Kun mies "siivoaa", joudun siivoamaan uudelleen hänen perässään
Mies imuroi, mutta jättää imuroinnin jälkeen siirtämänsä huonekalut pois paikoiltaan; tuolit ympäri keittiötä, ei laita pöydän ympärille takaisin, eteisen jakkara jää keskelle lattiaa, jne.
Mies siivoaa vessan, jättää vessaharjan ja vessan roskakorin keskelle vessan lattiaa.
Mies siivoaa keittiön, mutta jättää Fairy -pullon keskelle keittiön tasoa, yhdessä tiskiharjan kanssa, tiskiklneeseen laittaa vai osan astioista, altaaseen ja pöydille jää aina muutama likainen juomalasi, haarukka tai lusikka, tiskiklnetta tyhjentäessä tasoille jää muutama puhdas astia, mitä ei ole laittanut kaappiin.
Mies ripustaa pyykit kuivamaan, mutta jättää pyykkikorin keskelle lattiaa lojumaan, eikä vie paikoilleen.
Mies ottaa kuivat pyykit narulta, mutta jättää muutaman kuivan sukan pyykkitelineeseen, joka jää taas niille sijoilleen, eikä laita minne kuuluu.
Mikä on, miksei voi tehdä asioita kunnolla. Minä joudun kulkemaan perässä ja viemään tavaroita paikoilleen. Jos en tee sitä, koti on kuin sikolätti. Olen huomauttanut asiasta satoja kertoja, mutta mikään ei muutu.
Kommentit (96)
Parisuhde on antamista. Omistaan antamista. On myös asioita joista kumpikaan ei halua missään tapauksessa luopua. Sinulle se on järjestys. Miehelläkin on varmasti pyhiä asioita. Kannattaisiko keskustella mistä kumpainenkin voi luopua ja mistä ei.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Kaikesta pitää tehdä juttu. Teillä ei ole oikeasti mitään ongelmia elämässänne. Luulette tämän jatkuvan vatvomisen tekevän teistä aikuisia mutta todellisuudessa olette elämää tuhlaavia vähänälyisiä idiootteja. :) pus pus
Tämä niin miljoonasti. Esimerkiksi Intiassa kokonaiset elää kaatopaikoilla roskia keräämällä elantonsa tienaten, mutta ketjun naisten suurin ongelma on vessanharjan paikka.
Just näin. Aina pitää jättää joku lojumaan, vähän vaiheeseen tai tehdä työstä vain osa.
Vierailija kirjoitti:
Makuasia kummalla puolella vessanpönttöä harja on . Oikealla, vai vasemmalla? Samoin roskiksen laita.
Mutta jokuhan sen paikankin on standardoinut.
Laitetaanko hiukset lavuaariin, vai roskikseen?
Enträ lusikat ja haarukat? Mihin lokerikkoon ja teräpuoli ylös-, vai alaspäin? Kuuluuko aamutakki kylpyhuoneeseen roikkumaan, vai vaatekaappiin?
Jätetäänkö vaate-, sekä liinavaatekaappien ovet auki pitemmäksi aikaa poistuttaessa?
Kuinka kauan aikakauslehtiä säilytetään?
Näitä makuasioita on huushollissa satoja, mutta kuka päättää mikä on oikein?
Näiden "makuasioiden" takia en vuokraa omistusasuntojani. Hiukset lavuaariin??!!!
No siivoahan sitten suosiolla itse.
Vispaatko myös lettusi täyttymykseen naintihetken päätteeksi. Varmaan tarvitset myös liukkaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Kaikesta pitää tehdä juttu. Teillä ei ole oikeasti mitään ongelmia elämässänne. Luulette tämän jatkuvan vatvomisen tekevän teistä aikuisia mutta todellisuudessa olette elämää tuhlaavia vähänälyisiä idiootteja. :) pus pus
Tämä niin miljoonasti. Esimerkiksi Intiassa kokonaiset elää kaatopaikoilla roskia keräämällä elantonsa tienaten, mutta ketjun naisten suurin ongelma on vessanharjan paikka.
Miehet lähtevät Aasiasta rikkaisiin arabimaihin raataakseen raksalla 100 dollarin kuukausipalkalla elättääksee perheensä. Suomalainen mies ei jaksa laittaa vessaharjaa ja roskakoria paikoilleen siivottuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet lähtevät Aasiasta rikkaisiin arabimaihin raataakseen raksalla 100 dollarin kuukausipalkalla elättääksee perheensä. Suomalainen mies ei jaksa laittaa vessaharjaa ja roskakoria paikoilleen siivottuaan.
Vähänpä ymmärrät maailman menosta. Jaksuja vessaharjan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuin miehesi. En näe kokonaisuutta vaan liikun siivotessa eteenpäin ja kaikenlaista voi unohtua matkan varrelle. Jos kyse on vain tuolien vääristä paikoista, laita ne paikalleen ja anna asian olla. ÄLÄ nalkuta ja huomauttele! Se vie viimeisenkin innon siivota kun tuntee aina tekevänsä kaiken väärin.
N35
Mikset sinä voi laittaa niitä paikoilleen siivouksen päätteeksi itse? Miksi puolison pitää hoitaa sinun työsi loppuun, vaikka se harmittaisi häntä ja veisi viimeisen innon siivota itsekään? Jätätkö töissäkin osan töistäsi työkavereiden harteille ja toteat vaan, ettei sovi huomautella asiasta?
Miksi kaltaisesi kyttääjänalkuttajanaiset ette sitten vaan eroa?
Ai niin, se miehen tilipussi. Saat asetella vessaharjaasikin vaikka puoli päivää ilman pahaa miestä.
-eri
En ole kyttääjänalkuttaja ja minun puolisoni osaa viedä aloittamansa asiat loppuun asti.
Kysyin mielestäni ihan asiallisen kysymyksen tässä. Miksi sinä suutuit siitä noin?
Ymmärrän sen, että ihmisillä on erilainen siivoustyyli ja saa ollakin. Olen itsekin sitä tyyppiä, joka menee sen imurin kanssa vauhdilla eteenpäin. En jää siinä vaiheessa siirtelemään huonekaluja takaisin paikoilleen ja rullaamaan mattoja takaisin lattioille. Mutta minä teen nämä jutut kuitenkin siivouksen päätteeksi ihan itse. En jätä niitä mieheni päänsäryksi. Ei hänestä siivoaminen sen mukavampaa puuhaa ole kuin minunkaan mielestäni. Minusta on vain reilua, että kumpikin hoitaa oman osuutensa kotitöistä loppuun asti. Minua jäi ihmetyttämään tuo asenne, että toisen ei tarvitsisi saattaa aloittamaansa työtä loppuun ja puoliso ei saisi edes huomauttaa aiheesta. Millä oikeudella toinen päättää, että hänen ei tarvitse tehdä omaa osuuttaan kotitöistä eikä siitä saisi edes huomauttaa? Olen itsekin sellainen, jolle on hankalaa hahmottaa kokonaisuutta kun jonkun asian tekeminen on kesken. Siksi teenkin sen "viimeistelykierroksen" vielä siivouksen päätteeksi. Ja todellakin mieheni saa huomauttaa, jos multa jotain jää silti huomaamatta. En koe aiheesta sanomista nalkuttamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuin miehesi. En näe kokonaisuutta vaan liikun siivotessa eteenpäin ja kaikenlaista voi unohtua matkan varrelle. Jos kyse on vain tuolien vääristä paikoista, laita ne paikalleen ja anna asian olla. ÄLÄ nalkuta ja huomauttele! Se vie viimeisenkin innon siivota kun tuntee aina tekevänsä kaiken väärin.
N35
Mikset sinä voi laittaa niitä paikoilleen siivouksen päätteeksi itse? Miksi puolison pitää hoitaa sinun työsi loppuun, vaikka se harmittaisi häntä ja veisi viimeisen innon siivota itsekään? Jätätkö töissäkin osan töistäsi työkavereiden harteille ja toteat vaan, ettei sovi huomautella asiasta?
Ai niin, se miehen tilipussi. Saat asetella vessaharjaasikin vaikka puoli päivää ilman pahaa miestä.
-eri
En ole kyttääjänalkuttaja ja minun puolisoni osaa viedä aloittamansa asiat loppuun asti.
Kysyin mielestäni ihan asiallisen kysymyksen tässä. Miksi sinä suutuit siitä noin?
Ymmärrän sen, että ihmisillä on erilainen siivoustyyli ja saa ollakin. Olen itsekin sitä tyyppiä, joka menee sen imurin kanssa vauhdilla eteenpäin. En jää siinä vaiheessa siirtelemään huonekaluja takaisin paikoilleen ja rullaamaan mattoja takaisin lattioille. Mutta minä teen nämä jutut kuitenkin siivouksen päätteeksi ihan itse. En jätä niitä mieheni päänsäryksi. Ei hänestä siivoaminen sen mukavampaa puuhaa ole kuin minunkaan mielestäni. Minusta on vain reilua, että kumpikin hoitaa oman osuutensa kotitöistä loppuun asti. Minua jäi ihmetyttämään tuo asenne, että toisen ei tarvitsisi saattaa aloittamaansa työtä loppuun ja puoliso ei saisi edes huomauttaa aiheesta. Millä oikeudella toinen päättää, että hänen ei tarvitse tehdä omaa osuuttaan kotitöistä eikä siitä saisi edes huomauttaa? Olen itsekin sellainen, jolle on hankalaa hahmottaa kokonaisuutta kun jonkun asian tekeminen on kesken. Siksi teenkin sen "viimeistelykierroksen" vielä siivouksen päätteeksi. Ja todellakin mieheni saa huomauttaa, jos multa jotain jää silti huomaamatta. En koe aiheesta sanomista nalkuttamiseksi.
Sittenhän kysymykseni ei koskenut sinua lainkaan. Mikä on sinun motiivisi haukkua täysin tuntemattomia miehiä onnellisessa parisuhteessasi? Avaatko vähän tätä vihaasi tuntemattomia miehiä kohtaan?
Kukaan muu ei saa tehdä minun töitäni edes lähes yhtä hyvin kuin minä, muutenhan lakkaisin olemasta nainen, talon emäntä! Jos edes yrittää, niin minä kyllä etsin huomauttamista.
Kyllästyttää tää hokema, että "miehen pitää saada tehdä kotityöt omalla tyylillä". Ihan oikeasti ei ole hirveän montaa eri tyyliä tehdä peruskotitöitä. Se, että astianpesukoneeseen laittaa vain osan astioista, ei ole mikään "oma tyyli" vaan pelkästään huonosti ja puolivillaisesti tehty askare. Tässä on nyt vaan taas taustalla se ikiaikainen ajatus, että naisen pitää olla kiitollinen siitä, että mies tekee ylipäätään jotain. Mies-raukka tekee vedet silmissä parhaansa, ihan vain omalla tyylillään, ja naiselle ei kelpaa. Jo on kumma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinä voisit alkaa tehdä samaa. Jos viet miehen pyykkejä paikoilleen, levität joka sukan eri puolelle kämppää. Ja muut tavarat vastaavasti. Miehen kengästä toisen muualle jne. Tiskiharja miehen kännykän päälle. Sekslaiset tavarat miehen tyynylle.
Miten joku peukuttaa tätä? Ei parisuhde ole sellainen tila, missä kostetaan toisen vajavaisuuksia. Minäkin voisin lopettaa talonrakentamisen, koska vaimo ei osaa. Ei ihme että oarisuhteey eivät kestä.
Ei tässä ole kyse siitä, että toinen jättää tekemättä sellaisia juttuja, joita ei osaa tehdä, vaan siitä, että hän ei tee omaa osuuttaan valmiiksi vaikka osaisikin. Olisiko sinusta kiva tulla kotiin rakennustyömaalta tekemään loput vaimosi kotityöosuudesta, koska häntä ei huvita tehdä hommia loppuun asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35
-eri
Sittenhän kysymykseni ei koskenut sinua lainkaan. Mikä on sinun motiivisi haukkua täysin tuntemattomia miehiä onnellisessa parisuhteessasi? Avaatko vähän tätä vihaasi tuntemattomia miehiä kohtaan?
Miksi ihmeessä esitit kysymyksesi minulle, jollei se kerran minua koskenut? Minun viestänihän sinä lainasit ja nimenomaan siihen kommentoit.
Missä minä olen mielestäsi haukkunut yhtään ketään miestä? Tuokin henkilö, jolle minä alkuperäisen kysymykseni esitin oli nainen eikä kysymykseni ollut haukkumista. Miehiä en ole moittinut sanallakaan. Ainoa mies, josta olen viesteissäni edes puhunut, on oma mieheni ja hänen tavoistaan hoitaa kotitöitä mulla ei ole moitittavaa. Enemmän hänellä on aihetta moittia minua kuin minulla häntä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyttää tää hokema, että "miehen pitää saada tehdä kotityöt omalla tyylillä". Ihan oikeasti ei ole hirveän montaa eri tyyliä tehdä peruskotitöitä. Se, että astianpesukoneeseen laittaa vain osan astioista, ei ole mikään "oma tyyli" vaan pelkästään huonosti ja puolivillaisesti tehty askare. Tässä on nyt vaan taas taustalla se ikiaikainen ajatus, että naisen pitää olla kiitollinen siitä, että mies tekee ylipäätään jotain. Mies-raukka tekee vedet silmissä parhaansa, ihan vain omalla tyylillään, ja naiselle ei kelpaa. Jo on kumma.
Tämä. On ihan eri asia tehdä hommat omalla tavallaan kuin jättää ne kesken. Idea on kuitenkin siinä, että riippumatta tavasta, jolla asian tekee, lopputulos on suht sama aina. Tässä aloittajan tapauksessa ongelma lienee juuri se, että lopputulos ei ole se, mitä pitäisi, eli siivottu koti.
Minun miehelläni on erilainen tapa täyttää tiskikone kuin minulla. Hän avaa tiskikoneen ja alkaa laittaa sinne astioita sitä mukaa kun niitä käteen osuu. Minä kerään ensin kaikki astiat tiskipöydälle ja täytän alakorin ensin ja yläkorin sen jälkeen. Minusta minun tapani on käytännöllisempi ja säästää aikaa, mutta en huomauttele miehelle hänen tavastaan, koska lopputulos on se mikä ratkaisee. Hän kuitenkin täyttää sen tiskarin loppuun asti ja laittaa päälle jos tarvitsee. Hän ei jätä hommaa kesken vaikka ei teekään sitä juuri samassa marssijärjestyksessä kuin minä.