Kumppanilta (mies) ehkä pahin loukkaus ikinä minua kohtaan
Olimme kaveriporukalla viettämässä iltaa erään kaverin mökillä. Lämmittelin siinä saunarakennuksen portailla kun miehet olivat vielä saunassa . (olen nainen ja naisten vuoro oli alkamassa pian)
Kuulin kuinka mieheni ja hänen serkkunsa alkoivat jutella jotakin jääkaapista. Kun tarkemmin kuuntelin, niin miehen serkku sanoi "oot näköjään muistanut pitää jääkaapin tarpeeks täynnä, kun tota sun muijaas kattoo"
Johon mies vastasi "joo, pitäis varmaan rajoittaa" ja nauroivat päälle.
Olen syömishäiriöstä toipuva nuori nainen ja nuo kommentit sattuivat minuun todella.
En ole sanonut miehelle mitään, koska hän muuttuisi marttyyriksi "sanoithan sinäkin silloin päivämäärä xxx että se puku ei istunut minulle"
Nyt mietin tätä vaan koko ajan.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Syömishäiriöiselle tai siitä toipuvalle tuollaista ei pitäisi sanoa ikinä. Yksi tuollainen kommentti voi pahimmillaan johtaa ikäviin seurauksiin.
Miehesi ja se kaveri ovat ymmärtämättömiä idiootteja. Ethän anna tuon typeryyden vaikuttaa terveyteesi? Puhuisin asiasta kyllä miehen kanssa.
Ymmärrän tilanteesi, koska olen itse nuorena paininut samojen asioiden kanssa. Tsemppiä!
Kyynel. Kuitenkin kilttejä miehiä saa mätkiä henkisesti miten haluaa, ja siihen jopa kannustetaan tällä foorumilla?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun ei kannattaisi ottaa kaikesta itseesi noin pahasti vaan yrittäsiit keskittyä johonkin muuhun kuin ulkonäköösi. On varmasti raskas elämä jos koko ajan pitää miettiä omaa ulkonäköä ja mihinkään muuhun ei ajatuksia riitä kuin omaan ulkonäköön ja minä minä minä -vinkumiseen. Maailmassa on 7 miljardia ihmistä sinun lisäksesi ja monilla ihan oikeita ongelmia, ja sinä pimpität kun vatsassasi on yksi makkara. Hohhoijaa.
Pimpität?? :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo taas. Siihen serkun sanomiseen asti kuulosti melkein uskottavalta tarinalta.
Jep. Ainakaan se syömishäiriö ei voi olla anoreksia tai bulimia, koska sitä sairastava harvoin kovin tuhtiin kuntoon tulee vaikka paranisikin.
Tätä et usko sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun ei kannattaisi ottaa kaikesta itseesi noin pahasti vaan yrittäsiit keskittyä johonkin muuhun kuin ulkonäköösi. On varmasti raskas elämä jos koko ajan pitää miettiä omaa ulkonäköä ja mihinkään muuhun ei ajatuksia riitä kuin omaan ulkonäköön ja minä minä minä -vinkumiseen. Maailmassa on 7 miljardia ihmistä sinun lisäksesi ja monilla ihan oikeita ongelmia, ja sinä pimpität kun vatsassasi on yksi makkara. Hohhoijaa.
Syömishäiriö on mielenterveyshäiriö.
Miten kaikki olettaa että liittyi syömiseen.
Minä ajattelin että rouva on kännissä kuin vaakku tai laiska käymään kaupassa/tekemään ruokaa.
Mulla oli anoreksia/bulimia teininä, olin normaali painoinen, mutta laihdutin 40kg kun kuntoilin ja join vettä. Sekä oksentelin sitä vettä pois.
Nykyään paino ei lähde niin millään keinoilla pois vaikka mitä tekee. Paitsi paastolla.