Leikkaushaavan tulehdus
Kaipaan kokemuksia niiltä, joilla leikkaushaava on tulehtunut.
Millainen tulehdus olis? Pitikö haavaa avata ja hoitaa päivittäin? Kauanko paraneminen tulehduksen jälkeen kesti?
Kommentit (7)
Millainen haava kyseessä?
Mulla on tulehtunut emättimen leikkaushaava ja sit sektiohaava. Hoidot oli erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Millainen haava kyseessä?
Mulla on tulehtunut emättimen leikkaushaava ja sit sektiohaava. Hoidot oli erilaiset.
Alavatsassa haava, jossa nyt onkalo. Tulehdusta hoidetaan antibiootilla ja haavaa hoidetaan päivittäin ammattilaisten toimesta.
Anuksen vieressä oli iso haava joka tulehtui. Kaksi antibioottikuuria ja monta kertaa vedellä pesua päivässä. Meni pitkään että parantui hyvin, jotain 6-8 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Anuksen vieressä oli iso haava joka tulehtui. Kaksi antibioottikuuria ja monta kertaa vedellä pesua päivässä. Meni pitkään että parantui hyvin, jotain 6-8 viikkoa.
Hoidatitko haavaa terveyskeskuksessa?
Minulla haavaa on nyt viikko hoidettu ja edelleen erittää märkää. Iskee kohta epätoivo ettei haava parane ollenkaan.
Kyllä se paranee, mutta hidasta on. Viikkoja voi mennä, mutta kyllä se kuntoon tulee!
Suihkuttelua ja hyvä että ab:t menee. Onhan märkänäyte otettu eritteestä? Eli PU-bakt-vi niin nähdään mitä kasvaa ja että on oikeat antibiootit.
T. 2
Olisi kiva vielä kuulla kokemuksia että kuinka paranitte epäonnisesta tulehduksesta.
Itsellä hyvästä hoidosta huolimatta haava tulehtui eivätkä terveysalan ammattilaiset tunnistaneet infektiota ja tilanne meni pahaksi.