ENSIKOT KESKIVIIKKONA 31.5.
Rohkenen aloittaa keskiviikon pinon vaikka täällä elellään vielä tiistai-iltaa. Harmittaa, kun aikaeron takia joudun aina tulemaan mukaan keskusteluihin ihan jälkijunassa! (yleensä ehdin hoitamaan nämä " vapaa-ajan surffailut" vasta illalla kotona) No, nytpä tuppaankin ihan ekaksi, hihhihhih!
Essille rutkasti onnea!! Aika kylmähermo olet kyllä kun pystyit ensin " harhauttamaan" etkä huutanut uutista meille suoraan ja täysillä :)
Onkos sairastelleet jo parantuneet? Ainakin Mooli ja Apila kärsivät ikävistä taudeista...yäkyäkyäk. Toipumishalauksia!
Lisbetin kuulumisista tuli ihan mieleen se jännitys mikä tosiaan oli ennen häitä. Loppujen lopuksi ei ole kuitenkaan mitään jännitettävää - tärkein asia häiden onnistumisessa ei nimittäin voi mennä pieleen! Ja se tärkein asia on tietysti läheisten ihmisten läsnäolo! Se siinä päivässä on erityisen ihanaa kun saa kaikki rakkaat samaan tilaan juhlimaan. Ja vielä saa jakaa sen päivän sen KAIKKEIN rakkaimman kanssa. Kerro sitten oikein perusteellisesti miten päivä meni!!
Täällä on nyt (kai) takana eka " yritysovulaatio" . En oikein osaa edes odottaa että heti tärppäisi, joten rauhallisin mielin ollaan. Huumorimielellä ollaan miehen kanssa tulkittu meikäläisen kehonkieltä...suklaanhimo johtuu tietysti siitä että vauva haluaa karkkia :) Vaikken tuota hedelmöittymistä vielä osaa odottaakaan, niin se itse asia pyörii silti mielessä - on tuo vaan niin iso asia ihmiselle ja parisuhteelle tuo päätös lisääntymisestä!
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
SS 18/28-30
Kommentit (51)
Ilmoitin muutama tunti sitten, että menkat ovat alkaneet. Mutta nyt on ihan pakko tulla ihmettelemään tänne. Vuotoa on tullut vain todella niukasti. Yleensä tässä vaiheessa pitäisi tulla enemmän, mutta nyt ei tule kunnolla edes siteeseen asti, hyvä kun edes paperiin tarttuu jotain. Hormonit sekaisin vai " jotain muuta" ? En uskalla vielä ajatella mitään, mutta sanonpa vain, että tämä on outoa. Alavatsan vihlomista on ollut jonkin verran, mutta selkeästi vähemmän kuin edeltävinä päivinä. Mutta en sano vielä mitään sen kummempaa. Mietityttää vain tämä tilanne, kun tavallisesti menkat ovat erilaiset. Ehkä ne tästä vielä käynnistyvät kunnolla, mutta silti...
B_fly kp 1/27-29 tai kp 30/27-?
Uusille Divian ja Agua tervetuloa joukoon mukaan!
Naksu pahoitelut riidasta (((halaa))) täällä myö miehen viilipyttymäinen " kuumeilu" saa pippurisen luonteeni aika ajoin kuohahtamaan ;) Kai se vain on sitä että me naiset koemme tämän kuumelun niin paljon syvällisemin=)
B_fly:lle ja muille tädin yllätäneille pahoitelut!
Sadeye täällä myös runsaati valkaria ja olen kuulut myös että se olisi raskaus oire. Niin ja olikos se Nea toivottavasti muistin oikein, joka tovi sitten plussasi " kärsi" myös runsaasta valkkarista, joten kovast bdbdbdbdbdbd ja muile piinailijoile myös.
Apilakaan ei saa luopua toivosta!
Hoyt mellä mökki prokkis on myös yhteinen vanhempieni ja veljeni (+perh.) kanssa. Samalle tontille rakennetaan uusi kun porukkaa alkaa olla ja vanha käy ahtaaksi. Me kaikki ollaan niin kovasti tykästyneitä paikaan ja tullaan myös erittäin hyvin jutuun keskenämme, joten siltäkantilta voin suositella yhteistäkin tontia. Toivottavasti pääsette hommiin!!
Auroora minäkin olen vähän kyseinalaistanut noita mammaksin testejä. Tokaa kertaa kylläkin vasta tikuttelin mutta ei tullut tasavahvoja viivoja muita oireita kyllä oli eli limat ym. Ajattelinkin seuraavassa kierosa kokeilla jotain muuta merkiä!
Ton oletetun oviksen mukaan testasin kp32 negan ja nyt sitten odottelen viimekierron venähtämisen mukaan kp40:tä. Mitään tuntemuksia ei suuntaan tai toiseen ole. Tästä voisinki esitää kysymyksen eli kauvanko täti kannataa odotella?
Mooli älä kokonan katoa minusta tällaisena " kesiki-ikäisenä" (jos te olette vanhoja palstailijoita) on ainakin kiva lueskella kuulumisiasi. Kovasti peukkuja täällä pidellään!!
Ihanaa loppu viikko vapaata kaikille kovasti +++++++++pölläytyksiä!
-hapö- kp37/30-32-40 tai jotain
kyllähän näitä asioita tulee pohdiskeltua, mutta kyllä minulla on ollut luottamus siihen, ettei meidän suhde lapsettomuuteen kaatuisi. Nyt vasta olemme lapsia alkaneet kuumeilla.
Mutta omassa pienessä mielessä nainen saattaa tuntea itsensä jollain tapaa vajavaiseksi tai miten sen nyt kuvaisi jos ei kykene antamaan miehelle lasta ja varmasti myös toisinkinpäin, vaikka toinen ei pitäisi asiaa loppuviimeksi niin maailmaa kaatavana voi se toiselle ollakin itsetuntoa vakavasti ja parisuhdettakin jäytävä asia. Kun se ihmisen alkuperäinen tehtävä uskonnollistentraditioiden mukaanhan on lisääntyä.
Itse ajattelen kuitenkin niin että tapahtuu jos on tarkoitettu, mutta oishan se ihanaa. Ja jos nyyttiä ei tuu niin oishan se kaiken tän kuumeilun jälkeen todella masentavaa ja vaikeaa.
niin ja sit bfly onpas jännää ettei vaan ois sullakin kuten avecosilla ks. edellinen viestini avecosille
kyökkipsykka nauku
Miten ne lämmöt menee. Jos olisi raskaana niin pitäisikö ne lämmöt olla aamusta koholla vai illasta? Tyhmä kysymys ehkä, mutta paljon olen lukenut lämmöistä eikä ole oikein selvinnyt.
itse en ole lämmönmittailun expertti, mutta yleensä lämpöjä seurataan aamulämmöistä aina samaan aikaan ennenkuin nousee ylös tai juo edes mitään, jos haluu täysin luotettavan tuloksen siis. Itse olen mittaillut pitkin päivää, sekin saattaa vaikuttaa jos just on juonut jotain kylmää....
mun käsitys on kuitenkin se että pääpiirteittäin lämmöt menee niin että just oviksen aikaan lämmöt kävis superalhalla esim. 36,2 ja sitten kun ovis on tapahtunut lähtee nousuun eli normaali lämpöön suhteutettuna olisi jopa puoli astetta eli jos normaali lämpö on 36,5 ni oviksen jälkeen n. 37 tai enempi, jos hedelmöittyminen tapahtuu niin lämmöt pysyykin sitten koko ajan korkeella kai jotain 12 viikkoa tai enemmänkin mutta jos kuukautiset tulee niin lämmöt romahtaa normaaliksi jne.... korjatkaa pliis oikeat lämmön seuraajat jos jokin meni pieleen!
[color=blue]Nukkumaan pitäisi mennä, joten kommentoin vain edelliselle kirjoittajalle eli ensinnäkin terveltuloa Divina (ja oliko se Aqua se toinen uusi..)!
Noista lämmöistä, seuraava on lainaus pesu:n sivuilta:[/color]
" Aamulämpömenetelmä
* Aamulämpö eli basal body temperature (BBT) mitataan aamuisin vielä sängyssä maaten. Parhaimpaan tulokseen pääsee, kun mittaa lämmön aina samaan aikaan, aina samalla mittarilla aina samasta paikasta (mielellään suu, ei kainalo).
* Omia lämpöasteitaan ei kannata suoraan verrata muiden naisten saamiin tuloksiin, vaan ainoastaan käyrän muotoa. Mittailussa etsitään lämpötilan pientä pudotusta ja sitä seuraavaa lämmönnousua. Juuri ennen ovulaatiota lämpö laskee hieman peruslämmön alapuolelle ja välittömästi ovulaation jälkeen lähtee nousuun.(siis yhtenä aamuna lämpö on laskenut noin 0,25 astetta ja seuraavana aamuna noussut enemmän kuin tuo pudotus oli). Jos raskaus on alkanut, niin lämpö pysyy ylhäällä, jos taas ei, niin lämpö laskee kuukautisia kohti.
* Aamulämpökäyrästä näkee tapahtuneen ovulaation vasta kun hedelmöityksen kannalta parhaat hetket ovat jo ohi.
* Aamulämpö on melko häiriöaltis menetelmä. Siihen vaikuttaa, jos herää jonain päivänä aikaisemmin tai myöhemmin kuin tavallisesti, alkoholin käyttö edellisenä päivänä, makuuhuoneen lämpötila, levottomasti nukuttu yö ja niin edelleen."
[color=blue]Eli aamulla pitäisi mitata, ennen ylösnousua. Itselläni noi lämmöt näyttää aika hyvin tapahtuneen oviksen ja milloin menkat alkaa.[/color]
Öitä, tytöt!
Killa
eli ei tainnut tuosta käydä ilmi, että lämmöt laskee takaisin ovista edeltäneelle tasolle menkkojen alkaessa (itselläni vähän vaihdellen edellisenä, samana tai seuraavana päivänä, kun menkat alkaa).
...mä en nyt ole kyllä satavarma, mutta lueskelin noita juttuja lämmöistä ja järjestäen joka paikassa sanotaan että jos lämmöt on koholla 0,5 astetta niin kyseessä voi olla raskaus. Aamu- tai iltalämpöilystä en osaa mennä sanomaan!
Toivottavasti joku minua viisaampi osaisi vastata tuohon sinun kysymykseesi... :)
No höh Naksu. On se ikävää kun teidän piti noin tapella. Muista kuitenkin, että siinä tappelun tiimellyksessä usein sanoo sellaistakin mitä ei oikeasti edes tarkoita. Kyllä se siitä taas =)
mooli ¿ samaa olen miettinyt, että siirtyisinkö l-puolelle tai vilttiketjuun. Toisaalta pitäisi ehkä lopettaa koko sivuilla käynti ja keskittyä elämään kun ei tämä vuoden täällä olokaan ole tulosta tuottanut =( Mutta mitenpä malttaisin teidät jättää, siinäpä se. Aurora se sanoikin hyvin että mennään sitten porukassa.....=)
Huomenna viimeinen clomi ja uutta yritystä kehiin. Vielä ei luovuteta.
t. Afternoon
Kiitos kaikille vastauksista. Selvensi asiaa todella paljon. Nyt tietää mitä seurata jos tässä kierrossa vähän seurailisi. Kp 14/33 tai jotain.
Osuipa nappiin tuo teksti, jonka kirjoitit aiheesta vauvan yritys, asiasta tuskailu ja mahdollinen lapsettomuus. Ite ajattelen kaikista asioista ne pahimmat mahdolliset vaihtoehdot ja myös se mahd. lapsettomuus on mielessä käynyt. Ja tietenkin se, että onko parisuhde " riittävä" , jos sitä lasta ei koskaan tulisikaan.. Mutta joo, häntähän laitetaan pystyyn vaikka hakaneulalla ;) Enpäs osaa sanoa tuohon vatsan kipristelyyn, mitkäs sulla olikaan koopeet?
G: Oon kertonut vähän liiankin monelle ystävälle, että vauva saa tulla, jos on tullakseen *punastuu*
Mentiin viime kesänä naimisiin ja lapsiasioista on tullut kysymyksiä.. ja myös paljon on tutuille putkahdellut vauvoja parin viime vuoden aikana, joten kummasti tapetilla on vauva-asiat olleet :). Onneksi on yksi hyvä ystävä (nyt onnellinen äiti), jolla myös oli pidempään yritystä ennekuin vauva tulostaan ilmoitti. Ja tietenkin aina kun joku täällä plussaa, saa itsekin toivoa!
Illanjatkoa enskat!