Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako päivää olet keskimäärin sairaslomalla töistä vuodessa?

Vierailija
13.09.2019 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006237429.html

Kuulostaa tosi paljolta jos keskimäärin siivoojat on poissa 30 päivää vuodessa.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-1 päivää, aineenopettaja yläkoulussa.

Vierailija
42/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskimäärin 6-7 päivää poissa, tähän asti aina flunssan tai oksennustaudin tms tartuntataudin vuoksi.

Tuo keskimäärin 30 päivää vuodessa ei todennäköisesti ole flunssasaikkua, vaan selkä- ja jalkavaivoja tai jopa luunmurtumia, jotka eivät viikossa parane. Siivoojat tekevät raskasta työtä tappotahtiin, ja täysin mututuntumalta väittäisin että ovat vielä keskimäärin yli 40-vuotiaita. Onko ihmekään jos saikuttavat enemmän kuin toimistotyöntekijät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimevuonna 0, tänä vuonna 0, sitä edellisellä 5pv kun vanhemmat kuoli ja sitä edellisenä 2pv kun lapsi kuoli.

Vierailija
44/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

14v sitten olin äitiyslomaa edeltävällä ajalla ja en ole ollut sen jälkeen yhtään päivää.

Olen yrittäjä eli pää kainalossa välillä oltu töissä

Vierailija
45/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin just, että viimeisen 12 kk aikana olen ollut viisi päivää sairaslomalla, nämä kaikki ovat olleet yksittäisiä päiviä. Edellisen yhtäjaksoisen sairasloman (muistaakseni kolme päivää putkeen) pidin neljä vuotta sitten syksyllä, kun sain jonkun kuumepöpön. Olen päättänyt, että sairaana en raahaudu töihin enää tämän ikäisenä (52).

30 päivää vuodessa kuulostaa tosi hurjalta. Uskaltaisinko väittää, että jokunen saikkupäivä menee motivaation puutteeseen?

Vierailija
46/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut uudessa duunissa 2.5 vuotta ja 2 sairaslomapäivää on tullut otettua, molemmat vatsataudin takia. Kollega on mm. ollut jokaisen loman jälkeen saikulla kun "nappasi reissusta jonkun pöpön" ja muutenkin soittaa ainakin kerran kuussa että on flunssainen olo.

Vierailija
47/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin varmaan viikon verran, pari flunssaa vuodessa, jotka lapset tuovat päiväkodista. Lasten kanssa vuorotellaan miehen kanssa, tietenkin.

Vierailija
48/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan vuodesta. Joinakin vuosina tuntuu että joka kk tulee oltua 1-3 päivää saikulla. Harvoin olen kipeänä, enimmäkseen syynä on unettomuus, migreeni, tai hyvin reaktiivinen vatsa (ei voi poistua vessan läheltä). Nyt olen viimeksi ollut saikulla viime marraskuussa, eli huomattavasti parempi vuosi menossa kuin edellinen.

Flunssa tuntuu olevan sellainen tauti, että jonain vuonna se pyörii läpi vuoden, tulee monta flunssaa. Sitten meneekin taas useampi vuosi ettei sitä tule lainkaan.

Vierailija
49/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsotaan vuosi tästä päivästä taaksepäin en ole ollut sairaslomalla yhtään päivää. Toivon pysyväni terveenä jatkossakin. Olen sairaanhoitaja.

50/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tänä vuonna tähän mennessä 4 tai 5 päivää. Kolme päivää olin kuumeessa ja loput on migreenin takia. Yleensä vuoden poissaoloni on tätä luokkaa tai vähemmän. Olen aika perusterve ja harvemmin flunssassa ja nekin keskittyy aina lomille. Suurin syy poissaoloilleni on migreeni, mutta minulla on nykyään estolääkitys ja toimiva täsmälääkitys, joten pärjään sen kanssa.

Vierailija
51/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sairauslomalla.

Vierailija
52/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivooja ja elämäni pisin sarausloma oli kaksi viikkoa leikkauksen takia. Yleensä olen vuodessa 0-3 päivää, riippuen iskeekö flunssa.

Vierailija
53/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut sairaslomalla, muistaakseni kolme päivää. Se oli aivan työurani alussa. Olen ollut töissä noin neljä vuotta, kun vähentää opiskeluajat ja työttömät vaiheet. Eli sanotaan, että keskimäärin yksi päivä vuodessa. Mulla ei ole perussairauksia, enkä saa flunssaakaan kuin 1-2 kertaa vuodessa ja aina vapaalla. Pidän myös huolta kropastani, etteivät luusto ja nivelet rasitu. (Ergonomia, hyvät kengät, ei ylipainoa, kävelen ja liikun jne.)

Vierailija
54/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2007 olin 2 vkoa sairaslomalla leikkauksen jälkeen. Sen jälkeen olen ollut työviikot terveenä, MUTTA viikonloppuisin ja lomilla flunssassa. Ärsyttää!

Vierailija
55/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-6 päivää. Joku flunssa tai kaksi yleensä iskee vuoden aikana.

Vierailija
56/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tee minun töitäni, jos olen pois, joten en ole pois. Sairaanakin teen töitä, onneksi etänä.

Vierailija
57/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä tervettä porukkaa! Toisaalta mitä järkeä on sairaana mennä töihin, yhtään kirkkaampaa kruunua et saa vaikka et olisi kertaakaan poissa 40 vuoden työuralla.

Joku sarjasaikuttaja huutelee?

Vierailija
58/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisenkymmentä vuotta. Olisikohan siihen kertynyt jokunen viikko, tuskin kuukausia.

Vierailija
59/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 2-3 päivää, mihin mahtuu flunssat. Leikkauksen jälkeen olin pari viikkoa pois.

Vierailija
60/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä sairasta, menee vuosia ettei ole yhtään sairaslomapäivää. Välillä sitten voi olla n. 2pv vuodessa, jos ei kertakaikkiaan kykene töihin flunssan vuoksi tai jostain muusta syystä. Teen asiakaspalvelua, joten ei sitä voi esim. tosi räkäisenä tehdä. Mutta yleiskunto sen verran hyvä, että onneksi flunssat ei juuri tartu. Oksennustauteja ei ole ollenkaan, kun huolehtii käsihygieniasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi