***ENSIKOT KESKIVIIKKONA***
Kommentit (16)
[color=red]Onpas taas kurja ilma. Vettä sataa jatkuvasti. Ei oo kivaa![/color]
[color=Turquoise] Niamey (meniköhän nikki oikein) huomasin että olet kans kokkolasta. Mukavaa loppuodotusta sulle =)[/color]
[color=DeepPink]Mukava lukea neuvola- ja ultrakuulumisia. Itsellä vielä matkaa sinne muutama viikko. Ei edelleenkään malttais oottaa. Kävin vauvakuume puolella ja ensikoista ainakin Essi oli plussannut. Mahtavaa, että tulee kokoajan uusia mukaan tänne puolelle![/color]
Nyt joutuu lähteä palaveriin. Hauskaa päivän jatkoa Enskoille =)
Nea 4+4 vasta =)
Kiitos poppipau, tästä se lähtee päiväpinot nimittäin.
olen aivan samaa mieltä kanssasi että näitä on paljon helpompi lukea kun 7 sivuisia viikkopinoja.
Siru kyseli neuvolassa käynnistä, minäkin siitä aikoinaan kyselin joten vastaampa nyt sinulle.
ekalla kerralla neuvolassa aika meni melkolailla jutteluun, keskusteltiin suvun sairauksista jos niitä on ollut, omasta terveyden tilasta mahdollisista omista sairauksista ja sen semmoisista.
Mitattiin verenpaine, paino ja jos kätilö uskaltaa/haluaa otetaan myös verinäyte, josta selvitetään hemoglobiini, mahdolliset tartunnat, kuppa, aids ja hepatiitti.
Saat lähetteen myös labraan jossa verestä katsotaa peini verenkuva, joka sisältää tämän hb:n ja joitan muita juttuja joita nyt en millään muista.
Jos mahdollsita kätilö saattaa katsoa myös ultralla mitä masussa tapahtuu, mulla näkyi pienen pieni vauveli jolla sydän hakkasi hurjana, oli oikeassa paikassa ja kaikki näytti hyvältä.
Joistan paikoista saat lähetteen np-ultraan, meillä sen joutui itse varaamaan, mutta tämä riippuu paikkakunnasta.
Meillä piti vielä antaa labraan pissanäyte klamydian varalta, mutta tätä ei joka paikassa katsota tämä lähinnä liittyy keskenmenon riskiin, sillä klamydia on yksi km:n aiheuttajista ( ilmeisesti aika yleinen )
sitten omaa napaa:
mulla todettiin pari päivää sitten geeni mutaatio APC-resistenssi joka aiheuttaa verenhyytymistä ja näin ollen laskimoveritulpan vaara lähes kymmen kertaistuu, istukkaa tullaan seuraamaan ilmeisesti tavallista tarkemmin ultrassa ja luulen että ultrataan useammin kuin normaali raskauksissa.
Pikkasen pelottaa kyseinen mutaatio, mutta kiitos sille palstalaiselle joka kertoi tälläisen vaivan omaavien immeisten keskustelupalstasta.
Muutoin olo mitä mainion, pahoinvointi on jäänyt lähes kokonaan pois, väsymyskin on jo pikkaisen helpottanut, joinain päivinä väsyttää ihan tolkuttomasti vieläkin, mutta jaksan sentään valvoa iltaisin jo 10 uutisiin saakka :D
Eilen oli hääpäivä, sain mieheltä upean ruusukimpun, en ole eläissäni saanut niin suurta ruusukimppua, piti jakaa kahteen osaan jotta sain maljakkoon niin että vaasi pysyi pystyssä.
Käytiin myös ostoksilla ja ostin ekat äitiyshousut, sellaiset lappuhaalarit H&M:stä, niillä kun tepsuttelee ei paljon jää epäselväksi mitä masussa kasvaa.
Mulla on hirmuisesti turvotusta mahassa,eikä normi housut meinaa mahtua jalkaan enää ollenkaan.
Kesää edelleen kovasti kaipaava
Ainoaurora ja masuasukki 11+5
Vielä kotosalla.. odottelen että isä tulis hakemaan!!
Tää päiväpino on varmaan nyt parempi kun meitä alkaa olla jo aika liuta ;) Varmasti venyy nämäkin ihan kivan pituisiksi.. ja jos ei niin voihan sitä sitten tehdä vaikka parin päivän pinoja ja oman viikonlopulle jne..
Nea: Juu kokkolassa asustetaan :) Taisi kuumeilijoissa olla muitakin kokkolasta?? muistanko aivan väärin! Mihin neuvolaan kuulut? Noi jaot menee mun mielestä vähän päin kukkua.. Asutaan ihan torkinmäen neuvolan lähellä ja mun täytyy kulkee kirkonmäen neuvolassa pääterveysasemalla :(
Viimeks neuvolassa kysyin siitä kirkonmäen neuvolan muutosta takas vanhalle paikalle ni tuumas vaan että lehtijuttu oli ihan ennenaikainen.. voi mennä vielä pitkäänki ku tilojen remppaa ei tieten ole edes alotettu! Mun olis paljon helpompi sit pikkusen kans kärrytellä sinne kirkonmäelle!!
Tai tiedä nyt sitten mihin neuvolaan sitä kuuluu kun menee taas alue jaot uusiks kun asutus on levinnyt!!
Pakko kai tässä on vielä syödä kun sitä vaaria ei kuulu.. ajattelin että olisin päässy äiskän kattilalle päivä ruualle ;)
Kuulumisiin..
Niamey ja tiiti rv 30+6
Vantaalla paistelee aurinko! Tosin nautiskelen siitä vaan sisätiloissa, koska on vähän pakkauspuuhia. Onneksi saan kohta pakkauskaverin, ja veljeni ja anoppi tulevat myös avuksi illalla. Saan välillä vähän lepuuttaa selkää.
Kävin tuossa lekurissa ja suunta oli parempaan, kohdunsuu ei enää ollut niin pehmeä ja paikat oli kiinni. Ainoastaan raivokas hiivatulehdus jyllää, mutta täytyy yrittää lääkitä se kuntoon. Supistuksia on tullut vähemmän, tosin olen levännyt melko paljon. Sairasloma jatkuu vielä toistaiseksi...
Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä AinoAuroralle - onneksi Suomessa terveydenhuolto ja neuvolapalvelut ovat niin hyviä, että raskautesi varmasti sujuu hyvin loppuun asti seurannan avulla. Olin itse ainakin positiivisesti yllättynyt siitä, kuinka hyvää huolta odottavista äideistä pidetään. Varmastikin Suomeen halutaan paljon lisää pikkukansalaisia! =)
Karssuli ja masuasukki rv 24+0
Asun siis nyt Ruotsalossa, mutta käyn ensimmäisen neuvolakäynnin Mariankadulla. Sen jälkeen rupean käymään Kälviällä =( Oon kuullu vähän huonoja juttuja siitä lääkäristä.. No, ultrat onneksi Kokkolassa.
Mun vanhemmat asuu Kaustarin vieressä eli Lappilanmäellä. Päivittäin siellä käyn. Mieleltäni olen aina Kokkolalainen =) yli 24 vuotta siellä kuitenkin asuin.
Jaahas, katsotaas miltä tuntuu tällaiset päiväpinot.
Olipas ikävää, että AinoAuroralla on tuollainen mutaatio löydetty, mutta parempi näin alussa että osaavat huomioida asian seurannassa. Aika kivalta kuulosti tuo miehen tuoma ruusukimppu, onnea vaan hääpäivästä!
Karssulillakin jotain tulehdusta on, on varmasti ihan kamalaa, jos jatkuvasti toistuvat. Oletko päässyt lääkärin seurantaan niiden takia vai joudutko vaan itse huolehtimaan, että tulee hoidettua?
Mä täällä vaan jaksan huolehtia eilen todetusta emätintulehduksesta. Mulla ei ole ollut moneen viikkoon juuri mitään vihlontoja alavatsassa ja nyt kun niitä pitäis tarkkailla tulehduksen leviämisen varalta, tuntuu, et niitä joko on koko ajan tai sit vaan kuvittelen ne, kun tarkkailen itseäni entistä tarkemmin. En oikein tiedä, millä lääkäri sais mut vakuutettua siitä, ettei ole huolta, mutta jotenkin ei kyllä eilinen helpottanut.
Mä myös luulen, että mulle on alkanut tulla noita supistuksia. Äskenkin taisi olla yksi, kun kävin vessassa. Olo oli tosi outo. Samoin rintoihin sattuu nyt päivittäin ihan kunnolla, mutta toisaalta sitä pidän hyvänä merkkinä, niinku tätä mahan kasvuakin.
Blaah, taidan lopettaa tän märinäni ja jatkaa töiden yrittämistä. Sain tänään kahdet pysäköintisakot (en minäkään ymmärrä, miten se on mahdollista...) joten mieli on vähän maassa senkin takia...
-Osse ja Santeri rv 17+0
Kiitos Q taas kerran kannustavista sanoistasi tuolla kuumeilupuolella:=)
Onnea odotuksen loppuun!
Hei, onko Pepsiksellä muuten tieto, kumpi siellä masussa on?
*vilkuttaa kaikille enskoille, jotka tunnistaa moolin*
-m
Ainoaurora:Hyviä vointeja, onneks tommosetkin asiat saadaan nykyään selville! Mullakin on muuten h&m:n lappuhaalarit, ostin käytettynä huuto.netistä ja ne on ollu aivan ihanat:) On vaan tässä vaiheessa siinä ja siinä että mahtuvatko enää päälle...
Uusia enskoja oli tullu tosi paljon, en muista puoliakaan nimistä mutta eiköhän ne tässä tuu tutuiks:) Tervetuloa ja onnea plussanneille!!!
Q oli valmistunut, Onnea!!
Burde: ootko huomannu et kelan sivuilla voi seurata noita ä-pakkaus ym. päätöksiä, ite vain lappuni palkkaukseen josta ne toimitettiin kelaan joten en tiiä kauanko siinä loppujen lopuks meni..ehkä 3viikkoa, mutta kun luin kelan sivuilta että päätös oli tehty niin paketti oli viikon päästä postissa:) On varmaan ihana kokemus tuo 4d ultra, tuut sitte heti sen jälkeen tänne hehkuttamaan kuulumisia joohan:)
vauvatavaroiden hankkimisesta sen verran että kyllä niitä voi mun mielestä hankkia ihan kuinka aikaisin vaan jos huvittaa, eihän se siihen raskauteen vaikuta, ite aloin hankkimaan aika myöhään mutta sitten innostuin ja nyt onki jo tosiaan melkein kaikki hommattuna!
Jojolla oli mukavia neuvolakuulumisia:)
Ykkösope. Kyllä ne ekat liikkeet sieltä tulee, jotkuthan tuntee ne vasta rv20 jälkeenki, älä huoli!
Mukavaa että Lisakin oli kirjoitellu kuulumisiaan,käykäähän muutkin mammat täällä vierailulla!!
Retu: ei kyllä kuulosta kovin kivoilta noi äippäloma ym. jutut siellä:/
Sippuko se siitä liian vilkkaasta liikehdinnästä huolehti, jotain dokkaria muistan katsoneeni missä sanottiin että sikiö liikkuu usein myös nukkuessaan..tiedä sitten..mäki oon välillä miettiny että mikäköhän ad/hd tuota mahasta putkahtaa;)
Apua, mä tukin koko palstan tällä romaanillani:)
Omaa napaa vielä lopuks: Eilen oli neuvola, kaikki oli hyvin:
painonnousussa tuli enkat: 2viikon aikana painoa oli tullu 900g/vk, tosin siitä menee osa turvotuksen piikkiin, sormukset ei mee enää useimpina aamuina sormiin ja kengät tuntuu kokoa liian pieniltä:/
sf oli 28cm
syke 155 ja pissakin puhdas
Pulla köllii siellä edelleen pää alaspäin ja tönii rakkoa ym. sisuskaluja niin että meinaa pissa tulla housuun:) hikkaileekin jo kovasti päivittäin, mies ja meiän äitiki on nuo hikat tuntenu masun päälle:)
Maanantaina haettiin helsingistä pullalle amazonas koala riippumatto, jonka ostin tuolta vauva-lehden myyntipalstalta, ihana:) Samalla käytiin sea lifessä ja korkeasaaressa kun sielläpäin oltiin, kyllä oli jalat kipeät sen marssimisen jälkeen! loppuloma varmaan ollaanki kotosalla, ei ainakaan pidemmälle lähdetä.
laittelen linkkiä masukuviin myöhemmin kunhan saan tuoreimman otoksen koneelle!
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
..ja tsemppiä pahoinvoinnin kourissa oleville!
Queen ja Pulla rv 30+0 (jee!)
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=32746392
Laitan vielä linkin huuto.nettiin, mulla ois tommonen hame myynnissä jos jotain kiinnostaa;)
Queen
Hei taasen!
Päiväpinot on varmasti hyvä idea, kun tuntuu, että porukka kasvaa mukavaa vauhtia. Mikäs sen ihanampaa, kuin että saadaan paljon lisää plussaavia ensikertalaisia mukaan =)
Kiitokset Jennille ja Queenille, kun kommentoitte liikeasiaa! Sama meno jatkuu edelleen... Tämä meidän pikku-tiikeri taitaa vaan olla aika eläväistä laatua! Mitäköhän se on sitten, kun hän pääsee tähän ulkomaailmaan tutustumaan?!
Tervetuloa taasen kaikille uusille plussanneille! Nickit ei nyt jääneet mieleen tuolta vanhasta pinosta... Oikein Paljon Onnea kaikille ja tarrasukkia masuasukeille!
Neuvolakuulumisia tosiaan. Pienen syke oli 150-160 ja koko kuuntelun ajan oli aivan mahdoton jumppa käynnissä. Neuvolan tätikin sanoi, että on tosiaan eläväinen tapaus! Oma äitini kyllä kertoi, että olen ollut itse masuvauvana ihan samanlainen... Pissa oli puhdas, RR 120/68, hb 112 ja painonmuutos 367g/vk. Hemoglobiinin laskun takia lisätään nyt rauta-annosta tuplaksi ja käyn kunnon verikokeessa reilun viikon päästä. Toivotaan, että se ei ainakaan enää paljon laskisi, vaan lähtisi uudestaan nousuun!
Varasin tänään 4D ultrankin! Jännitti hirmuisesti soittaa Femedaan, mutta sain ajan varattua 13.6. illaksi. Sitten pääsemme taas kurkistelemaan meidän pikkuisen vointia.
Nyt töiden pariin taas... Voikaa hyvin!
Sippu ja pikku-tikru 23+5
Heips Ensikot!
Mulla on ollut kiirettä ja ehkä vähän keskittymiskyvyn puutetta viime aikoina, kun en vaan saa otetta näistä meidän pinoista ollenkaan. Sit kun pinoa kertyy ja kertyy, niin tipahtaa ihan kärryiltä lopulta. No, kyllä sitä kai sitten äippälomalla, jonka alkuun on mulla kai enää viitisen viikkoa! Hui...
Ainoauroralla oli tullut erikoinen mutaatio-diagnoosi (voiko noin edes sanoa..?). Kyllähän tarkalla seurannalla varmaan voidaan havaita ajoissa mahdollinen komplikaation riski, niin toivotaan sulle nyt oikein onnekasta ja " huoletonta" odotusta kuitenkin eteenpäin :) Pääsetpä sen varjolla sitten näkemään pikkuista ultrassa vähän useammin. Olisi kyllä niin mukava kyllä välillä päästä näkemään, mitä se siellä puuhaa...
Tuollahan tuo koputtelee kantapäillään eri puolille masua juurikin nyt. Tänään neuvolassa tunnusteltiin, että raivotarjonnassa siellä oleskelee ja peppuhan tuossa tosiaan taitaa melkein kiinni kylkiluissa tuntua :) Ja sitten ne jalat siitä vähän alaspäin vuorotellen eri puolilla, siirtelee itseään puolelta toiselle tai jotain. Tänään oli mulla siis neuvola ja asiat oli ihan kunnossa. Vauvan syke oli vielä jotain 145 ja aktiivisesti hänkin siellä muksautteli doppleria vasten parit potkut. Hiukkasen oli verenpaine kohollaan, mutta terkkari sitten mittasi vielä uudestaan. Mulle sattui silleen hassusti, että pissanäytteen testaaminen osoittautuikin erityisen hankalaksi. En vaan saanut tiristettyä itsestäni ekan pikkulirauksen jälkeen ulos juuri mitään :D Ihan epätoivoisena kökötin siellä pöntöllä ehkä 10 minuuttia ja rukoilin, että tulisi edes kaksi pientä tippaa vielä. Sen jälkeen kun olin jotkut onnettomat 1/3 millilitraa saanut tipahtamaan kippoon :D ja kaksi hartaasti puristettua tippaa kehtasi vielä lähteä omille teilleen johonkin ihan muualle. Meillä kun vielä itse sillä tikulla tehdään se testi, niin olipahan haasteellista saada kasteltua tikku siinä olemattomassa nestemäärässä... huhhuh mikä koettelemus. Taisin vähän jännittää, kun oli uusi neuvolatäti tai jotain.
Painoa ei ole tullut nyt viimeisestä käynnistä kuin 100 g/ vko, mutta epäilenpä tuotakin mittaustulosta, koska oli eri vaaka kuin aiemmin. Punnitsin itseni peräkkäin kaksi kertaa ja näytti vähän eri lukemaa molemmilla kerroilla (niin, niiden kolmen pissatipan jälkeen oli laskenut paino ehkä 200 g :D :D). Ehkä mä hikoilin siinä niin paljon sitten. Jep jep...
Äitiyspakkaus haettiin eilen postista (hakemuksen jättämisestä meni 3 vkoa, että se tuli). Ihan jännittävää, mutta jotenkin ei sitten kuitenkaan niin hirmuisen sykähdyttävää. Kissatkin oli kiinnostuneina kaivelemassa pakettia mun kanssa ja vanhempi parkkeerasi sen peiton päälle makoilemaan samantien. Ehkäpä se ei haittaa, kun täytyy ne melkein kaikki kuitenkin pesaista ennen käyttöä :)
Tämmöisin kuulumisin tänään :)
Mii- (rv 30+5)
Kirjassa Kantamisen kausi on lisää venyttely- ja joogaohjeita, jos joku innostuu oikein aiheesta. Osa ohjeista on raskuden ajalle, osa erityisesti synnytykseen valmistautumiseen ja osa sit synnytyksen jälkeen. Muistaakseni kirjassa on myös kantoliinan sidontoja yms.
Tässä on siis vielä uusiks ne mun ohjeet, mutta hyviä ohjeita saa myös vaikka neuvolasta..
Ensin venytän jalat suorana sormia varpaisiin (aluksi seisten, nykysin istuen). sen jälkeen istun jalkapohjat vastakkain kantapäät niin lähellä vartaloa kuin menee lattialla ja venytän otsan lattiaa (samalla pylly pysyy maassa), tää tosin ei onnistu enää kun maha on " liian iso" , mutta venytän sen verran kuin pystyn. Kyynärpäillä voi painaa samalla reisiin kevyesti, että saa lonkat auki paremmin. Tän jälkeen venytän selkää pitkäksi samalla venyttäen käsiä ylös päin. Lopuksi teen vielä selän kiertoja ja venyttelen rintalihakset.
Sikiön liikkeistä löysin vielä ihan sattumalta Näin kehityn kohdussa-kirjasta lisää. Siinä sanottiin, ettäviimeisten raskausviikkojen aikana sikiö on hereillä noin 10 % ajasta, jolloin hänen vartalonsa ja raajansa liikkuvat jatkuvasti. Unessa sikiö on siis 90 % ajasta, 30 % ajasta syvässä unessa ja 60 % ajasta aktiivisessa unessa. Aktiivisen unen aikana sikiön silmät ja vartalo liikkuvat. Syvän unen aikana sikiö tekee ainoastaan hengitysliikkeitä (= liikkeitä, jotka valmistavat hengittämään vaikka sikiö ei vielä hengitä " oikeasti" ).
Meillä on nyt vaunut :) Käytiin tänään vihdoin ostamassa ne, vaikka merkki ja väri on ollut valittuna jo pidemmän aikaa. Ostettiin Itävaltalaiset Haberkornit. Ne on " halpisvaunut" , mutta takuu on kuitenki 2 v (kun se yleensä halvimmissa on 6 kk). Koko ja paino oli ton hinta-laatusuhteen lisäksi se syy miksi noi valittiin. Ne on kevyemmät ja vähän kapeammat, joten selviydytään niillä varmaan julkisissa helpommin :) Tukevilta kuitenkin vaikuttivat ja tavarakorikin oli kohtuullisen kokoinen..
Jenni 31+5
Voi kun oli mukava huomata, että enskojen päiväpino komeili muiden pinojen seassa.. hyvähyvä:) Kiiitokset siitä POPPIKSELLE, oli kyllä yli hyvä veto;)
Ainoaurora: ensinnäkin kiitoksia, kun valoitit minulle tuota neuvolä käynti asiaa.. tiedän mikä sitten perjantaina minua odottaa:)
Onnea hääpäivän johdosta!!! Ihanalta kuulosti tuo ruusu kimppu:)
Ja sitten, oli harmillista lukea tuosta sinun geeni mutaatiosta. Onni onnettomuudessa, että se kävi noin pian ilmi. Tsemppiä sinulle!
Hurjastihan sitä juttua on tällekkin päivälle riittänyt:) Nyt vaan kaikki aktiivisesti kirjoittelemaan kuulumisiaan.
).( En meinaa housuissani pysyä tuon perjantaisen neuvolan johdosta, toivon niin kovasti, että ultraisivat ja saisin tietää, onko sielä masussa oikeasti joku. Hermoja raastavaa tämä epätietoisuus:(
Pelottaa jo valmiiksi tuo punnitus. Olen neljä kiloa lihonnut tässä muutamassa viikossa, roskaruoka maistuu (ihmeellistä, koska en oikeastaan ole sitä tähän asti suosinut) ja koko ajan tuppaa jotain pientä suuhun menemään, kun tuo tupakkikin on näköjään jollain korvattava.. huoh. Että sellaista vuodatusta tänään..
Nyt pitäisi tehdä kouluun liittyen vielä yksi tehtävä, ja pestä pyykkiä ja ja vielä vaikka mitä muuta, ja niin, väsymys painaa päälle:( Mutta positiivisena koitan kaikesta huolimatta pysyä.. kaikki tämä tuntuu pieneltä siitä, että sielä masussa kasvaa maailman ihanin asia=)
Siru ja tiituli rv7+0 Jee, taas uudelle viikolle!!!!!!!!!!!!
Alkuun kiitokset päiväpinosta, voihan sitä tehdä sitten vaikka viikonloppupinon jos tuntuu, ettei silloin ole niin kirjoittelijoita.
Ainoaurora: Hyvä, että tuo geenimutaatio huomattiin näin aikaisessa vaiheessa, niin saatte vauvan kanssa parasta mahdollista hoitoa. Luottavaisin mielin vaan eteenpäin :) Mukavaa myös, että pahoinvointi on helpottanut. Mulla sitä kesti jopa rv16 saakka, tosin ei oksenteluna. Ja mahanturvotuksesta vielä sen verran, että aloin itse käyttää noilla viikoilla äitiyshousuja eikä ole sen jälkeen tarvinnut tavallisiin vaihtaa. Tosin yhdessä vaiheessa turvotus laski kunnes se muutamassa päivässä vaihtui oikeaan vauvapömppään ;)
Osborne: Ikäviä tuollaiset tulehdukset :( Voisitko vielä kertoa, miten tuollainen tulehdus oirehtiin, kun mulla ei ole ollut ikinä edes hiivaa (*koputan puuta nyt tosi ankarasti*) niin pelottaa, että osaanko edes tarpeen tullen epäillä tulehdusta. Samoin mietin, että tunnistanko minä supistukset, kun mulla on koko raskauden ajan ollut kohdussa jos jonkinmoista tuntemusta vihlomisista jomotuksiin. Ja tuo maha on minusta koko ajan kova niin mistä tiedän milloin supistaa? Joka tapauksessa toivottavasti Ossen tulehdus on pian hätistetty eikä uutta tulisi *Hus, hus pöpöset!*
Alkuraskaudessa tuskastelijoille lohdutukseksi, että yllättävän nopeasti ne viikot sitten kuitenkin kuluvat ja koko ajan raskaus tulee todemmaksi. Tsemppiä!
(.) Masuni onkin kerännyt tänään taas kovasti kehuja ja kyllähän se ihanalta näyttää :) Tänään on tapahtunut suuria juttuja, kun sain allekirjoitettua työsopimuksen, jonka mukaan olen huomisesta lähtien vakituinen työntekijä kaupungilla! Nyt saa rauhassa keskittyä siihen asunnon hankintaan ja tietysti tähän vauveliin. Lisäksi kävin täällä Jyväskylässä Ozbabyssä katsomassa alennusmammavaatteita ja löysin älyihanat Mamalicious-farkut juuri sopivaa kokoa alle 30euroa! Lisäksi mukaan tarttui hame ja vauvalla yökkäri :) Mutta nyt on kiirehdittävä, että ehdin salille. Illanjatkoa!
Mörötin ja " Otso" rv17+5
Kiitos myötäelosta, sä varmaan arvaatkin, kuinka helposti mä kehitän kaikkea mahdollista pahaa, kun ajatukset lähtee laukkaamaan. Tulee vaan mieleen kaikki kuulemani jutut äkkiä levinneistä tulehduksista ja muut alle 20 viikon keskenmenot... noh, hus pahat ajatukset. Varasin kuitenkin oman mielenrauhan varmistamiseksi huomiseksi gyneajan yksityiseltä, ultrataan jos lekuri kattoo tarpeelliseksi ja tarkistetaan, että kaikki on ok. Välillä tuntuu, että turhaan mä sinne menen, mutta niin moni läheinen tänään vakuutteli, että on ihan sallittua olla huolissaan ja varmistaa asia, että en mä ihan hullu kuitenkaan taida olla. :)
Kyllä tällaisen tulehduksen varmasti huomaa, jos oireet on tällaiset kuin mulla - kutina ja kirvely oli ihan hirveää. Tiesin jo toissailtana, että joku siellä nyt myllää. Eli ihan ulkosynnyttimissä ja emättimessä kutisee, ja pesu yms. ei tunnu auttavan millään. Ole vaan onnellinen, ettet ole niitä kokenut, ei oo mitään herkkua. Mullakaan edes hiivaa ei ole ollut vissiin useampaan vuoteen, joten tietenkin tulehduksen piti iskeä nyt, kun siitä pystyy kamalan paniikin kehittämään.
En mäkään ihan varma ole noista supistuksista. Eka minkä koin, oli kivulias ja liittyi hermostumistilanteeseen, joten sen kyllä huomas. Mahaan vaan alkoi sattua ja se meni todellakin kovaksi. Nyt huomaan supistukset ihan satunnaisesti kokeilemalla tai sitten jos tuntuu " vähän oudolta" - mitä se nyt sit tarkoittaakin. Parhaiten eron kovan ja pehmeän mahan välillä huomaa kun kumartuu vähän ja koputtaa mahaan. Jos on edelleen kovan tuntuinen, on supistus, jos on pehmeä, niin ei ole supistus. Näin siis mulla, jolla tuo maha on normaalisti toooosi pehmeä ja muhkea...
Ja onnea työsopimuksesta! Mäkin sain tänään suullisen varmistuksen, että nyt on äitiysloman jälkeenkin paikka jonne palata, lähipäivinä saan varmaan ihan nimityskirjankin. Tuskin mä heti sitten olen palaamassa, mutta tää tarkoittaa että saan kolmen kuun palkan äitiysloman alussa + koko äippälomalta kertyy lomat (jotka saa sitten rahana työsuhteen loppuessa, jos en palaa töihin vaan jään vielä hoitovapaalle). Jee! :D
Nyt painelen kuitenkin pehkuihin parantelemaan oloa.
-Osse ja Santeri rv 17+0
Mä uskaltauduin kokeileen tällaista!!
Oli vähän juttua siitä, kun noi viikkopinot venyy ja on vaikee selata saati joskus edes löytää niin kokeillaanko päiväpinoa?
Sanokaa jos ei käy!! =)
t. poppis