Montako päivää olet keskimäärin sairaslomalla töistä vuodessa?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006237429.html
Kuulostaa tosi paljolta jos keskimäärin siivoojat on poissa 30 päivää vuodessa.
Kommentit (89)
En ole vielä ikinä ollut. Teen töitä opintojen ohella, 21-vuotias nainen. Olen ollut töissä sairaana vain yhden flunssan ajan, ja se oli paikassa, jossa ensimmäinen kuukausi sairaslomaa oli palkaton. Sen jälkeen olivat sitten kaikki muut poissa. Olin vakituinen täysiaikainen työntekijä, mutta koeajalla. Jälkeenpäin opiskelin työoikeutta ja ymmärsin, että tuo palkaton sairasloman ensimmäinen kuukausi on laiton sekä tyhösopimuslain että TESsin kannan mukaan. Käytössä vieläkin tässä suuressa konsernissa markkinointialalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä tervettä porukkaa! Toisaalta mitä järkeä on sairaana mennä töihin, yhtään kirkkaampaa kruunua et saa vaikka et olisi kertaakaan poissa 40 vuoden työuralla.
Mä en ihan rehellisesti ole ollut sairaana kuin kerran työurani aikana. Flunssat osuu aina vapaille. En lähtisi kipeänä töihin, koska olen tekemisissä vanhojen ja sairaiden kanssa sekä myös sellaisten, joilla on huono immuniteetti.
Ihmiset on vaan erilaisia. Jotkut saa joka kuukausi jonkun taudin. Toiset mennä porottavat vuodesta toiseen ilman tauteja.
Niinpä. Ja niitä sairastajia ihaillaan ja ne porottajat on palstan mielestä jotain narsisteja.
Tälle vuodelle ei vielä yhtään.. viime vuonna meni helmikuussa 3pv flunssassa ja 2 pv joulun aikoihin poskiontelotulehduksessa. Sitä edeltävän vuonna myös 2pv flunssassa.
365 😞 joka neljäs vuosi sentään vaan 364.
Viime vuonna olin päivän kuumeen takia. Tänä vuonna ollut 2 pv mahataudin takia.
Nolla. En ole sairastellut yli 10 vuoteen.
Sitten on nämä tunnolliset 0 saikkupäiväläiset, jotka on kipeenä kaikki vapaapäivät, viikonloput ja lomat. Se se vasta on sairasta!
Tänä vuonna olen toistaiseksi ollut 3 päivää flunssan takia. Edellisenä vuonna taisi olla 6 päivää, oisko ollut flunssaa ja vatsatautia.
Sen sijaan toissa vuonna olin yhteensä 2kk sairaslomalla vähän kurjemman vaivan vuoksi. Ne pitkät sairaslomat tulee yleensä jostain muusta kuin perusinfektiotaudesita.
10 päivää eli kaksi flunssaa vuodessa. Olen puhe- ja ihmissuhdetyöläinen enkä voi mennä töihin pienessä nuhassa ja kurkkukivussa. Joudun olemaan aina flunssan iskiessä kotona.
Nolife kirjoitti:
Sitten on nämä tunnolliset 0 saikkupäiväläiset, jotka on kipeenä kaikki vapaapäivät, viikonloput ja lomat. Se se vasta on sairasta!
Miten sairastumisen pystyy ajoittamaan vapaapäiviin?
N. 10-15. Työpaikallani on tosin yksi joka on tyyliin 100 päivää vuodessa sairaslomalla milloin mistäkin syystä. Kuinkas ollakaan onkin löytänyt itsensä pääluottamusmiehen paikalle, joten on ainakin potkuilta suojattu. Me muut saadaan sitten tehdä hänenkin työt.
Raivostuttaa itsensä sairaana töihin raahauttavat. Sitten pärskitään ympäriinsä, valitetaan heikkoa oloa ja tartutetaan tauti muille. Lapsellista touhua aikuisilta ihmisiltä!
En sairasta koskaan, poissaoloja 18 vuoden työuralla vain 2 päivää!
Olkaa onnellisia te nollakerholaiset!
Mikään ei ahdista enempää kuin saada vähintään ne pakolliset neljä kausiflunssaa ja saikuttaa. Inhoan sitä.
Tuntuu myös, että nämä terveet ovat saikusta kateellisia. Ihan absurdia! Toki on ihmisiä, jotka jäävät sairasloman varjolla turhaan kotiin. Mutta suurin osa jää pois vain pakon edessä, minä ainakin!
Riippuu työpaikasta ja vuodesta. Kun olin töissä jossa kuljin pitkät matkat julkisilla töihin (3-4h/päivä) ja siihen päälle 8h työpäivä niin olin paljon kipeänä, vähintään tuon 30päivää vuodessa. Sitten vaihdoin työpaikkaa, työmatka pyörällä 15min yhteen suuntaan ja en ollut koko ajan niin väsynyt ja 2 päivää koko vuoden aikana poissa.
Vierailija kirjoitti:
Nolife kirjoitti:
Miten sairastumisen pystyy ajoittamaan vapaapäiviin?
Kiltit ja tunnolliset pystyy, ettei vain iso paha työnantaja suutu, iik!
Vierailija kirjoitti:
En sairasta koskaan, poissaoloja 18 vuoden työuralla vain 2 päivää!
terveisin krematorion putkimies
Tänä vuonna alkaa lähennellä jo 30 pv ☹️ keuhkokuumeen lisäksi olen sairastanut flunssaa enemmän kuin koskaan, epäily sisäilmaongelmista selvityksessä. Hävettää ja ahdistaa olla jatkuvasti sairaana..
Mä en ihan rehellisesti ole ollut sairaana kuin kerran työurani aikana. Flunssat osuu aina vapaille. En lähtisi kipeänä töihin, koska olen tekemisissä vanhojen ja sairaiden kanssa sekä myös sellaisten, joilla on huono immuniteetti.
Ihmiset on vaan erilaisia. Jotkut saa joka kuukausi jonkun taudin. Toiset mennä porottavat vuodesta toiseen ilman tauteja.