ENSIKOT KESKIVIIKKONA 31.5.
Rohkenen aloittaa keskiviikon pinon vaikka täällä elellään vielä tiistai-iltaa. Harmittaa, kun aikaeron takia joudun aina tulemaan mukaan keskusteluihin ihan jälkijunassa! (yleensä ehdin hoitamaan nämä " vapaa-ajan surffailut" vasta illalla kotona) No, nytpä tuppaankin ihan ekaksi, hihhihhih!
Essille rutkasti onnea!! Aika kylmähermo olet kyllä kun pystyit ensin " harhauttamaan" etkä huutanut uutista meille suoraan ja täysillä :)
Onkos sairastelleet jo parantuneet? Ainakin Mooli ja Apila kärsivät ikävistä taudeista...yäkyäkyäk. Toipumishalauksia!
Lisbetin kuulumisista tuli ihan mieleen se jännitys mikä tosiaan oli ennen häitä. Loppujen lopuksi ei ole kuitenkaan mitään jännitettävää - tärkein asia häiden onnistumisessa ei nimittäin voi mennä pieleen! Ja se tärkein asia on tietysti läheisten ihmisten läsnäolo! Se siinä päivässä on erityisen ihanaa kun saa kaikki rakkaat samaan tilaan juhlimaan. Ja vielä saa jakaa sen päivän sen KAIKKEIN rakkaimman kanssa. Kerro sitten oikein perusteellisesti miten päivä meni!!
Täällä on nyt (kai) takana eka " yritysovulaatio" . En oikein osaa edes odottaa että heti tärppäisi, joten rauhallisin mielin ollaan. Huumorimielellä ollaan miehen kanssa tulkittu meikäläisen kehonkieltä...suklaanhimo johtuu tietysti siitä että vauva haluaa karkkia :) Vaikken tuota hedelmöittymistä vielä osaa odottaakaan, niin se itse asia pyörii silti mielessä - on tuo vaan niin iso asia ihmiselle ja parisuhteelle tuo päätös lisääntymisestä!
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
SS 18/28-30
Kommentit (51)
Olin eilisen nettipimennossa, kun koko kone oli rikki! Ja tänään ei telkkari toimi vain ykkönen näkyy! Kyllä tympäsee! Nyt sitä huomaa kuinka tärkeitä kone ja telkkari on sitten, kun ne eivät toimikaan! Onneksi pääsin nyt teidän kuulumiset lukemaan, joten
Essille Valtavasti Onnea ja Kaikkea Hyvää Odotusajalle!! Heti huomasin, että jotain on tapahtunut, kun oli niin pitkä pino eilisellä!
Tarkoitus oli jokaiselle jotain kommentoida, mutta taitaisi liian pitkä teksti tulla! Joten ovisbongailijoille plussaonnea, tädin ryökäleen riivaamille pahoittelut ja tsemppiä uuteen kiertoon sekä piinalijoille hermojen kestävyyttä ja peukutuksia!
Onneksi Sininpilvi Brutuksesi voi hyvin!! Olisin ihan sydän karrella, jos omille " lapsosilleni" jotain tuollaista sattuisi.
Hapöllä oli mökin rakennusprojekti menossa! Me olemme anopin ja appiukon kanssa sunnuntaina menossa Kainuun alueelta katsomaan mökkitontteja. Joko samalla tontille rakennetaan kaksi mökkiä tai sitten ostatellaan vierekkäiset tontit. Onneksi ollaan todella hyvissä väleissä heidän kanssaan niin idea tuntuu loistavalta ja tietääpähän kuka naapurimökissä sitten asustelee. Olen ihan töpinöissäni asian suhteen!
Naksu: Meillä mies sanoo olevansa vauva-asiasta yhtä innoissaan, mutta ulospäin ei sitä kyllä näytä. Olen melkoinen tuittupää, joka suuttuu pienestä, mutta leppyy nopeaa. Useammankin kerran olemme menneet nukkumaan toisillemme suutahtaneina, kun olen niin tympiintynyt, kun mies ei kuumeile niin kuin minä ja on sitä mieltä, että vauva tulee, jos sen on tarkoitus tulla. Ja minähän en yhtään voi tuota ymmärtää, vaikka ihan totuushan se on, että stressaamalla vauva ei ainakaan tule. Me olemme vain niin erilaisia luonteeltamme. Ehdottomasti kannattaa miehesi kanssa keskustella tästä asiasta ja kysellä mitä mieltä hän todella on, muuten asia jää varmasti kunpaakin kaivertamaan. Toivon niin, että saatte asian keskusteltua ja selvyyttä tilanteeseen.
Apila ja Paju: Oletteko varma milloin ovis oli? Jospa kierto onkin pitempi kuin arvelitte? Omassa ekassa yrityskierrossa luulin bonganneeni oviksen, mutta kierto olikin ihan eri mittainen kuin olin kuvitellut ja ovis ihan eri aikaan. Eka luomukierto olikin sitten 42 pvää. Toivottavasti asiaa selviää johonkin suuntaan.
Uusille Enskoille tervetuloa!!
Meinas oma napa unohtua: Eli eilen tuli ovistestiin ihan lähes yhtä vahvat viivat. Mitään tuntemuksia ei ole, lämmöt tosin hieman alhaalla. Teroja edelleen popsin ens viikkoon. Ovistikut loppuivat ja uusia en tähän kiertoon enää tilaa. Katsellaan miten tytön käy!
Hoyt kp 18/?
Tuli mieleen tälläinen kun en enään löytänyt sitä limoista olevaa ketjuu...niin että mitä tää takoittaa kun multa tulee nyt ihan valtavasti valkkaria ja nyt on kp 29 tarkottaako se sitä et menkat on tulos? Voi olla et aina on ollu samanlaista mutta nyt kun on jonkinlainen yritys päällä niin huomaa erilaisia asioita joihin ei ole ennen kiinnittänyt huomiota.
Galluppiin: et ei olla kerrottu kenellekkään yrittämis hommasta. Ollaan ajateltu että sitten kun ollaan paremmalla puolella eli jollain 3 kk niin silloin voisi uskaltaa kertoo, mutta voi olla sitten kun tilanne on edessä että kertoo heti ettei pystytkkään pitää suuta kiinni ;)
Mooli: kp:t on 8/28-41, etkös sä mee melko lailla samoissa? Joko aloitit ne clomit? Muistathan pitää mut ajantasalla noissa inssijutuissakin, kun olen henkisesti valmistautunut jo niihin itsekin (katotaan suostuuko mies lopulta, kun se aika ois...)?! Käyn salaa lueskelemassa tuolla l-puolella kaiken aiheeseen liittyvän! Ei kai sua kukaan voi pösilönä pitää?! Kunhan ainakin MULLE vastaat, niin saat kyllä pinoutua Ensikoissa! :D No vitsi vitsinä, mutta kyllä mun olo täällä kävisi kovin paljon ankeemmaksi, jos säkin nyt täältä häipyisit, kun Essistäkään ei enää näy kuin selkä kun se painelee tonne o-puolelle... ;)
Naksu: vielä tosiaan jatkan, että kyllä mä koen tän palstan ihan henkireiäksi tässä asiassa! Just kun on kaikkein ankeinta, niin ihanaa että on olemassa ihmisiä jotka taputtaa olalle ja tsemppaa eteenpäin! Mies ja kaverit ei aina ole ihan samalla aaltopituudella näissä jutuissa.
Muutenkin kyllä tykkään kirjoitella: aiemmin mulla oli kavereita ja sisko pitkiä aikoja ulkomailla ja silloin yhteydenpito tapahtui melkein vain meilitse, joten jotenkin tämä kai nyt sitten korvaa sen, kun ovat rakkaat ihmiset kotona taas ja puhelin käy sitten kuumempana... Muutenkin taidan olla hiukkasen riippuvainen netistä: koko ajan se on päällä kun olen kotona ja aina jotain tulee sieltä kurkittua. No TV:n katselu on kylläkin sitten vähentynyt samassa suhteessa, joten ei tilanne sinänsä ole huonompi kuin ennen!
