Mies ei ole yli kymmenen avioliittovuoden aikana pessyt kertaakaan vessanpönttöä
Tänään jätän pöntön siivoamatta ja tulostan avioeropaperit.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Eikä vaimo pessyt autoa ikinä
Pesin.
Peset siis joka päivä sitä pönttöä?
Mies on päättänyt antaa sinun hoitaa neuroosisi ihan itse
Ei meilläkään, mutta vuosia yhdessä on vasta seitsemän.
Oletko ap ottanut asian puheeksi miehen kanssa, mitä jän on vastannut?
Meillä on myös taloudellinen vastuu epätasaisesti jaksutunut, minä maksan 99% yhttisistä menoista asumisesta lähtien. Nyt on yksi lamppu palanut ja ajattelin uteliaisuudesta odottaa, ostaako mies ikinä uutta tilalle. Hän ei siis koskaan osta edes noita pieniä juttujakaan kuten saippuaa tms.
Ei meilläkään, yhteisiä vuosia 15. Sen sijaan siivotessa hän imuroi, vihaan sitä. Minä pyyhin pölyt, hän pesee lattiat. Ei tarvi tapella siivouksesta kun on hyvä työnjako.
Voi, meillä on mennyt 44 vuotta. Mutta hän tekee ulkona kaikki lumityöt, pesee, tankkaa ja huoltaa autot ja korjaa talossa aina kaikenlaista. Ihana mies!
Vierailija kirjoitti:
Voi, meillä on mennyt 44 vuotta. Mutta hän tekee ulkona kaikki lumityöt, pesee, tankkaa ja huoltaa autot ja korjaa talossa aina kaikenlaista. Ihana mies!
Kuka nyt mihinkin tyytyy. Lumitöitä on vain pari kuukautta vuodessa eikä silloinkaan joka päivä, ei välttis edes joka viikko. Autot hoidetaan huollossa ja useammin minä ajan pesuun kuin ukko. Renkaatkin vaihdatetaan liikkeessä joka myös säilyttää ne.
Meillä pöntön kuuraamiseen ei kulu kohtuuttomasti energiaa koska meillä molemmat osaavat käyttää harjaa jos jää jämät laidoille. Äijä joka jättää pskarantunsa muiden siivottavaksi saisi kengänkuvan ahteriinsa samoin tein.
Sinkkumiehet pesee pytyn virtsallaan. Kakkakokareiden suihkuttaminen on tarkkuutta vaativaa hommaa.
Olimme yhdessä 25v ja ei todellakaan kertaakaan pessyt vessaa, saunaa, kylppäriä, keittiötä.. Imuroi kun pyysin. Nyt eron jälkeen kun olen hänen asunnollaan käynyt lasten takia, niin vessa on NIIN törkeän näköinen, sitä ei ole varmaan pesty kolmeen vuoteen.
En minäkään ole 9 aviovuoden aikana puhdistanut viemäreitä/lattiakaivoa. Toivottavasti mies ei hoksaa erota..
Lompakolla on ihmeellinen vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole 9 aviovuoden aikana puhdistanut viemäreitä/lattiakaivoa. Toivottavasti mies ei hoksaa erota..
Tämä. Valitettavasti suurin osa näistä nillittäjänaisista näkee vain ne omat maton hapsujen harjaamisensa ja kahvikuppien asettelemisensa sievästi vitriiniin.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumiehet pesee pytyn virtsallaan. Kakkakokareiden suihkuttaminen on tarkkuutta vaativaa hommaa.
Totta ja samalla oppii paineensäätelyn siihen kikkareeseen. Jos ei normaalilla lorotuksella irtoa, niin pieni ponnistus paineella ja johan se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään, yhteisiä vuosia 15. Sen sijaan siivotessa hän imuroi, vihaan sitä. Minä pyyhin pölyt, hän pesee lattiat. Ei tarvi tapella siivouksesta kun on hyvä työnjako.
Sama täällä. Ei ihan just tuolla työnjaolla, mutta suurin piirtein näin.
Avioliittovuosia on koossa 18 vuotta ja sitä edeltävää yhteiseloa 7 vuotta. Voin melko varmasti sanoa, että mies ei ole siivonnut vessaa koskaan, en nyt kyllä vannomaan mene. Sen sijaan hän on esim. laittanut ruokaa paaaljon enemmän kuin minä ja siivoaa myös keittiön tiptop, myös muiden jäljiltä. En ole koskaan vaihtanut autoihin renkaita. Leikkaan hyvin harvoin nurmikkoa. Pyykkihuollossa vastaan oikeastaan vaan silittämisestä - siksi kun itse haluan silittää tietyt asia. Muuten sen hoitaa mies.
Yhteistyöllä syntyy tuloksia ja pitkiä liittoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt mihinkin tyytyy. Lumitöitä on vain pari kuukautta vuodessa eikä silloinkaan joka päivä, ei välttis edes joka viikko. Autot hoidetaan huollossa ja useammin minä ajan pesuun kuin ukko. Renkaatkin vaihdatetaan liikkeessä joka myös säilyttää ne.
Meillä pöntön kuuraamiseen ei kulu kohtuuttomasti energiaa koska meillä molemmat osaavat käyttää harjaa jos jää jämät laidoille. Äijä joka jättää pskarantunsa muiden siivottavaksi saisi kengänkuvan ahteriinsa samoin tein.
Aaa. siis puhuttiinko tässä nyt ihan omien jätöksien harjaamisesta pöntöstä? Tosin meillä on se sellainen pinnoitettu pönttä "mihin p...a ei tartu", niin ei tartte paljon harjailla. Kuvittelin, että kyseessä oli sellainen vessan yleinen siivoaminen puhdistusaineella, jossa reunat, rengas ja ulkopuoli pyyhitään ja vessa pestään muutenkin. Ensimmäistä meillä on tehnyt mies aina, paitsi nykyisin ei juurikaan tarvii, jälkimmäistä ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Valitettavasti suurin osa näistä nillittäjänaisista näkee vain ne omat maton hapsujen harjaamisensa ja kahvikuppien asettelemisensa sievästi vitriiniin.
Se nyt vain on niin, että tavallisessa kerros- tai rivitaloasunnossa perinteisiä naisten töitä on noin kymmenen kertaa enemmän (kun tarkastellaan töihin menevää aikaa) kuin perinteisiä miesten töitä. Omakotitalossa menee ehkä viiden suhde yhteen, jos ei tarvitse tehdä isompaa remonttia. Jos työnjako noudattaa perinteitä, se on hirveän epäreilu.
Meillä on tyttöjen vessa ja poikien vessa, mies huolehtii eli ei huolehdi lainkaan poikien vessassata. Tahallani ohjaan aina vieraat sinne.
Ihan itse olet miehesi valinnut.