Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMPEREESTA TIETÄVÄT! Tarvitsen apuanne!

Vierailija
18.09.2019 |

Muutan Tampereelle enkä tunne kaupunkia ollenkaan! Haluaisin tietää asuinalueista. Mitkä on "pahamaineisia" huonompia asuinalueita joita kannattaa välttää?

Entä mitkä on hyviä asuinalueita?

Arvostan paljon tietoanne, sillä en itse tiedä Tampereesta mitään. Haluaisin hyvän asuinalueen hyvien kulkuyhteyksien päästä, mutta kuitenkin olisi sillä tavalla rauhallista asuinaluetta. Mikään pakko ei siis ole ihan keskustassa asua, mutta ei se ehdoton nou ole myöskään.

Kiitos etukäteen kovasti!

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvanut itse länsi-tampereella. Tesoma nykyään aivan järkyttävää aluetta. Levotonta, paljon kaupungin vuokra-asuntoja, nuorisolla ei käytöstapoja, epämääräistä porukkaa ym.

Multisillasta olen myös kuullut että kovin ulkomaalaistaustaista aluetta on. Kaukajärvi täynnä nistejä. Hervanta ilmeisesti vähän viime vuosina parantanut mainettaan.

Itse asumme Olkahisissa ja ollaan kyllä tykätty. Myös Tasanne mukavaa aluetta, on rauhallista ja silti lyhyt matka keskustaan. Olkahisissa ei myöskään ole kerrostaloasutusta:)

Vierailija
22/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun keskustassa, aika rauhaton paikka, mutta pispala- hyhky- epilä ovat

rauhallisia paikkoja, lyhyt matka keskustaan, hyvät kulkuyhteydet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lielahti nykyisin hyvä. Tesoma nostanut tasoaan kun on rakennettu uusia hienoja taloja.

Tesomaa en kyllä allekirjoita ollenkaan. Muutamat hienot talot ei sitä paikkaa pelasta. Mielummin hervanta kuin Tesoma.

Vierailija
24/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ap on stadilainen :D

Itsekin suunnitellut, että pitäskö sitä lähteä johonkin muualle täältä. Olen siis asunut yli 25 vuotta Helsingissä ja vähitellen alkaa tympimään. Vihreiden valta Helsingissä ärsyttää oikeasti todella paljon, halu tuhota Malmin kenttä, yksityisautoilu halutaan minimiin, asuntojen hinnat järkyttäviä, meno vähän turhankin kansainvälistä jo..

Tampere voisi olla erinomainen vaihtoehto, koska kaupungissa kuitenkin haluan asua. Täytyy katsoa jos sitä rohkaistuisi joku päivä muuttamaan pois täältä. Helsingin päättäjät on rehellisesti sanottuna jäätävää kuraa.

Vierailija
25/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevassa on asuntojen kuntoon nähden liian korkeat vuokrat. Rupusesta asunnostakin pyydetään älyttömyyksiä. En suosittele.

Vierailija
26/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta on nar kki/juop po/ma mu/köyhälistöaluetta, jonne en itse muuttaisi koskaan.

Tuleva no go zo ne :-)

Kaukajärvi samanlaista w t aluetta.

Mieluisammiksi paikoiksi sanoisin akselia Takahuhti, Leinola, Linnainmaa, Atala ym huudeilla olevia kaupunginosia.

Vähän räkälöitä, suhtkoht asiallista porukkaa, kouluja ja kauppoja lähimaastossa, unohtamatta lähellä sijaitsevia ulkoilumahdollisuuksia.

Unohda kaukana olevat kohteet, Lielahti, Tesoma ym., sillä valitsemalla asuinpaikkasi oikein, pystyt treen kokoisessa kaupungissa kulkemaan fillarilla tarvittavat matkat palveluiden äärelle.

Keskusta on pilattu keskeytymättömällä rakentamisella ja julkisia tiloja valloittavilla juop oilla, nark kareilla ja unelma ihmisillä.

Vierailija
27/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hervannassa joudun käymään työni puolesta aika usein. Joka kolmas vastaantulija on ulkomaalainen.

En ikinä muuttais sinne.

Mun lapsi kysyi joskus ihan pienenä että ollaanko me ulkomailla? kun Hervannassa käytiin. Siellä on oikeasti todella paljon ulkomaalaisia. Ei kai silti enää ole ihan niin paha kuin joskus?

Tesomasta itsellä huonot vibat ja multisillasta. Sen verran sanon että siellä missä on vuokrataloja on levottomampaa. Jos vielä sattuu ne pahimmat naapurit vielä! Jossain omakotitaloalueella rauhallista, asui missä vaan.

Holvastin puolesta liputan itse että on suht rauhallista. Omakotitaloja pääasiassa. Samoin Vehmainen. Siellä tosin on baari keskellä niitä omakotitaloja mutta aika rauhallinen meininki siellä yleensä on.

Vierailija
28/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin suunnitellut, että pitäskö sitä lähteä johonkin muualle täältä. Olen siis asunut yli 25 vuotta Helsingissä ja vähitellen alkaa tympimään. Vihreiden valta Helsingissä ärsyttää oikeasti todella paljon, halu tuhota Malmin kenttä, yksityisautoilu halutaan minimiin, asuntojen hinnat järkyttäviä, meno vähän turhankin kansainvälistä jo..

Tampere voisi olla erinomainen vaihtoehto, koska kaupungissa kuitenkin haluan asua. Täytyy katsoa jos sitä rohkaistuisi joku päivä muuttamaan pois täältä. Helsingin päättäjät on rehellisesti sanottuna jäätävää kuraa.

Ja minulla ei siis ole mitään ulkomaalaisia vastaan, jos elävät täällä normaalisti, käyvät töissä yms. Jokainen ymmärtää, mitä tarkoitan tuolla "turhankin kansainvälistä"- sanonnalla.

Vierailija
29/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkahinen ja tasanne on raamatun selän takana. Kävin siellä ajelulla ja ihmettelin kuka hullu haluaa niin kauas muuttaa. Ei jatkoon.

Vierailija
30/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Manseen!

Suosittelen asuinalueiksi Keskustaa, Tampellaa, Iidesrantaa, Kalevaa, Hatanpäätä ja Linnainmaata.

Itse en Tesomaan, Hervantaan, Multisiltaan tai Nekalaan muuttaisi.

Vierailija
31/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hervannassa joudun käymään työni puolesta aika usein. Joka kolmas vastaantulija on ulkomaalainen.

En ikinä muuttais sinne.

Tottakai on ulkomaalaisia kun täällä on iso yliopistokampus, Hermia teknologiakylä ja VTT ym. hitekkiä.

Itse olen asunut aikuisena yli 30 vuotta Hervannassa, eikä ole mitään valittamista. Palvelut toimii ja luonto lähellä. Ei puutu kuin hautausmaa. No kohta sinnekin pääsee ratikalla melkein ovelta.

Vierailija
32/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kuulla kommentteja ainakin näistä alueista

Härmälä

Pispala

Linnainmaa

Hatanpää

Vierailija
33/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadissa on ihan normaalia, ettei päättäjät kuuntele ollenkaan kunnan/kaupungin asukkaita! Päättäjiä ei kiinnosta mikään muu kuin oma etu ja raha, viis siitä mitä kuntalaiset itse haluaisivat. Mutta itsepä ollaan semmoset typerykset sinne äänestetty!

Mutta se siitä, nyt ei keskustella Helsingistä vaan Tampereesta!

Vierailija
34/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotiala, Vuores, Atala, Tasanne, Olkahinen, Lukonmäki, Lentävänniemi, Lamminpää, Pyynikki.

Vierailija
35/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap hakee edullista, mutta kohtuullisen matkan päässä keskustasta olevaa asuinaluetta, niin hyviä vaihtoehtoja ovat Takahuhti ja Ruotula idässä sekä Koivistonkylä ja Rautaharkko etelässä. Länsipuolella on Pispala, Amuri ja Pyynikki, mutta ne ovat jo hintavampaa aluetta.

Vierailija
36/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervannassa on kyllä paljon hyviäkin puolia, vaikka sitä moni parjaa. Noh, on paljon ulkomaalaisia, jos tämä jotakuta haittaa, mutta myös paljon nuorta väkeä (teknillisen yliopiston takia) ja etelässä taas rauhallisempaa omakotitaloaluetta. Palveluista löytyy kyllä aika lailla kaikki mitä pieni ihminen tarvitsee, kirjasto, uimahalli, Alko :D mutta itselle tärkeintä se luonto! Ja hyvät julkiset yhteydet, kohta myös ratikka. Ja muita hyviä alueita löytyy kun Hervannasta lähtee kaupunkiin päin: Lukonmäki ja Hallila, Muotiala... Mutta paljon nyt tosiaan riippuu siitä millaista asuntoa etsit.

Vierailija
37/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut nyt neljä vuotta Tampereella, Kalevassa  ensin ja nyt Tammelassa. Plussaa on kävelymatka ydinkeskustan palveluihin, joita kyllä Tammelassakin piisaa. En muuttaisi täältä mihinkään kauemmas, mutta se on tietysti ihan makuasia, viihtyykö lähiömmässä vai keskustan lähellä. Miinusta on asuinalueen kalleus. Myös Kalevassa viihdyin.

Vierailija
38/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkahinen ja tasanne on raamatun selän takana. Kävin siellä ajelulla ja ihmettelin kuka hullu haluaa niin kauas muuttaa. Ei jatkoon.

No pöh pöh, mitähän kautta oikein oot ajanut. Olkahisesta ajaa 10min tayssille.

Vierailija
39/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ei : Hervanta, Multisilta, Peltolammi, Nekala, Härmälä ja Tesoma.

Keskustan tuntumassa Tammela ja Kaleva on hyviä. Tosin monet asunnot kalliita kuntoonsa nähden. Ja Puu-Tammelaa kannattaa välttää (lue aamulehden juttu eilis illalta, niitä taloja tarkoitan).

Linnainmaa, takahuhti ja pappila hyvä, etenkin lapsiperheille. Takahuhti/Kissanmaa alueella kannattaa välttää hipposkylää.

Lentavänniemeen ja Lielahteen rakennetaan paljon uutta. Toki siellä joutuu elämään nyt kerrostalo ja ratikka työmaiden keskellä.

Joka paikassa on jotain vikaa ja naapureita ei aina voi valita mutta Tammela on näistä minun mielestä paras :)

Vierailija
40/87 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta on mainettaan parempi paikka, köyhälistön kerrostalolähiö juu, mutta hyvät kulkuyhteydet ja levottomuuksia on vähemmän kuin vaikka Seinäjoen Kasperissa mikä on puolet pienempi kaupunki.

Sen vieressä on sitten Vuores joka on ihan upouusi alue ja vielä vähän rakennukseltaan kesken. Nätti paikka, bussiyhteydet keskustaan, pururadat ja neljä pientä järveä vieressä. Koulu ja päiväkoti paikan päällä niin ei tarvi Hervantaan asti mennä. Tampereen kiinteistöfirmat yrittää aika hanakasti saada sinne lisää asukkaita että muuttoehdot voi olla paljon hövelimpiä mitä vaikka Hatanpäässä. Esimerkkinä lemmikit sallittuja vaikka aivan uusia asuntoja onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän