Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisen kanssa riiteleminen

Vierailija
18.09.2019 |

Hei.Haluaisi vinkkejä miten pärjäisin paremmin konflikti /riita tilanteessa naiselle paremmin.?Haluaisin oppia riitelemään rakentavasti!Eli siis kun tulee riitaa, en oikein löydä oikeita sanoja yms .Menen helposti lukkoon.Kun taas nainen on hyvinkin sana valmis tapaus, joten hän helposti niskanpäällä ja jouduin alistumaan.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kanssa riidellessä ei voi kuin hävitä, vaikka olisit kuinka oikeassakin joudut silti hyvittämään kun ne pahoittavat mielensä

Vierailija
2/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä aikalisä. Anna naisesi paukuttaa mielipiteensä ja totea siihen, että palaat asiaan kun olet miettinyt ensin. Etenkin, jos haluat "riidellä" rakentavasti.

Sanavalmiina naisena olen oppinut sen, että vaikka minä kykenen suoltamaan vaikka mitä on annettava toisellekin tilaisuus puhua. Siihen täytyy antaa aikaa. Sanavalmiutta ei saa käyttää hyväkseen, jos toinen ei siihen samaan kykene.

Myös sanavalmis nainen joutuu joskus pyörtämään sanansa, joten sitäkin suuremmalla syyllä aikalisä on aina tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle häviäminen syö itsetunnon.

Vierailija
4/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi voittaa, etsit naisen , jonka kanssa ei tarvitse tapella.

dont put your dick in crazy

Vierailija
5/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä aikalisä. Anna naisesi paukuttaa mielipiteensä ja totea siihen, että palaat asiaan kun olet miettinyt ensin. Etenkin, jos haluat "riidellä" rakentavasti.

Sanavalmiina naisena olen oppinut sen, että vaikka minä kykenen suoltamaan vaikka mitä on annettava toisellekin tilaisuus puhua. Siihen täytyy antaa aikaa. Sanavalmiutta ei saa käyttää hyväkseen, jos toinen ei siihen samaan kykene.

Myös sanavalmis nainen joutuu joskus pyörtämään sanansa, joten sitäkin suuremmalla syyllä aikalisä on aina tarpeen.

Olen kyllä sitä myös yrittänyt, mutta ei ole onnistunut.

Vierailija
6/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei osaa riidellä lapsuuden perheen traumojen takia. Hän voi riitatilanteissa fyysisesti pahoin ja näyttää piiskatulta koiranpennulta. Sama ahdistunut katse ruskeassa silmissä. Tässä vaiheessa yleensä luovutan. Omassa perheessä arvostettiin sitä että osaa pitää verbaalisesti puolensa.

Vierailija
7/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi saatana mikä neuvo. Yhdenkään miehen ei pidä alkaa naisen sylkykupiksi. 

Vierailija
8/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on jokin kestoriidan aihe, niin kirjoita mietteesi jossain vaiheessa paperille. Se auttaa jäsentämään omia ajatuksia, niin olet sitten tositilanteessa valmistautuneempi. Vaihtoehtoisesti voit myös kirjoittaa kirjeen naisellesi jälkikäteen, mutta pidä huoli siitä, että kirje on rakentavaan sävyyn kirjoitettu eikä pyri besserwisseröimään, loukkaamaan, menemään henkilökohtaisuuksiin tai muuten haastamaan riitaa.

Kirjeen kirjoittamiseen kannattaa varata ihan kunnolla aikaa ja antaa sen levätä "valmiina" pari päivää ja lukea se sitten uudestaan. Monesti tunnekuohussa tai intomielisenä tulee vuodatettua kaikenlaista ei niin järkevää, joten vasta toinen tai kolmas versio kirjeestä on oikeasti asianmukainen.

Muista myös vanha hyvä viisaus: asiat riitelevät, eivät ihmiset. Vältä henkilökohtaisuuksia, ja jos naisesi sortuu niiden käyttöön, älä mene mukaan vaan pitäydy asialinjalla.

Väittelyn ja riitelyn ero on monesti juuri toisen henkilön tai henkilökohtaisten ominaisuuksien sättimisessä.

Vierailija
9/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvo on huono vain jos mies ei mieti asiaa ja puhu sitten myöhemmin suutaan puhtaaksi, rauhallisena.

Sylkykuppi? Olet varmasti sanavalmis mies, ja puhut mieluummin käsilläsi?

Vierailija
10/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvo on huono vain jos mies ei mieti asiaa ja puhu sitten myöhemmin suutaan puhtaaksi, rauhallisena.

Sylkykuppi? Olet varmasti sanavalmis mies, ja puhut mieluummin käsilläsi?

Etsi sinä se alfachad, joka heittää sinut seinälle ja nussii sinut olemaan kunnolla. 

Älä neuvo tossukkaa olemaan kynnysmatto naiselle. 

Vierailija
11/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pyydä aikalisä

2. Mieti oma kantasi asiaan

3. Aseta rajasi, eli mistä voit joustaa ja mistä et jousta

4. Huomaa syyllistämiset, älä usko niihin

5. Löydä riitelyssä asia mistä ollaan eri mieltä, poista siitä henkilökohtaisuudet

6. Papukaijan tavoin toista omaa asiaasi, kun toinen yrittää viedä riitelyä sivuraiteille.

7. Jos ette pääse sopuun, sano, että asiasta on turha keskustella enempää tällä kertaa.

Vierailija
12/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi selvittää itsellesi, miksi lukkiudut riitelytilanteissa. Ja sen jälkeen menet vaan tilanteisiin, joissa lukkiudut ja yrotät välttää lukkiutumisen.

On yleistä, että sanavalmis iskee siihen, minkä on huomannut olevan toiselle arka paikka. Kun tän aran asian käsittelee, hyväksyy ja myöntää itselle ja muille, niin toinen menettää aseensa. Sitten kun itse keskustelee asiasta kiihtymättä ja epäasiallisuuksiin sortumatta, niin rakentavaa keskustelua voi syntyä, ainakin omalta puoleltasi. Eri asia sitten suostuuko ja kykeneekö toinen osapuoli siihen "uusilla säännöillä".

Joillekin, usein naisille, se riita tuntuu olevan se tärkein asia. Heidän kanssaan pärjää vain heidän omilla säännöillään, eli iskemällä heidän omiin heikkoihin kohtiinsa. Kyllä ne siitä lauhtuu ja riita on pois pyyhitty sovintoseksillä. Tänkin taktiikan voi oppia. Pitää vain hyväksyä itseltään likaiset asiat.

Muutaman tyypin, sekä naisesten että miesten, kunnioituksen olen saanut toimimalla heidän ehdoillaan (vaikkei se minun tyylini yleensä ole). Rakentava keskustelu sujuu kun ei päätä heitä niskan päälle. He saattavat iskeä vaikka miten ilkeillä tavoilla, mutta kun ei häkelly ja iskee takasin, niin palaavat asialinjalle. Jos ei siinä tilanteessa, niin seuraavassa kuitenkin

Vierailija
13/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Pyydä aikalisä

5. Löydä riitelyssä asia mistä ollaan eri mieltä, poista siitä henkilökohtaisuudet

6. Papukaijan tavoin toista omaa asiaasi, kun toinen yrittää viedä riitelyä sivuraiteille.

7. Jos ette pääse sopuun, sano, että asiasta on turha keskustella enempää tällä kertaa.

tämän kirjoittaja ei voi oikeasti olla tosissaan.

aikalisä naisen kanssa? naiselle voi sanoa että nyt ei puhuta?

cosmosta vai demistäkö nämä ohjeesi kopioit? 

Vierailija
14/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi selvittää itsellesi, miksi lukkiudut riitelytilanteissa. Ja sen jälkeen menet vaan tilanteisiin, joissa lukkiudut ja yrotät välttää lukkiutumisen.

On yleistä, että sanavalmis iskee siihen, minkä on huomannut olevan toiselle arka paikka. Kun tän aran asian käsittelee, hyväksyy ja myöntää itselle ja muille, niin toinen menettää aseensa. Sitten kun itse keskustelee asiasta kiihtymättä ja epäasiallisuuksiin sortumatta, niin rakentavaa keskustelua voi syntyä, ainakin omalta puoleltasi. Eri asia sitten suostuuko ja kykeneekö toinen osapuoli siihen "uusilla säännöillä".

