Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies "siivoaa", joudun siivoamaan uudelleen hänen perässään

Vierailija
15.09.2019 |

Mies imuroi, mutta jättää imuroinnin jälkeen siirtämänsä huonekalut pois paikoiltaan; tuolit ympäri keittiötä, ei laita pöydän ympärille takaisin, eteisen jakkara jää keskelle lattiaa, jne.

Mies siivoaa vessan, jättää vessaharjan ja vessan roskakorin keskelle vessan lattiaa.

Mies siivoaa keittiön, mutta jättää Fairy -pullon keskelle keittiön tasoa, yhdessä tiskiharjan kanssa, tiskiklneeseen laittaa vai osan astioista, altaaseen ja pöydille jää aina muutama likainen juomalasi, haarukka tai lusikka, tiskiklnetta tyhjentäessä tasoille jää muutama puhdas astia, mitä ei ole laittanut kaappiin.

Mies ripustaa pyykit kuivamaan, mutta jättää pyykkikorin keskelle lattiaa lojumaan, eikä vie paikoilleen.

Mies ottaa kuivat pyykit narulta, mutta jättää muutaman kuivan sukan pyykkitelineeseen, joka jää taas niille sijoilleen, eikä laita minne kuuluu.

Mikä on, miksei voi tehdä asioita kunnolla. Minä joudun kulkemaan perässä ja viemään tavaroita paikoilleen. Jos en tee sitä, koti on kuin sikolätti. Olen huomauttanut asiasta satoja kertoja, mutta mikään ei muutu.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä erikoista, jos aikuinen ihminen ei osaa siivota.

Vierailija
22/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blaablaablaa.

Siivoa itse sitten jo suoriltaan, kun miehen jälki ei kelpaa.

Jos sinä olet neurootikko, säälin miestäsi. En sinua. 

Onko sinunkin tyylisi siivota vähän sinnepäin ja jättää kaikki vaan lojumaan? Ei tarvitse olla mikään neurootikko, jos osaa siivota niin, että laittaa huonekalut ym. takaisin paikoilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma mieheni ei tee noin vaan tekee kunnolla minkä tekee.

Luulisi että aikuiselle ihmiselle olisi kunnia-asia että tekee asiat kunnolla eikä juosten kusten. Tuollaista odottaisi lapselta tai keskittymishäiriöiseltä ihmiseltä. Ehkä miehesi ajattelee että sinun pitäisi olla kiitollinen siitä että hän tekee edes jotain ja että päävastuu asioiden loppuun saattamisesta on sinulla. Tai sitten tuo on jotain pikkulapsen passiivisaggressiivista vallankäyttöä ja uhkaamista. Ei kovin reilua.

Tee jatkossa niin että jätät me huonekalut ja vessaharjat yms. keskelle lattiaa. Ehkä hän tajuaa lopulta. (Tai sitten ei.).

Vierailija
24/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*uhmaamista eikä uhkaamista

Vierailija
25/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylisiisti koti kertoo henkisestä tyhjyydestä.

Ylisotkuinen koti taas kertoo henkisistä ongelmista.

Vierailija
26/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita puoliso , jolla on samat arvot ja tavat. Mutta jossain on hyväksyttävä eri tapoja. Eihän se puoliso ole lapsi, jonka voi kasvattaa itsensä kaltaiseksi, vaikka sekään ei usein onnistu.

Vierailija
27/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikähän on se ylisotkuisuuden raja? Joku neuroottinen näkee sen eri tavalla, kuin me normaalit.

Vierailija
28/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blaablaablaa.

Onko sinunkin tyylisi siivota vähän sinnepäin ja jättää kaikki vaan lojumaan? Ei tarvitse olla mikään neurootikko, jos osaa siivota niin, että laittaa huonekalut ym. takaisin paikoilleen.

Niin, mies siivoaa. Mikä tässä on ongelma?

Aloittajalle on mahdotonta laittaa ne pari keittiön tuolia paikoilleen sen jälkeen kun mies on siivonnut muuten? Mitä ap tekee tällä välin? Kulkee miehen perässä ja nalkuttaa?

Vierailija
29/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikähän on se ylisotkuisuuden raja? Joku neuroottinen näkee sen eri tavalla, kuin me normaalit.

Mikä sitten on normaalin ja neuroottisen raja? Onko siinä jotain neuroottista, että siivoaa kunnolla ja pistää tavarat takaisin paikoilleen? Näin toimii normaali ihminen.

Vierailija
30/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka kotityön tekee, saa tehdä omalla tyylillään. Jos tyyli ei toiselle kelpaa, tämä voi sitten tehdä koko homman itse.

Vierailija
31/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blaablaablaa.

Aloittajalle on mahdotonta laittaa ne pari keittiön tuolia paikoilleen sen jälkeen kun mies on siivonnut muuten? Mitä ap tekee tällä välin? Kulkee miehen perässä ja nalkuttaa?

Miksi mies ei osaa laittaa niitä itse paikoilleen? Ei se kyllä ihan normaalilta kuullosta.

Vierailija
32/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kelpaa, siivoa itte!

Älä viitti nalkuttaa ja nipottaa.

Ongelma on sinun.

Vierailija
33/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten on normaalin ja neuroottisen raja? Onko siinä jotain neuroottista, että siivoaa kunnolla ja pistää tavarat takaisin paikoilleen? Näin toimii normaali ihminen.

Normaali? Normeista sinä puhut ja niissä on tutkitustikin ihan alueellisiakin eroja; käytänteet ovat erit monessa paikassa.

Vierailija
34/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blaablaablaa.

Miksi mies ei osaa laittaa niitä itse paikoilleen? Ei se kyllä ihan normaalilta kuullosta.

Mihin suuntaan olet opettanut miehesi koiran lailla asettelemaan kahvikuppien korvat kuivauskaapissa?

Ja kuinka usein käskytät miestäsi harjaamaan olohuoneen maton hapsut? 

On aivan sairasta vaatia muita ihmisiä toimimaan itsensä kloonina. 

Vierailija
35/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blaablaablaa.

Mihin suuntaan olet opettanut miehesi koiran lailla asettelemaan kahvikuppien korvat kuivauskaapissa?

Ja kuinka usein käskytät miestäsi harjaamaan olohuoneen maton hapsut? 

On aivan sairasta vaatia muita ihmisiä toimimaan itsensä kloonina. 

Minun ei ole koskaan tarvinnut opettaa miestäni siivoamaan tai nalkuttaa, vaan hän osaa siivota, kuin aikuisen kuuluukin.

Vierailija
36/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuin miehesi. En näe kokonaisuutta vaan liikun siivotessa eteenpäin ja kaikenlaista voi unohtua matkan varrelle. Jos kyse on vain tuolien vääristä paikoista, laita ne paikalleen ja anna asian olla. ÄLÄ nalkuta ja huomauttele! Se vie viimeisenkin innon siivota kun tuntee aina tekevänsä kaiken väärin.

N35

Vierailija
37/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka kotityön tekee, saa tehdä omalla tyylillään. Jos tyyli ei toiselle kelpaa, tämä voi sitten tehdä koko homman itse.

Eli on ihan ookoo olla vaihtamatta esimerkiksi autoon kaikkia renkaita, tai aloittaa pihakivetyksen teko ja jättää se kesken, kolata vain puolet pihasta, tehdä polttopuita ja jättää ne lojumaan tekopaikalle?

Vierailija
38/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies siivoaa 150 neliön talon vartissa ja on sanomattakin selvää että tuossa ajassa ei imuroida kuin vähän sieltä, vähän täältä. Mun sitten omalla vuorollani pitää siivoamiseen käyttää vähintään tuplasti sen mitä normaalisti menisi. Enkä tosiaan ole itsekään mikään siivousintoilija ja vaadi että pitää olla tip top siistiä! Mies itse kuitenkin valittaa siitä että taas on niin sotkuista. Niinpä! Ei olisi jos viitsisi kerrankin siivota kunnolla.

Ja oli muuten mies joka tämän talon halusi, kun joku tulee tietysti monkumasn siitä kuinka naiset aina vaatii talon. Mulle olisi kelvannut pienempi rivari tai vaikka kerrostaloasunto, mutta kun oli miehen unelma ja halusin hälle tämän suoda.

Avioliiton myötä on pikkuhiljaa miehestä paljastunut sellainen hälllä väliä, kunhan on sinne päin - tyyppi. Paitsi toki silloin jos on kyse jostain hänelle super tärkeästä, kuten vaikka omasta autostaan.

Vierailija
39/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienee välimuoto noista kahdesta vaihtoehdosta se yleisempi, vai mitä arvelet?

Vierailija
40/96 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä joudun kulkemaan perässä ja viemään tavaroita paikoilleen. Jos en tee sitä, koti on kuin sikolätti."

Misähän mies on oppinut tavan toimia noin?

Eikö tuo nyt ole luonnollista keneltä tahansa, jopa lemmikiltä. Miksi ihmeessä miehesi laittaisi tiskiharjan kaappiin, kun "robotti" tulee perässä ja tekee sen.

Ja jos mies on todella saamaton ja asuisi sikolätissä, niin eikö se tullut millään tavalla ilmi ennen yhteenmuuttamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän