Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkut, kummin valitsisitte: tilava 50-70 neliön edullinen koti kauempana työpaikasta

Vierailija
15.09.2019 |

ja työmatka n. 1,5 tuntia / suunta, vai pieni koti (25-35 neliötä) lähempänä työpaikkaa, työmatka n. 35-45 minuuttia/suunta

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valinnut jälkimmäisen. Tosin työmatka ei ole kuin 20 minsaa suunta.

Vierailija
2/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka olis kiva näin alkuun. Mietin sitten.

T. SinkkuN

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hintaerosta, oman ajan arvosta, matkakuluista, vastikkeesta ja niin monesta muusta asiasta

Vierailija
4/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset yksin 50+ neliötä? Minulla on 35 neliötä omassani ja hyvin mahtuu harrastamaan vaikka mitä. Riippuu tietysti myös pohjapiirroksesta. Miesystävän yksiö näyttää pieneltä vaikka neliöitä on saman verran.

Vierailija
5/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkinmäisen, koska minusta yli 50 neliön koti on aivan liian suuri. Siis ainakin itselleni.

Ideaalikoti on yksinäiselle (tai miulle) sellainen 36-45 neliötä. Pienemmässäkin voin asua, ei siinä ongelmaa. Isompia taas ahdistaa, kun puolet kämpästä tyhjänä, kun ei halua ostaa lisää tavaraa.

Vierailija
6/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan tarpeeksi tietoja valinnan pohjaksi, mutta luultavasti se pienempi asunto lähempänä työpaikkaa.

Asiaan kyllä vaikuttaa sekin, millä työmatkan voi kulkea. Jos esim. junalla, niin siinähän hoitaa päivän vauvailut samalla niin ei mene aikaa hukkaan. Ja kuinka epäedullinen se pienempi asunto sitten on? (Minä puhun asunnoista enkä kodeista.)

Vierailija
7/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri muuttamassa 50 neliöstä (työmatka tunti) 80 neliöön (työmatka pitenee ainakin 15 min), joten siinä vastaus. Hyvin vaikea kuvitella, että ikinä voisin asua max. 35 neliöisessä asunnossa.

Inhoan pitkää työmatkaa, mutta teen vain osa-aikaista, joten kyllä sen pari kertaa viikossa just ja just kestää. 

Vierailija
8/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin itse tilavan ja edullisemman kodin ja etätyön. Työmatkat ovat saatan*asta.

Vierailija
9/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset yksin 50+ neliötä? Minulla on 35 neliötä omassani ja hyvin mahtuu harrastamaan vaikka mitä. Riippuu tietysti myös pohjapiirroksesta. Miesystävän yksiö näyttää pieneltä vaikka neliöitä on saman verran.

Oon muuten huomannut, että uusissa yksiöissä se pohjaratkaisu on todella hyvä ja saadaan asunto huomattavasti avarammaksi ja suuremman oloiseksi. Olen nähnyt juuri 35 neliön asuntoja, jotka ovat kaksioita ja näyttävät tilavilta ja saman kokoisa yksiöitä, jotka taas näyttävät tosi pieniltä. Mietin, että olikohan asunnoissa väärin kirjattu pinta-ala, mutta ei, saman kokoisia olivat.

Vierailija
10/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni koti läheltä työpaikkaa, koska työmatka on totaalista ajanhukkaa.

Vierailija
11/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 h suuntaansa työmatka on aivan liian pitkä eli ei sitä. Eikä toi toinenkaan ihanteelliselta kuulosta pituudeltaan. Eikö oikeasti muuta ole tarjolla? Työtä tai asuntoja?922

Vierailija
12/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista työmatka junalla. Pienempi koti olisi noin 500 euroa kalliimpi (vuokra) kuin isompi kauempana sijaitseva. Pieni siis Helsingissä ja isompi pienemmässä kunnassa, ei kuitenkaan Espoo tai Vantaa.

Vierailija
13/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni koti, vaikka olenkin kotona viihtyvä.  Asun 35 neliön yksiössä enkä yhtään suurempaa kaipaisi. Toisaalta, alle 30 neliön asuntoon en lähtisi, tuli asuntoa hakiessa katseltua niitäkin, ja olivat liian pieniä loukkoja. Oon asunut joskus yksin melkein 50 neliöisessä, ja tuntui turhan tilavalta vain mulle.

Vierailija
14/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme lapsen kanssa 42 neliön kaksiossa. Muutti pois ja mäkin harkinnut kaupunkiin muuttoa. Joku 30neliötä riittäisi hyvin.

Vierailija
15/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa työmatka on sitten bussi - juna - bussi - metro - bussi. Kuinkakohan moni muu suostuisi, kun palkkaakin saa vain 500 euroa kuussa?

- 7 -

Vierailija
16/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työmatka junalla ja puolitoista tuntia per suunta, niin ollaan jo jossain Tampereen kotkeudella

Vierailija
17/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka nyt alle 10 minuuttia suuntaansa ja tilaa 60 neliötä. Jos saisin pitää nykyisen työmatkan, 35 neliötä kävisi. Työmatkaan 1,5 tuntia yhteensäkin on melkein yhtä paha kuin 3 tuntia, eli silloin en tinkisi asunnon koosta.

Näistä vaihtoehdoista valitsisin isomman kodin ja pidemmän työmatkan. Jos työpaikka olisi lähes vieressä, valitsisin pienemmän asunnon.

Vierailija
18/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyisin asuntoni oli 33 neliön yksiö, josta oli kävellen viiden minuutin työmatka. Pystyi käymään ruokatunnilla kotona syömässä. 

Vierailija
19/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen työmatka aivan järjetön.

Toisen jaksaa just ja just tehdä, jos mukaan on laskettu kaikki siirtymiset ovelta ovelle, mutta ei tuo varmaan ole ainoa ja lähimpänä työpaikkaa oleva asunto?

Vierailija
20/27 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti koti ja tila on mulle tärkeää mutta mitä iloa olisi ihanan tilavasta kodista, jos ei siellä ehtisi ikinä olemaan? 8h työpäivä, jossa olen kuitenkin ajoissa ja jos työvaatteet pitää vaihtaa jne, niin varmaan vielä 20-30min tuohon päälle menisi "töissä" + 3h työmatkaa päivässä. Hirveetä ajan haaskausta, vaikka autolla mielelläni ajelenkin.

Ihanne matka olisi alle 5km niin saisi työmatkoilla liikuntaa.

Ja onko siis tarkoituksena pysyäkin sinkkuna?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan