Kun mies "siivoaa", joudun siivoamaan uudelleen hänen perässään
Mies imuroi, mutta jättää imuroinnin jälkeen siirtämänsä huonekalut pois paikoiltaan; tuolit ympäri keittiötä, ei laita pöydän ympärille takaisin, eteisen jakkara jää keskelle lattiaa, jne.
Mies siivoaa vessan, jättää vessaharjan ja vessan roskakorin keskelle vessan lattiaa.
Mies siivoaa keittiön, mutta jättää Fairy -pullon keskelle keittiön tasoa, yhdessä tiskiharjan kanssa, tiskiklneeseen laittaa vai osan astioista, altaaseen ja pöydille jää aina muutama likainen juomalasi, haarukka tai lusikka, tiskiklnetta tyhjentäessä tasoille jää muutama puhdas astia, mitä ei ole laittanut kaappiin.
Mies ripustaa pyykit kuivamaan, mutta jättää pyykkikorin keskelle lattiaa lojumaan, eikä vie paikoilleen.
Mies ottaa kuivat pyykit narulta, mutta jättää muutaman kuivan sukan pyykkitelineeseen, joka jää taas niille sijoilleen, eikä laita minne kuuluu.
Mikä on, miksei voi tehdä asioita kunnolla. Minä joudun kulkemaan perässä ja viemään tavaroita paikoilleen. Jos en tee sitä, koti on kuin sikolätti. Olen huomauttanut asiasta satoja kertoja, mutta mikään ei muutu.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blaablaablaa.
Siivoa itse sitten jo suoriltaan, kun miehen jälki ei kelpaa.
Jos sinä olet neurootikko, säälin miestäsi. En sinua.
Onko sinunkin tyylisi siivota vähän sinnepäin ja jättää kaikki vaan lojumaan? Ei tarvitse olla mikään neurootikko, jos osaa siivota niin, että laittaa huonekalut ym. takaisin paikoilleen.
Niin, mies siivoaa. Mikä tässä on ongelma?
Aloittajalle on mahdotonta laittaa ne pari keittiön tuolia paikoilleen sen jälkeen kun mies on siivonnut muuten? Mitä ap tekee tällä välin? Kulkee miehen perässä ja nalkuttaa?
Miksi mies ei osaa laittaa niitä itse paikoilleen? Ei se kyllä ihan normaalilta kuullosta.
Mihin suuntaan olet opettanut miehesi koiran lailla asettelemaan kahvikuppien korvat kuivauskaapissa?
Ja kuinka usein käskytät miestäsi harjaamaan olohuoneen maton hapsut?
On aivan sairasta vaatia muita ihmisiä toimimaan itsensä kloonina.
Minun ei ole koskaan tarvinnut opettaa miestäni siivoamaan tai nalkuttaa, vaan hän osaa siivota, kuin aikuisen kuuluukin.
Voi kulta pieni, kun ihmiset eivät ole toistensa klooneja, toisin kuin sinä ja miehesi.
Edelleenkin kysyn, mikä siinä on, että miehen siivottua, aloittaja ei saa laitettua tuoleja mieleiseensä asentoon pöydän viereen? Koska senkin mies tekisi varmasti väärin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylisiisti koti kertoo henkisestä tyhjyydestä.
Ylisotkuinen koti taas kertoo henkisistä ongelmista.
Lienee välimuoto noista kahdesta vaihtoehdosta se yleisempi, vai mitä arvelet?
Jep. Ei tarvitse olla mitenkään ylisiisti, että osaa laittaa tavarat takaisin paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään naiset tekee edelleen n. tunnin enemmän kotitöitä kuin miehet. Toki se voi olla joillekin toimiva juttu, mutta kyllä mielestäni naiset saisivat vaatia enemmän miehiltä. Istu alas ja keskustele asiasta ja sano että miehen huono työnjälki häiritsee ja vaivaa sinua "aikuisten" oikeasti. Mielestäni ei ole hirveästi vaadittu mieheltä että tekisi kotityöt loppuun saakka. Itselläkin oli sama ongelma, mutta keskustelun avulla mieskin on parantanut tapojaan. :) ja olen muistanut kiittää kun on jaksanut panostaa kotitöihin, mikä on mielestäni tärkeää. :)
Kuka mitäkin kotitöiksi laskee itse ilmoittamillaan määrillä kyselyissä, joilla ei ole mitään tieteellistä arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vessaharja ja roskis oikeilla paikoilla on ylisiistiä?
Älä siivoja miehen jälkeen. Jätät sotkut paikoilleen siihen asti, kunnes on taas sinun vuorosi siivota.
Miksei miehen tapa siivota voisi olla ihan yhtä oikea kuin naisenkin?
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehen tapa siivota voisi olla ihan yhtä oikea kuin naisenkin?
Kuka näin on väittänyt? Ei ole mikään sukupuolijuttu. Yhtälailla hyvin siivoavaa miestä v*tuttaa nainen, joka jättää asiat puolitiehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessaharja ja roskis oikeilla paikoilla on ylisiistiä?
Ilmeisesti jotkut ovat sitä mieltä :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies siivoaa 150 neliön talon vartissa ja on sanomattakin selvää että tuossa ajassa ei imuroida kuin vähän sieltä, vähän täältä. Mun sitten omalla vuorollani pitää siivoamiseen käyttää vähintään tuplasti sen mitä normaalisti menisi. Enkä tosiaan ole itsekään mikään siivousintoilija ja vaadi että pitää olla tip top siistiä! Mies itse kuitenkin valittaa siitä että taas on niin sotkuista. Niinpä! Ei olisi jos viitsisi kerrankin siivota kunnolla.
Ja oli muuten mies joka tämän talon halusi, kun joku tulee tietysti monkumasn siitä kuinka naiset aina vaatii talon. Mulle olisi kelvannut pienempi rivari tai vaikka kerrostaloasunto, mutta kun oli miehen unelma ja halusin hälle tämän suoda.
Avioliiton myötä on pikkuhiljaa miehestä paljastunut sellainen hälllä väliä, kunhan on sinne päin - tyyppi. Paitsi toki silloin jos on kyse jostain hänelle super tärkeästä, kuten vaikka omasta autostaan.
Mua rupesin naurattamaan, kun tuli oma mies mieleen. Jaamme kotityöt jokseenkin tasan, vaikka tosiasiassa itse teen sellaista huomaamattomampaa järjestelyä jne. paljon enemmän.
Mutta niin; mieheni yleensä siivoaa meillä kylpyhuoneen sillä välin, kun itse imuroin muuta asuntoa. Hirveä ähinä sieltä kuuluu ja toki oletan, että nyt kiiltää kaakelit ja on putipuhdasta... Vaan ei. :D Äijä on siellä hinkuttanut vartin jotain suihkukopin ovea tai vastaavaa, joka ei a) edes ollut niin likainen että siihen tarvitsisi niin kamalasti aikaa tuhrata b) vei niin paljon energiaa että sitten jaksaa puhista, että on tämä sitten niin rankkaa. Hän ei siis osaa jotenkin organisoida siivoamisiaan. Mun pitää tehdä hänelle jonkinlainen lista, jota seuraa.
Yrittää kyllä, siitä pointsit. Ei parisuhteessa voi välttyä siltä, että kaikesta ei tulla koskaan olemaan samaa mieltä ja esim. siivousstandardit saattavat olla hyvinkin erilaiset. Ymmärrän AP:n tuskaa, itselleni käy usein niin että sillä välin kun mies nyhjää jotain peilikaapin taustaa, mä olen siivonnut 70% muusta talosta koska en todellakaan jaksa odottaa. Tai ehkä tuo onkin joku ovela keino jolla pääsee keplottelemaan itsensä muusta siivoamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylisotkuinen koti taas kertoo henkisistä ongelmista.
Mutta mikähän on se ylisotkuisuuden raja? Joku neuroottinen näkee sen eri tavalla, kuin me normaalit.
Jokaisella on siisteydestä oma käsityksensä. Siskoni mielestä pizzan reunojen jättämiseni lautaselle oli "ällöttävää". Kun itse kysyin heidän kyläillessään, mitä tahroja wc:n käsienpesualtaassa mahtaa olla, hän vastasi "sehän on vain lapsen kakkaa, pyyhkäise pois".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blaablaablaa.
Onko sinunkin tyylisi siivota vähän sinnepäin ja jättää kaikki vaan lojumaan? Ei tarvitse olla mikään neurootikko, jos osaa siivota niin, että laittaa huonekalut ym. takaisin paikoilleen.
Aloittajalle on mahdotonta laittaa ne pari keittiön tuolia paikoilleen sen jälkeen kun mies on siivonnut muuten? Mitä ap tekee tällä välin? Kulkee miehen perässä ja nalkuttaa?
Miksi mies ei osaa laittaa niitä itse paikoilleen? Ei se kyllä ihan normaalilta kuullosta.
Mihin suuntaan olet opettanut miehesi koiran lailla asettelemaan kahvikuppien korvat kuivauskaapissa?
Minun ei ole koskaan tarvinnut opettaa miestäni siivoamaan tai nalkuttaa, vaan hän osaa siivota, kuin aikuisen kuuluukin.
Voi kulta pieni, kun ihmiset eivät ole toistensa klooneja, toisin kuin sinä ja miehesi.
