Miten pitkään teidän tipaton tammikuu onnistui? Onko joku edelleen mukana vielä?
Minun tipaton meni vituiksi tokalla viikolla, mutta kestimpähän pari viikkoa, on kai sekin jotain.
Kommentit (14)
Mulla on tammikuussa enemmän selviä kuin humalapäiviä. Mulle se on iso juttu, mutta olenkin alkoholisti.
Tämä antaa uskoa ja luottamusta, että helmikuussa voi olla vieläkin enemmän selviä päiviä.
Maaliskuussa ehkä kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tammikuussa enemmän selviä kuin humalapäiviä. Mulle se on iso juttu, mutta olenkin alkoholisti.
Tämä antaa uskoa ja luottamusta, että helmikuussa voi olla vieläkin enemmän selviä päiviä.
Millaista sun alkoholin käyttö on päivässä?
on niin hyvä olo että ajattelin jatkaa koko kevään ainakin
Kolme päivää. Onneksi seuraava tammikuu on vasta vuoden päästä.
Juon alkoholia pari kertaa vuodessa, joten ennemminkin pidän sitten esim. tipallisen heinäkuun.
Ei kestäny edes viikkoa. Hiiri tuli kämppään (kiipeili jostain ullakolta sisälle asti) ni sekös ärsytti ni ei sitä kestäny selvin päin. Hiiren sain kiinni mutta vtutus on vaan jatkunut koko kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista sun alkoholin käyttö on päivässä?
Määrällisesti tosi suurta, mutta kun on juonut tosi pitkään ja paljon, niin isoillakin määrillä voi olla pitkään melko toimintakykyinen ja käydä töissä.
Raskasta on tämä kaksoiselämä, että päivällä esitetään reipasta ja tehokasta, kotiin tullessa tärkeintä on viinipullo.
Nyt olen pitkään miettinyt, että kulissi ei enää kauaa kanna ja kuolo korjaa viisikymppisenä jos tätä jatkan.
Olen tehnyt pitkään totaalista lopetuspäätöstä ja tämä tammikuu ( jossa ollut vain kolme huikkapäivää) on kuitenkin näyttänyt, ettei selvinpäin olo iltaisin ehkä olekaan niin kamalaa, ahdistavaa ja pelottavaa, etteikö sitä voisi opetella ihan tavaksi.
Parantunut yleisvointi kannustaa viemään hommaa pidemmälle. Olen siinä nyt varovasti toiveikas.
Tiedän, että kohtuukäyttäjille tämä kuulostaa ihan utopialta, ettei juomista voisi hillitä, mutta tällaista tämä juopon mielenmaisema on.
Luin muuten yhdenlaisen vertauksen riippuvuudesta; otetaanpa teiltä useimmalta puhelin kahdeksi viikoksi pois, laitetaan äänettömälle ja jonnekin eteisen kaappiin. Koskea ja katsoa ei saa, vaikka ei sitä mitenkään estetty ole. Kuinka monta kertaa ajattelisit puhelinta, sen tapahtumia, ja kaikkea mitä siihen liittyy tuona aikana? Tekisikö mieli käydä vähän kurkkaamassa, että mitä sinne on tullut ja kuka on kaivannut? Ehkä vastata ihan vaan nopeasti tärkeimpiin viesteihin.
En puolustele riippuvuuksia yhtään, mutta tuollaista taistelua se meillä juopoilla on. Pärjään ilman puhelinta ja pärjään ilman viiniä. Mielessäni ne helposti kuitenkin on ja mielelläni pitäisin ne käden ulottuvilla.
Tänään pyrin kuitenkin vahvasti muutokseen.
Korjaan vielä ennen kuin joku triggeröityy tosta puhelin/ryyppäysvertauksesta.
Sanoin väärin, ei se ollut tarkoitettu vertaukseksi, ei niitä asioita voi verrata tai suhteuttaa mitenkään toisiinsa.
Jutussa jonka luin, tarkoitettiin ennemmin sitä, miten riippuvuutta voisi selittää ihmiselle, joka ei siitä kärsi eikä sitä voi oikein ymmärtää.
Jos joku otetaan pois, mikä siis tavallisesti on saatavilla, (puhelin/alkoholi), niin melko helposti voi ajatukset siihen suuntaan hakeutua.
Edelleen siis lainkaan riippuvuuksia puolustelematta.
28 päivää... ja jatkuu... Saattaapa mennä helmikuukin samassa.