Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiskierto lyhenee, vuodon määrä lisääntyy, mitä voi olla?

Vierailija
30.05.2006 |

Olen kahden lapsen äiti, kuopuskin jo 2,5 v. Nyt kierto lyhentynyt eka 28 päivästä 26, ja siitä edelleen 23 päivään. Samalla vuoto lisääntyy niin et nyt ekana päivänä on tullu siis tosi paljon. Ennenkin on parina ekana päivänä tullu melko reilusti, mutta nyt siis tulvii. Mistä voisi johtua?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasoittui sitten kun toisen lapsen sain. Syön kuitenkin pillereitä, koska pelkään, että kierto menee uudelleen sekaisin. Ärsyttävää kun oli menkat parin viikon välein.

Vierailija
2/5 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto lyheni silloin 23 vuorokauteen, pari ekaa päivää tulvii, ja tällaista on nyt jatkunut kymmenen vuotta. Sain kyllä vielä viidennenkin lapsen, jopa ehkäisystä huolimatta, ja vieläpä päälle nelikymppisenä. Vakavasta hormonihäikästä ei siis ainakaan minun kohdallani ole kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisynä ei mitään, ei ole sukupuolielämääkään (paitsi satunnaisesti exän kanssa), olen eronnut.

Vierailija
4/5 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä kierron pituus lyhenee

Vierailija
5/5 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne totsei vain, että sellaista voi tapahtua... ja että suurin vaara on anemia eli rautatabletit vaan kehiin jos alkaa heikottaa. Mulla lisäksi pms pahenee vuosi vuodelta niin että kohta hypin varmaan seinille joka toinen viikko (viikko pms:ää, viikko menkkoja, viikko väliä, viikko pms:ää, jne)

Kyllä ottaa aivoon: meillä lapset tehtynä ja ehkäisynä miehen sterilisaatio. Joka kerta kun menkat alkaa ja veri lorisee solkenaan, ajattelen, että tämäkin pitää vielä kärsiä kymmeniä kertoja ennen vaihdevuosia - olisi sittenkin pitänyt otattaa itseltä vehkeet pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi