Koska aloitat joulufiilistelyn?
Milloin alkaa joulun odotuksesi? Minulla se alkaa lokakuussa. Ensin joululaulut, sitten leipominen, koristelu ja yleinen fiilistely. Ihanaa - tämä on joulufriikin parasta aikaa!
Kommentit (35)
Marraskuun lopussa laitan sähkökynttilät ja tavalliset kynttilät esille. Niitä on mukava katsella, kun on muutenkin pimeää.
Minulla on glögipullo odotellut avaamista viime joulusta lähtien. Kyllä tässä ilmojen viilentyessä voisi pian avata sen ja laittaa jotain tunnelmavaloja. Muut jouluvalmistelut saa vielä odottaa.
Fiilistely alkaa viimeistään syyskuun lopussa. Rakastan joulua ja joulun avulla selviän synkästä syksystä, en ole ikinä kokenut mitään syysmasennusta tms., vaan odotan syksyä, sillä syksyn jälkeen on joulu :)
Alkaa olla jo niin pimeää, että parin viikon päästä pitää hakea lyhdyt, kynttilät ja valot esiin. Väkisin niistä joulufiilis tulee, vaikka eivät mitään jouluisia edes ole.
En koskaan, sillä en voi sietää joulua. Hyvin olen pärjännyt 22-vuotta viettämättä kyseistä tekopyhää paskajuhlaa.
Odotan kauhulla sitä kun kaupoissa alkaa pauhaamaan samat s**tanan joulurenkutukset. Eilen jo näin prisman infotaululla joulupukin kuvan. V-indeksi lähti heti nousuun. Onneks olin tulossa pitkäripaisesta, joten oli heti lääkettä lähettyvillä kotiin päästyäni.
Tunnustan, olen parina viime päivänä jo kuunnellut muutamaa joululaulua... en tosin niin joulun takia vaan siksi kun ne on niin hienoja!
En enää jaksa koko joulua ja kaikkea sitä hässäkkää. Ensi jouluna lähdetään papan kanssa laivalle valmiiseen ruokapöytään. Lasten perheille vain lahjat ja menoksi.
Laivareissut ei ole koskaan hirveästi kiinnostanut, mutta jos pitää valita kahdesta pahasta niin sitten se laiva.
Ostatteko joka vuosi uudet koristeet ja valot? Ajattelin vaan kun niitä aina jouluavussakin yms toivotaan.
Itse ostan uusia vain, jos edelliset menevät rikki. Tykkään ihan perusvaloista ym en tarvitse aina uusinta uutta. Koristeetkin kestää aika pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ostatteko joka vuosi uudet koristeet ja valot? Ajattelin vaan kun niitä aina jouluavussakin yms toivotaan.
Itse ostan uusia vain, jos edelliset menevät rikki. Tykkään ihan perusvaloista ym en tarvitse aina uusinta uutta. Koristeetkin kestää aika pitkään.
Ei kai niitä joka vuosi pidä ostaa. Tosin nykyään valot ei kestä vuottakaan. Viime vuonna muistaakseni Tokmannin Kotivalo-merkkiset vedettiin markkinoilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuun alussa. Halloweenin vietämme ensin.
Taidat olla v#ttumainen naapuri!
Olen jo hankkinut lahjoja ja liput joulukonserttiin. Pikku-hiljaa tässä fiilistelen hissukseen: en muutenkaan ole massiivisten joulujen ystävä, vaan nautin pienistä jutuista jouluissakin ja jokin melankolia ja haikeuskin kuuluu siihen.
ei helvetti, joulu on paskaa, ainoo hyvä on se että ruoka-avusta saa enempi ruokaa joulun jälkeen, kinkun ja laatikoita. viimeksi sain laatikoita 5 kassia ja rosolleja niin että sen päivän annokseksi laskin 125 e jos olisin ostanut kaupasta