No niin, työaikansa voisi tietty käyttää hyödyllisemminkin, joten ei muuta kuin hommiin! :)
Töissä täällä istuskelen ja ajatukset pyörii taas enemmän täällä netin puolella kuin työasioissa... No, neljän viikon kesäloma alkaa onneksi 1½ viikon kuluttua *iloisena laskee päiviä siihen*
Naksu, kyllä se mieli siitä piristyy:) Mä itse ainakin sanon helposti tällaisena suht tempperamenttisena luonteena asioita joita en ihan tarkoita, koitan vaan ärsyttää/satuttaa toista takaisin. Ehkei teilläkään kaikki ole ihan sitä miltä kuulosti *hali*. Meillä mä puhun ja palpatan kaikesta ja näytän tunteeni, mut mies on tollanen suht suomalainen perinteinen " viilipytty" . Välillä oikein harnittaa kun se ei saa suutaan auki!!
Mooli, aiotko jättää meidät?! Koitetaan me vanhat nyt vielä jokunen kk täällä sinnitellä ja sit siirrytään kaikki porukalla eteenpäin jos tosiaan ei ala plussaa testeissä näkymään. Mä koitan ainakin sinnitellä täällä ja pitää vielä uskoa hetken yllä...
Kysymys! Olen testaillut mammaksin testeilä nyt kolme päivää ja tänään sainkin suht vahvan viivan näkyviin, ei tosin plussaa lähelläkään vielä. Kysymys olisikin että te jotka kyseisellä merkillä testaatte, saatteko ihan selvän ja paljon kontrolliviiva vahvemman viiva siihen testiin kun plussaa näyttää?? Kun mä en noihin oikein luota jostain syystä... kun viime kierrossa clearblue näytti TOSI vahvan plussan, niin mammaksin upotin kippoon samaan aikaan ja se näytti vaan haaleaa viivaa. Outoa??? Tilasin " kunnon" testejä eilen mutta ne ei ehkä kerkeä tähän kiertoon:( Elikkäs nyt siis kp17/30-32 ja masun nippailu vasemmalla puolella alkoi eilen... eli vois ovis lähestyä....
Tappert, mikä tilanne? Sori jos olit kirjoittanut jotain tärkeää tilannetietoa, mutten nyt ainakaan muista lukeneeni.
Killalle vilkutukset!
Olipa omanapaista, mutta kommentoikaa please tota mamaksin juttua kun menee hermot niiden testien kanssa!!!
Hoyt: ovis oli suunnilleen 14.5 sunnuntaina, pari päivää ennen ja jälkeen pupuiltiin tosi ahkerasti..päivää nyt en satu muistamaan (kirjottelin tännekin muistini mukaan) kun oli vihlontaa alamahassa ja kumma viluinen olo (kiinnittyminen??) ja nyt on menkat kolmatta päivää myöhässä. Koko elämäni ajan menkat on ollut hyvinkin säännölliset alusta pitäen.
[color=green]Naksulle pahoittelut riidasta! *jaksuhali* En kuitenkaan usko että se miehes tarkoitti ihan mitä sanoi.. ehkä hänkin on vaan vähän turhautunut kun ei sitä plussaa tule..
Mä olisin kans kiinnostunut tuosta samasta asiasta kuin Aurora, nimittäin en oikein liioin luota noihin mammaksin testeihin, kuten sanoin ei viivan viivaa koko kymmenenä päivänä kun testailin ovista, ei edes haamua sunnuntaina vaikka voisin lyödä vaikka vetoa että eilen oli ovis (ehkä jo ma) joten viivat olis pitänyt näkyä.. Joku mulle eilen myös sanoi (viipuli?) että kolme kiertoa oli tikutetellut ensin tuloksetta mammaksilla ja vasta kun vaihtoi testimerkkejä alkoi ovikset löytymään..
Tuosta mun näppylästä vielä että ehkä se sitten on finni.. nimittäin jos tuo olisi missä muualla tahansa niin ihan varmasti pitäisin finninä koska just samanlainen kun naamassakin.. eli ottaa kipeää kun koskee jne.. mutta heti kun se on tuolla alakerras niin tulee kaikkia kauhukuvia mieleen
Työn pariin lähtee taas Juli[/color]
..Naksulle: halaus!
kyllä se taitaa useimmiten olla niin, että miehet ei osaa aina täysin eläytyä tähän naisena olemiseen. Ja ehkä tuntevat myös olevansa aseettomia eli keinoja naisten tavalla ongelmien ratkaisuihin ei löydy. Me kun ollaan välillä erityisen tunteellisia ja herkkiä ja nämä vauvaasiat vaan on sellasia naiseuteen vahvasti sidoksissa olevia juttuja. Miehelle asia konkretisoituu todelliseksi usein vasta kun lapsi syntyy. Yrittäminen on turhauttavaa kun onnistumisen kokemuksia ei tapahdu ja varsinkin ensimmäistä kun yrittelee, se on miehellekin kova paikka kun ei voi asiaan vaikuttaa kauheasti ja minä näkisin myös tuollaisen reagoinnin jonkin tyyppisenä suojautumiskeinona yritysahdistukseen. Ei tarvii kun päälle väsynyt olo niin salamoi jossain vaiheessa. Saattahan miehestä ja naisestakin tuntua, että jos sitä vauvaa ei kuulu niin kelpaanko enää yksin ollenkaan, tätäkin oon miettinyt. Toivon todella että saatte hyvissä mielin rakennettua sopua takaisin, todella paljon jaksamista sinulle Naksu! Kyllä teidän oisi aika plussata toivon sitä koko sydämestäni pikaisesti tapahtuvaksi!
eipä mulla muuta mutta oikein syrämmeen otti kun naksun jutun luin
kaikille muillekin jaksamista tässä välillä raskaassakin yrityksessä!!
Sadeye: Jos oikein muistan niin tuo voi olla myös plussaoire! Täälä plussanneilla on tuota valkkarin lorahteluoiretta ollut! Tuollaista menkkaoiretta ei mulla ainakaan ole ikinä ollut! bdbdbddb!! :)
Apila:Peukutuksia myös sinulle! Vielä ei kannata heittää kirvestä kaivoon! Ja sitten kannattaa mennä käymään gynellä, jos tilanne ei muuten selviä.
TERVETULOA KAIKKI UUDET tänne meidän ihqu ihanille pinoihin!! =)
MOOLI: *iso hali* sinne sulle ja voimia!
HOYT (muisinko nimimerkin oikein??): Samat kp:t menossa, pääsemme piinailemaan samoihin aikoihin, vai?? =)
PIINAILIJAT: + säteitä!! =)
PLUSSANNET: X-tra paljon vaaviliimaa ja tarrasukkia babylle mukaan ja ihanaa odotusta!! =)
ON: Ei vieläkään vahvaa viivaa ovistestissä!! P***ele!!!!! =( Nyt on menossa kp 18, luulis jo, että ois tullu!! Eilen kuitenkin laitoimme pikkuiset uimarit menemään (siinä toivossahan olin, että tänään olisi viiva vahvistunu, mutta ei!).. Odottavan aika on pitkä!! =) Edellisessä kierrossa " otollinen hetki" oli 10 päivää ENNEN ku menkat alkoi..
Onnex Killan vastaus rauhoitti mieltä jonkun verran, KIITOS SULLE SIITÄ, Killa!!! =) Eli siis vielä ei ole mitään hätää!! =)
Onhan mulla kyllä todella epäsäännölliset menkat, voihan se olla että kierrosta tulee pidempi.. Toivon ainakin niin, koska on ensi viikon lauantaina kp 28 ja sillon meillä on häät, joten olisi parempi, että ne eivät vielä tulekaan!! =)
Taas olen huomannut, sen jälkeen ku tohtori ilmoitti että kaiken pitäs olla ok, niin olen alkanut miettimää enemmän raskautumista. Sillon kun luulin, että jotain oli vialla, niin sitä asennoitu jo siihen, että ilman lääkkeitä en raskaaksi tule. Mutta nyt on asiat toisin..
On mukamasti löytyny jo joitain oireita.. Yritän itselleni toitottaa, että lopettappas nyt jo ja mietipä vaihteex vaikka meidän häitä, mutta ei niin ei!!
Anteex, taisi tulla vähän sekavaa tekstiä.. Toivottavasti otatte selvää, että mitä tarkoitan..
=) (toivoa täynnä, että viiva vahvistuisi kohta) LISBET.
kun tossa pohdit että me uudet enskat aateltaisiin että oisit joteskin
omituinen kun et aina jaksa vastailla yms niin ei ollenkaan, ymmärrän todella hyvin että jos porukka vaihtuu kuukausittain ja sitä on tapahtunut jo pidemmän aikaa niin ei varmasti jaksa aina kommentoida. Eihän me uudetkaan aina jakseta kommentoida varsinkin piinaviikolla on aika omanapaista.
Olet sinä vaan aika ihailtavan sitkeä sissi (niin kuin muutkin pidempään yritelleet), kun jaksat aina onnitella uusia plussaajia vilpittömästi, moni ei siihen pystyisi pitkän yrityksen jälkeen. TYKKIS! Niin ja teidän pidempään yrittäneiden neuvot ja vinkit ja kokemus on niin tärkeetä meille uudehkoille, kiitos siitä!
Juu minäkin oon tosiaan kuullut tuon valkkarin lorahtelun ja lisääntymisen viittaavan raskautumiseen, kukas sitä nyt kyselikään...
meitä nikkejä on niin paljon että vaikka olis just pistänyt mieleen että vastaan niin unohtuu tässä kirjotusvaiheessa (anteeksi hapero muistini)
se oliski kivaa jos toi valkkarin lorahtelu viittais siihen et mun masussa olisi jo joku matkustaja. IIK =))))
Mutta koitan nyt kumminkin hillitä itseni, vaikka nyt on jo kauhee virne naamas jos se oliski niin ku ootte kuullu...
Yritän jaksaa odottaa perjantai aamuun testin kanssa...Jos täti ei sitten kaada mua rytinällä täällä
Mooliiii,olit käyny kyselemässä toisella puolella ;)Ei ole tietoa vauvan sukupuolesta,meillä ku ei rakenneultraakaan tarjota,ja en oikeestaa haluaiskaa tietää,saa jännätä loppuun asti!Halejaaa!!!!
Essille isot onnittelut plussasta!!!!!
Killalle ja Naksulle ja kaikille terkut!Naksu,miehet voi omaakin pettymystään purkaa sit tolla tavalla että sanovat asioita mitä eivät tarkota,jospa se kuitekin on vaa turhautumista senki puolelta kun plussaa tuu ni on helpompi heittää läskiks koko homma ja sanoa että en ois halunnukkaa.Kyllä meilläki mies joskus suutuspäissään sano että en eees haluu vauvaa ja sit tilittiki jo humalassa seur.kerran että haluu hirveesti ja pelkää ettei ikinä saaha.
Plussaonneee!!!!!!!!
-Pepsi ja masukki rv25+3
sulla onki sitten jänskät paikat, hirveesti toivon että pääsisit lussaamaan, kerro vaan tilanneraportteja ja muutkin piinailijat!
bd bd bd
piruuttaan tehdä testin vielä kun on ollut niin kipee tuo alavatsa ja palelee ja mun mielestä jos en nyt ihan sokee ole niin näytti että 10 m sisään siihen tuli olematon just ja just nähtävä vaalean punehtava viivahko, oiskohan sitten ollu km kun nyt on ollu niin hirveen kipee masu ensin oli 2 päivää tuhrua ja nyt 3s päivä selkee tätsy vuoto että oiskohan sen takia vielä? vai voisko jotenkin ihmeen kaupalla olla ovis, seuraavan pissin yhteydessä testaan kun jäljellä on yksi niitäkin. testi oli kotitestien acon 10. Ei kandeisi enää testata mutta kun on ollu niin sairas olo niin tuli tuo aikainen km mieleen, varsinkin kun oli superpitkä kiertoon normaaliin verrattuna ja tuhrua jota ei yleensä oo ku hetki ennen tosi tätsyä
ihmeellistä tämä tämmöinen, mutta huom raskaana en voi olla koska lämmöt ei oo koholla vaan alilämpöö oli eilen 36!!
huonovointinen nauku
Moikkelis kaikki rakkaat enskat!
Nyt hyvin omanapainen teksti (niin kuin aina minulta) ja lyhyt.
Kertokaahan minulle, milloin niiden lämpöjen pitäisi siis oikeasti laskea? Kp2 menossa, lämmöt vielä samalla tasolla/hiukan noussut. Mitä? Häh?
-A *ihmeissään murtaa tieteelliset tutkimukset*
miauuu, Minulla taitaa olla aika samanlainen tilanne. Minun tätsyni alkoi myös niin että kaksi päivää tuli tuhrua ja sitten tuli muutaman päivän ihan vuotoa, tosin ei sekään ollut samanlaista kuin ennen. Sen jälkeen kun vuoto loppu on alavatsaan koskenut ajoittain. Tänään päivällä oli etova olo . Tosin johtuu varmaan tuloillaan olevasta flunssasta. : (
Ja mooli, Minä ainakin ymmärrän täysin, jos ei aina jaksa kommentoida. : ) En tiedä miten itsekään tulen kommentoimaan, kun tämä on kuitenkin uutta minulle.
...kyllä noi miehet osaa sitten olla!
Niin kuin muillakin niin minullakin on ollut lieviä käynnistys vaikeuksia ton oman kullan kanssa. Sen mielestä kaikki tulee jotenkin liian nopeasti. Ollaan oltu kolme ja puoli vuotta yhdessä, joista vuosi nyt asuttu saman katon alla. Yhteenmuuttokin oli aikamoisen taistelun takana!
Mutta siis tähän vauva-asiaan... minä en halua kotona oikeastaan jutella sen kanssa vauvoista kun pelkään että se sanoo ettei sitä kiinnosta se asia niin paljon kuin minua! Ollaan siis keskusteltu ja päätetty se että ehkäisyä ei käytetä ja vaavi saa tulla, mutta siihen se onkin loppunut. Mun rakas on vähän hidas näissä aikuistumisasioissa (siis mun mielestä!) ja se aiheuttaa aina silloin tällöin harmaita hiuksia! Sille on tärkeetä moottoripyörät ja rock! Täällä minä sitten käyn jakamassa tunteitani ja purkamassa vihojani, minusta on aina kamalan kiva kun joku vastailee aina välillä näihin viesteihin ja elää mukana tässä jutussa!
Itse olen tosi huono aina vastailemaan kun unohdan heti mitä piti kellekin vastata! Luen kyllä aina noi jutut ja yritän parhaani mukaan elää mukana kaikkien jutuissa... :)
kaunista keskiviikkopäivää kaikille..
Ensimmäisenä onnittelut [color=red] Essille :) [/color] Jokos lisätään la esittelypinoon?
Titi: Mä päivitän tiedon :)
Divina, Aqua: tervetuloa joukkoon mukaan. Kävisittekö laittamassa itestä pienen esittelyn meidän esittelypinoon? Päivitän sitten tiedot sinne. Löytyy nimellä Ensikot 29.5.
Kaikille niille, jonka täti oli löytäny pahoittelut :( Kyllä se plussa vielä sieltä tulee
Piinailijoille bdbd
Tuskanen työpäivä takana ja tiedossa olis vielä pihatalkoot. Tädin kyläily aika alkaa oleen jo takana, joten nyt vaan uuteen yrityskiertoon. :)
Nyt sinne talkoisiin, toivottavasti kerkeen vielä illalla paremmin lukemaan pinon läpi
-Sara-Maria-
ettei sun kohalla vaan oisi valemenkat, mun käsitys on se, että jos kunnon vuoto on alkanut niin lämmöt laskee, tuhrun aikana voi lämmöt olla viä koholla.....itehän mulla oli tuhrujen aikaan viä lämmöt
divina; joo kuulostaa samanlaiselta, mutta mulla ei oo ikinä ollut näin kivuliasta vähän semmonen tunne että alavatsan sisäpuoli oisi vereslihalla (kuulostaa hirveeltä) ja jomottelee ja turvottaa ja yököttää
ja toi testitulos??, kommentoikaa joku ajattelin huomenna mennä lääkäriin jos ei ala helpottaan
Ihan heti ensimmäisenä Essille todella paljon onnea :)
_apila_:n galluppiin: En ole kertonut kellekään yrityksestä. Tuntuu, että siitä muiden tietämisestä tulisi vain paineita, jos kuukausi toisensa jälkeen tulisikin vain verta eikä plussaa.
ON: Tänään näyttäisikin siltä, että menkat alkoivat. Vuotoa tulee jo. Eli viime kierron pituudeksi tuli sitten se 29 päivää. Kolmas yrityskierto pääsee sitten alkamaan! Toivottavasti siitä tärppäisi... *sormet ja varpaat ristissä*
B_fly kp 1/27-29