Montako päivää olet keskimäärin sairaslomalla töistä vuodessa?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006237429.html
Kuulostaa tosi paljolta jos keskimäärin siivoojat on poissa 30 päivää vuodessa.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttaa itsensä sairaana töihin raahauttavat. Sitten pärskitään ympäriinsä, valitetaan heikkoa oloa ja tartutetaan tauti muille. Lapsellista touhua aikuisilta ihmisiltä!
No ohistelen sen verran, että nykyään nää räkätaudit kestää helposti jopa 3 viikkoa..oikeastiko vaan saikulle ja kaikki työt tiimikavereiden hoidettavaksi?
Pari viikkoa. Muinoin ysiluokalla tasan 1 päivä koko talvena, silloin ei ollut edes syyslomia. Sen jälkeen on menty alaspäin.
Minä olen myös ollut se, joka on töissä vaikka pää kainalossa. Lapsen takia viime vuosina on tullut pari kolme sairauslomapäivää vuodessa.
Nyt olen uupumuksen takia elämäni pisimmällä sairaslomalla,peräti 11 arkipäivää. Ei enää pää kestä kun kaikki kollegat on irtisanottu ympäriltä ja oon pyörittänyt yksin alati kasvavaa työmäärää jo pari vuotta. Pelottaa ja harmittaa mennä takaisin töihin, kauhulla odotan loman aikana kasaantunutta työtaakkaa. Harkitsen työpaikan vaihtoa, mutta kivat työkaverit ovat saaneet jäämään
Uskovaisten määrä on voimakkaassa kasvussa. Mt diagnosoidut sairaslomat ovat tuplaantuneet ihan lyhyessa ajassa. Samoin vastaavat elakkeet. Mt diagnoosi alkaa olla tosi yleinen.
Uskonto ei kuitenkaan ole hyväksi, tämä psykiatriaan uskovaisuus. Uskonnolla näyttää olevan uhrinsa, ja se näkyy uskovaisten sairaslomina.
Jokainen tahan psykiatriaan uskova voi sanoa: Sinun mt-diagnoosisi on minun aivoissani. Kyse on siis mielipiteista, ja mielipiteiden vaikutuksesta tassa uskovaisjoukossa, keita he ovatkaan.
Asia olisi paremmin, mikali sen voisi esittaa imperfektissa. Silloin diagnoosi olisi toki kadonnut. Toistaiseksi niin ei ole. siita pitaa huolen laki, jonka kautta on jarjestetty niin etta diagnoosin vaikutukset jaavat mahdollisimman pysyviksi. Mt sairaaksi sanottu sairastakoon edelleen! Vaikka voidaan viela esittaa etta se ilmio jota mt sairaudeksi viela kutsutaan on alun perinkin opin aiheuttama: Erilaisen opin vaikutuksen alla kaikki ihmiset luonnollisesti kayttaytyisivat aivan eri tavalla. Tama on ns. suora vaite, ja se on myos tieteellinen totuusperiaate, niis sanottu suora deduktio. Niin voidaan esittaa jopa neuropsykologian ylitse. Vaitan, etta neuropsykologia on alisteinen vaitteelleni. Toistan sen viela kerran. Erilaisen opin vaikutuksen alla kaikki ihmiset luonnollisesti kayttaytyisivat eri tavalla.
(En siis mitenkaan vastusta sita mika todella on tiedetta)
Siten psykiatria ei voi olla eksakti luonnontiede, Silti sen perusteella tehdaan ihmisen elamaan vaikuttavia ratkaisuja, jotka rajoittavat kaikkea sita mika muualla maaritellaan ihmisoikeudeksi.
Kyse on edelleen siita monesti mainitusta mielivallasta. Mutta sanonpa, ei mielivallassa mitaan vikaa ole, jos se on hyvan mielivaltaa; etta paha havitetaan olemattomuuteen ja hyva otetaan tilalle. Eri asia on, etta psykiatrian ja sita myotaavan lain ja se tulkinnan mielivalta ei kuitenkaan ole hyvan palveluksessa.
Tassa surullisessa mennaan.
Hyvin vähän. Tänä vuonna 2,5 päivää, sitä ennen vuonna 2004 olin toista viikkoa influenssassa. Kun minä en vaan sairastu, paitsi silloin kun on muutenkin vapaata.
24 vuotta työuraa takana eikä yhtään sairaslomapäivää. Ihmetyttää nämä nuhakuume laiskottelijat eivät taida omaa yritystä pyörittää vaan jonkun toisen rahoilla sohvalla makoilevat.
Virallisesti eli lääkärintodistuksella viimeksi 2010 kolme päivää. Omalla ilmoituksella 0-5 pv per vuosi kun kunnon lenssussa/kuumeessa ei ole järkeä mennä toimistolle.