Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadehditteko niitä, joilla on hieno iso omakotitalo, piha ja materiaa vai ovatko omat unelmasi muualla?

Vierailija
14.09.2019 |

Haaveiletteko siis ylemmän keskiluokan omakotitalo, bemari/Mersu, piha ja hieno sisustus idyllistä vai ovatko haaveesi jotain muuta? Mitä?

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen vapaudesta ja taloudellisesta riippumattomuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat unelmani ovat tuolla tähdissä. Haluan uskoa että jonain päivänä ihmiskunta vaeltaa galaksien välisessä avaruudessa etsien uutta kotia. Joku bemari tai merenrantahuvila Westendissä ei paljoa jaksa säväyttää =)

Vierailija
4/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä unelmani oli tuo kun olin nuori -valtava talo, monta isoa kallista autoa, matkoja jne...

Nyt minulla on kaikkea ja olen tyytyväinen siihen!

Vierailija
5/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi. Asun vuokralla kaupungin keskustassa ja rahani laitan matkustamiseen ja itsestäni huolehtimiseen. Lapseni on melkein aikuinen ja hän muuttaa kohta itsekseen asumaan.

6/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveiletteko siis ylemmän keskiluokan omakotitalo, bemari/Mersu, piha ja hieno sisustus idyllistä vai ovatko haaveesi jotain muuta? Mitä?

Kadehdin niitä, joilla on hyvä parisuhde.

Vierailija
7/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ainakaan enää, koska elin tuota elämää 10v ja se oli vaan kulissia. Eron jälkeen elintaso laski, mutta nyt olen onnellinen elämässäni.

Vierailija
8/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile omakotitalosta sen itsensä vuoksi. Esimerkiksi asuinkaupungissani Espoossa näkee ihan hienojakin isoja taloja, mutta niiden vieressä on heti naapuri, tyyliin ikkunoista näkisi naapuriin sisälle. Ei ole minun unelma, pikemminkin painajainen. Minun unelma olisi elää keskellä luontoa, kaukana naapureista.

En aidosti usko, että materia perustavanlaatuisesti tekee onnelliseksi, ja elämän merkitykselliseksi. Et voi korvata sillä hyviä ihmissuhteita ja terveyttä.

Vierailija
9/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taatusti kadehdi. Ei kiinnosta talot eikä autot. Pieni vuokra - asunto ja bussikortti on minulle mieluisinta.

Vierailija
10/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kadehdin, lisäksi haluaisin niin paljon materiaa eli rahaa ettei tarvitsisi koskaan käydä töissä tai tehdä muutakaan ikävää.

Vierailija
11/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haaveile omakotitalosta sen itsensä vuoksi. Esimerkiksi asuinkaupungissani Espoossa näkee ihan hienojakin isoja taloja, mutta niiden vieressä on heti naapuri, tyyliin ikkunoista näkisi naapuriin sisälle. Ei ole minun unelma, pikemminkin painajainen. Minun unelma olisi elää keskellä luontoa, kaukana naapureista.

En aidosti usko, että materia perustavanlaatuisesti tekee onnelliseksi, ja elämän merkitykselliseksi. Et voi korvata sillä hyviä ihmissuhteita ja terveyttä.

Mutta materiaa tarvitsee, jotta saa ihmissuhteita ja terveyttä.

Vierailija
12/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kuulostaa vastenmieliseltä. Haaveilen kaupunkiasunnosta lähellä keskustaa, pitkästä iästä ja terveydestä, mielekkäästä työstä ja onnellisesta parisuhteesta.

Vierailija
13/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi muita. Olen tyytyväinen omaan elämääni ja kerrostalokotiini.

Vierailija
14/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on piha, joten sitä en kadehdi. Isoa omakotitaloa ei ole enkä haluaisikaan, tämä kerrostaloluukku riittää. Rahaa haluaisin ja myönnän olevani kateellinen niille, joilla sitä on paljon.

Haluan ennen muuta taloudellisen turvallisuuden tunnetta. Tavaraa sinänsä on tarpeeksi, mutta näyttää että köyhä vanhuus on edessä, ja olen kateellinen niille joilla on toisin.

Vierailija
15/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin okt:n yms haluan, mutta en silti koe tarpeelliseksi kadehtia muita joilla nuo asiat jo on. Ei se ole minulta pois että joku on jo saavuttanut sen mitä minä vasta tavoittelen.

Vierailija
16/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen vapaudesta ja taloudellisesta riippumattomuudesta.

Me myös, ja siihen liittyy myös asuntoauto. Mies on jo ulkona pyörästä, minäkin puoliksi. Vähän tuli mutkaa matkaan, mutta tavoite pysyy. N40

Vierailija
17/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi jotain isoa taloa sen materian takia, vaan avaruuden tunteen ja oman rauhan vuoksi. Olisi kiva kun saisi vaikka oman kuntoiluhuoneen ja harrastushuoneen. Täydellisen rauhan nukkua tai kukkua. Puutarha toisi kauneutta lähelle. En näitä kuitenkaan tule saamaan, joten tyydyn tähän mitä nyt on. Eli ihan jees, oma asunto kivassa ympäristössä. Auto olis mukava, että työmatka sujuisi nopeammin.

Vierailija
18/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa minulla on kaikkea tuota. Voisi olla jopa paljon enemmänkin, mutta päätin jäädä kotipaikkakunnalla missä lapsuuden ystävätkin on.

Ei tähän paljoa vaadittu, kunhan ei urpoillut. Asialliset hommat hoidetaan kunnolla eikä törttöillä erityisemmin.

Suomessa kaikilla on varaa valita. Ei se tarkoita että kuka tahansa voisi päättää tulevansa rikkaaksi tai muuten menestyneeksi, mutta melkein kaikilla on vapaus valita keskiluokkainen elämä. Ihan oikeasti, ammattikoulupohjalta saa sen omakotitalon ja muut tuossa luetellut asiat, jos vain haluaa ja päättää olla mokaamatta sitä hommaa. Jos taas haluaa syyttää yhteiskuntaa ja vittuilla pomolle niin se on oma vika.

Vierailija
19/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörittelen työkseni ihmisten rahoja. On hyvin tyypillistä, että isossa talossa ja kalliilla autolla ajavan ihmisen velka-aste on hälyttävän iso. En todellakaan kadehdi tilannetta, jossa esim. jo kuukauden työttömyys aiheuttaisi henkilökohtaisen talouden syöksykierteen.

Vierailija
20/97 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi, koska en halua omakotitaloa. Asutaan rivarissa ja tämän asunnon hinnalla olisi varmasti saanut ison ja hienon omakotitalon. Iso omakotitalo ei ole mikään merkki varakkuudesta, tiedän duunaripariskuntia huonohkoilla tuloilla jotka asuvat isossa omakotitalossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi