Sinä jolla on aikuisiällä ADHD diagnoosi. Kerro jostakin ihan tavallisesta päivästä jolloin huomaat, että sulla on adhd?
Esim. heräsin aamulla vuoteesta ja sitten lähdin tekemään sitä ja tunsin näin ja noin.
Mua kiinnostais tietää, että millaista adhd:n kanssa on elää tavallista elämää (ilman lääkitystä).
Teetkö ihan hirveästi kaikkia eri asioita yhtäaikaa jne. ?
Kommentit (2)
Menen illalla nukkumaan ja mulla on selkeä suunnitelma, mitä teen seuraavana päivänä. Aamulla herään, käyn vessassa ja painun takaisin peiton alle. Nousen ehkä tuntia myöhemmin, käytän koiran ulkona ja matkalla mietin, että keitänpä tänään reippaana tyttönä puuroa ja kananmunan kahvin lisäksi. Tulen kotiin, menen keittiöön, laitan kahvin tulemaan ja huomaan avonaisesta kylppärin ovesta, että kissa on käynyt tarpeillaan. Menen siivoamaan kissankäymälän ja kun nyt kerran olen siinä, pesenkin koko käymälän ja vaihdan hiekat. Lähden viemään kissanhiekkapussin roskiin, takaisin tulelssani huomaan, että maito on lopussa. Lähden lähikauppaan, haen maitoa, keitän uuden kahvin (koska edellinen meni jo palaneen makuiseksi), kaveri soittaa ja lörpöttelen puhelimessa samalla kun juon kahvia. Puhelun päätyttyä tarkistan netistä yhden kaverin sanoman asian, tulen av:lle, jämähdän tänne pariksi tunniksi, menen suihkuun, otan pölynimurin siivouskomerosta, kerään pöydällä lojuvat paperit ja huomaan kesken jääneen aikakauslehden, menen sohvalle lukemaan lehden loppuun, tulee nälkä ja alan laittaa ruokaa, syön, vien koiran päivälenkille, ulkona saan ajatuksen lähteä käymään kauppakeskuksessa, vien koiran kotiin ja lähden bussipysäkille. Shoppailen jonkin aikaa, tulen takaisin kotiin, eteisessä on kassillinen tyhjiä pulloja ja lähden viemään ne lähikauppaan. Matkalla poikkean lähibaariin juomaan lasillisen viiniä ja tulen takaisin kotiin. Vihdoin ja viimein pääsen siivouksen alkuun, siirrän nojatuolissa olevan muovikassin sivuun, kurkistan kassiin ja siellä on keskeneräinen villatakin neule. Istun nojatuoliin, avaan telkkarin ja Netflixin, istun neulomaan ja katsomaan leffaa. Kun leffa loppuu, teen pari voileipää, lähden koiran kanssa ulos. Menen sohvalle makoilemaan ja katsomaan telkkaria, huomenna kun on taas maanantai.
Ja mitä olin suunnitellut tekeväni:
- aamulla ajoissa ylös
- tavaroiden järjestely paikoilleen, imurointi ja lattioiden pesu
- kylpyhuoneiden seinien pesu
- eväiden tekeminen huomiseksi töihin
- liinavaatteiden silittäminen ja viikkaus kaappeihin
- soitto äidille
- laskujen maksu, koska perjantaina oli tilipäivä
- koira 3 kertaa ulos (no sen joutuu aina tekemään)
up