpaikkasi on, siis joko itä tai länsi. Itse olen asunut aina itäpuolella ja en kyllä tältä puolelta hevin pois muuta.
Peltolammi on rauhallista kuin mikä. Jos tykkää luonnosta, niin siellä asuu luonnon keskellä. Tosi hyvä uimaranta lähellä. Hyvä lähikauppa ja jopa otto-automaatti.
11B menee vartissa Pirkkalan isoille kaupoille.
Ikea ihan vieressä.
Talvella ja syksyllä siellä on aika pimeää.Mutta hyvät kulkuyhteydet sieltä ei ole. Busseja menee suht usein, mutta pysäkkejä on siellä täällä. Kesäaikaan menee huonommin. Varsinkin kesäsunnuntaina ei pääse aamulla mihinkään. Jos siis tarvitsee. Itselle tämä ei ollut ongelma.
Niin, luontoa Peltolammilla on paljon - muuta ei sitten olekaan, muuta kuin epämiellyttävä Multisilta vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Hatanpää on kivaa aluetta. Vieressä Arboretum, joka on mielettömän kaunis varsinkin kesällä, mutta kivaa lenkkimaastoa myös talvella. Uimarannalle lyhyt matka. Ei juurikaan narkkareita tai juoppoja. Keskustaan kävelymatka ja voi kävellä järven rantaa pitkin. Iso Sale, Hatanpään sairaala, neuvola vieressä jos semmoisia tarvitsee. Oon asunut Tampereella vähän joka puolella, myös keskustassa, ja Hatanpää tähän mennessä ehdottomasti kivointa aluetta.
Muuten kyllä, mutta kun ei Hatanpäällä ole mitään muita palveluja, kuin se superkallis Sale...
Vierailija kirjoitti:
Lielahti on hyvä. Hyvät kaupat ja ulkoilumahdollisuudet, busseja kulkee paljon ja useasti.
Pappila, Janka. Hyviä, rauhallisia, mutta kalliita.
Vältä Kissanmaa, Multisilta, Tesoma, Härmälä (etenkin vanha alue sekavaa).
Bubbling under: Hatanpää ja Hallila. Miinusta siitä, että kauppoja ei ole lähellä. Hatanpäältä lyhyt matka keskustaan.
Tervetuloa, Tampere on ihana paikka❣️
Tosiaan. Pappila ja Janka ihan parhainpia alueita Tampereella - ihan hulvattoman paljon ihania ja suuria puistoja, sorsalampia, vanhoja taloja. Erittäin ihana ilmapiirikin tuolla aluella on jostain syystä.
Tampereella ei oikeastaan ole yhtään ihan pahaa kolkkaa. Lähinnä on kyse siitä, missä työpaikkasi on, haluatko asua keskustassa palvelujen lähellä vai mieluummin kauempana keskustasta. On tuurista kiinni, millaiset naapurit saa.