Huono suhde?
Olemme olleet mieheni kanssa puoli vuotta yhdessä, mutta minusta on alkanut tuntumaan että suhde ottaa enemmän kuin antaa. Tämä on ensimmäinen parisuhteeni ja siksi kaipaan ulkopuolisten näkemystä asiaan ja vinkkejä siihen, miten tästä kannattaisi jatkaa. Aion puhua mieheni kanssa asiasta huomenna jahka hän on selvinpäin.
En tiedä miten muotoilisin asian tai mistä aloittaisin, joten parempi on mennä suoraan epäkohtiin. Ongelmana on se, ettei mies vietä kanssani aikaa muuten kuin minun tai hänen luonaan tai baarissa, jos sielläkään kun menee aina omia menojaan ja katoilee. Tästä sanoin miehelleni, muttei hän ymmärtänyt. Ihmetteli vain miksi en halua viettää hänen kanssaan aikaa baarissa, vaan kutsun sinne mukaan omia kavereitani, enkä miestä.
Olen ymmärtänyt sen että mies on hitaasti lämpenevä ja se on mulle okei, mutta välillä tuntuu turhauttavalta, ettemme voi viettää yhdessä aikaa ihmisten ilmoilla, vaan pitää aina viettää aikaa jossain piilossa. Olen siis ymmärtänyt, ettei halua näyttäytyä kanssani kaupungilla. Tästä syystä mietinkin, että onko kierrossa muita naisia,joille ei haluanäyttäytyä seurassani. Juttelee mm facebookissa todella paljon ja niin, etten näe kenelle hän juttelee. Myös minun luonani saattaa uppoutua viestittelemään jollekkin.
Mies on esitellyt minut vain MIESpuolisille kavereilleen, muttei perheelleen. Olen hyväksynyt miehen kaverit, mutta mies ei minun. Halveksuu miespuolisia kavereitani ja on hieman mustasukkainen heistä.
Seksiä riittää niin paljon kuin haluan, laadultaan hyvää ja mies ottaa minutkin huomioon.
Mies lipsuu myös lupauksistaan. Hänen olisi pitänyt tulla tänään minun luo (itse ehdotti), mutta about tunnin päästä olikin muuttanut mieltään ja kysyi, että tulisinko paikkaan x missä hän on (kaukana, minulla ei ole kyytiä) ja nyt ei yllätys yllätys vastaakkaan enää viesteihini. Tätä on sattunut usein ja niin että saattaa kadota päiväksi, vastaamatta viesteihini.
Olen todella turhautunut tilanteeseen ja tunteet ovat tällä hetkellä sekavat. Mies kyllä ehdottaa päivittäin näkemistä, mutta yleensä illalle. Meillä on kuitenkin yhdessä kivaa ja mies pusuttelee, halittelee, hipsuttelee jne. kun nähdään.
Kaipaisin teiltä asiallisia vastauksia, vinkkejä ja omia näkemyksiä. Olemme parikymppisiä, asumme eri asunnoissa.
Kommentit (16)
Jotenkin arvasin, että tulee tämmöinen kommentti. Eroaminen on helpommin sanottu kuin tehty - tunteet kun on kuitenkin pelissä mukana.
Ap
Kiteytit itse sen parhaiten
Suhteesta enemmän paha mieli kuin onnellinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin arvasin, että tulee tämmöinen kommentti. Eroaminen on helpommin sanottu kuin tehty - tunteet kun on kuitenkin pelissä mukana.
Ap
Ai miehen tunteet? Eiköhän ole tehnyt aika selväksi ettei sinusta välitä.
Jos suhde ottaa enemmän kuin antaa, jotain on pielessä. Suhteesta pitää saada iloa ja onnea, toki välillä voi olla huonojakin fiiliksiä. Sä voit huonosti ja sun pitää liikaa jatkuvasti murehtia miehen käytöstä, miehen katoileminenkin on todella hälyttävää. Se haluaa pitää sut varpaillaan jotenkin kieroutuneesti. Tunteet on pelissä tietenkin, mutta kun et tuon kauempaa ole hänen kanssaan ollut, niin kyllä sä pärjäät ja toivut. Tuo mies EI tule ikinä kohtelemaan sua niin, kun haluaisit.
Kyllä hän välittää kai, sellaisen kuvan olen ainakin saanut, kun olemme olleet kaksistaan. Jätti mm tänään lähtemättä toiseen kaupunkiin kaverinsa luo, koska ei jaksanut ja puhui, että tulee ikävyys. Mutta miestä ei kuulu, eikä näy nyt, koska on juomassa jossain kavereidensa kanssa. Liekkö kulissia kaikki, en tiedä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, niitä tunteita, odotuksia ja toiveita tuntuu olevan sinulla enemmän kuin hänellä.
Alkoholisti kannattaa lempata heti.
Ei ei ei ei .. lähtisin pois tuosta. Ei kuulosta yhtään järkevälle tapaukselle. Miksi roikkua jossain kun maailma voi tarjota sen oikean. Paremman?!
Kerta rutina on parempi kuin ainainen kitinä. Ei me sun suhdetta paremmaksi voida puhua. Mies pitää sua lähellään niin kauan kuin hyötyy sinusta ts. olet käytössä aina kun tarvii ja muun ajan pyörii muiden kanssa. Hukkaat aikaasi. Vuodet kuluu ja pian huomaat olevasi jätetty etkä saa enää sitä elämää mikä vielä olisi saavutettavissa.
Eroa ja etsi parempi mies.
Vierailija kirjoitti:
Kerta rutina on parempi kuin ainainen kitinä. Ei me sun suhdetta paremmaksi voida puhua. Mies pitää sua lähellään niin kauan kuin hyötyy sinusta ts. olet käytössä aina kun tarvii ja muun ajan pyörii muiden kanssa. Hukkaat aikaasi. Vuodet kuluu ja pian huomaat olevasi jätetty etkä saa enää sitä elämää mikä vielä olisi saavutettavissa.
Eroa ja etsi parempi mies.
Hyvin sanottu! Mies pitää suo lähellä koska .. anteeksi nyt vaan mutta seksi. Mies joka olisi oikein tosissaan ei käyttäydy noin. Onks tää mies joku yrittäjä kun aikataulut muka muuttuu?
Naisena rohkaisemana kannustan suo nyt ajattelemaan asiaa laajemmin ja yritä nähdä tämä asia muullakin kun tunteilla. Sulla on selkeästi enemmän tunteita kun hänellä. Älä enää jatka sitä. Tulet huomaamaan myöhemmin että teit oikean päätöksen. Ota etäisyyttä.
Sisimmässäni olen samaa mieltä kanssanne, mutta jokin saa takertumaan niin lujasti mieheen kiinni. Ehkä ne hyvät hetket saa minut ajattelemaan, että suhde muuttuisi paremmaksi?
Pitää yrittää puhua miehen kanssa vakavasti.
Ap
Sori nyt vaan tällaisen ikälopun mielipide, mutta parikymppinen kundi hakee vielä itseään. Hän varmasti pitää sinusta, ei epäilystäkään, mutta vakiintuminen voi olla haaste. Tekee mieli olla monessa mukana ja joka tarkkaan ottaen on myös aivan tervettäkin. MIeluummin menee nyt kuin perhettä perustaessa.
Sinä vaikutat kypsemmältä ja valmiimmalta vakiintumaan. Siinäpä siis ristiriita, sillä saat vähän suhteessa mitä mies sinulle antaa.
Ihan varmasti teillä on hyvää seksiä ja läheisyyttä. Suurin osa ihmisistä tarvitsee kumpaankin ja siihen pystyy ilman syvempiäkin tunteita. Koeta kuitenkin miettiä haluatko vain uskoa miehen syviin tunteisiin sinua kohtaan vai onko kyse enemmän siitä, että teillä synkkaa sopivasti? Ikävä sanoa, mutta aina hyvä seksi ja hellyys ei tarkoita että suhde kantaisi niiden varassa.
KUuntele itseäsi. En voi olla painottamatta, miten tärkeää on kuunnella miltä sinusta tuntuu ja voitko hyvin miehen seurassa. Kannattaa laskea plussat ja miinukset. JOs jää plussan puolelle, jatka, mutta jos jää miinuksen puolelle, mieti, jatkatko ja koetatko muuttaa miestä mieleiseksesi.
Se toisen muuttaminen on sitten todella tuhoon tuomittu asia, sillä jokaisen täytyy älytä asiat itse.
Voit koettaa avata tilannetta kertomalla hänelle saman kuin meillekin. Olet hyvä sanallisesti ja rehellisen oloinen, joten kerro miehelle mitä tunnet . Keskustelu voi johtaa hyvään tai pahaan, mutta ihmissuhteet ovat aina riski. Tuskin haluat suhdetta, jossa sinua ei huomioida ja jossa et saa olla oma itsesi? Liikan kiltti ja alistuva ei kannata olla. Se tie vie umpikujaan ja sieltä on vaikea palata, jos on antanut itsensä sitoutua toiseen liikaa.
Toivotan sinulle rohkeutta elää elämääsi ja kohdata ihmiset sellaisena kuin sinä olet. Älä ikinä muuta itseäsi toisen takia. Asioita voidaan sovitella ja neuvotella, mutta rakastan ensin itseäsi ja mieti miten sinä antaisit sinulle rakasta ihmistä kohdella.
Hän on alkoholisti ja sinä läheisriippuvainen. Alkoholistit harrastaa katoilemista ja sinun tunteesi ei ole normaaleja eikä järkeviä tilanteesta vaan sairaita, läheisriippuvasti sairaita. Kyse on sinulla omasta elämästäsi ja hyvinvoinnistasi. Mieti niitä ja tee ratkaisut sen pohjalta joka pitkällä tähtäimellä lisää sinun hyvinvointiasi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Useimmissa eroissa näin on. Myls suhteessa on tunteet ja oma elämä pelissä,pitää uskaltaa tehdä ratkaisuja. Mies mäkeen.
Eroa tuollaisesta hyväksikäyttäjästä!