Joillekin, usein naisille, se riita tuntuu olevan se tärkein asia. Heidän kanssaan pärjää vain heidän omilla säännöillään, eli iskemällä heidän omiin heikkoihin kohtiinsa. Kyllä ne siitä lauhtuu ja riita on pois pyyhitty sovintoseksillä. Tänkin taktiikan voi oppia. Pitää vain hyväksyä itseltään likaiset asiat.

Muutaman tyypin, sekä naisesten että miesten, kunnioituksen olen saanut toimimalla heidän ehdoillaan (vaikkei se minun tyylini yleensä ole). Rakentava keskustelu sujuu kun ei päätä heitä niskan päälle. He saattavat iskeä vaikka miten ilkeillä tavoilla, mutta kun ei häkelly ja iskee takasin, niin palaavat asialinjalle. Jos ei siinä tilanteessa, niin seuraavassa kuitenkin

eli naisille on tärkeintä että riidellään? ettei vaan mene hyvä riita hukkaan? voi luoja 

Vierailija
15/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Pyydä aikalisä

Olen 50 v enkä lue niistä kumpaakaan. Tuon listan kirjoitin sen perusteella, että olen ollut 20 v naimisissa miehen kanssa, joka raivoaa, vie riitelyn henkilökohtaisuuksiin ja syyllistää itsekkyydestä, jos hänen kanssaan ei ole samaa mieltä. Tuo malli oli ainoa, joka toimi hänen kanssaan.

Miksi naiselle ei voi sanoa, että nyt ei puhuta? Olen minäkin nainen ja minulle voi sanoa niin.

Vierailija
16/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele pois tilanteesta. Naisen kanssa riitely on taistelua tuulimyllyjä vastaan. Lasku seuraa joka tapauksessa muodossa tai toisessa perässä.

Vierailija
17/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Pyydä aikalisä

Olen 50 v enkä lue niistä kumpaakaan. Tuon listan kirjoitin sen perusteella, että olen ollut 20 v naimisissa miehen kanssa, joka raivoaa, vie riitelyn henkilökohtaisuuksiin ja syyllistää itsekkyydestä, jos hänen kanssaan ei ole samaa mieltä. Tuo malli oli ainoa, joka toimi hänen kanssaan.

Miksi naiselle ei voi sanoa, että nyt ei puhuta? Olen minäkin nainen ja minulle voi sanoa niin.

Et taida kovin montaa naista tuntea, ja miehen kanssa riitelysi korreloi naisen kanssa riitelyyn?

Mieti nyt itsekin. 

Vierailija
18/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen ihmisen kanssa ei kuulu olla, jos ilkeilee tms. haluaa väkisin aiheuttaa riitaa. Riiteleminen ei ole aikuisen toimintaa. Takaisin ei kuulu sanoa, jos joku sanoo ikävästi vaan poistua tilanteesta ja ehkä jopa koko ihmissuhteesta. Aikuiset pystyvät kommunikoimaan ilman riitelyä.

Vierailija
19/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta asti on pidettävä siima niin kireällä, että nainen tajuaa paikkansa, eikä alua kapinoimaan vastaan. Mikäli tilanne on päässyt niin pahaksi, että nainen alkaa pullikoimaan ja tappelemaan vastaan - ei ole muita vaihtoehtoja kuin kärsiä seuraukset itse nahoissaan tai hankkia uusi, mutta nämä molemmat vaihtoehdot ovat jo sinällänsä häviöitä molemmat.

M 38

Vierailija
20/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävele pois tilanteesta. Naisen kanssa riitely on taistelua tuulimyllyjä vastaan. Lasku seuraa joka tapauksessa muodossa tai toisessa perässä.

Pakenemalla tilanteesta nainen halveksuu sinua entistä enemmän. Anna naisen riehua kunnes laantuu ja jatka keskustelua. Paskaa ja kaikki aiemmin sovittu tulee joka kerta niskaan, mutta älä piittaa. Kyllä se lopulta väsyy ja voitte jatkaa. Tai todennäköisemmin luopuu eikä jaksa enää jatkaa, tuskin muistaa edes, mistä aloitte riitelemään.