Edelleenkin kysyn, mikä siinä on, että miehen siivottua, aloittaja ei saa laitettua tuoleja mieleiseensä asentoon pöydän viereen? Koska senkin mies tekisi varmasti väärin
Miksi aloittajan sen pitäisi tehdä, jos on miehen siivousvuoro? Mikä siinä on vaikeaa laittaa takaisin paikoilleen?
Jos ongelmat ovat tasoa tiskharja tiskipöydällä ja pyykkikori lattialla, niin valitat turhasta. Ainoa mikä itseänikin nyppisi on se, että pyykkejä jää lojumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blaablaablaa.
Miksi aloittajan sen pitäisi tehdä, jos on miehen siivousvuoro? Mikä siinä on vaikeaa laittaa takaisin paikoilleen?
Jos tämä on sinun ja aloittajan mielestä elämänne suurimpia ongelmia, niin siinähän katkotte verisuonia päästänne. Aloittaja siivotkoon itse, kun mies ei kerran osaa yhtään mitään. Ei niin mitään. Yhtään mitään
Teet pitzaa mutta et jaksa laittaa siihen tomaattikastiketta, onhan jääkaapissa ketsuppia. Paistat pihvin, kuorit perunat mutta et viitsi tehdä kastiketta tai keittää kattilassa olevia perunoita "Ai unohdin laittaa levyn päälle". Pari kuukautta vähän sinnepäin.
Lasagne ilman jauhelihaa. Kananmunia on keitetty 2 minsaa. Alkoholitonta olutta kaupasta. Kaupasta unohtuu ostaa voi, leipää on. Tai voi muistuu mutta ei leipä. Mitä välii on vakiovastaus kaikkeen mussutukseen. Kahvimaitoa ei ole, eikä tule. Suodatinpaperit roskiin eikä uusia ole "muistettu" ostaa, eikä talouspaperia. Ajat auton tankin melkeen tyhjäksi etkä tankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Teet pitzaa mutta et jaksa laittaa siihen tomaattikastiketta, onhan jääkaapissa ketsuppia. Paistat pihvin, kuorit perunat mutta et viitsi tehdä kastiketta tai keittää kattilassa olevia perunoita "Ai unohdin laittaa levyn päälle". Pari kuukautta vähän sinnepäin.
Lasagne ilman jauhelihaa. Kananmunia on keitetty 2 minsaa. Alkoholitonta olutta kaupasta. Kaupasta unohtuu ostaa voi, leipää on. Tai voi muistuu mutta ei leipä. Mitä välii on vakiovastaus kaikkeen mussutukseen. Kahvimaitoa ei ole, eikä tule. Suodatinpaperit roskiin eikä uusia ole "muistettu" ostaa, eikä talouspaperia. Ajat auton tankin melkeen tyhjäksi etkä tankkaa.
Oletko ihan täysipäinen? Aikuinen?
Tottakai tämä osuu vain miehen nilkkaan, niinhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymykseesi kyllä mutta tarvittaessa vithumainen. On asioita, joista puliveivarit ei luista.
Makuasia kummalla puolella vessanpönttöä harja on . Oikealla, vai vasemmalla? Samoin roskiksen laita.
Mutta jokuhan sen paikankin on standardoinut.
Laitetaanko hiukset lavuaariin, vai roskikseen?
Enträ lusikat ja haarukat? Mihin lokerikkoon ja teräpuoli ylös-, vai alaspäin? Kuuluuko aamutakki kylpyhuoneeseen roikkumaan, vai vaatekaappiin?
Jätetäänkö vaate-, sekä liinavaatekaappien ovet auki pitemmäksi aikaa poistuttaessa?
Kuinka kauan aikakauslehtiä säilytetään?
Näitä makuasioita on huushollissa satoja, mutta kuka päättää mikä on oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymykseesi kyllä mutta tarvittaessa vithumainen. On asioita, joista puliveivarit ei luista.
Ei tietenkään, mutta esimerkkitapauksesi ovat epätosia.
*eri
Nykyään naiset tekee edelleen n. tunnin enemmän kotitöitä kuin miehet. Toki se voi olla joillekin toimiva juttu, mutta kyllä mielestäni naiset saisivat vaatia enemmän miehiltä. Istu alas ja keskustele asiasta ja sano että miehen huono työnjälki häiritsee ja vaivaa sinua "aikuisten" oikeasti. Mielestäni ei ole hirveästi vaadittu mieheltä että tekisi kotityöt loppuun saakka. Itselläkin oli sama ongelma, mutta keskustelun avulla mieskin on parantanut tapojaan. :) ja olen muistanut kiittää kun on jaksanut panostaa kotitöihin, mikä on mielestäni tärkeää. :)